Met de trein - deel 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:26

Mooi meegenomen Szan! :D

Ik zag gisteren een VIRM als sprinter tussen Enschede en Apeldoorn! :') Vier bakken. Iig genoeg plek! :+

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 13:31

Ik mag vandaag weer treinen, ik zie er wel een beetje tegen op. In de afgelopen weken heb ik standaard een uur vertraging gehad. Niet fijn als je reistijd sowieso al bijna 4 uur bedraagt.

Josien_

Berichten: 9008
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 18:03

Dit is ook wat haha. Volgens de app is er een storing maar volgens de conducteur niet. Tot nu toe heeft de conducteur gelijk :P .

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 20:42

En ja hoor, weer een uur later thuis dan gepland. Gelukkig is het niet zo koud op de stations vandaag.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:27

Even een upje: mijn collega kwam vandaag met zo'n gave tas aan, ik móest weten waar ze die gekocht had.

Afbeelding

Dat riep meteen een hoop nostalgie op :D

Afbeelding

Er staan er nog meer op http://2ndare.nl/. Ik vind ze zo leuk, alleen een beetje prijzig. Ze zijn volgens mij wel ontzettend stevig. Voor een schoudertas voelden ze heel robuust aan.

Ik kende tot nu toe alleen de gerecyclede gele reisinformatieborden van deze webshop: http://verdraaidgoed.nl/product-categorie/nsupcycle/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:35

OH :oo die zijn te gaaf!

Nu wij nog maar 1 privéauto hebben ga ik ineens weer vaker met de trein :D

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:05

Ohh, echt súper tof! :D Die VIRM-hoofdsteun tassen en die MAT64 tassen. :):) Idd wel beetje prijzig. :=

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:25

Ik vind de VIRM tas ook echt te tof :=

En van de andere site de notitieboekjes :D

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:29

De groene DDAR tas gaat misschien wel op mijn verlanglijstje... Twijfel twijfel :D

Ik vind de DDAR en Mat64 kussens ook heel tof, maar 35 euro is ook wel erg veel geld voor een kussentje.

Van die andere website hebben wij thuis het dienstblaadje. Ooit als grapje aan mijn vriend gegeven. In de praktijk gebruik je dat soort dingen dus nooit :')

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:30

Die tassen zijn leuk! Maar ook wel weer een vies idee, hoeveel mensen zullen daar overheen gekotst hebben :') Die VIRM zou ik nooit kopen, vind die noppenbekleding zo eng voelen := Maar die oude VIRMs worden dus opgeknapt?

Ik heb zo'n notitieblokje :D Van m'n schoonmoeder gekregen. Ze had helemaal mijn traject uitgezocht.
Was alleen niet helemaal de goede maar maakt niet uit :+ Is onwijs fijn papier, lekker glad en heel wit! Ik gebruik 'm best veel :j

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:59

Die notitieboekjes zijn inderdaad wel heel schattig. Warboel, ook echt lief dat je schoonmoeder het juiste traject had geprobeerd op te zoeken :D

Wij hebben thuis zo'n dienstblaadje, maar zulke dingen gebruik je in de praktijk echt nooit :')

Yes VIRM wordt opgeknapt. Die tassen van de hoofdsteunen zijn wel de heel oude VIRMs, als ik me niet vergis is dit daar al een iets modernere versie van: http://www.spoorbeeld.nl/sites/default/ ... sGreif.JPG

En wordt alles van 2014-2020 nog echt opgeknapt:
http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/m ... urt-146506

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:19

Het scheelde ook niet veel hoor. Ik reis Rotterdam - Leiden en ze had Rotterdam - Gouda uitgezocht. Bijna goed :Y)

Ja die met blauwe stoelen zijn fijn :j die hebben van binnen ook een net iets andere kleur, vind ze iig prettiger als die met paarse stoelen. Fijn dat ze die VIRMs op gaan knappen! Vind het DDZ materieel echt leuk. Die deurtjes zijn zo lief met die textuurtjes erop :')
Heeft een tijdje als test gereden op mijn traject maar helaas nu altijd good ol' VIRM of een heel enkel keertje een koploper.

Ik loop nu alleen op krukken en als ik een schoudertas heb pas ik bijna niet door die krappe deurtjes van die VIRMs pff _O- met krukken ben je toch wat breder haha.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:25

Die tassen zijn leuk zeg!! :oo
Oeh en zo'n notitieboekje... <3 ....daar ga ik gelijk even naar op zoek!

