Cyprus 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Cyprus 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 17:43

Hallo lieve bokkers!

Dit jaar ga ik voor het eerst samen met mijn vriend op vakantie.. en wel naar Cyprus! *\o/*
We zijn alvast een beetje aan het oriënteren naar leuke bezienswaardigheden en must-do's.
We gaan 8 dagen op vakantie dus geen cruises etc. (had wel gezien dat je vanaf Cyprus een cruise kunt maken naar Egypte, lijkt me super gaaf, maar daar hebben we geen tijd voor). Maar wat zijn nou echt dingen die je gezien en gedaan moet hebben?! We verblijven in Paphos aan de zuid-west kust van Cyprus en kunnen eventueel een scooter huren of per taxi ergens heen gaan. :)

Zijn er bokkers die eerder op Cyprus zijn geweest en ons meer kunnen vertellen? Of ga je dit jaar ook naar Cyprus en wil je gewoon gezellig mee kletsen? Voel je welkom!

Groetjes en alvast bedankt!
Simone

delerium

Re: Cyprus 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 02:27

Ben 2 jaar terug op Cyprus geweest, ook Paphos.
Wat ik zelf heel erg gaaf vond was het huren van een ..hoe heet zo'n ding ookalweer. Een soort 2-persoons quad :+

Langs de kust kun je een heel mooie route omhoog rijden, langs o.a. de rots van Aphrodite. Verder is het vooral lonend om gewoon te gaan rijden en te zien waar je uitkomt. Snorkelen is niet echt de moeite waard naar het schijnt, ik heb dat wel gedaan en vond het briljant, maar goed, ik heb verder nooit gesnorkeld dus ben geen vergelijking. Maar ieder ander die ik daarover hoorde vond het tegenvallen.
Verder is wel een serieus prachtig land :j

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:14

In welk deel zit je, Turks of Grieks?

Ben zelf 7 jaar geleden naar het Griekse deel geweest, Paphos, was echt heerlijk.
Wilde dit jaar met mijn vriend naar het Turse gedeelte gegaan maar dat werd voor dit jaar nog afgeraden.
Daar is de toerisme nog niet echt op komst, dus wat minder luxe/service etc..

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 19:01

@ delerium: bedankt voor je reactie! :) dat met een quad rijden klinkt erg leuk! ;) ga eens even kijken of dat te regelen is! :) krijg nu nog meer zin om er heen te gaan! ;)

@ sammiesam: we gaan naar Paphos (stond ook wel in de openingstekst ;)) het griekse gedeelte dus. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 18:40

Ik ben vorig jaar op Cyprus geweest, ook Paphos. Vond het heerlijk daar, maar wij waren precies met de hittegolf. Het was dus alle dagen 40-45 graden. Dan kun je niet veel meer doen. Excursies hebben wij niet gedaan, vonden we te duur (vooral die cruise naar Egypte).
We zijn wel met de bus naar een strand geweest waar ik even de naam van kwijt ben haha.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 19:11

Bedankt voor je reactie! Haha nouja dat geeft niet, dat kunnen we daar ter plekke altijd nog wel uitzoeken! :) Ik heb zo'n vermoeden dat wij ook in de warmste periode gaan (bouwvak). Als we een andere periode hadden kunnen gaan had ik dat (ook voor de prijs) zeker gedaan, maar helaas zijn we afhankelijk van de bouwvak. :) Hoop dat we ondanks de hitte nog wel wat kunnen doen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:15

Zit je in een hotel? Wij zaten in Hotel Anemi, vlak bij het centrum. Wij werden omgeven door Finnen haha, echt hele groepen. Ook veel Duitsers en Engelsen :j

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 19:16

Wat leuk zeg! Wij zitten ook in Hotel/Appartementencomplex Anemi! :) In een appartement trouwens. :) Is het hotel jullie goed bevallen? :) En zijn er nog dingen waar we even om moeten denken?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:24

Heel goed bevallen! Wij hadden een supermooie grote kamer, lekker airco en we hadden kamernummer 1 haha. Lekker op de begane grond. Aardige mensen daar en erg lekker eten. Het is een heel net hotel en het ontbijt is erg goed. We hebben wel gelachen om die Finnen, ze waren een beetje dronken. Een man was zijn bord kwijt en had een nieuw bord opgeschept. Mijn vader had zijn bord gevonden en op zijn tafel gezet toen ie niet keek. Je had z'n hoofd moeten zien toen hij ineens twee volle borden voor zich had :')

Een aanrader om te gaan eten:
Richting het centrum zit een indiaas restaurantje. Daar kun je me toch lekker eten, echt heerlijk! Het heette Delphi volgens mij? Maar weet het niet zeker. Je komt er langs als je via de hoofdweg naar het centrum loopt :j

