jullie duurste reis en was het het waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21773
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 12:59

Misschien gaan we dan toch misschien wel alles zelf uitzoeken maar dan wel al alles van te voren plannen/boeken vanuit Nederland. Wat is n lonely planet?

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:09


_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:10

Ik vind de lonely planet echt een zwaar onhandige reisgids, als je gaat naar relatief toeristische oorden met hier en daar gratis Wifi/internetcafé's. In Thailand heb ik hem 2x gebruikt (maar wel 4 weken meegesjouwd). Vind bijvoorbeeld een capitool reisgids een stuk prettiger.. Ik kan me in minder toeristische landen wel voorstellen dat je veel hebt aan een Lonely Planet, maar als je thuis je hotels al regelt, of dat ter plaatse via internet doet, vind ik het zonde van het geld en van het gewicht om hem mee te zeulen.

Mijn duurste reis? Verhoudingsgewijs was dat 8 dagen naar de VS, maar het meeste geld was ik kwijt voor 4 weken Thailand. Naar Thailand vond ik het het geld dubbel en dwars waard (vandaar dat we dit jaar weer ver weg gaan), maar voor de VS vind ik het toch echt te duur.. Ik vind een gemiddelde van zo'n €500-€600 per week voor een vakantie (inclusief alles) wel maximaal. In de VS kom je hier al gauw boven uit, net als Australië, Nieuw Zeeland, Afrika etc.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:35

Goof schreef:
Teigetje008 schreef:
Onze duurste reis was denk ik 2 weken Zakynthos. Was echt elke euro waard, denk dat we € 2500 kwijt waren, maar hebben elke dag genoten,


2500 euro voor 2 weken Griekenland 8)7


jep! Maar ik heb het dan niet over een simpel hotel ;-) Het was in alles gewoonweg super, dus ja, dat heb ik er wel voor over gehad. Zat ook echt alles bij in berekend, dus ook de cadeautjes en excursies. Nu doen we het zelf en toch weer anders en kost het ook minder :D

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:08

Maar was dat 2500,- p.p. of met zijn 2-en? Met zijn 2-en valt het wel mee, maar per persoon vind ik het wel prijzig. Misschien ook in het hoogseizoen?

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:40

Heb ook best wat collega's die naar een of ander superfijn resort in Turkije gaan wat ook zo duur is. Het is een all inclusive alleen dan heel luxe dus al het eten a la carte, hele grote kamers en heel veel ruimte met aparte stranden (voor rustzoeker, juist voor kinderen, voor mensen die willen sporten, juist zonder kinderen) etc. Is ook hardstikke duur maar veel zijn er enthousiast over, heeft ook een 9,8 ofzo op zoover.
Ik ben meer van of heel goedkoop: tentje achter in de auto gooien en rondtrekken, net zolang blijven totdat het leuk is en het mooie weer achterna óf veel uitgeven aan een mooie verre reis waar je nog vaak aan terug denkt.
Vind de lonely planet ook erg fijn, zeker als je een recente editie hebt want dan heb je meteen juiste adres, openingstijden, prijzen etc. Staat veel toeristische dingen in, maar juist ook wat onbekende dingen. Staat ook veel achtergrond informatie in. Heb afgelopen zomer de lonely planet France gekocht, eerst op zomervakantie gebruikt voor wijnroutes en wat musea en leuke dorpjes. In december met het hoofdstuk paris er het louvre mee ontdekt (en een hele lange rij geskipt omdat de lonely planet een andere ingang adviseerde waar je zo kon doorlopen :D ). In andalusie vond ik het vanwege de andere etenstijden de eerste week heel fijn om restaurants uit de lonely planet te halen. We hadden dan al heel veel honger en er zat nog niemand te eten zodat je aan de drukte/lokale bevolking kon zien waar je wezen moest. (en nee ik heb geen aandelen).
Zelf boeken lijkt me zeker voor hawai en als je niet al te fanatiek wil rondtrekken heel goed te doen. Het wordt wat anders als je echt heel veel km's wil maken in korte tijd. Scheelt bijna altijd veel geld, zeker als je vooraf (huis) boekt, ter plekke als je moe bent en blij bent dat je iets gevonden hebt, loop je ook wel weer het risico veel te betalen.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:54

welke ingang is dat Fleurtje? ik ga er volgende week heen.

mijn duurste reis was (denk ik) 3 weken Thailand. €1500,- incl ticket. ja, het was het waard!

