Wat is een realistisch budget voor onze toekomstige reis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Wat is een realistisch budget voor onze toekomstige reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 18:57

.. want ik heb daar geen flauw idee van. :=

Ik zit te brainstormen om samen met mijn vader voor plusminus drie weken naar de Verenigde Staten gaan, aan het eind van dit jaar of medio zomer volgend jaar.
Eens lekker met z'n tweetjes een poosje de 'wijde wereld intrekken', want dat hebben papa en ik helaas nog nooit gedaan, wegens omstandigheden.

Nu vraag ik me af wat een realistisch budget is, voor deze drie weken.
Ik heb nog geen clue waar we heen zullen gaan qua plaatsen, maar we willen ons niet beperken tot een bepaalde omgeving of staat.
Mijn vader en ik geven beide niet bijzonder veel om exclusiviteit of luxe qua voorzieningen, dus wat dat betreft, mogen deze adresjes best budgetproof zijn.

We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is.
Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten.
We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, ..
Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur.
Ook wat cultuur snuiven vinden we tof, en we willen de mooiste hotspots van (een deel van) de Verenigde Staten ook zéker niet vergeten.

Maar nu vraag ik me af wat een realistisch budget is voor deze drie weken.
We willen tamelijk budgetproof gaan reizen, en dus ook wel enigszins beknibbelen op echte luxe, maar anderzijds ook heerlijk 'onbezonnen' kunnen genieten van het land an sich, zonder elk dubbeltje om te moeten hoeven draaien, want daar gaan we natuurlijk ook niet voor op vakantie.

Mijn vader en ik willen zoveel mogelijk te voet afleggen, mits bepaalde dingen op redelijke loopafstand zijn, natuurlijk. We zullen natuurlijk een huurauto nemen daar, gezien het feit dat we anders wel behoorlijk beperkt zijn qua omgeving, en dat willen we nu net níet. Maar als de auto, de metro, de bus of de tram niet per definitie 'noodzakelijk' zijn qua afstanden, doen we dat ook niet. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je te voet toch meer ontdekt en ziet, en het scheelt wellicht ook wel een hapje uit ons budget.

Heeft iemand enig idee wat een reëel budget zou zijn, per persoon, voor drie weken, met in het achterhoofd onze wensen?

Ook absolute must sees mogen aangedragen worden, hoor, gezien het feit dat dit de eerste keer zal worden dat we naar Amerika gaan.
Tips, suggesties en aanraders door heel de Verenigde Staten zijn meeeeeer dan welkom! :j

Goof

Re: Wat is een realistisch budget voor onze toekomstige reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:10

Als je eerst verzint wanneer je wilt gaat (in uit buiten hoogseizoen), wat je allemaal wilt zien en doen, of je bijvoorbeeld wel of niet een auto/ camper wilt huren, hoe je wilt verblijven (van tent tot hotel) etc kom je al een heel stuk verder.

Op (goedkope) vluchten kun je gewoon googlen.
Ga verder eerst een reisgidsen halen, daar staat al zat info in. En verder kun je ieder gewenst dingetje vinden via google.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:26

Probeer zoveel mogelijk buiten het hoogseizoen te gaan, dus vermijd juni tem augustus. Dan zal het al heel wat goedkoper zijn. September en oktober zijn ideaal, net als april-mei.

Accomodatie kan je zo goedkoop en duur maken als je maar wilt. In Amerika vind je makkelijk oké hotels/motels voor $50/nacht voor 2 personen. Maar die zijn natuurlijk duurder als je in de zomer gaat.

Auto huren zou ik zéker doen. OV is in Amerika binnen bepaalde grote steden erg goed geregeld (San Francisco, LA, New York), maar tussen de steden is het een ramp. En in de national parks al helemaal. Het is een mooi verhaaltje om zoveel mogelijk de bus te nemen, maar na een tijd wordt het strontvervelend, lang en je zal er waarschijnlijk niet eens geld mee uitsparen. Daarbij spaar je soms ook gewoon geld én tijd uit door even de auto te nemen en te parkeren aan een parkeermeter (vaak maar $1/uur) ipv de bus te nemen. Benzine is overigens een ERG belangrijke kost die veel mensen vergeten in de calculeren. Wij betaalden in januari $60 voor 18 gallons benzine, waar we 600 miles mee deden.

