Een tijdje geleden vroeg ik al of er bij mijn vakantie adres golf surfen mogelijk zou zijn, maar er zijn niet echt golven omdat het strand eigenlijk aan de uitmonding van een rivier zit. Dus golfsurfen kan dan sowieso niet. Misschien dat meer de "bocht om" dus wel aan open zee het wel mogelijk is maar daar moeten we nog gaan kijken, is te ver om te lopen.
Stel dat golfsurfen dus niet kan zou ik dan wel willen kitesurfen of windsurfen (dat deden ze gister heel veel).
Ik kan dus totaal nog niet surfen, wat zou dan meer aan te raden zijn? Sowieso zouden we dan wel les nemen. Is het ene misschien makkelijker te leren dan het ander? Ik geloof dat kitesurfen ook best gevaarlijk kan zijn?
Anoniem
Geplaatst: 11-07-11 13:16
Waar ben je op vakantie? Kitesurfen en Windsurfen zal ik wel zeker eerst les nemen, ik vind het beiden mooi om te zien, maar windsurfen vind ik onwijs leuk om te doen Al zou mijn vriend zeggen dat je moet kitesurfen
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-11 13:20
Ik zit in Frankrijk bij het plaatsje Saint-Brévin les Pins.
Ja les nemen we sowieso anders wordt het al helemaal niks (en gevaarlijk).
Bij Kitesurfen leer je overigens eerst de kite op land beheersen, ik ging bij Windsurfen meteen het water in
Killyenn
Geplaatst: 11-07-11 13:27
Als je nog helemaal geen ervaring hebt zou ik gaan windsurfen Kiten is best lastig en het kan ook best heftig zijn, het is echt een 'extreme sport'. Reken er niet op dat je na drie lessen relaxt het wat er over kunt, er komt een hoop waterhappen en meegesleurd worden bij kijken, plus een hoop spierpijn Je begint inderdaad meestal op het land met kitecontrol, tenzij je al erg veel vliegerervaring hebt bijvoorbeeld. Windsurfen daarentegen is wat relaxter, ook ben je minder afhankelijk van de wind. Voor een beginnende kiter heb je echt bepaalde wind nodig, terwijl je voor windsurfen wat makkelijker een zeiltje kunt wisselen. Ook is de basis minder intensief en is het minder 'gevaarlijk'. Niet dat kiten per definitie enorm gevaarlijk is, maar je komt wel sneller in een moeilijke situatie. Dat krijg je als je jezelf vastmaakt aan een vlieger van 10 m2 Dat gezegd vind ik kiten wel het gaafst, maar dat is een ander verhaal
Ik zou je aanraden om te gaan windsurfen, dat heb je veel sneller onder de knie en dan kun je lekker gaan surfen. Je kan dan makkelijk zelf wat gaan proberen, zonder dat je echt toezicht nodig hebt. Kitesurfen is toch wat lastiger en in die zin ook iets 'gevaarlijker'. Je hebt daar over het algemen meer tijd voor nodig om te leren en je hebt de eerste lessen veel op het land.
Als ik zou zeggen wat ik het leukste vind, dan zou ik voor kitesurfen kiezen, dat vind ik persoonlijk veel gaver om te doen.
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-11 10:52
als we een verhuur + les kunnen vinden wordt het waarschijnlijk toch windsurfen want onze ouders vinden kitesurfen te gevaarlijk Elk geval bedankt voor de tips en ik zal nog wel laten weten hoe het is gegaan
Ik weet niet waar je op vakantie gaat, maar kitesurfen is wel onwijs gaaf! Ik doe het al 7 jaar en de sport is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Ten eerste veel veiliger (mijn vlieger van 7 jaar geleden wens ik mijn 'ergste vijand' nog niet toe), maar ten tweede is het ook veel populairder geworden. Met als gevolg drukke spots met veel kitesurfers op een relatief kleine locatie. Kitesurfen vraagt boardgevoel (als je kunt snowboarden / wakeboarden) helpt dat zeker en daarnaast moet je de vlieger juist kunnen besturen en de wind / weer goed in kunnen schatten. Dit is ook belangrijk bij windsurfen, maar de kracht van een vlieger is groter en je bent er minder snel vanaf (in paniek situaties). Kitesurfen is een extreme sport, maar met gezond verstand moet het goedkomen, als je het niet vertrouwd mbt het weer, gelijk stoppen. Je gevoel is vaak goed. Les is wel absoluut noodzakelijk!
SimoneDV
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-11 10:59
Pff nou het gaat nu helemaal niet meer door, kitesurfen vonden mn ouders niet goed, te gevaarlijk.
En windsurfen hadden we ein-de-lijk een school van gevonden, geven die alleen een hele week les. Rare Fransen.
heb vorig jaar 2x in hoek van holland gesurft, golfsurfen dan. Ga dat wel weer doen als we terug zijn in nederland.