Door Engeland/Schotland trekken... tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Door Engeland/Schotland trekken... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:24

Hallo hallo allemaal :)
Komende zomer (dus dat duurt nog even :+ ) gaan mijn vriend en ik 3 weken lang met de auto en een tentje in de achterbak door zuid-west Engeland en Schotland trekken. We zijn nu al langzaam wat dingen aan het regelen, zoals echt spullen (tent en andere kampeerspullen), tot uitzoeken waar we een auto gaan huren, de route uitstippelen, en campings uitzoeken. Maar wat moeten we vooral wel en niet doen? We hebben beide al wel wat hoogtepunten waar we langs willen trekken, zoals Cornwall, Land's End en Aberdeen. Maar wat moeten we verder vooral niet overslaan, of wat moeten we aan praktische zaken niet vergeten?

Heb er namelijk ontzettend veel zin in, maar wil er echt 'de reis van mijn leven' van maken, dus liever niets vergeten :D

Annash
Blogger

Re: Door Engeland/Schotland trekken... tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:34

Newcastle heb ik hier al meerdere malen horen vallen als ik om tips vroeg. En Edinburgh.
Wie weet heb je er ook wat aan. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:35

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:36

De Cotswolds :-)

Er zijn zoveel mooie gebieden in Engeland, en daarnaast ook hoogtepunten.

Zuid-West Engeland kun je ook nog naar New Forest. Daarnaast zou Stonehenge ook nog op je programma kunnen staan :-) .

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:27

Ey nog iemand :D

Mijn vriend en ik willen volgende zomer ook 3 weken naar schotland en engeland :)) helaas beiden geen rijbewijs, dus het wordt het openbaar vervoer :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:41

Szan schreef:
Maar wat moeten we verder vooral niet overslaan, of wat moeten we aan praktische zaken niet vergeten?

Heb er namelijk ontzettend veel zin in, maar wil er echt 'de reis van mijn leven' van maken, dus liever niets vergeten :D

Echt goede regenkleding incl. waterdichte schoenen, camera.

Hangt beetje van je budget af of je echt wil kamperen, veel stenige ondergrond ligt niet lekker en je tentharingen moeten er geschikt voor zijn. Aan de andere kant hebben vrijwel alle VVV's prettige en betaalbare adresjes voor B&B's in de buurt. Dan zie je ook meer van de omgeving, omdat je meer tussen de lokale bevolking zit. Heb het jaren geleden wel gedaan (toen ik nog met mijn ouders op vakantie ging) mooie plekjes en fijne mensen. Voor het avondeten zochten we een lokale pub op.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 07:10

Bamburgh :+:
Volgens mij heb ik daarover wel eens wat verteld?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:08

Lynton en Lynmouth in Noord Devon, en Exmoor National park, dat ligt daarbij, zooo mooi :+: . Verder zijn de Cotswolds inderdaad geweldig, en de stad Bath, en het dorpje Lacock (daar zijn Harry Potter films opgenomen).
Stongehenge is inderdaad ook erg mooi! En natuurlijk Knighthayes Court in Tiverton is ook super gaaf!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:30

Ha ik ben Stonehenge helemaal vergeten! Goed idee, zet ik meteen op het lijstje :D

@Calanddra: ik heb ook nog geen rijbewijs, maar tegen die tijd hopelijk wel. En anders kan vriendlief rijden, die heeft gelukkig wel een rijbewijs! Over OV hadden wij ook nog gedacht, maar dan ben je toch een stuk minder vrij, plus dat veel OV best duur is. De auto is natuurlijk ook duur, maar daar heb je ook meer profijt van... Maar leuk, precies hetzelfde idee dus :D

@Tamary: we willen niet iedere dag kamperen, daarom hebben we ook een boekje met allerlei B&B's gekocht. Kunnen we een beetje afwisselen, en een echt zacht en warm bed is ook altijd welkom ;) Heb je voor die stenige ondergrond ook nog speciale tentharingen nodig dan?

Over Bamburgh heb je wel eens verteld ja Paulette :j Ik ben het nu een beetje aan het opzoeken op Google, ziet er wel goed uit!
In Bath ben ik wel eens geweest Rinske, dus die slaan we lekker over. M'n vriend wilde er misschien nog wel heen, maar we gaan eerst wat plaatsen bezoeken die we allebei supergraag willen en die voor beide nog nieuw zijn. We zijn van plan om best lang in de buurt van Devon te verblijven, dus ik zal je suggesties eens aankaarten hierzo!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:49

Als je het leuk vind om met de auto te toeren dan is de smokkelaarsroute langs de kust van Devon ook erg gaaf! Hele smalle weggetjes langs diepe afgronden, niet aan te raden als je hoogtevrees hebt, maar wel iets wat echt gaaf is :D . Loopt van Lynton naar Combe Martin. En de A39 over Porlock Hill is ook vet, 25%!!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:52

Vergeet ook niet in Schotland naar de Highlands te gaan én bezoek minstens een paar van de eilandjes. Op de eilandjes zie je Schotland misschien wel op het allermooist.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:16

Szan schreef:
@Tamary: we willen niet iedere dag kamperen, daarom hebben we ook een boekje met allerlei B&B's gekocht. Kunnen we een beetje afwisselen, en een echt zacht en warm bed is ook altijd welkom ;) Heb je voor die stenige ondergrond ook nog speciale tentharingen nodig dan?