Is er hier iemand die aanstaande maandag reist op het traject Apeldoorn - Schiphol (tussen 6.43 en 7.53 uur)? :o

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:35

Mag ik ook meepraten?


Ik reis vaak met de trein naar Friesland vanaf Rotterdam... Lange rit toch wel 2,5 tot 3 uur en prijzig als je geen dagkaartje hebt... Vind wel dat de prijzen voor het treinen wat omlaag zouden mogen

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:38

Trein is duur :=

Vorig jaar geluk met kaartjes van de etos , voor 20 euro 2 kaartjes . 2x gehaald en voor 20 euro pp konden we naar Limburg op vakantie

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:59

Sabini, welkom! Ik reis maandag wel naar Schiphol rond die tijd maar vanuit een heel andere hoek van het land helaas. Heb je dus niks aan.

Trein is inderdaad duur... Gelukkig betaalt mijn baas het doordeweeks en heb ik in het weekend Weekend Vrij. Dat haal ik er altijd makkelijk uit.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:00

Voor mij wel de reden waardoor ik meer met de auto dan met de trein ga alsnog.. de trein is schrikbarend duur als je geen korting hebt :=

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:13

Jans ja in veel gevallen loont het niet om de trein te pakken

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:22

Jans schreef:
Voor mij wel de reden waardoor ik meer met de auto dan met de trein ga alsnog.. de trein is schrikbarend duur als je geen korting hebt :=

En dus regel je korting :D
Ik vind het relaxter reizen. Zo eens in de twee maanden of zo ga ik wel met de auto naar het werk en dan weet ik gelijk weer waarom ik dat zo zelden doe :j Maakt ook wel uit dat ik een goede reiskostenvergoeding heb.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:25

Ik heb alleen neit zo veel aan de korting gezien ik altijd in de spits reis :+ als ze de oude voordeeluren kaarten nou eens hadden laten bestaan :))

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:29

Jans schreef:
Ik heb alleen neit zo veel aan de korting gezien ik altijd in de spits reis :+ als ze de oude voordeeluren kaarten nou eens hadden laten bestaan :))

Ehm, trajectkaart?
Volgens mij bestaat die dalurenkaart nog wel: https://www.ns.nl/producten/abonnementen

Ik reis altijd hetzelfde traject dus ik heb een jaartrajectkaart. Dat kan ruim uit voor mij.

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:30

Ik reis nooit het zelfde traject, dat scheelt natuurlijk ook :))

De oude voordeelurenkaart (dus na 9 uur) bestaat helaas niet meer. Nu moet ik elke keer als ik een kaart zou hebben op blijven letten dat ik tussen 15:30 en 19:00 niet met de trein kan met korting.. :=

Dan pak ik toch liever mn auto :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:47

Jans: kan wel hoor... als je maar voor 16:00 incheckt... Tussen in- en uitchecken mag max 6 uur zitten dacht ik... Ik weet het, je moet binnen een half uur na inchecken de reis beginnen... Maar ik heb er nog nooit een boete of waarschuwing voor gehad dat er langer tussen inchecken en begin van de reis zat... En je mag een reis altijd onderbreken zonder uit te checken en weer in te checken... ;)

Ht is trouwens na 18:30 weer met korting... Met mijn weekendvrij reis ik vanaf vrijdag 18:30 "gratis".. :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:11

Kruidvat heeft weer dagkaarten. Voor het weekend alleen maar het is leuk om weer eens voor 14 euro een dagje te gaan treinen

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:53

Hmmz. Ik heb een dalvrij abonnement en reisde maandag na de spits (om 9.30 uur) terug vanuit Amsterdam naar Apeldoorn. Bij het uitchecken ging er 10 euro van m'n OV-chip kaart af. Ik snapte niet waarom, dus belde de NS. "Wij zien het mevrouw, dit klopt inderdaad niet. U krijgt direct 10 euro terug gestort op uw bankrekening" Ik blij :) Goede en snelle service daar!
Maar....zojuist een mail dat mijn aanvraag genegeerd wordt, want 'tussen Amsterdam en Amsterdam is er 0 euro van mn pas gegaan'.. Huh :? Ik snap 'm niet. Ik heb gereisd naar Apeldoorn en daar ging wel degelijk 10 euro van mn pas (terwijl ik ook 69 euro per maand voor m'n dalvrij abonnement betaal). Morgen maar even weer bellen. Wel een domper. Ik dacht zo goed geholpen te zijn..
Verder vind ik de NS nog steeds heel lief hoor :o