Een keer in de week is er een act in het hotel, er komt dan een goochelaar. Ook zeker een aanrader! Aardige man met erg leuke acts. Hij heeft ook twee duiven die je mag vasthouden en die blijven rustig bij je op tafel zitten. Ik hoop voor je dat hij er dit jaar ook is :)

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 19:34

Fijn dat het zo goed bevallen is, begin er, na al die positieve verhalen, nog meer zin aan te krijgen haha! Haha dat zal wel inderdaad, dan had die wel een beetje te diep in zijn glas gekeken! :P Ook fijn dat het eten er goed was, dan hoef je niet perse elke keer buiten de deur te eten dus! :)

Bedankt voor het aanraden van het restaurant, als we het kunnen vinden gaan we er zeker even langs! ;)
W.b.t. die goochelaar, dat moeten we afwachten of die er ook weer is, we zullen het gaan zien!

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:34

Wat leuk dat er een topic over Cyprus is, ik ga dit even volgen.
Wij willen eind mei een week naar Cyprus gaan, we denken Paphos maar zijn er nog niet helemaal uit.
Hotel Elysium www.elysium-hotel.com lijkt me erg gaaf!
Weet iemand of er veel zwerfdieren rondlopen? Griekenland staat er nogal om bekend en eerlijk is eerlijk, als ik overal zwerfdieren zie dan heb ík geen vakantie...

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 19:51

Gezellig dat je het topic komt vergezellen hihi! ;)
Voor zover ik kan zien is het wel een erg mooi hotel, maarja ik kan je daar helaas niet in adviseren! ;)
Ik heb geen idee of er veel zwerfdieren lopen eigenlijk, misschien eens vragen bij een reisbureau? :)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:55

iris17 schreef:
Wat leuk dat er een topic over Cyprus is, ik ga dit even volgen.
Wij willen eind mei een week naar Cyprus gaan, we denken Paphos maar zijn er nog niet helemaal uit.
Hotel Elysium http://www.elysium-hotel.com lijkt me erg gaaf!
Weet iemand of er veel zwerfdieren rondlopen? Griekenland staat er nogal om bekend en eerlijk is eerlijk, als ik overal zwerfdieren zie dan heb ík geen vakantie...

er lopen heeeeeel veel katten. maar op de een of andere manier zijn die ook weer heilig. paps en ik waren toen bij wat oudheden aan het kijk
bij van die half ingestorte gebouwen en op dat moment liepen daar ook gidsen rond bij groepen mensen. en die gidsen hadden allemaal brokjes
mee en de lokale bevolking zie je ook telkens wel wat met die katten doen. zag er ook niet heel dramatisch uit wat ik bijvoorbeeld wel vond
van de dieren in Tunesië en Egypte.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:12

Er lopen inderdaad heel veel katten rond, maar ze zien er niet heel ernstig uit. Ik heb een aantal katten gezien die er vrij verzorgd uitzagen. In hotel Anemi lopen ook een aantal katten rond, waarvan er maar 1 is die er echt slecht uitziet. De rest was heel goed verzorgd en ze waren niet schuw. Ik ben een echt kattenmens dus Griekenland en Cyprus waren voor mij dé vakantielanden :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 20:20

delerium schreef:
Langs de kust kun je een heel mooie route omhoog rijden, langs o.a. de rots van Aphrodite.
j

dat is langs de zuidkust en niet omhoog ;) (in het noordwesten heb je wel weer het bad van aphrodite maar dat kun je zeker overslaan haha niets aan)

Ik zat ook in Paphos, mei verleden jaar een weekje.
Met de auto naar het noorden en door de bergen rijden is leuk. Wij hebben in het noordwesten een gave wandeling gemaakt in het Akamas nationaal park. (conditie nodig :D )
Limassol kun je ook overslaan.

Ik was eigenlijk niet zo gecharmeerd van Cyprus, qua dingen te doen/zien. Laat ik het zo zeggen; ik zou er niet naar teruggaan...

paphos zelf vond ik erg gezellig, langs de haven op de boulevard, lekker daar wat drinken, winkelen etc.
En prachtig weer dus dan is het al snel goed ;)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:36

Ik ben net een week terug uit Cyprus. Mijn zus loopt daar stage in een hotel in Paphos. We zaten in een apartement richting iets met beach haha. Alles was nu nog erg mooi groen kwa natuur dat schijnt in de zomer periode erg dood te zijn allemaal. Ik heb genoten maar is voor mijn geen land waar ik nog een keer naar toe zou gaan. Alle bezienswaardigheden waren leuk maar niet erg bijzonder of echt de moeite waar. Staat vaak aangegeven dat de weg voor alle autos te doen is,wat blijkt echt niet te doen te zijn. Onverharde harde wegen zou ik zeker overslaan !

Wel veel leuke tentjes waar je goed kan eten, tea for too is een aanrader!