Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 07:01

Bedankt!! :)

MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:47

Nicje87 schreef:
Tip 1 Als ik jullie was zou ik een auto huren. Dat is de makkelijkste manier om je te verplaatsen en verdwalen zal niet snel gebeuren, want er zijn maar 3 hoofdwegen.

Tip 2 Ga naar het meest noordelijke puntje. Dat heet Lapta. Daar lopen wilde ezels (die niet wild zijn) rond. Het is een hele mooie omgeving.

Tip 3 Famagusta. Dat is een oude stad met veel geschiedenis. Vraag ook zeker naar de "spookstad)" . Dat gedeelte is ten tijden van de oorlog verlaten en nu nog precies zoals het toen achter gelaten is. Het is van niemand en het leger zit daar gebivakkeerd.

Tip 4. Kyrenia in de volksmond Girne genoemd. Erg gezellig tegenwoordig wel heel toeristisch. Een avondje eten aan de haven is zeker een aanrader!

Tip 5 Nicosia in de volksmond lefkosia genoemd. Een oude binnenstad met de grens naar de Griekse gedeelte. Als je de grens overgaat en afwijkt van de drukke westerse straat dan kom je ook in een soort spookstad gedeelte.

Tip 6 Het kasteel en klooster zijn al genoemd.

Tip 7 Langs de weg en kleine restaurantjes kan je veilig eten. Ik heb er 2 jaar gewoond en ik heb een hele gevoelige maag, maar ik ben nog nooit ziek geworden.

Tip 8. Mocht je ergens willen paardrijden dan heb ik nog wel een paar adresjes voor je ;)


Klinkt allemaal wel heeel gaaf!!!
En paardrijden zou wel top zijn natuurlijk :)

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:26

Wij gaan in september waarschijnlijk toch weer daarheen haha

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:57

Hoihoi,

Ik zit ook rond te kijken voor een leuke vakantie en behalve Spanje (vasteland, Mallorca, gran canaria en Tenerife) en Macedonië staat ook Cyprus op het lijstje.
Iemand hier toevallig die ook wat meer aan kan raden aan hotels en omgevingen? :)

Ik ben benieuwd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:14

Ons hotel heet Merit Park. Wanneer wil je gaan?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:02

Bellatrix schreef:
Ons hotel heet Merit Park. Wanneer wil je gaan?

Het liefst 21 juli of indien het met werk geregeld kan worden zelfs eerder, lekker last minute dus :D

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:36

Ik zou zelf zeggen lees het topic eens door ;) daar staan heel veel aanraders!

Het oscar hotel is ons prima bevallen.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:53

hier ben ik ook geweest! Wij zijn 1 keer met een taxi naar een kasteel geweest boven op een berg en we zijn een keer met een lijnbus naar een andere stad gegaan ( Lefkosia ) geloof ik :)
Mooi eiland <3

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:12

@ Nicje87: Ik had al een stipje en alles doorgelezen, maar was benieuwd of er meer verhalen en ervaringen waren :j Wel bedankt!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:20

Gowlan schreef:
Hoihoi,

Ik zit ook rond te kijken voor een leuke vakantie en behalve Spanje (vasteland, Mallorca, gran canaria en Tenerife) en Macedonië staat ook Cyprus op het lijstje.
Iemand hier toevallig die ook wat meer aan kan raden aan hotels en omgevingen? :)

Ik ben benieuwd!

Wil je naar Cyprus of naar Noord-Cyprus? Eerste is 'Grieks', tweede is 'Turks'. In het topic gaat het over het Turkse deel.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:41

Winged schreef:
Gowlan schreef:
Hoihoi,

Ik zit ook rond te kijken voor een leuke vakantie en behalve Spanje (vasteland, Mallorca, gran canaria en Tenerife) en Macedonië staat ook Cyprus op het lijstje.
Iemand hier toevallig die ook wat meer aan kan raden aan hotels en omgevingen? :)

Ik ben benieuwd!

Wil je naar Cyprus of naar Noord-Cyprus? Eerste is 'Grieks', tweede is 'Turks'. In het topic gaat het over het Turkse deel.


Geen echte voorkeur,
wilde zelf graag naar Turkije maar mijn vriend durft dat niet aan :')
Echte Griekse gedeelte lijkt me uiteraard ook heel gaaf, maar durf dus geen echte voorkeur uit te spreken :P

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:42

Gowlan schreef:
@ Nicje87: Ik had al een stipje en alles doorgelezen, maar was benieuwd of er meer verhalen en ervaringen waren :j Wel bedankt!

Ik ben twee keer op het Griekse deel geweest, in Paphos. Wil je daar iets over weten? :)

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:45

Laurie schreef:
Gowlan schreef:
@ Nicje87: Ik had al een stipje en alles doorgelezen, maar was benieuwd of er meer verhalen en ervaringen waren :j Wel bedankt!

Ik ben twee keer op het Griekse deel geweest, in Paphos. Wil je daar iets over weten? :)

Uiteraard! Welk hotel heb je gezeten en hoe was je ervaring in het hotel en de omgeving? En bovenal wat valt er allemaal te doen? :)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:46

Gowlan schreef:
Geen echte voorkeur,
wilde zelf graag naar Turkije maar mijn vriend durft dat niet aan :')
Echte Griekse gedeelte lijkt me uiteraard ook heel gaaf, maar durf dus geen echte voorkeur uit te spreken :P

Ivm dreigingen?

