Ervaringen Sint Maarten?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Ervaringen Sint Maarten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 00:47

In februari ga ik voor 5 maanden stage lopen op St. Maarten.

nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, tips en ideeën..

En iemand ook ervaring om een kleine pitstop (weekend) naar Amerika te gaan of is dat niet logisch?

Niek123

Re: Ervaringen Sint Maarten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:46

niemand?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:58

Ooooh, Sint Maarten <3 Daar ben ik ook een half jaar geweest :) Tijd van mijn leven!

Wat wil je weten?

Niek123

Re: Ervaringen Sint Maarten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 14:02

haha, eigenlijk alles..

Wat voor dingen zijn echt aan te raden in een half jaar om te doen?
Waar verbleef je?
Hoe gaat het vervoer daar?
Ben je via St. Maarten ook naar Amerika gegaan?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:49

Niek123 schreef:
haha, eigenlijk alles..

Wat voor dingen zijn echt aan te raden in een half jaar om te doen?
Waar verbleef je?
Hoe gaat het vervoer daar?
Ben je via St. Maarten ook naar Amerika gegaan?

Sint Maarten is maar een vreemd eiland :P Ik weet niet hoe het nu zit (met de nieuwe regelgeving), maar twee jaar terug mocht je officieel maar 6 maanden verblijven op het Nederlandse deel. En werken moest via een werkvergunning/visum. Nu heb ik via een stagecontract gewerkt, maar dat betekende wel dat ik nergens voor verzekerd was. Gelukkig had ik een goede reisverzekering (inclusief geneeskundige kosten) afgesloten. Dat kan ik jou ook aanraden :)
Op het Franse deel mag je wel gewoon legaal wonen en werken, aangezien dat deel onder de Europese Unie valt. Lekker krom :+

Ik heb trouwens niet veel op het Franse gedeelte gedaan! Uitgaan was veel leuker aan de Nederlandse kant en ook werken was daar veel handiger, ook vanwege de taal. Op de Franse kant spreken ze echt voornamelijk Frans. Op de Nederlandse kant veel Engels, maar ook Spaans, Papiamento en Nederlands. Het enige wat ik gedaan heb op het Franse gedeelte was naar strandjes gaan. Er zijn namelijk meer dan 40 stranden op het hele eiland 8-)

Qua woonruimte, verbleef ik eerst in een kamer in een gedeeld appartement van mijn toenmalige werkgever. Daarna kon ik via kennissen in een eigen apartement. Maar dat appartement bestaat nu helaas niet meer (huis verkocht). Wonen is wel prijzig daar. Die kamer was ongeveer 300 dollar per maand. Maar je moet eigenlijk rekenen op het dubbele. Voor 600 dollar kun je aardig wonen. Helemaal als je met zijn tweeën bent en dus 1200 dollar hebt, kun je een leuk appartementje huren.

Het vervoer gaat via busjes. Je staat aan de kant van de straat, houdt een busje aan, stapt in, betaalt een of twee dollar, roept stop en stapt weer uit :+ Ze gaan vaak wel via een vaste route en ze rijden van een uur of 7 tot een uur of 21. Wel lastige tijdens soms, met werk en uitgaan. Ik had een auto geleased daar. Andere stagiaires hadden een auto gekocht. Veel handiger, maar niet altijd nodig.

Ik ben niet naar Amerika gegaan. Schijnt wel 'goedkoop' te kunnen (200-300 dollar voor een vlucht). Ik ben de nabijgelegen eilanden gaan bezoeken. St. Barth, St. Eustatius, Saba en Anguilla :)

Qua activiteiten lig je voornamelijk heel veel op het strand! Uit eten kan ik je aanraden bij Lal's, een indiër vlakbij het vliegveld. Er zit een bioscoop waar wij elke week met een groep heengingen. Allemaal uitgaanstentjes bij elkaar bij Simpson Bay. Leuke discotheken (Bliss, Tantra) en kroegen (Soggy Dollar Bar). Je kunt veel met watersporten doen en zeilen naar nabijgelegen eilandjes.
Oh, en jij bent er in maart, dan is er de Heineken Regatta! Een zeilrace, waarbij het uiteindelijk meer om het feesten gaat. Drie of vier avonden groot feest met een groot podium en allemaal verschillende bands. Echt supergezellig :)

Ik heb trouwens nog een weblog van toen en een boel foto's! Ik zal je de link even PBen.