Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 10:36

De titel zegt het al: :D

We willen volgend weekend een weekendje weg met onze 3-jarige zoon.
Nu zit ik te dubben tussen bovengenoemde parken.
De prijs ligt best uiteen, zelfs de toeristenbelasting (?), maar ik heb met beide parken geen ervaring.

Ik dacht altijd dat Centerparcs heel erg verouderd was en Landal juist wat nieuwer/frisser.
Maar manlief beweert het tegenovergestelde. Hij denkt dat Landal juist de oude accomodaties van Centerparcs opkoopt en dat dus
juist Centerparcs wat nieuwer/frisser is.

Wie weet hoe het zit? ;)
Zit je bij een bepaald park inderdaad in een soort van jaren-50 huisje?
Hoe is het eten/faciliteiten e.d. in werkelijkheid?

Wie is er weleens geweest (liefst geen járen geleden) en kan mij zijn/haar ervaringen vertellen?

(Ik heb voor Centerparcs een Premium-cottage geselecteerd en voor Landal de Kinderbungalow, want die is qua ligging mooi centraal.)

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:42

Hoi, wij zijn 2 jaar geleden bij de Lommerbergen geweest, hartstikke leuk! Nette verzorgde huisjes, de kids hadden het prima naar hun zin. Ook buiten het park zijn leuke dagjes uit mogelijk. De "manege" die er vlakbij ligt is echter geen aanrader! Ik heb geen ervaring met centerparks...

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:17

Niemand nog ervaringen, behalve Whupidu?

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:22

lommerbergen is opzich een best park maar vind zelf centerparks beter !

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:58

@Kel_91: kun je ook uitleggen waar dat door komt?

Sherlock1
Berichten: 732
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:05

Heb zelf mindere ervaringen van mijn verblijf op de lommerbergen, ben altijd gewend naaar het vennebos te gaan ! Werden toen op de plaza 3 vaders in elkaar geslagen ( met hun hoofd door de schuifpui) omdat ze tegen een groep marrokanen wat zeiden over het gepest en geklier bij de kinderen.
Hierop reageerde niemand toen dit allemaal gebeurde en de security keek ernaar.
Ook hebben wij op de plaza gegeten en stonden met een half uur buiten, het personeel wou naar huis werd ons verteld dus we moesten snel eten.

Dit gebeurt natuurlijk niet altijd.
Het zwembad is opzich best klein en weinig te beleven.

Liefs

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:10

Wel ervaring met CP. De huisjes zijn zeker wat ouder, maar aan de andere kant, wat zit je nu in je huisje?! Bij het Heijderbos heb je de jungledome. Errruuugg leuk met kinderen!! Het zwembad vind ik bij CP zeker een aanrader. Wij hebben eigenlijk alleen maar goede ervaring met de mensen die daar werken (ook security!) Als er iets mis is aan/in je huisje en je belt de technische dienst, is er binnen no time iemand en wordt het keurig opgelost!
Het eten is er prima.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:24

Owwww, lastig dit!

Ik zit op dit moment op 50/50 qua ervaringen met beide parken.
Precies evenveel mensen zijn vóór CP en vóór Landal....

Ik hoop op nog meer reacties.
Met name hoe het eruit ziet. Is de boel erg verouderd? (en dan heb ik het toch over het huisje. Aangezien ons zoontje op tijd op bed ligt, brengen wij daar wel wat tijd door,...)

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:34

Ik zou voor cp kiezen. Tja als de inrichting van de huisjes niet meer zo van deze tijd zijn maar wel dat alles aanwezig is en schoon is vind ik het al gauw prima. De jungle is geweldig en het zwembad ook. Ik heb geen ervaring met landal, mijn zus wel en dat viel tegen verder ken ik het niet

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 21:43

Is die Jungle ook leuk voor een 3-jarige?
Ook voor hem alleen of is het wel de bedoeling dat ik erachteraan kruip/spring/klauter etc.?