Turks gedeelte is (nja was in ieder gevaL 1,5 jaar terug) dreigingvrij, wel vluchtelingen.... Maar je ziet wél duidelijk de scheiding tussen Grieks en Turks inclusief militaire basissen en delen waar je niet mag komen.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:57

Winged schreef:
Gowlan schreef:
Geen echte voorkeur,
wilde zelf graag naar Turkije maar mijn vriend durft dat niet aan :')
Echte Griekse gedeelte lijkt me uiteraard ook heel gaaf, maar durf dus geen echte voorkeur uit te spreken :P

Ivm dreigingen?

Turks gedeelte is (nja was in ieder gevaL 1,5 jaar terug) dreigingvrij, wel vluchtelingen.... Maar je ziet wél duidelijk de scheiding tussen Grieks en Turks inclusief militaire basissen en delen waar je niet mag komen.


Ik denk het, in ieder geval zei zijn vader dat hij alles aanraad om naartoe te gaan behalve een moslimland en zo heeft hij dat ook maar aangenomen.
Ik persoonlijk vind het maar wat zwartwit bekeken. :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:59

Dan is Noord-Cyprus ook geen optie :P

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:03

Winged schreef:
Dan is Noord-Cyprus ook geen optie :P

Ja maar dat is dan weer 'anders' hè? Dat is geen 'Turkije' hahaha :') :Y)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:11

Gowlan schreef:
Winged schreef:
Dan is Noord-Cyprus ook geen optie :P

Ja maar dat is dan weer 'anders' hè? Dat is geen 'Turkije' hahaha :') :Y)

Maar wel met moskeeën, zelfs kerken die zijn omgebouwd tot moskee ;)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:13

Gowlan schreef:
Uiteraard! Welk hotel heb je gezeten en hoe was je ervaring in het hotel en de omgeving? En bovenal wat valt er allemaal te doen? :)

Mijn vriend heeft er een half jaar gestudeerd en die heb ik twee keer opgezocht. Hij had daar een huisje, dus over hotels kan ik je helaas niks vertellen :o Wel over Paphos en de rest van het eiland natuurlijk!

Paphos ligt aan de kust, je kunt dus lekker het strand op en hebt in de haven een heleboel restaurantjes direct aan zee. De belangrijkste bezienswaardigheden daar zijn denk ik de Romeinse mozaïeken en Tombs of the Kings. Het mooiste plekje van Paphos ligt iets verder de stad in en is een restaurant genaamd Muse. Daar moet je zeker een keer gaan eten!

Verder kun je met de bus heel makkelijk naar andere plaatsen toe. Zelf autorijden zou ik afraden, ze zijn niet heel voorzichtig daar en het is ook een hele kunst om links te blijven haha. Als je een keer een ander strand wil zien is Polis een aanrader, heel ander sfeertje dan Paphos maar rust alom en ook heel mooi.

Steden die leuk zijn om te bezoeken zijn bijvoorbeeld Limasol en Nicosia. Limasol ligt ook aan de kust, je kunt daar heel leuk shoppen en er zijn verschillende bezienswaardigheden. Nicosia is de hoofdstad. Deze is in tweeën gedeeld en heeft naast een Grieks dus ook een Turks deel. Het is wel een bijzondere ervaring om even de grens over te gaan daar!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:27

Laurie schreef:
Gowlan schreef:
Uiteraard! Welk hotel heb je gezeten en hoe was je ervaring in het hotel en de omgeving? En bovenal wat valt er allemaal te doen? :)

Mijn vriend heeft er een half jaar gestudeerd en die heb ik twee keer opgezocht. Hij had daar een huisje, dus over hotels kan ik je helaas niks vertellen :o Wel over Paphos en de rest van het eiland natuurlijk!

Paphos ligt aan de kust, je kunt dus lekker het strand op en hebt in de haven een heleboel restaurantjes direct aan zee. De belangrijkste bezienswaardigheden daar zijn denk ik de Romeinse mozaïeken en Tombs of the Kings. Het mooiste plekje van Paphos ligt iets verder de stad in en is een restaurant genaamd Muse. Daar moet je zeker een keer gaan eten!

Verder kun je met de bus heel makkelijk naar andere plaatsen toe. Zelf autorijden zou ik afraden, ze zijn niet heel voorzichtig daar en het is ook een hele kunst om links te blijven haha. Als je een keer een ander strand wil zien is Polis een aanrader, heel ander sfeertje dan Paphos maar rust alom en ook heel mooi.

Steden die leuk zijn om te bezoeken zijn bijvoorbeeld Limasol en Nicosia. Limasol ligt ook aan de kust, je kunt daar heel leuk shoppen en er zijn verschillende bezienswaardigheden. Nicosia is de hoofdstad. Deze is in tweeën gedeeld en heeft naast een Grieks dus ook een Turks deel. Het is wel een bijzondere ervaring om even de grens over te gaan daar!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!


Dankjewel voor je informatie, ik neem het zeker mee! Klinkt heel leuk!

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:23

Het wordt een andere keer Cyprus, zojuist hebben we besloten naar Griekenland te gaan :j

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:25

Leuk om hier ervaringen te lezen! Ik ga waarschijnlijk begin september naar Noord-Cyprus. Ken het helemaal niet, maar het klinkt erg goed. Ik vraag me alleen af of je een visum nodig hebt om het land in te komen? Ik kan daar niet echt een duidelijk antwoord over vinden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 08:26

Daar stond iets over bij mijn boeking...volgens mij krijg je die gewoon op het vliegveld in Cyprus.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:34

Stempel krijg je op Cyprus zelf inderdaad. Weet alleen niet meer zeker of je er nou wat voor moest betalen of niet. Geloof van niet in ieder geval...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Kyrenia, Cyprus. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 08:35

Nee, dacht het ook niet...