Met kinderen op vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:05

Inmiddels begin ik eind 20 te raken en denk ik er weleens over na. Nu ben ik een ontzettend reislustig type en ben ik opzoek naar mensen met kinderen die nog reizen. Is het te doen en in welk opzicht zijn je reizen verandert? Ik zoek niet naar reacties van ga gewoon niet op vakantie met kinderen :')

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:12

Ja hoor ik reis met mijn kinderen. Mijn broer woont in Ierland en voordat ik kinderen had ging ik ook na mijn broer , alleen dan niet in de scchool vakanties. Nu moet dat wel.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:15

Nou..punt 1: je kan nog zeker wel 10 jaar reizen voordat je aan kinderen 'moet' :') beginnen.
Punt 2: de kans is er dat, als je kinderen hebt, je prioriteiten anders worden en misschien dus ook je reisbehoefte.
Punt 3: het is ons niet allemaal gegund, dus het kan altijd gebeuren dat je niet (helemaal) gezonde kinderen krijgt ( of helemaal geen, maar dan heb je met reizen geen probleem) en dat dat reizen ook tot een uitdaging maakt.
Punt 4: als jij een reislustig type bent en je kinderen vanaf jonge leeftijd meeneemt, dan zullen ze er aan wennen en gaat het vast als vanzelf ;)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:17

Het kan,mits je je natuurlijk aan kan passen. Een dagje zwembad combineren met actieve dingen bijvoorbeeld. Je zou niet alles zomaar op de bonnefooi kunnen doen zoals je gewend bent. Het kost wat aanpassingsvermogen en wat meer geregel,maar het kan wel. Ook rondtrekken bijv.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:17

Ik ben vanaf 3 maanden oud al met mijn ouders gaan reizen. 3 jaar later kwam daar ook mijn broertje nog bij. We zijn toen regelmatig verder gegaan dan dat ik nu zelf ga.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:18

Nou over 10 jaar kan wel, maar ja het risico dat het niet goed gaat word dan toch steeds groter. Stel voor dat het dan ook niet zo snel lukt en je wil je medische molen in dan kan het zijn dat je niet meer voor een tweede kunt kiezen vanwege je leeftijd.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:18

Bedoel je 'gewoon' op vakantie, of 'echt' reizen als in lekker een maandje backpacken in the middle of nowhere incl niks plannen etc...

Vakantie gaat prima, echt op avontuur is wat lastiger, met kinderen moet je toch meer plannen, meer meenemen etc. Verder is het m.i. maar net hoe druk je je er zelf om maakt. Ik ben met mijn ouders overal op vakantie heen geweest en dat ging volgens hun prima. Zij gingen altijd met de instelling 'we kijken hoe het gaat en als het niet gaat, gaan we weer naar huis.'
Zo doen wij het ook met ons kind. Verre reizen hebben we nog niet gedaan, maar wij je zijn ook niet heel reislustig. Mn zusje woont in Afrika met haar kind en reist ook regelmatig naar Nederland of gaat op vakantie incl kind overal heen.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:19

Och ook als je 'op tijd' begint kan het nog jaren duren ;) Ik was 28 toen ik stopte met de pil en beviel pas op mn 31e van mijn eerste en ik was 35 toen de tweede kwam ;)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:22

MamaMiesje schreef:
Och ook als je 'op tijd' begint kan het nog jaren duren ;) Ik was 28 toen ik stopte met de pil en beviel pas op mn 31e van mijn eerste en ik was 35 toen de tweede kwam ;)


Ja daarom dat we er toch wel wat over na willen denken. Het kan echter ook heel snel gaan zie ik bij vrienden om ons heen, maar je hebt geen garantie hoe het bij jezelf gaat.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:23

Hier nu zwanger van de eerste, we hopen toch volgend jaar op vakantie te kunnen, paar weken Zuid Frankrijk, huisje met zwembad ofzo,kwestie van zelf een beetje kunnen plannen. Of het haalbaar is zien we vanzelf wel.
Overigens hier ook gestopt met de pil met het idee het kan jaren gaan duren, eerste beste poging was raak :') dus kan ook

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:24

Het ligt een beetje aan de leeftijd en het karakter als ze nog slapen overdag of je je vakantie daar op moet aanpassen. Sommige slapen niet of slecht in de drager of buggy en dan ben je wat meer gebonden aan ritme.

