Vakantie boeken: waar opletten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-10 16:00

Ik ben nu 19, volgende zomer 20, en ben eigenlijk nog nooit op vakantie geweest. Vorig jaar ben ik voor het eerst op vakantie geweest naar Spanje, samen met mijn hele gezin (ouders, broer, zus, schoonzus, -broer, twee kinderen) en dat hadden mijn ouders geboekt.
Ik merk het nu aan mezelf dat ik het wel zonde vind om niet op vakantie te gaan. Al is het hier heerlijk weer, een vakantie is toch anders. Daarom zit ik er nu sterk aan te denken om volgend jaar samen met mijn vriend op vakantie te gaan.
Alleen nu ben ik er dus totaal niet bekend in. Waar je kun je het beste heen, hoe kun je het beste gaan, waar kun je het beste in verblijven, wil ik logies of logies + ontbijt en welke landen ken ik nog niet waar je in feite ook heerlijk op vakantie kunt?
Mijn eisen zijn in feite hetzelfde als die van iedereen denk ik: zonvakantie, niet te duur, bus/vliegtuig (geen auto) en een mooie natuur, voor ongeveer 6-8 dagen.
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die me kunnen helpen mij wat meer wegwijs te maken en goede en leuke tips te geven.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:04

Er zijn vast wel landen waar je interesse naar uit gaat toch? Daar zou ik dan in ieder geval al naar kijken.
Andere dingen verschillen toch per persoon. Ik vind All Inclusive altijd wel lekker, maar dit heb je niet in alle landen (eigenlijk in niet al te veel landen ;) ) Anders zou ik gaan voor logies en ontbijt. Ontbijt is wel prettig vind ik, dan heb je iig wat te eten als je wakker bent en de rest van de dag kun je dan kijken wat je gaat doen.
Maar het is gewoon echt wat je zelf wil/fijn vindt!
Als ik lees, zonvakantie, niet te duur, met bus of vliegtuig met een mooie natuur... Dan zijn er volgens mij heel veel landen waar je heen kunt... ;)

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:06

Google altijd je bestemming op recenties als er niet veel te lezen is kan het zijn dat het hotel jaarlijks van naam veranderd omdat het zo slecht aangeschreven staat..
dus bij geen of negatieve recenties even verder zoeken!

Anoniem

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:14

Dingen om op te letten zijn vooral omschrijvingen van het hotel/huisje/caravan ed. Is "vlakbij het strand" echt vlakbij of is het een kwartier wandelen, of moet je om het strand te bereiken bijvoorbeeld 200 traptreden op/af. Is het strand echt een zandstrand of is het een kiezelstrand?
Wat houd "All inclusive" precies in, is dat écht alles of alleen de maaltijden? Of vallen bijvoorbeeld de maaltijden in restaurantje 1 er wel onder en in restaurantje 2 niet?

Niet zomaar aannemen dat iets is wat je denkt dat het is :)

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:15

Zelf kijk ik altijd op http://www.zoover.nl dat is mijn grootste hulp als ik ergens wil boeken.

Ik kijk eerst naar leuke aanbiedingen op vakantiesites. Als ik dan iets heb gevonden wat me leuk lijkt, ga ik dat hotel opzoeken op bovenstaande site en ik kijk wat voor cijfer het krijgt, ook lees ik alle reviews die mensen geven, eventuele dingen die een boekingssite verzwijgt, lees je bijna altijd daar wel, zoals enorm veel trappen op het complex, vies eten, te weinig ligstoelen bij een zwembad. Als het me nog bevalt ga ik verder kijken (ook via die site) of andere reisaanbieders diezelfde reis goedkoper aanbieden. Bij de goedkoopste boek ik dan.

Is het al lente?

