Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 10:41

Het wintersportseizoen komt er weer aan!

Ook dit jaar lijkt het me handig om weer een algemeen wintersport-topic te openen! Het wintersportseizoen komt er weer aan, al kunnen we hier in Nederland hopelijk ook nog even genieten van een nazomer. Voor het wintersportseizoen hopen we natuurlijk op heel veel sneeuw, lekker skiën/snowboarden, mooie pistes, veel plezier en ook niet te vergeten: de après-ski!

Kortom, waar ga je dit jaar heen? Nieuw gebied, nieuwe spullen? Of ga je juist voor het eerst op wintersport? :)

Hoogstwaarschijnlijk ga ik dit jaar naar hetzelfde gebied als afgelopen jaar: Schladming, in Oostenrijk.

Muurp

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:44

Jaaa nieuw topic!

Dan nog maar een keertje mijn verhaal haha. ;)

Ik vertrek in December weer richting Kirchberg/Kitzbuhel waar ik enkele weken (hopelijk maanden) ga werken.
Heb er al helemaal zin in!

Vooral omdat ik dan eindelijk mijn nieuwe snowboardje kan testen :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:46

Wij hebben weer geboekt in st johann in tirol. Opzich zou ik wel ergens anders heen willen een keer, maar we komen hier met een hele grote groep familie en het hotel kennen we ook al jaren, dus dat is wel heel gezellig.

Ik board gewoon met mijn oude boardje, die doet het nog prima, wel even laten slijpen voordat ik ga. Waarschijnlijk ga ik wel ski's kopen. Ik heb vorig jaar sinds jaren weer geskied met een echte oostenrijker. Met zijn tips ging dat best lekker en toen dacht ik: hey skiën is toch niet zo suf als ik dacht :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:17

Wij gaan vanaf 25february t/m 5maart weer lekker naar Tsjechie! :D
Gewoon net als de laatste paar jaar naar het reuzen gebergte! :) Ik denk dat k dit jaar eerst wat snowboard lessen
bij de uithof ga nemen en dan naar gewoon weer spullen huren ! :D
Heb er nu al zin in! Maar duurt nog zolang.. Wintersport staat geloof wel al een jaar geboekt we waren net een week terug en toen hadden paps&mams alweer geboekt zelfde appartement als voorjaar! :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:18

Capopjekop; is dat bij kirchberg? zo ja, welk gebied ski/snowboard je? :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:20

Ja leuk, Wintersport :D
Ik ga in Maart als het goed is naar Flaine met http://www.AlpAdventures.com en waarschijnlijk nog een weekendje Kirchberg met mijn werk!

Ik heb mijn eigen ski's, maar moet ze alleen nog even waxen. Vorig jaar 4x op de wintersport geweest en ik wil eigenlijk race-carvers. Dit zijn extreme carvers, maar ik heb ze pas 2 seizoenen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:28

Muurp schreef:
Capopjekop; is dat bij kirchberg? zo ja, welk gebied ski/snowboard je? :)

Ik geloof dat dat Wilder Kaiser is. Iig in de buurt van.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:35

Ah, de andere kant dus. :j
dat gebied ligt tegenover Kirchberg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:37

Daar kan je wel heen vanaf Kirchberg met die grote gondel, toch! Hebben wij afgelopen seizoen gedaan. Je moet alleen oppassen dat je op tijd bent voor de laatste gondel terug, anders moet je met de taxi :+

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:42

Dat is niet de Wilde Kaiser, dat is richting Jochberg. :) Met de 3S-bahn bedoel je toch?
Dat ligt weer aan de ándere kant van de Fleckalmbahn/Kirchberg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:45

Met die grote rode gondel met die glazen vloer in het midden waar je met een hoop mensen in kan! Ik ben heel slecht in liftnamen, maar die naam komt mij wel bekend voor :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:47

Ja, dat is de 3S-bahn. :j
dat is bovenaan Pengelstein.

Je kunt niet naar het Wilde Kaiser gebied zonder met de taxi/bus te zijn geweest. Ben er zelf ook nog nooit geweest in die 14 jaar dat ik ski, jammer!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:03

Ik ook niet en ik ski al 22 jaar (2 tot 4x per jaar op wintersport)!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:05

Je moet nu nog de bus pakken idd om naar een ander gebied te gaan, vandaar dat ik nooit ergens anders heen ga. Maar er zijn plannen voor een nieuwe lift vertelde de hoteleigenaar ons vorig jaar. Dan zouden we wel naar een ander gebied kunnen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:20

Wij gaan dit jaar naar Verbier, zijn we nog nooit geweest dus ben benieuwd!
Verder zijn we al naar Davos, Lermoos, Val Thorens, Chamonix en Zermatt geweest in de afgelopen jaren :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:45

Mijn vader en zusje zijn in Verbier geweest twee jaar geleden, vonden ze wel leuk geloof ik. Maar mijn zusje was wel beginner toen.