Schuur_

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:57

Mijn duurste reis gaat in september zijn. Via een organisatie een maand rondtrekken in Afrika (Zuid Afrika, Namibie, Botswana en Zambia) met een tent. Eten, excursies en materiaal zijn grotendeels inbegrepen (we moeten voor 4 dagen avondeten zelf betalen en extra dingen zoals bungeejumpen ed).
In totaal kost het 3000 euro wat ik zelf wel een faire prijs vind. Het is de eerste keer dat ik een grote reis maak en dan vind ik het wel een fijn en zeker gevoel als ik met een organisatie vertrek waar ik alles aan kan vragen en die alles regelen qua vervoer ed.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:12

@amalarab, iets van de porte des lions (is ook via google wel te vinden, zit aan de zijkant). Voor die glazen piramides stond echt een onzettend lange rij en daar kon je zo doorlopen.

Anoniem

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 04:00

Ik vlieg elke paar maanden heen en weer van Amsterdam naar Calgary, en dat is duur. Maar niet echt een vakantie. Wel worth it. :D

Kinke

Berichten: 20565
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:31

SaskiaKa schreef:
Wij hebben inmiddels meerdere lange reizen gemaakt, maar de duurste was toch wel de reis naar de Cook Islands en de Fiji eilanden.

Net als jij wilden wij geen gigantisch bedrag uitgeven aan één dag voor onze bruiloft, maar we wilden wel trouwen. In plaats van een grote bruiloft, zijn wij op zoek gegaan naar wat wij het mooiste strand ter wereld vonden om daar te trouwen.
We zijn een maand naar de Cook Islands gegaan en zijn daar op het prachtige strand van het eiland Aitutaki met onze voetjes in het zand getrouwd. Na de Cook Islands hebben we nog een maand in Fiji rondgereisd. We hebben gelogeerd in huisjes op verlaten stranden, luxe hotels en idyllische resorts. We hebben met een zeiljacht de Mamanuca eilanden bekeken en hebben ons met privé helikopter naar verschillende eilanden laten brengen.
Vreselijk decadent bij tijden en ook helemaal terug naar de basis. Heeft een gigantische smak geld gekost, maar was iedere cent meer dan waard!


_/-\o_ _/-\o_
Geweldig!!!!
Mijn duurste vakantie was met mijn ex, zo'n 10 jaar geleden. 10 dagen naar de Seychellen, we hebben op 2 eilanden gelogeerd, was echt super en ongelooflijk mooi. Als ik het me goed herinner koste dat zo'n 3000 pp.
Laatst bijgewerkt door Kinke op 25-04-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14083
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:34

Vorige zomer ben ik met mijn vriendin naar Chios griekenland gegaan.. Via Arke, zelf het appartement uit gezocht, zelf de verhuurder voor de scooter gezocht.

De prijs voor ticket en appartement zonder eten, scooter, brandstof etc. was rond de 800 euro incl. vroeg boek korting etc.
Denk dat we in totaal zo'n 1200 euro kwijt zijn geweest? per persoon?

Maar het was het zeker waard!

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:52

Goof schreef:
AngeliqueB schreef:
Mijn duurste reizen waren 2 keer naar China! Met het ultieme souvenirtje: mijn kindjes mee naar huis nemen!! (adoptie dus..)


Daar kan niemand van ons aan tippen denk ik _/-\o_


Inderdaad Goof, wat mooi Angelique veel respect!! +:)+

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:47

Wat leuk ik ben vorig jaar naar Hawaii geweest!!!Dus ik kan je helpen haha.

