Winterzon 2013, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Winterzon 2013, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 23:44

Hallo!

Samen met m'n beste vriendin willen we eind januari/ begin februari even lekker naar de zon.
We hebben beide, helaas studievertraging, waarna we grapten: nou dan vertrekken we wel naar t buitenland. En daar was ons plan geboren.
Eerst was t plan om misschien heel januari weg te gaan maar ik kwam er achter dat ik op 19 januari m'n oma en moeder heb uitgenodigd voor een avondje jumping Amsterdam, beetje raar om er dan zelf niet te zijn. Dus ons tripje moet daar een beetje omheen gebouwd worden.
Moet nog even overleggen met vriendin hoelang zij nu weg kan maar ik richt me nu op ongeveer 2 weken voor of na 19 januari.

Wie heeft er ideeën?
We zijn in voor 2 soorten vakanties: alleen maar gestrekt ergens op een strand liggen, of backpacken.
Afgelopen zomer 3 weken wezen backpacken op de griekse eilanden en dat was heerlijk! Maar 2 weken is dan eigenlijk een beetje kort. ( we wilde eigenlijk een maand naar Indonesië, tot we er achter kwamen dat t daar in januari regenseizoen is, en ik dus 19 Jan jumping Amsterdam heb).

Onze 'eisen':
- weg uit Nederland
- zon
- geen regen
- budget hebben we nog niet bepaald. Maar voor een allinclusive in Egypte Wil ik minder uitgeven dan aan bijv een reis naar een wat minder 'gebaand pad'. Maar ik denk zo'n 1000 euro voor 2 weken.

Landen die tot nu toe bij mij op t lijstje staan:
- Gambia
- kaap verdische eilanden
- Egypte

De eerste 2 hebben als voordeel het klimaat daar, en dat het me toch wat avontuurlijker lijkt dan alleen maar op een strandend liggen. Kaap verdie klinkt geweldig, maar is om rond te reizen misschien niet geschikt voor ons? ( ik las dat er geen ferry's varen en je dus van eiland naar eiland moet vliegen, duur grapje).
Gambia is denk ik ook niet heel geschikt om op eigen houtje rond te reizen? Maar misschien is een goedkoop appartementje en wat interessante excursies naar bijv t binnenland of Senegal wel een mooi compromis?

Egypte is een 'makkelijke' bestemming omdat het zo populair is. Hiermee ook goedkoop. Maar is het daar nog wel warm genoeg eind januari? de meest zuidelijke ( en dus warmste) bestemming die ik kan vinden (Marsa alam) is verder nogal een kale zandbak buiten de resorts en dan moeten we wel heel verplicht op t strandende van t resort blijven liggen.

Om t niet een nog langer verhaal te maken: wie heeft er ervaringen met bovenstaande 3 bestemmingen in de winter of heeft er iemand nog andere tips/ aanraders?

Astaloca

Re: Winterzon 2013, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:59

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:26

Ja gambia lijkt me ook gaaf. Kaap verdie ook :j

Hier misschien mensen ervaring met egypte in januari? Echt lastig om te bedenken of dat wel warm genoeg is.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:44

Is warm genoeg om overdag op strand te liggen in Egypte in Januari wel word om 4 uur al wat frissser, en s'avonds moet je zomerjasje aantrekken , maar het is heerlijk zeker als je ook nog wat wilt gaan bekijken is 24/25 graden goede temperatuur!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:48

Mwah, als je echt voor de zon gaat als in bikini op het strand, zou ik Egypte niet doen. Zou daar dan 3 maandjes mee wachten.

Ik zou ook de wat meer exotische bestemming doen, als je in het laagseizoen gaat (en dat doen jullie geloof ik, tenzij je in de voorjaarsvakantie gaat), ben je al snel honderden euro's goedkoper uit :j

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:51

Ik ben Januari geweest en was nog heerlijk op strand en ik ben echt een koukleum hoor haha :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 18:55

Bikini op t strand is wel ideaal, maar als t niet anders kan wil ik ook nog wel een shirt aantrekken haha.

Wanneer is t voorjaarsvakantie? Ik heb geen idee, heb niets meer met de vakanties te maken dus zou t niet weten :p
We willen 20 jan ong weg en dan denk ik 2 weken.

Ssenna: waar zat jij toen in egypte?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:04

In El gouna ( hurghada ) :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:11

Ah ok. Wat ik had gezien in Egypte ligt nog wat zuidelijker maar dat schijnt buiten de resorts alleen 1 grote zandbak te zijn. Had niet naar hurghada gekeken want daar las ik dat de gem temp nog 2 graden ofzo lager lag. Maar toen jij er was (was je in januari?) was t daar dus wel prima.
Maar vanaf 4 uur geen bikini weer meer (daarvoor wel?) en savonds zeker lange broek en trui?

Mensen ervaring met Gambia (kun je daar een lekkere strand vakantie hebben en zijn er leuke excursies beschikbaar?) of Kaapverdië?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:55

Klopt overdag lekker naar strand van uur of 9 tot uur of 4 en daarna word het kouder en donker ook al! en savonds lange broek en trui ja.. maar heerlijk te doen hoor voor strand vakantie vind ik persoonlijk :j

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:03

Ik ben een keer midden februari naar Hurghada geweest, toen was het 'koud': 20-22 graden met een koude wind. Vond dat toen niet zo prettig! Zijn ook een paar keer in februari op de Canarische Eilanden geweest, dit jaar nog Gran Canaria. Toen zaten we in Puerto Rico, daar is het altijd een paar graden warmer dan bijvoorbeeld in de hoofdstad (heeft te maken met de ligging geloof ik). Het was 30 graden toen wij daar waren, maar verder is er niet heel veel te doen op Gran Canaria. Vorig jaar ben ik in februari naar Dubai geweest, dat is echt fan-tas-tisch :D Was 25-30 graden en genoeg om te zien! Echt een ideale combi tussen een strandvakantie en 'doe'-vakantie. Is qua prijs denk ik wel te vergelijken met Curacao, al kan je het wel zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 18:10

Mijn eilandje La Palma? Oftewel Canarische eilanden maar zeker niet vergelijkbaar met de grotere eilanden

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:18

Ik lees even mee hoor.
Wij willen op vakantie eind december/begin januari, ook graag zo'n maar niet megamegaver en megaduur dus dachten we inderaad aan de canarische eilanden. Maar dan maakt het dus nog wel uit waar je zit op de canarische eilanden?