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:02

Ik heb er wel achteraan geklommen, geklauterd en gekropen............ heb een enorme schijterd ze durft pas iets als ik het eerst doe, en ik heb een enorme waaghals doet alles en daarna kijkt hij pas of het wel kan wat hij wil..............voor zijn eigen veiligheid deed ik maar mee. Maar het is wel super leuk ook voor de papa's en mama's

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:05

Oke, dank je voor je uitleg Zacharyhill.
Maar het is wel te doen voor een 3-jarige dus?

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:07

Wij zijn afgelopen weekend naar Landal (Hoog Vaals) geweest. We hadden een geweldig leuk huisje!
Voor kinderen was er genoeg te doen op dit park. En ook goed nagedacht over de wat jongere kinderen! Dus wat dat betreft kan ik je Landal aanraden! Al ben ik niet bekend met het park waar jij naar toe wil.

Maar hier zul je vast iets aan hebben!

Landal
http://www.zoover.nl/nederland/limburg/ ... kantiepark

Centerparcs
http://www.zoover.nl/nederland/limburg/ ... kantiepark

Landal krijgt wel betere cijfers, ook wat betreft kindvriendelijk!

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:09

Jawel ene lekker gewoon meedoen met de kleine man leuker kan toch niet dat paps en mams de hele dag achter je aan hobbelen.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 22:29

Jawel, maar deze mams is zwanger, incl. Flinke Hooikoorts en dat kruipt en klautert niet altijd even gemakkelijk. ;)

Natasje, dank voor de link naar Zoover.
Ook daar zijn de meningen verdeeld, maar wat me opvalt is dat bij beide parken de huisjes erg gedateerd zijn. Jammer dat dat na al die jaren nog steeds het geval is,..

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:38

Mijn ouders wonen vlakbij de lommerbergen, ofja ik min of meer ook, ik woon op kamers elders. Maargoed, ik ben nooit in de huisjes geweest, maar ze hebben een leuk zwembad en een fántástische speeltuin!!! Paar jaar geleden helemaal nieuw gemaakt. Huisjes zou ik zo niet weten, ik woon hier immers in de buurt, waarom zou ik daar in een huisje gaan zitten. Maar mijn ervaringen met landal opzich (elders) zijn 't prima nette schone huisjes. Ze hebben daarnaast ook een leuke kinderboerderij :j

En wat eten betreft zitten er in het landalpark zelf best een aantal leuke eetgelegenheden maar vind je ook in 't dorp en omliggende dorpen hele leuke eenttentjes :j

Daarnaast heb je in de omgeving hier ook best veel leuke dingen, zo heb je bijv. klein zwitserland in tegelen, wat een hele grote buitenspeeltuin is. Ook heb je hier wat leuke binnenspeeltuinen en die manege tegenover heb ik zelf geen ervaring mee, maar er ligt daar nog een andere en je zou kunnen informeren bij fnrs manege het Ross in Kessel. Mocht je interesse hebben om hier in de omgeving te paardrijden :Y) Ik weet wel dat ze bij die manege tegenover 't landal park ook ritten doen met de huifkar, maar zoals ik al zei, stal zelf ken ik verder niet, je kunt volgens mij zo een paard meekrijgen iig als je (voldoende) ervaring hebt.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:43

Op Lommerbergen zijn de huisjes nog niet lang geleden gerenoveerd. In Heijderbos is het oude troep. Daartegenover heeft Heijderbos weer mooiere faciliteiten. Voor meer info en foto's van beide parken kun je ook kijken op het Centerparcs forum. Daar staan ze allebei op.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:03

Ben in beide parken nooit geweest, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wel weet ik dat CP hun huisjes wel aan het renoveren zijn. En volgens mij zijn de premium cottages wel gerenoveerd, maar nogmaals dat weet ik niet zeker.
De faciliteiten op CP zijn wel altijd goed en daarom gaan wij er nog wel eens een weekendje heen. Alles is bij de hand.

