jullie duurste reis en was het het waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 18:57

Mijn vriend en ik willen super graag naar Hawaii. Nu is het natuurlijk echt ver weg en ken ik daar niets of niemand..dit maakt dat ik het wel via een organisatie wil boeken waarbij hotel, vluchten en auto's geregeld worden. Als ik toch zo ver ga wil ik minimaal 3 weken. De kosten hiervan voor alleen zo'n pakket is per persoon rond de 3000,- dan heb je dus nog geen eten of excursies, brandstof etc.
Ik hoop dus echt dat het een onvergetelijke reis zal worden want tot nu toe heb ik zelf altijd gezegd, ik ga liever een keer naar hawaii dan uitgebreid te gaan trouwen :P

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:02

Ik vind 3000 euro wel een berg geld zeg. Om die reden boek ik ook mijn reizen buiten een organisatie om, dat scheelt toch een hoop.

Ik ben een aantal keer naar Australie geweest, ook geen goedkoop geintje, maar ik boek alles zelf.
Ook mijn vluchten stel ik zelf samen, is even wat werk, maar scheelt geld. Het is allemaal al duur zat :D

En ja, het is het geld meer dan waard anders had ik niet terug gegaan na de eerste keer :D

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:04

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon eng om het zelf te doen :o . Als je dan zelf iets over het hoofd hebt gezien kun je ook nergens op terug vallen. Dit terwijl ik wel graag zelf hotels enzo uit zou willen kiezen, maar heb bijvoorbeeld ook geen idee waar en hoe je een huurauto moet regelen.

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:05

Toen wij de eerste keer naar canada gingen, was mijn moeder net overleden. Het feit dat zij zo graag nog had willen reizen en zoveel had willen doen, deed ons besluiten om NU te genieten, en niet te wachten tot later. Ja het was duur, we hebben de tickets en de auto via het reisbureau geboekt..maar het was het waard, absoluut, en voor mij ook een echte droom die uitkwam om orca's in het wild te kunnen zien! Sterker nog, deze zomer gaan we al voor de vierde keer! Nu boeken we niks meer via het reisbureau, we overnachten in een tentje op een camping, en ach, boodschappen moet je thuis ook doen! Vaak kun je je kosten toch wel beperken hoor. Maar als je er eenmaal bent, moet je wel optimaal genieten!

Iphi
Berichten: 327
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:07

Een auto huren is helemaal niet moeilijk, je kan het op voorhand via internet regelen, maar op elke luchthaven zijn ook kantoren van verhuurmaatschappijen van auto's.

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:07

Klopt, je kunt nergens op terug vallen, maar alle mensen kunnen communiceren en kunnen je dus helpen indien nodig. Ook kan je altijd naar huis bellen voor backup of internet gebruiken voor info.
Ik ben de nuchterheid zelve, kan me er echt niet druk om maken als er iets niet loopt zoals het zou moeten lopen. Dan los ik het op, simpel, komt altijd goed.
Een huurauto is niet moeilijker dan googlen op "huurauto hawai" en de kleine lettertjes goed regelen ;)
Nog makkelijker, daar boeken, scheelt ook geld ;)

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:07

wij zijn naar ijsland en Bali geweest.
Ik vond Ijsland een absolute no-go 4 weken daar zitten en een beetje rondrijden en alleen maar stenen zien, daarnaast ook nog die snijdende kou. Nee niks voor mij. het enige hoogtepuntje daar was het galopperen van een kudde wilde ijslanders langs de auto en rijden op ijslanders.
Bali was daar in tegen echt GEWELDIG en het was elke cent waard. Wauw wat wil ik daar graag nog een keertje naar terug. Onvergetelijk!

Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:08

Ik ben naar Amerika gegaan 3 maanden, ticket van 650 euro ofzo en verder heb ik maar 900 euro uitgegeven geloof ik :Y) maar was wel mijn duurste vakantie ever :P maar was het waard! en zou het zo nog een keer doen!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:10

Half jaar Australië. Ik kwam blut terug, maar beste tijd van mijn leven! Ben nu al weer tijdje aan het sparen om volgend jaar richting Indonesië te gaan :)

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:12

het ligt er heel erg aan wat voor vakantie je wilt; wil je alles van te voren gepland hebben, of huur je een auto en zie je wel waar je terecht komt?
ik ga het liefst via de laatste weg op vakantie en boek van te voren dus enkel heen en terugreis, eerste nacht (en evt laatste maar niet persé nodig) hotel en huurauto, bij mijn laatste vakantie naar Thailand had ik nog wat binnenlandse vluchten en die had ik ook vooruit geboekt. ik stippel wel een route uit die ik wil gaan volgen maar de tijd die ik ergens verblijf staat dus open (mooie plekken extra dag, minder mooie slechts 1 nachtje en weer door).
is behalve een heerlijke vrijheid waarbij je zelf kan bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je blijft ook een stuk goedkoper!