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-10 16:23

Zoover.nl is wel een handige site. :j
Ik heb niet echt een speciale interesse naar een bepaald land toe, omdat ik nog naar zo weinig landen ben geweest lijkt het me juist wel leuk om wat meerdere landen te "ontdekken". Ik ben wel geïnteresseerd in bepaalde landen, maar dat zijn IMO geen zonvakantielanden. Bijv. Schotland, Noorwegen ed.
Zelf zit ik al een hele tijd naar Tunesië te kijken, maar iedereen zegt dat het daar voor meiden echt niet fijn is om op straat te lopen omdat de mannen teveel met je sjansen enz.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:25

Vrienden van ons verhuren een huisje in Malaga, zijn super leuke mensen en spreken gewoon nederland dus je kunt altijd met vragen bij ze terecht.
Het huisje wat ze verhuren is geweldig, zit zelfs een klein zwembadje bij en ze wonen dus zelf in een groter huis op hetzelfde terein.
Hun site is www.cortijodebracanas.com

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:28

Dat nafluiten, roepen, proberen binnen te halen in een winkeltje, heb je in alle landen zoals Tunesië, Turkije, Egypte enz wel, de één meer als de andere, en ik vind het in Turkije nog wel meevallen. Wil je daar helemaal geen last van hebben, kun je het beste naar Griekenland gaan.

Is het al lente?

Polaris

Berichten: 6843
Geregistreerd: 16-04-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:29

Google inderdaad alles, reisbureau, (onbekende) luchtvaartmaatschappij, appartement.
Recensies zijn vaak een goede indicatie voor hoe het gaat zijn.

En qua bestemming: ook gewoon veel op sites kijken van reisbureaus, en als een land je enigszins aanspreekt, zoek dan ook eens ergens anders informatie over dat land (reisbureaus willen de boel nog wel eens veel te rooskleurig schetsen :D ik heb slechte ervaringen met Gran Canaria).

Algemene tip: Google is your friend ;)

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:40

Kijk uit met landen als Tunesië/Egypte ed. Ik heb zelf de ervaring (en vooral ook van andere) dat je daar geregeld in een resort zit. Ik vraag me af inhoeverre je van die landen ook echt de natuur kan zien.

Als je de natuur wilt zien, dan zul je toch ook moeten gaan denken aan een huurauto ter plekke. De toeristische plekjes zijn dat vaak niet.

Kijk eens naar de Griekse eilanden (en dan voornamelijk de iets minder 'stap-eilanden' daar is de natuur vaak wel mooi). Heb je een plekje gevonden google dan even op afbeeldingen en bekijk of dat de natuur is die je wilt zien :). Ikzelf vind de canarische eilanden spuuglelijk (tenzij je van kale rotsen houdt :P) al viel het op Lanzarote wel mooi. La Palma daarentegen moet juist wel weer mooier zijn.

Als je gaat boeken let er dan op dat je de vliegreis+accomodatie bij elkaar boekt. Dat is zeker voor de eerste keer gewoon makkelijker. Je kan dan eens zien en meemaken hoe het is en hoe het allemaal in zijn werk gaat. En vooral is het makkelijk :D. Let erop dat de transfer er ook inzit ;). Je hebt dan vaak ook een host terplekke die je kan helpen met alle andere dingen (huurauto, waar zitten de leuke plekken en tripjes kan je via hun boeken). Hoewel het misschien iets duurder is, zou ik je wel aanraden om de eerste keer via een reisbureau te boeken. Dat scheelt de eerste keer een hoop zorgen denk ik en zij kijken ook echt wel naar de recensies (tenminste, die van ons wel :P).

Je kan natuurlijk ook speuren op bekende websites:
-www.d-reizen.nl
-www.neckermann.nl
-www.thomascook.nl
-kras, hollandinterantional etcetc

Voor jezelf zijn de juiste papieren (ID of paspoort) natuurlijk belangrijk. En kijk even naar het geld.

Bij een vliegreis moet je natuurlijk allemaal op tijd aanwezig zijn en op schiphol staat alles verder keurig uitgelegd en kan het niet meer misgaan.

Wij kiezen vaak voor een app/hotel zonder eten/drinken. Wij kopen zelf onze broodjes wel en vinden het leuker om uit eten te gaan (is vaak helemaal niet duur). Ik vind het vooral vervelend om vast te zitten aan tijden en als je gewoon zelf voor je eten zorgt, zit je nergens aan vast. Vooral met het middageten....wij zijn echt nooit met middageten in ons app/hotel. Wij gaan elke dag de hort op. Betalen voor eten vinden wij dan dus zonde :)

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Vakantie boeken: waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-10 14:00

En stedentrips? Iemand daar nog tips voor? Bijv. weekendje Parijs of Londen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Jadero, Juut, Kimmie235, Sannek90, Sokje_6, Travel_me en 73 bezoekers