Ik heb in januari een maand rondgerezen met 4 vriendinnen en een huurauto en in totaal (accomodatie, huurwagens, benzine, maaltijden, binnenlandse vluchten (omdat ik van en naar Canada vloog, ik vertrok dus niet vanuit Europa), tours, entrees tot parken/toeristische attracties) was ik ruim €4000 kwijt voor 34 dagen. En ik vloog dus vanuit Canada, wat me maar $200 heen en $200 terug kostte. En wij gingen absoluut niet fancy eten, verbleven in hostels of goedkope hotels, kookten zoveel mogelijk zelf. Maar ter plaatse moet je vaak entree betalen voor toeristische attracties, je wilt af en toe eens wat postkaartjes of een T-shirt kopen, 's middags wil je wel eens een snack en drankje kopen, wij deden regelmatig tours om zoveel mogelijk van de steden te zien (city tours in SF en New Orleans, swamp tour in Florida, plantation tour in New Orleans)... Dat tikt allemaal aardig aan. Voor een vlucht van NL/BE naar de westkust moet je denk ik toch minstens €600 per persoon rekenen.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:39

Steentje schreef:
Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten.

ik zou een ander land kiezen als ik jou was....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:42

@celano, dat is echt onzin. De vs isnet zo gevarieerd als geheel europa..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:52

Inderdaad een beetje een flauwe opmerking. Zet er dan in ieder geval bij waarom je dat vindt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:14

celano schreef:
Steentje schreef:

ik zou een ander land kiezen als ik jou was....

Hoezo? Ik heb daar urenlang over wegen gereden zonder ook maar 1 andere auto te zien. Ik heb op plekken gestaan waar ik niks anders hoorde dan mijn eigen ademhaling. Misschien ben jij alleen maar in steden geweest en heb je daardoor andere ervaringen?

@TS; Je kunt veel wandelen, met name in de parken. Maar om van de ene plek naar de andere te komen zul je toch een auto moeten huren. USAreisen.de heeft vaak goede aanbiedingen.
Reistijd kun je het beste in mei of september doen. Dan zit je buiten het hoogseizoen maar toch nog prachtig weer.

En wat het gaat kosten... ik kan er niks over zeggen. Ligt helemaal eraan of je een goede vliegprijs kunt krijgen, welke verblijfplaatsen je hebt en wat je met eten enzo doet. ALs je dit jaar nog wil gaan zou ik eerder september kiezen. Dan heb je wat meer tijd om je voor te bereiden, en hoe langer je tevoren je vlucht boekt, hoe goedkoper ze over het algemeen zijn.

Als je van rust en ontspanning houdt, zou ik vooral voor de parken kiezen, en niet voor de grote steden. Het zuidwesten is iets drukker. Je zou misschien het noordwesten kunnen kiezen. Rocky Mountains, Glacier National Park, Olympic National Park.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:21

Papa en ik willen in de lente gaan, iets buiten het hoogseizoen.
Dus rond mei, inderdaad. :j

We willen drie tot vier weken gaan, en qua route houden we de westkust aan.
SF, SD, LA, LV in grote lijnen, dus. :)

Ik hoor van heel veel mensen dat dat een adembenemende route moet zijn.

Het liefst boek ik de tickets nu al voor volgend jaar, maar dan moet je uiteraard ook al betalen, en ik moet juist nog dringend sparen. :=

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:29

Mijn nichten zijn 4 weken naar de USA geweest, daar met de camper rond gereden en toen in New York een week in een hotel gezeten.
Zij waren iets van 1800 pp kwijt zonder eten en drinken, dus alleen de vlucht (ook in de USA moesten ze vliegen), huur camper en hotel.
Ik moet zeggen dat ik dat niets te duur vond. Ze hebben het geregeld met een Nederlandse maatschappij die reizen in het buitenland verzorgd. Alles was tot in de puntjes geregeld en je kunt heen waar je heen zou willen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:31

Dat is misschien ook nog wat vroeg. De vliegprijzen zijn volgens mij pas 9 maanden tevoren ofzo bekend. Maar je hebt in ieder geval wel tijd zat om je lekker in te lezen en je goed voor te bereiden. Gaat vast mooi worden!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:01

Ik ben net terug uit Amerika (Hawaii, Las Vegas/Death Valley, Arizona, Utah, LA), ben daar bijna een maand geweest. Ik heb zo'n 2000 euro uitgegeven, exclusief de vluchten. Ik verbleef in hostels en motels, zéker budgetproof dus, en ook wij hebben een auto gehuurd, voor 7 dagen.
Ik was van plan om veel minder uit te geven, maar zo'n vakantie is toch duurder dan ik van te voren gepland had. Mijn creditcard heeft dus overuren gedraaid afgelopen maand.