Verder is het natuurlijk afhankelijk van jouw voorkeuren. De hele dag musea bezoeken en uren tafelen is niet met ieder kind een succes.

Maar ik ken er genoeg die op de bonnefooi rondtrekken met een paar kinderen achterin. :)

Mij bevalt een natuurcamping vooral omdat je ze dan niet de hele dag achterna hoeft of bang hoeft te zijn voor hardrijders op de camping zelf.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:25

Jaa kijk Cemlys, dát soort dingen zijn makkelijk te doen :j
Maar er is ind wel een verschil tussen backpacken door India met een kind of naar Frankrijk in een huisje met een kind :D

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:33

Mijn ervaring: van 0-6 maanden kan dat prima zolang je een kindje hebt dat kan slapen in een drager of wagen.
Na 6 maanden, sommige eerder, sommige later, worden ze erg beweeglijk en willen ze ook gewoon spelen en kruipen. Dan is het al een stuk lastiger omdat ze nog niet begrijpen wat je bedoelt als je nee zegt. Als ze dat goed door hebben dan kan je weer alle kanten op maar wanneer dat is verschilt heel erg per kindje en opvoeding.

Maar zorg altijd dat je speeltijd meerekent, want dat is gewoon nodig om gezellige kinderen te houden. Ze moeten hun ei kwijt kunnen en dat is lastiger in een hangmat dan in een speeltuin.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:36

Haha backpacken hoeft nou ook weer niet, maar we houden wel van verre reizen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:39

Mijn vriendinnen reizen met hun kinderen gewoon de hele wereld over. Het is denk ik maar net hoe je er zelf in staat.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:39

MamaMiesje schreef:
Jaa kijk Cemlys, dát soort dingen zijn makkelijk te doen :j
Maar er is ind wel een verschil tussen backpacken door India met een kind of naar Frankrijk in een huisje met een kind :D

Ik denk dat een kind backpacken nog makkelijker overleefd dan ik haha, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken, ik ben niet zo n avonturier, ik vind een natuurcamping al een survival :')

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:49

moonsparkle schreef:
Haha backpacken hoeft nou ook weer niet, maar we houden wel van verre reizen.


Dat gaat prima is mijn ervaring. Als er genoeg leuke dingen voor kinderen te doen zijn en je reistempo en activiteiten op hun aanpast. Blije kinderen op vakantie is ook blije ouders op vakantie, dus dat doe je ook voor jezelf :D

Het kan wel pas als de basis entingen op orde zijn, dat moet je overleggen met het CB en de GGD.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 10:54

Het is nog wat langer weg, maar het lijkt me wel balen als je kind leerplichtig is. Ik las iets over flexibele scholing en dat lijkt me wel wat. Op vakantie tijdens schoolvakanties betekend bij alle uitjes enorme drukte en 10x zo duur :')

Hoe doe je dat dan ook met uitstapjes kies je dan vooral voor dingen die je met zn 3en kunt doen of kies je voor iets waarbij je om en om iets kunt doen en de ander toekijkt?

En met het tijdsverschil als ze heel jong zijn?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:59

Ik denk dat een kleintje makkelijk kan wennen aan verre reizen met vliegtuig, als je er vroeg mee begint :j. Of rondtrekken met camper of caravan kan denk ik ook makkelijk! Dan kan je stoppen wanneer nodig! Het is vooral hoe jullie er zelf mee omgaan, want als je gespannen bent omdat je bang bent dat het lastig wordt, voelt de kleine dat aan en hij/zij zal dan ook onrustig worden ;)

Misschien brutaal maar ik dacht voor en tijdens mijn zwangerschap alles te weten en te kunnen plannen en bedenken. Maar na de geboorte veranderd alles wat je bedacht had, en dat heb je ook pas heel laat in de gaten. Hormonen, hormonen, hormonen :')

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Met kinderen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:06

