USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 15:49

Omdat er al best veel mensen de vakantie voor 2011 geboekt hebben hierbij een nieuw topic. 8-)
Je kunt hier het oude topic vinden.

Onze route voor 2011 ziet er als volgt uit:

New York, Washington, Pittsburgh, Sandusky, Niagara Falls, New York, vlucht naar Orlando, Ocala, Sarasota, Napels, Key Largo, Key West, Miami.

Kom maar op met de plannen!

Morris

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:55

Nadir wauw leuke route hoor!! Wij hebben NY, Washington, Buffalo gecombineerd met Boston (dat was 2007). Toen heeft mijn BF de NY marathon gelopen.

2011, ga ik 10 dagen naar de USA, vliegen op Atlanta, van Atlanta naar Nashville. Dan met de auto via onder andere Tupalo (geboorteplaats van Elvis) naar Mephis, via Missisipi views naar New Orleans. Een muziekweek dus eigenlijk!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:01

Morris, wat stoer dat je vriend de marathon van NY heeft gelopen!

Leuke route voor 2011! Maarre, vind je 10 dagen niet veel te kort? :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:10

Klopt 10 dagen is heel kort, maar dat is een goeie reden om wat vaker naar Amerika te gaan. ;)
In 2007 zijn we 12 dagen geweest, ik vond het prima te doen. Je moet wel goed voorbereiden welke dag je wat gaat doen.

Eigenlijk is het 10 dagen zo'n beetje 24 uur per dag intensief genieten en leven, uitrusten komt daarna wel weer.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 16:15

Ja dat is waar.
Maar als ik er dan toch al ben zie ik liever iets meer, ik vind de tickets ook niet goedkoop namelijk.

Wij zijn dit jaar 4 weken geweest en gaan volgend jaar weer 4 weken. Uitrusten komt er dan ook niet van, maar dat doen we daarna op het werk dan maar weer. :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:20

Ik weet niet of 4 weken zonder mijn paard kan, hihi.
Nee 4 weken aaneengesloten betekent dat ik op mijn werk weinig speling meer heb met vrije dagen.
Maar het kan best zijn dat we na de komende trip, besluiten om niet meer zo'n korte periode te gaan. Afijn we zien het wel.
Tickets, ik dacht dat ik iets van 700 euro kwijt ben, Amsterdam-Atlanta-Nashville en weer terug.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 17:50

ladylay schreef:
Ik vertrek in Januari, dus 2011 :P voor 7 maand naar amerika :D
Lekker verkennen, ga studeren in Californie, dus alle tijd van de wereld :D :D :D

Dus ja :D

4 weken zonder paard, ik 7 maand !!! :Y)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:14

Eind Januari ga ik voor ongeveer 6 maanden onderzoek doen in New York 8-)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:17

MacavityL schreef:

Ohhh leuk joh naar NY!!! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat vinden 6 maanden. Klinkt heel lang, maar is natuurlijk zo voorbij.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:18

MacavityL schreef:

Oeh tof :D

Voor je werk ?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:26

Nadir, kan je niet beter vanuit Buffalo naar Orlando vliegen? Dat is nog een flinke rit van Niagara Falls naar NY, plus moet je volgens mij dan ook weer al die tolls betalen wanneer je de stad in rijdt. Of misschien beter nog om via DC het land binnen te komen, zodat je niet eerst zo'n eind moet afzakken?

Je zit in Niagara Falls trouwens vlakbij Lake Erie. Als je ergens een paar uur over hebt zou je nog even aan het strand kunnen gaan liggen. Het is echt onvoorstelbaar dat zoiets groots (met golven) een meer kan zijn haha.

Verder kom je eerder in je reis dichtbij Amish country. Dat is ook een bezoekje waard!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:48

Ik heb ook al een berg ideeen voor 2011! Niet schrikken, het is nogal een lijst, maar ik kan het land eigenlijk niet uit, dus vandaar dat al mijn vakanties in de VS zijn.

In januari hebben we een week vrij, dus ik had het idee om voor mijn verjaardag mijn vriendin om vakantiegeld te vragen. Ik leg (voor haar "half-year birthday") dan hetzelfde bedrag bij en dan stel ik daarvan een vakantie samen waarbij ze pas op het vliegveld weet waar we naartoe gaan. :)) Het is winter, dus het moet redelijk warm zijn ... als de ticketprijzen mee vallen zit ik er over te denken om naar Puerto Rico te gaan.