SV1992
Berichten: 350
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: België

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:38

Ik heb geen ervaring met de Landal parken maar ben al naar een paar CP parken geweest en ben nog nooit teleurgesteld geweest en voor kinderen is daar altijd een hoop te doen, ook voor de allerkleinsten :) ik zou dus CP aanraden mr ik heb die andere nog nooit geprobeerd dus ja, echt beoordelen kan ik dan niet.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 11:14

Toch bedankt voor je reactie Diva92! ;)

SV1992
Berichten: 350
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:57

Valina schreef:
Toch bedankt voor je reactie Diva92! ;)


Graag gedaan hoor! In ieder geval Landal of CP: veel plezier! :)

MoonWencke

Berichten: 5454
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:02

Wat de toeristenbelasting betreft; dat wordt per gemeente bepaald, dus het is niet vreemd dat deze verschillen van elkaar :)

Ik ben ooit op de Lommerbergen geweest voor een sollicitatiegesprek, dus heb er verder niet zoveel van gezien, en bij het Heijderbos ben ik geloof ik een keer wezen zwemmen, jaar of 4,5 geleden. De Lommerbergen is oorspronkelijk van CenterParcs geweest, dus kwa 'centrum' zullen de verschillen niet zo heel erg groot zijn. Beide hebben een groot zwembad, er zijn eetgelegenheden, winkeltjes. Wat estja zegt over de renovatie; daar durf ik zo niet over te zeggen of dat voor alle bungalows geldt. De foto's van de kinderbungalow zullen waarschijnlijk een goed beeld geven van hoe het er binnen uitziet. Zelfs als de huisjes wat gedateerd zijn, is het er nog steeds prima vertoeven.

Het beste kijk je vooral wat je buiten de parken om kunt doen, wat jullie leuk vinden om te doen, als je niet de hele dag op het park zelf wilt verblijven. Succes met de keuze en ben benieuwd wat het gaat worden en hoe het is geweest!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Landal (de Lommerbergen) of Centerparcs (Heijderbos) ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:07

Het is ook een beetje afhankelijk van welk type huisje je kiest bij Center Parcs. Als je het geld hebt raad ik je aan om een eden vip te boeken: gloednieuw en super de luxe, inclusief broodjes en je krantje aan de deur bezorgd.

Verder ben ik zelf Center Parcs fan. Er is super veel te doen voor de kinderen, de zwembaden zijn heerlijk, de parken zijn goed onderhouden...

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:06

Kentaro schreef:
Wel ervaring met CP. De huisjes zijn zeker wat ouder, maar aan de andere kant, wat zit je nu in je huisje?! Bij het Heijderbos heb je de jungledome. Errruuugg leuk met kinderen!! Het zwembad vind ik bij CP zeker een aanrader. Wij hebben eigenlijk alleen maar goede ervaring met de mensen die daar werken (ook security!) Als er iets mis is aan/in je huisje en je belt de technische dienst, is er binnen no time iemand en wordt het keurig opgelost!
Het eten is er prima.


Vooral de bediening is erg goed bij CP ;)

Ik zou overigens zéker voor CP kiezen. De sfeer vind ik bij CP een stuk prettiger. Ook ben ik van mening dat je je bij CP beter op het park kan vermaken dan bij Landal, maar k ben dan ook geen Landal-fan. Bovendien zijn de Lommerbergen echt niet super, heb er heel wat jaren geleden zwemtrainingen gehad.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:15

Beide parken ben ik wel geweest.
De faciliteiten verschillen niet zoveel, al is de Jungle echt top en goed te lopen, ook voor volwassenen.

Wij gaan altijd (1x per twee jaar) met de hond en ik heb wel het idee dat je dan altijd een wat verouderd huisje krijgt. Bij allebei de parken.
Landal, Lommerbergen was een paar jaar geleden, de huisjes waren nog in de oude Centerparks staat toen en de bedden waren ronduit slecht, enorme kuilen in de matras. Verwacht dat dat inmiddels wel verbeterd is, dit was niet zo lang na de overname.
Zonder hond krijg je een mooier huisje. :D

Ook lastig, Hond en Niet-Roken gaat niet samen.