Wij gaan elk jaar naar oostenrijk met onze 2 kinderen. Dit doen we nu al 4 jaar en de jongste was toen 2. We doen de rit van 1250 km in een keer ket de auto. Snachts rijden zodat de kinderen slapen kan maar dan sla je zelf wel een nacht over. Dit doen wij op de heenweg. De terugweg rijden we overdag. Sochtends rond 6 uur vertrekken en dan zijn we meeatal rond 9 a 10 uur savonda thuis. Wij passen o s op elkaar aan. We doen dingen ket de kinderen die zij leuk vinden maar ook die wij dan leuk vinden zoals wildparken en zo hezoeken. Ook liggen we met de kida op het strand om lekker te zwemmen. Gaan shoppen en rijden veel met de auto. In de vakantie van 2 qeken rijden we zon 4000 km met de heen en terug weg erbij.je kunt dus echt wel met kinderen op reis je moet alleen aanpassen met de dingen die je doet

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:06

woepsie90 schreef:
Misschien brutaal maar ik dacht voor en tijdens mijn zwangerschap alles te weten en te kunnen plannen en bedenken. Maar na de geboorte veranderd alles wat je bedacht had, en dat heb je ook pas heel laat in de gaten. Hormonen, hormonen, hormonen :')


Dat :')

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:11

En of je met kinderen kunt reizen! Die van ons is kort na de geboorte gewoon overal mee naar toe gesleurd en gaat nu als 16-jarige nog steeds graag op vakantie. Hij is net terug van een rondreis van vijf weken met mijn broer door Scandinavië en hij heeft een reis van zes weken met mijn ouders door Groot-Brittanië gemaakt. Met ons ging hij heel Nederland en Duitsland door. Ook hebben we wel eens een paar weken in een huisje in Denemarken gezeten (prima plek hoor, maar wij zijn eigenlijk meer Nomaden dan op-één-plek-verblijvers). Naast deze autoreizen is hij ook per boot en per vliegtuig naar Schotland en Engeland geweest.

Moet ook zeggen dat dit mijn droombeeld van moeder zijn was/is (en hopelijk op een dag met mijn kleinkind(eren)): lekker samen op pad en de wereld/natuur verkennen. Ergens out of the blue een broodje of taartje eten op een stoepje en vooral plezier hebben.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 11:27

Dat is ook waar ik naar verlang. Sterker nog het liefst zou ik ze ergens anders dan in Nederland laten opgroeien, maar opzich heb je hier wel een goeie basis. Ik hoop zo dat ik mijn kinderen de liefde voor de natuur kan doorgeven. Dat ze niet constant op telefoons, pc en ipads zitten.

lovecappie

Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:28

Ik ga sinds mn geboorte ook gewoon elk jaar op vakantie met mijn ouders (ben nu 18), en als we 'meer geld' zouden hebben zouden we denk ik nog wel vaker gaan :) (Niet dat we het slecht hebben hoor, totaal niet!) Het is natuurlijk wel duurder met kinderen, alleen voor de vliegtickets betaal je al ruim het dubbele met 3 kinderen. Maar ja, in mijn ogen zijn kinderen in alle opzichten duur, dus dat zou geen 'excuus' moeten zijn. :)
Ik ben niet anders gewend, dus het is prima mogelijk.

Mijn buren zijn trouwens afgelopen vakantie 3 weken op rondreis door Thailand geweest met hun 2 jonge kinderen(5 & 3 jaar). Eerste 2 weken echt rondreizen/backpacken en de laatste week gewoon lekker aan het strand gelegen, relaxed en wat quality time met de kinderen. Dus ook dit is mogelijk, gewoon een beetje aanpassen zodat het voor de kinderen ook te doen is en dan kom je een heel eind :)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 11:39

moonsparkle schreef:
Dat is ook waar ik naar verlang. Sterker nog het liefst zou ik ze ergens anders dan in Nederland laten opgroeien, maar opzich heb je hier wel een goeie basis. Ik hoop zo dat ik mijn kinderen de liefde voor de natuur kan doorgeven. Dat ze niet constant op telefoons, pc en ipads zitten.


Dit wilden mijn ouders ook (en hun ouders ;) ), en dat is ook zeker goed gelukt. Ik ben nu zelf 15 en houd ontzettend van de natuur en reizen. En mijn telefoon? Ik kan prima zonder :Y) . Toen ik 1 jaar oud was, namen ze me al mee naar Nieuw Zeeland/Fiji en hebben we daar ook gebackpackt. Ik zou later (als ik ooit toch kinderen wil :+ ), ze op dezelfde manier zo veel mogelijk van de wereld willen laten zien. Mensen die veel (in de natuur reizen) zijn mijn lievelingsmensen :) .