Dit jaar heb ik besloten om mijn vakantiegeld eens uit te geven aan iets zinnigs (voor mij dan) ipv zon hangen op een veel te vol strand. Ik wil een stilte retraite. Maar waar? Wie heeft er ervaring mee, waar was dat en hoe heb je het ervaren? Ik wil graag 5 dagen weg, ik vind een weekend te kort en een week te lang. Wie kan me meer vertellen?
Kijk een wat hier mogelijk is, de abdij ligt midden tussen de bossen waar je nog eens heerlijk in stilte kunt lopen ook want hier komen praktisch geen wandelaars
TamaradB, wanneer zou je dit willen gaan doen? Want stil is een groot woord, maar echt heel erg rustig is het bij ons wel. We hebben 8 hectare terrein/bos waar normaliter geen andere mensen komen. We zitten dus middenin de natuur. Soms hoor je alleen de vogels fluiten! Als het je wat lijkt kijk dan s.v.p. even in m'n onderschrift voor de website.
www.puurjezelf.net van een oude vriendin van mij. Wonen in Andalusie, je kan daar ook prachtig paardrijden in de omgeving
Anoniem
Geplaatst: 30-03-13 22:17
Een klooster in Taizé, Frankrijk, biedt dit aan. www.taize.fr/nl
Ben er zelf een week geweest met school, gewoon meedraaien in de gemeenschap. Hier leerden wij mensen kennen die ook in stilte gingen. Hierbij word je begeleid door de monniken. Wat ik begreep van deze mensen is dat het erg pittig, maar o zo leerzaam is.
Succes
Jiwa
Geplaatst: 06-04-13 12:01
milou123 schreef:
Vipasana meditatie is wellicht ook nog een optie?
Dit is minimaal 10 dagen, TS vindt een week al te lang.