Ik ga dit jaar maar één keertje en dat word in maart met de personeelsreis van de skibaan waar ik werk, is alleen nog niet bekend waar we heen gaan. Ik heb zelf geskied afgelopen jaren in: St. Ulrich, Gerlos, Königsleiten, Nassfeld, Luttach (Italië) Kaprun, Kitzbuhel, Kirchberg, Serfaus.
En lesgegeven in Serfaus, Kaprun en Königsleiten.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:54

jaaa:D

ik ga 14 januari weer na zell am see.(oostenrijk)
kom er al heeeeel me leven en wil nergens anders meer heen :o

ik skie al jaren en dit jaar neem ik ff prive lessen heb vorig jaar december me kniebanden verrekt :( en ben wel wezen skieen in januari is ook wel goed gegaan maar stond zeer onzeker op mijn skies want ja als je valt ben je de pineut...dus dit jaar afegesproken dat ik op les ga 2 daagjes priveleraar (en die is nederlands) :P om even weer erover heen tekomen want ik ski zwarte piestes maar durfde het niet :o schaamschaamschaam

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 08:27

Pff, ik zou denk ik niet alles kunnen opnoemen waar ik geweest ben :o Ben als klein kindje altijd naar Oostenrijk geweest (Flachau, Sölden, Serfaus en nog een paar plaatsen(.
De afgelopen paar keer ook naar Zwitserland ( Crans Montana, Grindelwald) & Frankrijk (Grand Massif, Trois Valleés, Deux alpes) geweest.
Ook gaan we elk jaar met een grote groep (10 tot 20 man) naar Serfaus, maar daar heb ik geen zin meer in!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:14

Wij gaan in de voorjaarsvakantie wederom naar Damuls, in Oostenrijk! Ben er vorige week voor t eerst in de zomer geweest en ze zijn een nieuwe lift aan het bouwen, dus nog meer skiplezier! :) Vorig jaar is er ook al een verbinding gelegd met een ander gebied, dus t wordt nog wat daar! :)

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:26

Ja ik ga ook hier ook weer even mijn verhaaltje haha.

Wij gaan naar Oosterijk.

Nu de laatste tijd sinds dit een beetje in de planning staat zit ik er toch ook over natedenken om eens tegaan snowboarden.
Om weer eens wat anders tedoen dan skieen.

Maar ik twijfel nog een beetje.
Is de overstap groot?
Tuurlijk is het totaal anders dan skieen maar vraag me af of het makkelijk aanteleren is als je al redelijk overweg kan in de sneeuw met je skies enz.

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:26

Oee wat heerlijk alvast weer helemaal in de stemming komen :D !

Ik ga zowieso met de kerst 2 weken en hopelijk tussen het studeren door in februari nog Ik heb het voordeel dat ik er werk als skilerares heb dus is de trip voor mij niet al te duur (of zelfs geld opleverend :+) en gegarandeerd veel lol op en buiten de piste :Y)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:38

x_Mliss schreef:
Ja ik ga ook hier ook weer even mijn verhaaltje haha.

Wij gaan naar Oosterijk.

Nu de laatste tijd sinds dit een beetje in de planning staat zit ik er toch ook over natedenken om eens tegaan snowboarden.
Om weer eens wat anders tedoen dan skieen.

Maar ik twijfel nog een beetje.
Is de overstap groot?
Tuurlijk is het totaal anders dan skieen maar vraag me af of het makkelijk aanteleren is als je al redelijk overweg kan in de sneeuw met je skies enz.

Ik ski nu 14 jaar en snowboard een jaar of 5.
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee gehad. Je bent namelijk het gevoel van de sneeuw en de snelheid op een stel latjes ( :Y) ) al gewend.
Het verschilt natuurlijk per persoon, maar je hebt er zowel voor- als nadelen aan.
Bij snowboarden gebruik je je gewicht op een andere manier, daar heb ik in het begin wel wat moeite mee gehad.
Maar ik kon met 2 jaar (= in totaal 5 dagen les en zelf wat aanklóten) al redelijk soepel een zwarte piste af. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:24

x_Mliss, k had er toch best wel wat moeite mee en ik ski al vanaf dat ik kan lopen zo ongeveer. Vooral inderdaad dat verplaatsen van gewicht is echt wennen. En toen ben ik een keer keihard op m'n schouder gevallen dus had ik er geen zin meer in :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:50

Mijn zus heeft het ook een jaar geprobeerd (kan goed skien), ene jaar heeft ze in Tsjechie met vrienden een weekje geboard en met ons 3 dagen. Ging toen redelijk. Jaar erna wou ze 1 dagje doen, toen was ze zo sjaggie van het vallen dat ze t board snel weer naar de verhuur heeft gebracht.
Mijn broertje kan super goed skien en die komt met een board ook redelijk beneden, ondanks weinig ervaring.

T verschilt dus nogal per persoon...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:57

Ik ski al vanaf mijn derde en op mijn 14de was ik er klaar mee! Toen heb ik 4 jaar gesnowboard. Na een paar dagen kon ik redelijk de berg afkomen :j Mijn knieën konden alleen het snowboarden niet aan (ducky gaat wel trouwens), waardoor ik weer ben teruggegaan naar het skiën.
Ik moet zeggen dat sommige gebieden echt niet voor boarders zijn gemaakt met alle smalle prikpaadjes :D