Ik moet wel zeggen dat het een hele dure vakantie was ongeveer 8000 euro voor een kleine 4 weken, maar het was ook echt een super reis. Of het de mooiste reis was weet ik niet, want ik heb ook hele andere mooie reizen gemaakt. 3000 euro van de reisorganisatie is wel een reële prijs alleen dan overnacht je in grote hotels, terwijl een b&b denk ik toch wel veel leuker is.
Ik had een ticket gevonden naar Hawaii voor maar 660 p.p. dus goed zoeken. In Hawaii nog een aantal vluchten en totaal 4 eilanden bezocht. Oahu, Kaui, Maui en Big Island. Je accommodaties kan je boeken vanaf ongeveer 100 euro per nacht. Ook komen de huurauto's, excursies en eten en drinken daar nog bij.
Waar je rekening mee moet houden is dat alles op het eiland heel erg duur is dus ook de supermarkt. Zoals een pot nutella/ pakje salami voor 10 dollar.

Overal heb je prachtige stranden waar je makkelijk toegang tot heb. Hoogtepunten waren voor mij: zwemmen met dolfijnen (wilde dolfijnen in de zee), napali coast, prachtig snorkelen en ook heel veel schildpadden gezien, prachtige natuur, ontelbare sterren op Mauna Kea, de vulkaan met lava s'nachts, surfles etc.

Ja ik zou zo nog een keer gaan, alleen dat zou de dollar/ euro koers iets gunstiger moeten zijn. Is ook iets om rekening mee te houden. Kan je honderden euro's schelen.

als je meer wil weten hoor ik het wel. :)

Napali coast
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Avanti op 27-04-13 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29
Berichten: 8049
Geregistreerd: 15-12-06

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:55

Ik ben 2,5 week gaan rondreizen door Florida. Fly en drive geboekt, zelf hotels uitgezocht. Kaarten voor pretparken via universal toerist vast thuis gekocht want dat scheelde geld. Van alles gedaan en geshopt en was na die vakantie €1250 kwijt. Ik heb fatsoenlijke hotels met ontbijt gekozen en hebben heel veel gezien.
Ik zou de reis zelf gaan boeken. Ga op zoeken naar een goedkope vlucht. Kijk ook naar vluchten via Duitsland of België.

LS_

Berichten: 754
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Beveren-Waas

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 08:59

Ik ben momenteel aan mijn duurste reis bezig. Ik woon voor vier maanden in Nieuw-Zeeland, alles tesamen gaat dit grapje mij (mijn ouders :o ) zo'n 8000 euro kosten, grof geschat.
Vliegtickets naar hier zijn niet bepaald goedkoop :=
Ik moet dan ook huur betalen voor het huis waar ik woon, zelf eten kopen, heb hier een auto gekocht die ik waarschijnlijk niet voor hetzelfde bedrag zal kunnen verkopen, daarbij komt ook nog benzine.
Plus trips die ik wil doen vallen natuurlijk ook zelf te bekostigen.
Maar moet zeggen, tot nu toe is het het dubbel en dik waard!

No_worries

Berichten: 1830
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:32

Met vriend naar Australië geweest, 5 weken rondgetrokken, van Sydney naar Perth, in een 4WD auto. Die was ingericht als camper, dat wil zeggen er was slaapplaats (pop-top roof), zitplaats, kooktoestelletje, koelbox, watertank met gootsteentje, keuken- en eetgerei, alles heel basic maar meer dan genoeg. Wel een dure optie, een gewone huurauto is natuurlijk veel goedkoper maar met de 4WD zijn we op veel plekken geweest waar je anders niet kunt komen. En we wilden graag in the middle of nowhere kamperen maar hoefden geen tent op te zetten :) Een geweldig avontuur, heeft ons samen rond de 7000 euro gekost. Maar het was élke cent dubbel en dwars waard, heb nog steeds heimwee :z

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:47

Ik ga deze zomer voor een maand naar Tanzania om vrijwilligerswerk te doen. Tot nu toe zit ik al op € 2500,- van de reis en guesthouse maar daar kan nog een safaritrip van € 600,- bij komen. Ik zit zo te twijfelen want tja, waar haal ik nog weer € 600,- meer vandaan.
Maar ik heb zelf mijn vliegticket geboekt en guesthouse is door de organisatie geregeld. Mijn pa en ik hebben uren gezocht naar een zo goedkoop mogelijk vliegticket waarbij ik ook nog 's niet een halve dag op een vliegveld zit.
Maar ik weet zeker, dit wordt een onvergetelijke reis. :j

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:06

Mijn duurste vakantie was afgelopen maart,
3 weken met een campervan door Nieuw Zeeland wezen touren,
alles bij elkaar was het ongeveer 7000 euro, maar het was het meer dan waard, wat een geweldig mooi land.
Het jaar ervoor was ik in Amerika met de Camper, en dat was ook niet goedkoop.

