Ik zit te brainstormen om samen met mijn vader voor plusminus drie weken naar de Verenigde Staten gaan, aan het eind van dit jaar of medio zomer volgend jaar.
Eens lekker met z'n tweetjes een poosje de 'wijde wereld intrekken', want dat hebben papa en ik helaas nog nooit gedaan, wegens omstandigheden.
Nu vraag ik me af wat een realistisch budget is, voor deze drie weken.
Ik heb nog geen clue waar we heen zullen gaan qua plaatsen, maar we willen ons niet beperken tot een bepaalde omgeving of staat.
Mijn vader en ik geven beide niet bijzonder veel om exclusiviteit of luxe qua voorzieningen, dus wat dat betreft, mogen deze adresjes best budgetproof zijn.
We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is.
Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten.
We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, ..
Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur.
Ook wat cultuur snuiven vinden we tof, en we willen de mooiste hotspots van (een deel van) de Verenigde Staten ook zéker niet vergeten.
Maar nu vraag ik me af wat een realistisch budget is voor deze drie weken.
We willen tamelijk budgetproof gaan reizen, en dus ook wel enigszins beknibbelen op echte luxe, maar anderzijds ook heerlijk 'onbezonnen' kunnen genieten van het land an sich, zonder elk dubbeltje om te moeten hoeven draaien, want daar gaan we natuurlijk ook niet voor op vakantie.
Mijn vader en ik willen zoveel mogelijk te voet afleggen, mits bepaalde dingen op redelijke loopafstand zijn, natuurlijk. We zullen natuurlijk een huurauto nemen daar, gezien het feit dat we anders wel behoorlijk beperkt zijn qua omgeving, en dat willen we nu net níet. Maar als de auto, de metro, de bus of de tram niet per definitie 'noodzakelijk' zijn qua afstanden, doen we dat ook niet. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat je te voet toch meer ontdekt en ziet, en het scheelt wellicht ook wel een hapje uit ons budget.
Heeft iemand enig idee wat een reëel budget zou zijn, per persoon, voor drie weken, met in het achterhoofd onze wensen?
Ook absolute must sees mogen aangedragen worden, hoor, gezien het feit dat dit de eerste keer zal worden dat we naar Amerika gaan.
Tips, suggesties en aanraders door heel de Verenigde Staten zijn meeeeeer dan welkom!