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:13

Dat wordt deze vakantie! Ga met een vriendin een trektocht doen door Spanje / Portugal. Kosten; 1200 euro pp :o

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:14

Duurste reizen waren een aantal keer 3 weken VS. Sommige waren het meer dan waard, andere vond ik te duur in relatie tot wat we gedaan cq gezien hebben.
Ik vind het behoorlijk aan de prijs en vraag me af of Hawaï dat waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:16

Wij zijn naar Amerika geweest met 5 personen, en dat heeft mijn ouders 15.000 euro gekost in totaal :o
klap geld maar het was het zó waard! we zijn wel 4 weken weg geweest, en het was alles bij elkaar...

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:18

boeflover schreef:
het ligt er heel erg aan wat voor vakantie je wilt; wil je alles van te voren gepland hebben, of huur je een auto en zie je wel waar je terecht komt?
ik ga het liefst via de laatste weg op vakantie en boek van te voren dus enkel heen en terugreis, eerste nacht (en evt laatste maar niet persé nodig) hotel en huurauto, bij mijn laatste vakantie naar Thailand had ik nog wat binnenlandse vluchten en die had ik ook vooruit geboekt. ik stippel wel een route uit die ik wil gaan volgen maar de tijd die ik ergens verblijf staat dus open (mooie plekken extra dag, minder mooie slechts 1 nachtje en weer door).
is behalve een heerlijke vrijheid waarbij je zelf kan bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je blijft ook een stuk goedkoper!


Ik wil wel ook echt vakantie vieren en niet steeds van plek naar plek gaan. Ik dacht aan 3 weken 3 eilanden. Ik wil daar dus niet echt backpacken ofzo en ook niet op de dag zelf moeten zoeken naar een slaapplaats :o . Ik ken mezelf dan zou ik de hele dag piekeren over het feit dat we nog ergens moeten slapen en of het wel goed zou gaan met uitzoeken.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:19

Als je het geld hebt en je hebt het er voor over, wat houd je tegen?
Ik geef gerust tot 4000 euro uit op een vakantie. Aankomende vakantie wordt zelfs nog iets duurder, maar who cares. Ik kan het betalen en wil diereis graag maken.

Noek_Bronco

Berichten: 317
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Wetteren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:20

Ik ben een keer naar Mauritius geweest, was heel leuk! Moest ik het opnieuw kunnen doen, zou ik het wel een paar jaar later plannen. Toen ik ging was ik 14 jaar en dat is niet bepaald de leeftijd om verre reizen te doen.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:22

Als je dan toch die kant op wilt en geld wilt uitgeven, zou ik het iets anders doen. Eerst een reis langs de Westkust van de VS en dan aansluitend naar Hawaii. 3 weken Hawaii is wel echt veel en de kosten van levensonderhoud zijn daar ook erg hoog.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:31

Ik vind 3000 euro voor Hawai dan wel weer best veel, zeker als er nog allemaal dingen bij komen. Dat kan volgens mij ook best goedkoper (en dan is het ook voor je geregeld). Ik weet nog toen ik een rondreis maakte aan de westkust van Amerika, dat je ook nog een paar dagen Hawai er achter aan kon plakken en dan was je geloof ik ruim 2000 kwijt (voor 3 weken rondreis westkust en 4-5 dagen hawai).
Verder is het inderdaad een kwestie van het geld hebben en het ervoor over hebben. Inderdaad andere geven het uit in één dag als ze trouwen, of jaarlijks aan roken. Het is maar net wat je iets waard vind.
Persoonlijk zou ik ook altijd voor de combi met westkust gaan, maar ik wil graag ook veel dingen zien op vakantie. Is maar net wat je wil.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:34

