Wat is jouw Schotse must see?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:43

Alvast dank voor de reacties!

Idd ja, als we maar beperkt tijd hebben, zal boot + eigen auto te veel tijd in beslag nemen ...

Qua periode dan mss toch het best van mei tot mid september of zo?

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:53

Later in het jaar is veel hier dicht, Oktober is zo'n beetje op het eind van het seizoen, veel hostels sluiten voor de winter de deuren. Het is koud en guur en de moeite niet waard aangezien het voor wandelaars te gevaarlijk wordt de bergen op te gaan. De steden zijn wel gewoon het hele jaar door te bezoeken (Edinburgh is bijzonder mooi in de sneeuw- super kerst-bestemming :j ), en wintersport gebeurt hier ook trouwens! Maar in de zomer kun je net zo goed grijs weer treffen := Gelukkig is het land ook in de regen nog prachtig, en het heeft de mooiste wolkenspellen en zonsondergangen die ik ooit gezien heb :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:46

Wij zijn begin september ook geweest, 7 dagen.
Met het vliegtuig naar Edinburgh, auto gehuurd en zo naar Inverness (kwam beter uit met prijzen en vlieguren).
Isle of Skye is zeker een aanrader!
Edinburgh old city is ook wel een keer leuk.

Oh man ik wil terug!

Voor 4 dagen is vliegen en auto huren zeker het beste

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:47

Ik krijg er echt zin in maar zal toch nog een poos moeten wachten. -O-
Indien we beslissen in november nog een paar daagjes weg te gaan, zal het toch een andere bestemming worden vrees ik.

Anoniem

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:54

Volgens mij is Edinburgh en Fife nog best te doen in November. Wij zijn dus net terug, maar een terugkeer staat alweer hoog op ons verlanglijstje,

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:10

Beste tijd voor schotland (volgens de schotten) is april/mei. Ik ben net 2 week geleden terug gekomen van Schotland. Wij hadden in de ochtend miezerregen, maar de rest van de dag gewoon een lekker warm zonnetje.

Wij zijn zelf 3 dagen op Skye geweest. En dit vond ik eigenlijk te weinig. Sligachan River en Lealt Falls, vond ik beide toch echt wel heel mooi op Skye, maar ook The old man of storr en the Quiraing was echt adembenemend. Wij hebben daarnaast een walvissen en dolfijnen toch gedaan bij Uig met de SkyeXplorer II. Potvissen, bruinvissen, zeearenden en zeehonden gezien. Wij zijn ook een dagje naar Gairloch geweest, het schijnt dat als het kalm water is, je daar orka's in de baai kunt zien.

Glenfinnan is echt ontzettend mooi. Wij waren er rond een uur of half 3. En wij hadden de mazzel om ook de stoomtrein erbij te zien. Commando memorial is ook prachtig om te zien. Het uitzicht en de bergen eromheen is echt heel gaaf.

Een half uur van Inverness vandaag heb je Fortrose en Chanonry Point, hier hebben wij vanaf het strand dolfijnen gezien die maar 3 meter van ons af zwommen. Ook een aanrader, let wel op eb en vloed. Beste tijd om ze te zien is 1 uur na eb.

Wij gaan ook zeker nog eens terug, maar hopelijk dan langer :)

Anoniem

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:03

Ik heb inmiddels geboekt, voor die paar dagen vind ik Skye toch geen goede optie aangezien het er toch wel erg kan spoken qua weer. Als je een paar weken gaat is het niet zo erg als er dan wat slechte dagen tussen zitten. We gaan naar Glen Affric en omgeving.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wat is jouw Schotse must see?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:59

Geen must see maar wel een vraag aan de mensen die eind augustus begin september in Scotland zijn geweest, veel in de auto heeft gezeten of radio op heeft gehad op bbc2.

Ik zoek een liedje maar vind het gewoon niet!
Lijkt veel op een liedje van Cher maar dit is het niet.

Dacht dat 'i've been lost i've been found i've been on the ground" voorkwam in het liedje maar weet het eigenlijk niet meer zeker.

Iemand een idee?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:15

Ik had er in juni een feest in een kasteel in de buurt van Aberdeen. Wij vlogen op Dundee. Daarna de auto gepakt en dwars door de highlands naar de westkust gereden. Helaas maar 3 dagen maar in die tijd kun je best veel zien. Eilean Castle is wel leuk wel klein maar erg mooi, ligt net voordat je Skye op gaat.
Zijn ook wat films opgenomen.
Wij gaan volgend jaar weer :)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:19

Wil het eiland van koning Lot weer eens bezoeken maar dan wel in de zomer.
Verder de westkust helemaal uitrijden en dan vanaf Mull tot aan Stranraer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:43

_mexx_lady_ schreef:
Geen must see maar wel een vraag aan de mensen die eind augustus begin september in Scotland zijn geweest, veel in de auto heeft gezeten of radio op heeft gehad op bbc2.

Ik zoek een liedje maar vind het gewoon niet!
Lijkt veel op een liedje van Cher maar dit is het niet.

Dacht dat 'i've been lost i've been found i've been on the ground" voorkwam in het liedje maar weet het eigenlijk niet meer zeker.

Iemand een idee?

http://www.azlyrics.com/lyrics/aurora/h ... daway.html

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:01

Liek_ schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Geen must see maar wel een vraag aan de mensen die eind augustus begin september in Scotland zijn geweest, veel in de auto heeft gezeten of radio op heeft gehad op bbc2.

Ik zoek een liedje maar vind het gewoon niet!
Lijkt veel op een liedje van Cher maar dit is het niet.

Dacht dat 'i've been lost i've been found i've been on the ground" voorkwam in het liedje maar weet het eigenlijk niet meer zeker.

Iemand een idee?

http://www.azlyrics.com/lyrics/aurora/h ... daway.html


Dank je voor het meedenken maar dat is hem niet. Het nummer heeft meer pit en tempo