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 13:51

Mijn duurste reis was Australië. Deels door de vlucht, deels door de hoge prijzen van zo ongeveer ALLES ter plaatse. In de eerste 4 maanden viel dat mee, omdat ik tegen kost en inwoon op een fokkerij werkte en dus enkel uitstapjes en diesel moest betalen. Daarna heb ik nog met een vriendin de oostkust verkend: huurauto, campings, eten, drinken... Ik heb geen idee van de totale kost, en dat is maar beter zo, want het zou niet goed zijn voor mijn hart ;-) Maar voor mij is het dat zeker waard geweest!

Niki_

Berichten: 2067
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:13

Goof schreef:
Teigetje008 schreef:
Onze duurste reis was denk ik 2 weken Zakynthos. Was echt elke euro waard, denk dat we € 2500 kwijt waren, maar hebben elke dag genoten,


2500 euro voor 2 weken Griekenland 8)7


Het kan nog erger, mijn ouders gaven vaak rond de € 4000 uit voor 3 weken Griekenland met zijn 3'en := Ach ja, het is maar waar je je geld aan wil besteden.
Duurste reis is New York geweest vorig jaar, dit jaar gaan we weer, is het dus zeker waard :D

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:25

Wij zijn in november naar Toronto en New York geweest, voor 10 dagen.
In totaal was het een geintje van 10.000 euro (voor 3 personen), maar dat had héél makkelijk goedkoper gekund :=
We hebben wel alles zelf gepland, maar hebben vanaf Toronto veel gereisd en hebben in NY op 5th avenue een hotel geboekt..

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:31

Ik ben in 2012 voor 3,5 maand naar Australie en nieuw-zeeland geweest. Ik heb zeker wel een dikke 8.000 euro uitgegeven alles bij elkaar. Maar het was het waard *\o/* (zie profiel)

lieke123

Berichten: 2520
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:39

SaskiaKa schreef:
Wij hebben inmiddels meerdere lange reizen gemaakt, maar de duurste was toch wel de reis naar de Cook Islands en de Fiji eilanden.

Net als jij wilden wij geen gigantisch bedrag uitgeven aan één dag voor onze bruiloft, maar we wilden wel trouwen. In plaats van een grote bruiloft, zijn wij op zoek gegaan naar wat wij het mooiste strand ter wereld vonden om daar te trouwen.
We zijn een maand naar de Cook Islands gegaan en zijn daar op het prachtige strand van het eiland Aitutaki met onze voetjes in het zand getrouwd. Na de Cook Islands hebben we nog een maand in Fiji rondgereisd. We hebben gelogeerd in huisjes op verlaten stranden, luxe hotels en idyllische resorts. We hebben met een zeiljacht de Mamanuca eilanden bekeken en hebben ons met privé helikopter naar verschillende eilanden laten brengen.
Vreselijk decadent bij tijden en ook helemaal terug naar de basis. Heeft een gigantische smak geld gekost, maar was iedere cent meer dan waard!


Ik ben in nieuw zeeland ook een koppel tegengekomen die op huwelijksreis waren. Zij zijn ook getrouwd op de Cook Islands alleen was er bij hun op dat moment een tropische storm -O-

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:43

Duurste reizen die ik gemaakt heb zijn denk ik tot nu toe New York ( +- € 6000 voor 3 personen) en Chicago (+_ €3500 voor 2 personen) geweest. Die reizen heb ik echter allebei niet zelf betaald (ouders :+ ) . Dit jaar ga ik met een vriendin 3 weken naar China, dit betaal ik wel zelf en dit zal dan dus de duurste vakantie worden die ik zelf betaald heb. Nu zoeken wij ook gewoon alles zelf uit, hostels, vliegtickets, treinen ed. Het is príma te doen en je bent zo veel goedkoper uit dan via een reisorganisatie :j .