moonsparkle schreef:
boeflover schreef:
het ligt er heel erg aan wat voor vakantie je wilt; wil je alles van te voren gepland hebben, of huur je een auto en zie je wel waar je terecht komt?
ik ga het liefst via de laatste weg op vakantie en boek van te voren dus enkel heen en terugreis, eerste nacht (en evt laatste maar niet persé nodig) hotel en huurauto, bij mijn laatste vakantie naar Thailand had ik nog wat binnenlandse vluchten en die had ik ook vooruit geboekt. ik stippel wel een route uit die ik wil gaan volgen maar de tijd die ik ergens verblijf staat dus open (mooie plekken extra dag, minder mooie slechts 1 nachtje en weer door).
is behalve een heerlijke vrijheid waarbij je zelf kan bepalen waar je naar toe gaat en hoe lang je blijft ook een stuk goedkoper!


Ik wil wel ook echt vakantie vieren en niet steeds van plek naar plek gaan. Ik dacht aan 3 weken 3 eilanden. Ik wil daar dus niet echt backpacken ofzo en ook niet op de dag zelf moeten zoeken naar een slaapplaats :o . Ik ken mezelf dan zou ik de hele dag piekeren over het feit dat we nog ergens moeten slapen en of het wel goed zou gaan met uitzoeken.


dan is vooraf georganiseerd ms slimmer.
overigens valt die slaapplek zoeken wel mee hoor, dit is wel altijd het eerste wat we doen, dus gewoon vroeg uit bed, naar je volgende bestemming rijden en naar het VVV of als die er niets is wat adresjes zoeken uit de lonely planet. moet wel zeggen dat we in thailand wel naar de 'toeristische' dorpen (dus dorpen die in de lonely planet stonden) zijn gereden, omdat communiceren niet super makkelijk was. (maar dan nog steeds wel een stuk meer gezien als dat je via een standaard busreis oid had gezien!)

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:36

Ik ben wel aan het hoogseizoen gebonden en als ik via nederlandse internetsites zoek die de reizen organiseren kom ik dan eigenlijk niet onder de 3000,- pp uit.

In Amerika ben ik meerdere keren geweest en we willen dan ook echt alleen naar Hawaii. Dit ook omdat ik niet langer dan 3 weken en eventueel 2 dagen vakantie kan opnemen achter elkaar en zodat we daar ook echt vakantie kunnen houden. We willen ook uiteraard excursies doen en zelf met een auto op pad kunnen gaan, maar een dagje aan het strand lekker snorkelen vinden we ook geweldig.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:10

Wij gaan ook naar Hawai. :D De laatste drie weken van januari 2014. Maar wij vliegen retour vanaf L.A., dus onze vlucht is niet zo duur. :n
Wij gaan daar overigens kamperen, dus hoeven niets te regelen m.b.t. hotels enzo.

Dat wordt overigens mijn duurste vakantie ooit. De eerste drie weken van november in Oost Canada (met een huurauto en tent), daarna 6 weken West Amerika (met een campervan) en dan dus 3 weken Hawai (zonder vervoer, alleen de tent). :D

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:14

Onze duurste reis kwam ook ongeveer op dat bedrag uit 3000€ p/p alleen reis en logies en dat was (niet lachen ) 17 dagen naar Mallorca. :=
We zaten in een super 18+ hotel en het is inderdaad een vakantie geweest om nooit meer te vergeten. :+:
In ons geval moesten we er echt even tussenuit en we hebben genoten.
Voorheen vonden we het ook niet erg om veel geld aan vakanties uit te geven want we hadden een vrij druk leven en voor één keer per jaar even genieten moest kunnen. :)

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:16

Mijn duurste reis was 1600 euro voor 16 dagen Costa Rica. Dit was een reis georganiseerd door mijn opleiding toendertijd (Jan 2010, biologie 2e graads). Het was echt elke euro waard, denk er nog heel vaak aan terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:18

Ik was 1700 kwijt voor 3 weken rondreis cuba, ook alles zelf geboekt. Met een pakket zouden we ruim 1000 euro meer kwijt geweest zijn.

Waard was het het zeker, heb nog elke dag heimwee -O-

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 23:54

M'n wereldreis...... heb 't nooit nagerekend wat 't gekost heeft. Op is op. Het was 't helemaal waard :j