Help! Hoe naar walibi vanuit rotterdam met OV?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K.imberly

Help! Hoe naar walibi vanuit rotterdam met OV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:30

Zoals je al ziet aan de titel,

ik en een vriendin hebben dringend hulp nodig, we zijn al heel lang van plan om naar walibi te gaan, en eindelijk is het bijna zover. Volgende week. Maar dan stuitten we op een probleem: hoe komen we daar..?? :+

We zijn 16 en met de auto is geen mogelijkheid, dus dat gaat het niet worden. Onze ouders werken, dus die kunnen ons ook niet brengen.

Dus.. We vragen ons af hoe we vanuit dordrecht/rotterdam met het openbaar vervoer naar walibi te komen. Op internet gezocht, maar we snappen geen snars van al die getallen in schema's over bussen en treinen. En de prijzen, weten we ook niet. De reistijden trouwens ook niet. :o :z

Dus het komt erop neer dat we hopen dat iemand met ervaring ons de beste en snelste manier om in walibi te geraken wilt aanraden.. *D

Echt hartstikke bedankt voor wie de moeite neemt, we hebben namelijk door afstand elkaar al meer dan een jaar niet gezien en willen hiermee die tijd inhalen, + onze verjaardagen inhalen.. :D

Groetjes van ons

_Tara_

Re: Help! Hoe naar walibi vanuit rotterdam met OV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:35

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:36

Laatst bijgewerkt door horssie op 12-08-10 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:37

Vul op 9292ov.nl het adres van waar je vertrekt en het adres van waar je aan wilt komen in... en je krijgt een compleet reisschema incl. kosten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:38

Volgens mij met openbaar vervoer moet je met de trein naar station Harderwijk en daar inderdaad overstappen op een bus. Als je bovenstaande sites gebruikt en je vertrekpunt en bestemming invult komt er dus zoiets uit en anders vraag je even of één van je ouders voor de zekerheid even mee wil kijken ofzo :) Dat lukt vast nog wel voor volgende week ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:39

Rotterdam - Utrecht CS, Utrecht CS - Harderwijk. Vanuit Harderwijk gaat er een bus die je voor de deur afzet.

Vanuit Utrecht moet je geloof ik spoor 2 hebben, als ik het me goed herinner.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 17:39

Die sites hebben we al bekeken, alleen dan was je langer dan drie uur onderweg en moest je vijf keer overstappen... Geen goed idee voor echte OV leken... :+ Ik ben ooit wel eens met een tram geweest in amsterdam, en met de bus naar dordrecht en terug., Maar dat was het.. :+ :o

Vriendin is kwestie is wel vaker met de trein geweest en verder niets. :+
Laatst bijgewerkt door K.imberly op 12-08-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:40

Ja maar als je volgens die site 5 keer over moet stappen, dan moet je dus kennelijk 5 keer overstappen. Dat verandert toch niet plots?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:40

sorrie hoor, maar als je 16 ben kan je toch ook gewoon jouw ouders even kunnen vragen hoe en wat???
Het lijkt me geen strak plan om alleen naar Walibi te gaan als je niet eens op ns.nl een reis kan plannen, dat is werkelijk Jip en Janneke taal!

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:41

je neemt vanaf rotterdam centraal de trein richting leeuwarden, en stapt dan uit op Utrecht Centraal.
je moet dan naar spoor 2 en op de trein richting Zwolle gaan, en dan bij Harderwijk uitstappen.
vanaf harderwijk gaat er een bus (247) richting Biddinghuizen, en deze heeft een stop bij Walibi World.

dat is dus 2x overstappen, en je bent 2.12 uur onderweg
Laatst bijgewerkt door Koopto666 op 12-08-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:41

K.imberly schreef:
Die sites hebben we al bekeken, alleen dan was je langer dan drie uur onderweg en moest je vijf keer overstappen... Geen goed idee voor echte OV leken... :+ Ik ben ooit wel eens met een tram geweest in amsterdam, en met de bus naar dordrecht en terug., Maar dat was het.. :+ :o

Rotterdam - Harderwijk is anderhalf uur -O- Hoe kom je bij drie uur onderweg?

En je hoeft op Utrecht maar 1 keer over te stappen.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:42

K.imberly schreef:

als ik op 9292ov invul rotterdam centraal naar harderwijk
ben je volgens de planner 1:34 uur kwijt, 1 keer overstappen..

je pakt de intercity richting leeuwarden stapt uit in utrecht,stapt daar over op de stoptrein richting zwolle en stapt uit in harderwijk:) en dan ben je 1.5 uur kwijt.. dan daar pak je de walibi express

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:43

Als je van deur tot deur invult, en de stadsbus en de tram of metro meerekent, dan kan je best aan 3 uur plus 5 keer overstappen komen. Niet iedereen woont naast Rotterdam Centraal of op loopafstand, en je moet iig in Harderwijk nog een keer op de bus naar Walibi stappen, dus dat is sowieso een 2e keer overstappen en die bus zal er toch ook wel een 20 minuten over doen?
Reken nog 20 minuten met een bus in Rotterdam, 1x overstappen op tram of metro plus bijkomende wachttijden voordat je op centraal bent en huppekee...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-08-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:44

Ja, de Walibi bus doet er een klein halfuurtje over :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:44

We weten niet waar in R'dam TS woont toch, vanuit Dordrecht zul je ook nog wel met een stoptrein moeten. Eer dat die bus ook vanuit Harderwijk bij Walibi is, duurt ook nog even.

Frantic schreef:
sorrie hoor, maar als je 16 ben kan je toch ook gewoon jouw ouders even kunnen vragen hoe en wat???
Het lijkt me geen strak plan om alleen naar Walibi te gaan als je niet eens op ns.nl een reis kan plannen, dat is werkelijk Jip en Janneke taal!

Maar ik ga hier verder helemaal in mee. Als je 16 bent, kun je toch wel omgaan met sites om een reis te plannen :=

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:45

Ibbel schreef:
Als je van deur tot deur invult, en de stadsbus en de tram of metro meerekent, dan kan je best aan 3 uur plus 5 keer overstappen komen. Niet iedereen woont naast Rotterdam Centraal of op loopafstand, en je moet iig in Harderwijk nog een keer op de bus naar Walibi stappen, dus dat is een 2e keer overstappen en die bus zal er toch ook wel een 20 minuten over doen?

daar heb je natuurlijk gelijk in.
wij hebben geen id hoever ze van Rotterdam Centraal (of Alexander) af zitten.
en vanaf Dordrecht moet je ook nog eerst naar Rotterdam. dan kom je idd wel op 5x overstappen bijna

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:47

en anders kun je voor je eigen gemakt t toch in stapjes doen;) je hoeft niet in 1 beweging naar harderwijk..

eerst in rotterdam ;) dan door naar utrecht, dan harderwijk en dan een keer walibi :) gewoon overzichtelijk voor jezelf in je hoofd zetten en niet gaan stressen dat t een hele reis is, relax ;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:51

Je hoeft vanaf rotterdam centraal maar 2x overtestappen en dn doe je er 2.17 uur over

Edit: Ik ga trouwens ook samen met een vriendin naar Walibi (volgende week vrijdag) :D
Link weggehaald
Laatst bijgewerkt door Fammiie_x op 13-08-10 23:53, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 23:52

Als je die link klikt, kom je gewoon op de homepage ;)