Luchtvaartmaatschappijen -> Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Luchtvaartmaatschappijen -> Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 14:28

Hoi allemaal,

Volgend jaar gaan wij op huwelijksreis naar Amerika. Nou ben ik een beetje aan het rondkijken voor vliegtickets. Vooral vanaf Brussel schelen de kosten aanzienlijk! Dus het wordt sowieso vanuit Brussel. Maar nu hoor/lees ik over verschillende maatschappijen verschillende verhalen (dat is natuurlijk altijd) dus ik was benieuwd met welke maatschappijen jullie goede ervaringen hebben.
Vooralsnog gaat de voorkeur uit naar KLM in combinatie met Delta (die combinatie kan ik niet kiezen, die worden gewoon zo gevlogen :D) Overigens wil ik absoluut niet met United vliegen. Slaat nergens op, maar nadat er op 9/11 alleen maar United vliegtuigen bij betrokken waren hoef ik niet zo nodig met hen te vliegen :+ }:0

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:44

Ik heb zowel met KLM/Delta als met United goede ervaringen. Deze verhalen zijn altijd erg persoonlijk, de 1 is echt niet heel veel beter als de ander. Zou gewoon boeken en niet zo letten op welke tekst er op het vliegtuig staat.

Overigens waren er niet alleen United vliegtuigen betrokken bij 9/11. Er was ook twee toestelen van American Airlines gekaapt. Zou dit verder niet meenemen in je overweging.

Waar gaat de huwelijksreis naar toe? :)

Ntlie_

Re: Luchtvaartmaatschappijen -> Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:08

Met KLM heb ik ook goede ervaringen. :j In 2005 en 2008 met KLM (en toen nog North-West) gevlogen, allemaal prima. Zal met Delta dus ook vast wel zijn!

Afgelopen vakantie ben ik met Brittish Airways (overstap op Londen) naar de USA gevlogen en daar heb ik absoluut géén goede ervaringen mee (gecancelde vlucht, giga vertragingen). Zou ik dus ook zeker afraden, al zijn er mensen die BA wel geweldig vinden én het is een stuk goedkoper dan met de KLM...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 20:17

De vluchten die ik gevonden heb van BA waren allemaal stukken duurder dan KLM.

We gaan naar Florida. We vliegen op Miami en terug vanuit Orlando :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 20:21

Ik ga met degenen mee die zeggen dat je gewoon een reguliere airline kunt boeken, ze zijn allemaal even veilig. Signapore Airlines en China Airlines hebben meer service, maar richting America gaan ze niet.

Ik heb ervaring met Delta Airlines, United Airlines en American Airlines, Air Canada, KLM en Sabena (die doet niet meer mee) China Airlines en Signapore Airlines. Ze hebben me allemaal veilig op de plaats van bestemming gebracht.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:23

Ondanks dat KLM met Delta samenwerkt is de service van Delta echt een stuk minder dan KLM vind ik zelf. Bij KLM kon je onbeperkt drinken krijgen,keuze bij de maaltijden, ruime plaatsen, eigen tv etc en bij Delta was er alleen zo'n schermpje voorin voor tv. Maar inderdaad ben beide keren van a naar b gekomen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 04:03

Ik heb zowel tussen NL en VS, als binnen de VS redelijk veel gevlogen en het zijn stuk voor stuk prima maatschappijen, al kan je altijd pech hebben met vertraging e.d. Mijn favoriet is Virgin.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 10:29

Nou het gaat me opzich niet zozeer over de veiligheid (ik ga er vanuit dat dat met alle toestellen even veilig is :D) maar meer over de service etc.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:47

Wij vlogen vorig jaar via Dusseldorf met Lufthansa naar Chicago, was hartstikke goed bevallen,
goede service aan boord, gratis drank (alcohol) en goed eten, meerdere keren kwamen ze langs om je van alles aan te bieden.
En je hebt een geweldig animatiescherm op de rugleuning voor je,
ik heb Avatar gekeken, en na een beste borrel heerlijk geslapen :Z .

Dit jaar zijn we met United Airlines naar Los Angeles gevlogen,
was ook wel goed, maar kon niet tippen aan de Duitse Maatschappij, vond vooral het Lufthansa vliegtuig erg gaaf,
was de nieuwe mega grote airbus.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:55

Alle gekaapte 9/11 toestellen waren binnenlandse vluchten, dus daar zou ik echt geen rekening mee houden.
American Airlines Flight 11 (from Boston to Los Angeles, crashed into the North Tower of the World Trade Center)
American Airlines Flight 77 (from Washington to Los Angeles, crashed into the Pentagon)
United Airlines Flight 93 (from Newark to San Francisco, crashed near Shanksville, Pennsylvania)
United Airlines Flight 175 (from Boston to Los Angeles, crashed into the South Tower of the World Trade Center)

De service van KLM is super, die van Delta ben ik minder blij mee en ik ken mensen die het een vreselijke maatschappij vinden. Helaas zijn ze de enige die rechtstreeks van Boston naar Amsterdam vliegen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:23

arabgirl schreef:
Wij vlogen vorig jaar via Dusseldorf met Lufthansa naar Chicago, was hartstikke goed bevallen,
goede service aan boord, gratis drank (alcohol) en goed eten, meerdere keren kwamen ze langs om je van alles aan te bieden.
En je hebt een geweldig animatiescherm op de rugleuning voor je,
ik heb Avatar gekeken, en na een beste borrel heerlijk geslapen :Z .