Ja, de lange stompe haringen die hier zo makkelijk de veen en zandgrond ingaan doen daar niks. Zou ze trouwens wel allebei meenemen, zelfs daar zijn stukken slappe grond.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:02

New Forest en The Purbecks in het zuiden. Stonehenge vond ik zelf niet zo interessant, maarja toen was ik 11. :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:58

Ik wil je Brighton nog aanraden... daar ben ik zelf gisteren en vandaag geweest! Echt mooi stadje met genoeg te doen!
Zelf vind ik Canterbury een echte aanrader... wat een gaaf plaatsje :+:

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 06:55

Let op dat een auto huren ook best duur is als je nog geen 25 jaar oud bent. Je moet dan een "Young Drivers Surcharge" betalen, wat vaak nog 10-20 pond per DAG extra is.

Ik ben nu ook aan het kijken naar autohuur, maar de prijzen vallen mij echt tegen. Je wilt je natuurlijk goed verzekeren voor áls er wat gebeurt. Er zit vaak een eigen risico van minimaal 600 pond aan de auto. Dit afkopen kost vaak ook weer 10-20 pond per DAG! Daarnaast wil je ook een inzittende verzekering (die is zowat nooit inclusief) zodat als er wat gebeurt met jou of je medepassagier je een boel geld krijgt (en dus niet aangeklaagd kunt worden). Dit kost ook weer zo'n 7 pond per DAG.
Ik zou voor vijf dagen al 180 euro kwijt zijn en dan heb ik echt de kleinste auto (mini, niet eens economy) gekozen (en dan heb ik die 25+ surcharge daar nog niet bij, aangezien ik 25 ben).

Kortom, als je langer dan een week gaat kun je beter je eigen auto meenemen. Of koop een fatsoenlijk barrel en rij daar Engeland mee in. Als je de boot van te voren reserveert hoeft het niet eens duur te zijn.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:08

Annash schreef:
Newcastle heb ik hier al meerdere malen horen vallen als ik om tips vroeg. En Edinburgh.
Wie weet heb je er ook wat aan. :)

New Castle is heel mooi.. ben er 3 week terug geweest.
anders ff google op bezienswaardigheden Engeland/schotland??

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:06

Het is wel een erg groot gebied dat jullie willen gaan bezoeken. Jaren geleden heb ik met een aantal vriendinnnen twee weken door Wales getrokken. Het plan was ook om richting Cornwall te gaan, maar dat is veel verder dan dat je denk. Wij hebben het in ieder geval niet gehaald.

Als ik jullie was, zou ik het gebied waar jullie naar toe willen beperken. Dan heb je overal veel meer tijd.

Maar het is daar absoluut heel mooi, alhoewel ik nog nooit in Schotland ben geweest.

Ik zag hier al een en ander voorbij komen. Wij zijn toen ook in Bath geweest, was ook mooi en mooie omgeving.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:12

Mmmmm, ben ik nu de enige die dit een erg krappe planning vind? Als je drie weken hebt, dan heb je eigenlijk geen tijd om van het zuidwesten naar het noorden te rijden. Voor het rijden alleen van zuid naar noord moet je rekening houden met een halve week als je van punt naar punt wilt en dan zie je niets. In het zuidwesten zijn er geen snelwegen en ben je aangewezen op wegen die door dorpen en steden trekken. In Schotland is dit zowaar nog erger.

Leuke plekken op de lijn:
*Tintagel.
*The Mores.
*Stonehenge.
*Canterbury.
*Ironbridge.
*Hanbury (met een enorme krater van een klein ongelukje met ammunitie in WO2)
*Newcastle.
*Hadrians Wall.
*Loch Ness.
*Ben Nevis.
*Cairngorm.
*Cape Wrath.
*John 'o groats.

etcetcetc.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:16

Je was dus niet de enige :D

Ben bang dat je het over twee vakanties moet verdelen. ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-10 15:07

Thanks voor de tips. Vooral met het lijstje kan ik wat maaikemuis :)

Verdelen over 2 vakanties is niet nodig denk ik.... Het zou misschien wel praktischer zijn, maar we hebben beiden al wel heel wat van Engeland gezien. Dus een aantal grote dingen in Schotland kunnen we overslaan (Canterbury, Loch Ness, Inverness, Ben Nevis, etc.). En ook Bath en dat soort steden hebben we al voor een groot deel gezien. Dus op zich valt het grote aantal dingen wat we gaan bezoeken nog wel mee. Blijft heel veel, maar niet onmogelijk :)

@ spekkie: we zijn nu aan het kijken wat voor auto's we in Engeland kunnen huren. We hebben nu een maatschappij gevonden die goede reviews krijgt, en waar een auto huren uit zal komen op 800/900 euro voor drie weken. Dan gaan we dus zelf met de boot naar Engeland. Maar misschien kopen we hier inderdaad nog wat, maar daar zijn we nog niet helemaal over uit :)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:28

Stratford upon avon!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:26

Ben heel benieuwd naar de route en eventuele foto's.. ik wil zelf graag een keer een roadtrip door Engeland en Ierland doen..

En 40 km van New Castle heb je natuurlijk het kasteel van Harry Potter ;)