Zorg dus dat je ruim genoeg geld bij je hebt, ik heb het eind van mijn vakantie maar net gehaald met mijn budget, en daar baalde ik eigenlijk best flink van.
Maar de reis, en Amerika op zichzelf, is het wat mij betreft meer dan waard geweest!

Voor meer info staat m'n pb-box open!
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 25-02-12 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:03

Nog een paar tips: kijk eens op de site worldticketcenter.nl

Wij hebben al onze vluchten via hun geboekt voor een redelijke prijs en ze hebben alles prima geregeld!

Voor overnachtingen:

In LA: in hollywood zit een erg leuk hostel (al is dat wel wat meer op jongeren gericht, weet niet of dat iets voor je vader is): usahostels.com. Ditzelfde bedrijf heeft ook een hostel in San Fransisco, maar hier ben ik zelf niet geweest dus ik weet niet hoe het daar is.

In Las Vegas zaten wij voor 35 dollar per kamer per nacht (oftewel 17.50 per persoon) in hotel Harrah's, dit zit aan the Strip, dus als je naar buiten loopt ben je meteen op de juiste plek. Kamer was super. Hou er wel rekening mee dat de prijzen in LV in het weekend hoger liggen dan doordeweeks.

Tijdens onze roadtrip hebben we bijna alle nachten in motels overnacht van de keten Motel 6. (http://www.motel6.com). Prijzen verschillen per plaats, maar zijn zeker goed te doen en je krijgt er nette kamers voor.

Qua mustsees: ik heb erg genoten van de Grand Canyon (natuurlijk :') ), en Zion National Park (Utah). Dit is vanaf Las Vegas niet heel ver rijden met de auto, een uurtje of 2 denk ik. Monument Valley in Arizona is ook mooi als je het echte 'Clint Eastwood-cowboyachtige' wilde westen wilt zien. Ik heb hier paardgereden met een stel Navajo indianen, wat een geweldige ervaring was.
En verder ben ik verliefd geworden op LA... :j
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 25-02-12 02:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:09

Als ik het zo hoor is een camper huren ideaal voor jullie :j
Verder weet ik niet zoveel tips := Maar in elk geval veel plezier!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:17

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 02:20

Gokje, 4000/5000 euro pp incl vlucht, hotels en eten/drinken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:01

Thirty schreef:
Gokje, 4000/5000 euro pp incl vlucht, hotels en eten/drinken.

Puur en alleen voor datgene wat je nu opsomt, Thirty?
Dus autohuur, benzine, uitstapjes, entreegelden, .. nog niet meegerekend in bovenstaand bedrag?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:11

Sorry, ik bedoel eigenlijk alles inclusief. Benzine gaat richting de 5 dollar per gallon |(

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:19

Thirty schreef:
Sorry, ik bedoel eigenlijk alles inclusief. Benzine gaat richting de 5 dollar per gallon |(

Dat is best veel, $5 per gallon. :oo

Ik heb trouwens gehoord dat je op plusminus $100 per dag moet rekenen.
Is dat haalbare kaart? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:37

Thirty schreef:

Serieus? In januari heb ik in sommige steden maar $2,95/gallon betaald.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:50

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:32

5 dollar per gallon is nog steeds de helft goedkoper dan de benzineprijs is nederland :D (1,80 euro per liter)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:27

x_spekkie_x schreef:
5 dollar per gallon is nog steeds de helft goedkoper dan de benzineprijs is nederland :D (1,80 euro per liter)

Het is ook qua inkomen en lasten nog steeds iets anders dan in NL. Prijzen kun je niet zomaar vergelijken zoals jij dat doet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:01

Steentje schreef:
We willen drie tot vier weken gaan, en qua route houden we de westkust aan.
SF, SD, LA, LV in grote lijnen, dus. :)

Mijn broertje heeft het vorig jaar gedaan voor 2.500 euro per persoon, maar wel een aantal nachten bij familie, dus geen eet- en overnachtingskosten. Zelf ga ik over twee weken voor zes weken die richting op en gok ik op een 3.500.