Dit jaar zijn we met United Airlines naar Los Angeles gevlogen,
was ook wel goed, maar kon niet tippen aan de Duitse Maatschappij, vond vooral het Lufthansa vliegtuig erg gaaf,
was de nieuwe mega grote airbus.

Mooi om te horen dat Lufthansa erop vooruit gegaan is.
Vijf jaar geleden vond ik dat écht een slechte vlucht en was United véél beter :=

Dit jaar ben ik met KLM gevlogen en dat was ook érg luxe.
Was een hele fijne vlucht :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 22:25

Hm Lufthansa is ook goed dus. Die hou ik ook in mijn gedachten dan!

En ik weet dat mijn "angsten" v.w.b. United niet gegrond zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt :) Bovendien moeten we ook overstappen in Amerika, dus dat helpt niet echt mee ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 05:58

Ik ben al met American, Delta en British Airways gevlogen naar Amerika/Canada. Alledrie vind ik hen erg vergelijkbaar qua service, ze zijn allemaal heel netjes en goed.

Overigens vind ik het behoorlijke onzin om vertragingen en afgelaste vluchten op de maatschappij af te schuiven. Vertragingen hebben vaak te maken met passagiers die te laat opdagen, file op de opstijgbaan etc.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 06:25

Ik heb naar, binnen en terug gevlogen met zowel United als Lufthansa. Beiden zijn erg goed bevallen :j Wel vond ik de service van Lufthansa iets beter.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 07:11

@Auk
Toen wij met United zouden gaan vliegen moest ik ook even slikken (ben na 11 september ook geen vliegheld meer), maar de veiligheidscontrole bij de gate is zo enorm streng,
elke passagier werd door een beveiligingsbeambte ondervraagd, en iedereen krijgt een bodyscan, ze stellen je allerlei vragen omtrent koffers, zelfs of je je camera niet even aan iemand hebt uitgeleend voor een foto.

En naar mijn weten vliegt er altijd incognito een zwaarbewapende US Marshall mee, op zulke vluchten.
Bij een binnenlandse vlucht is de controle in de States ook zo goed beveiligd, dat zelfs ik mij geen zorgen maakte.
Mocht je nog vragen hebben? stel ze gerust hoor!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:29

Yasmine schreef:
Overigens vind ik het behoorlijke onzin om vertragingen en afgelaste vluchten op de maatschappij af te schuiven. Vertragingen hebben vaak te maken met passagiers die te laat opdagen, file op de opstijgbaan etc.

Zou ik normaal ook niet snel doen, maar nadat er twee keer een vlucht gecanceld wordt en we er geen duidelijke reden voor krijgen en dan vervolgens op de terugweg wéér vertraging hebben door de crew die te laat was (vliegtuig stond gereed, passagiers waren klaar om te boarden), heb ik het er toch een beetje mee gehad. En als de crew dan nog heel vriendelijk was geweest ala, maar deze crew was verre van dat.. Smeten de spullen op je tafeltje, keken je niet aan en waren verschrikkelijk nors. Misschien heb ik net een verkeerde crew getroffen en net pech gehad met de vluchten, maar voor mij is dit alles bij elkaar toch een reden om volgende keer voor een andere maatschappij te kiezen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:22

Aer Lingus biedt ook vluchten naar USA aan, ze vliegen in ieder geval op Orlando. En niet vreselijk duur. Met tussenstop in Dublin. Ik heb zelf geen ervaring met vliegen naar Amerika, maar als we naar Dublin gaan, vliegen we altijd met Aer Lingus. Niets mis mee. Met hun service op langere vluchten heb ik dus ook geen ervaring.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:25

Zeer goede ervaringen met Martinair en United. Met Martinair ben ik naar Mexico geweest en United naar Amerika.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 20:29

We hebben zojuist onze tickets geboekt! *\o/* We vliegen met Delta. We hebben geboekt via vliegwinkel.nl Nog mensen verder ervaring met deze webwinkel? ;) :D

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 02:33

Bij vlieg tijden van met dan acht uur verkies is klm boven anderen, tenzij het heel veel kan schelen. Laatst ook elf uur in het vliegtuig gezeten en het ging in een mum van tijd voorbij! Hele goede service, smakelijk eten en goed personeel. Voor lange vlochten ga ik echt voor klm, met name de amerikaanse maatschappijen zijn niet, qua service, de meest fijne. Maar goed, dat is persoonlijk

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:29

Ik heb 1 keer met Delta/KLM gevlogen en 1 keer met Continental, allebei prima!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:43

Ik ben met diverse maatschappijen naar de VS en Canada gevlogen maar KLM vind ik verreweg de slechtste maatschappij. Slechte service, onvriendelijke mensen, weinig beenruimte. Doe mij maar een Amerikaanse maatschappij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:49

Dan heb je vast nog nooit met Delta gevlogen := Die hebben regelmatig zelfs geen individuele tv's op de intercontinentale vluchten :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:58

Goh, ik ben de laatste 9 jaar ieder jaar naar Amerika/Canada gevlogen met verschillende maatschappijen en dit jaar was de eerste keer dat ik individuele schermpjes had. Zo heel uitzonderlijk is het niet om het niet te hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:16

Echt? Jeetje... dan heb ik tot nu toe geluk gehad want ik heb nog nooit zonder gevlogen (zelfs bij Delta tot nu toe geluk gehad) en zo'n beetje iedere maatschappij wel gehad. De laatste keren was zelfs zo'n luxe ding dat je zelf alles uit kan kiezen, dus ik ging er vanuit dat alle maatschappijen dat nu wel hadden!