Dan rond maand/april hoop ik dat we een reis naar het zuidwesten te kunnen maken. Vorig jaar gingen we in februari en toen konden niet naar alle grote toeristische gebieden, omdat er nog sneeuw lag in de bergen.

In de zomer gaan we in ieder geval weer een week naar het strand in North Carolina. Ik heb van de zomer een surfboard gekocht dus ik kan niet wachten totdat ik weer naar het strand ga!

Afhankelijk van hoeveel vrije tijd we hebben en hoeveel geld we over hebben (ik heb net een paard gekocht :=) gaan we nog op een paar kleine vakanties, maar ik heb geen idee waarheen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:08

@Morris - 6 maanden klinkt nu al kort! :D Heb voorheen 3,5 jaar in Londen gewoont en dat vloog al voorbij! Heb er enorm veel zin in!

@ladylay - voor m'n studie, ik zit aan Central Park 8-)

Ik hoop ook wat van de andere steden te zien - weekendjes weg ofzo - Boston, Washington DC, etc.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:17

MacavityL schreef:
@Morris - 6 maanden klinkt nu al kort! :D Heb voorheen 3,5 jaar in Londen gewoont en dat vloog al voorbij! Heb er enorm veel zin in!

@ladylay - voor m'n studie, ik zit aan Central Park 8-)

Ik hoop ook wat van de andere steden te zien - weekendjes weg ofzo - Boston, Washington DC, etc.

Weekendje Santa Barbara :D

Super man, gaan we tegelijk ! 8-)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:47

Macavity, wat een fijne locatie! Voor weekendjes weg kan ik BoltBus (onderdeel van Greyhound) aanraden. Erg goedkoop, ruime zitplaatsen en gratis wifi aan board.

Als je iets verder weg wil kan je met Southwest en Airtran vaak ontzettend goedkoop vliegen zolang je maar bijtijds boekt. Je hoeft bij binnenlandse vluchten niet door immigrations, dus je loopt gewoon zo door. Wij zijn bijv. op dezelfde dag van Baltimore (bij Wash. DC) heen en terug naar Niagara Falls gevlogen en dat was makkelijk te doen met zelfs nog tijd over om even bij Lake Erie aan het strand te liggen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:26

ladylay - Santa Barbara? I wish! Lucky you! Wat ga je daar doen?

Guinevere -thanks voor de tips! Klinkt goed, niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 00:22

Guinevere schreef:
Nadir, kan je niet beter vanuit Buffalo naar Orlando vliegen? Dat is nog een flinke rit van Niagara Falls naar NY, plus moet je volgens mij dan ook weer al die tolls betalen wanneer je de stad in rijdt. Of misschien beter nog om via DC het land binnen te komen, zodat je niet eerst zo'n eind moet afzakken?

Je zit in Niagara Falls trouwens vlakbij Lake Erie. Als je ergens een paar uur over hebt zou je nog even aan het strand kunnen gaan liggen. Het is echt onvoorstelbaar dat zoiets groots (met golven) een meer kan zijn haha.

Verder kom je eerder in je reis dichtbij Amish country. Dat is ook een bezoekje waard!

Bedankt voor de tip, maar het is helaas al geboekt! :)
Volgens Google maps is het 7 uur rijden, dat is de enige lange rit die er tussen zit. Afgelopen juni hebben we in het westen heel veel van deze stukken gemaakt, dus we vinden het niet erg.

Lake Erie en Amish country heb ik genoteerd, leuk! :j

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 00:40

En ook ik zit in 2011 nog 5,5 maand in de U.S. haha! :):)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:29

MacavityL schreef:
ladylay - Santa Barbara? I wish! Lucky you! Wat ga je daar doen?

Guinevere -thanks voor de tips! Klinkt goed, niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan!

Studeren !!! Pretpakket :D

Hoor net dat ik geaccepteerd ben :D :D :D :D :D :D :D :D *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat een wilde plannen allemaal voor 2011, echt super tof !!!!!!!! *D

Central Park, dat is mooi 8-) !!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 13:46

Supergaaf ladylay! Gefeliciteerd! *D
(ben niet jaloers hoor :+)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:08

Nadir schreef:
Supergaaf ladylay! Gefeliciteerd! *D
(ben niet jaloers hoor :+)