Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:54

Wij hebben nog niets geboekt en willen graag de honden mee naar het buitenland. We krijgen mensen in ons huis tijdens de vakantie en die hebben niets met honden en deze keer willen we ze niet naar een hondenopvang brengen maar gewoon mee. We dachten aan iets van Italie ( hoeft niet mag ook croatie ofzo), beetje afgelegen huisje met een zwembad voor een week of twee, boeken mee, bikini, helemaal top.
Iemand ideeen, ervaringen of tips ? We zijn wel wat laat met boeken maar er is zoveel aanbod en ik hoor liever ervaringen.

tienus63

Berichten: 12066
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:59

Geen ervaringen, maar de weinige mensen die bij ons de caravan hebben staan en met de hond op vakantie gaan, raden juist landen als Italië, Frankrijk, Spanje, Griekenland af vanwege de hitte.
En gaan dan naar Scandinavië.
Niet alleen vanwege het weer, maar ook vanwege de mentaliteit van de bewoners en hun houding t.o.v. honden.

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:00

Wij zijn 5 jaar achterelkaar in polen geweest.
bij het holland house.
Ze hadden daar een leuke bungalo & het strand was ongeveer 10 min lopen. Er waren 4 hectare grond waar onze hond lekker los mog banjeren.
het is er bij ons nog nooit slecht weer geweest ,
alleen wel is een dagje met wat minder zond.
Het is niet te warm en ook niet te koud.
Het word daar ook wel is 39 graden :))
Er liggen 3 kleine stadjes binnen 15/10 min met de auto in de buurt.& 2 hele grote shop steden binnen een uurtje met de auto
ze hadden er ook een zwembad.
je kan er lekker eten & de mensen zijn der ook heel aardig
Vanuit je huis kan je zo de appelgaard/bos in kijken waar je ook heelvaak hertjes ziet lopen.
Daartegen over is een leuke boederij waar je paarden kan huren :P
je kan der trouwens ook met de camper of iets staan

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:02

Die van ons gaat ook altijd mee. :j We zijn tot nu toe alleen met 'm naar Zweden en Noorwegen geweest. Gaat altijd goed, meeste campings staan ze gewoon toe. (ook al staat dat niet altijd op de borden) Wel weet ik van anderen dat ze in het Zuiden meestal niet zo coulant zijn met dieren.

En zorg dat je veel vers water bij je hebt onderweg, ze drinken ontzettend veel als ze reizen. Die van ons zeker 5x zoveel!

tienus63

Berichten: 12066
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:02

Polen is wel een mooi land, hele vriendelijke mensen.

Hawai

Berichten: 672
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:06


AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:08


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:15

Italie is niet zo hondvriendelijk is mij verteld,ik geloof zelf dat je verplicht bent een muilkorf op te doen.
Onze honden gaan al jaren probleem loos mee naar zuidfrankrijk.Zelf vond ik Biaritz erg hondonvriendelijk,daar mochten ze maar op heel kleine stukjes mee aan zee.
Maar de middelandse zee geen probleem.Ook niet in restaurants en zo.

Ik moet zeggen ik had de kinderen van mijn zus bij en zou ergens al een restaurantje opzoeken en op haar wachten,daar werd ik van het terras afgejaagd met de kinderen(6stuks :D
Is me met de honden nog nooit gebeurt.

We zijn pas nog in duitsland op hotel geweest,hebben we van te voren wel gevraagd of de honden mee mochten,en ook dat was geen probleem.Was wel een simpel dorpshotel.

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 23:52

zo goeie tips al, super

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:56

Hongarije is fijn :j

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:14

LZP --> BEU

Anoniem

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:17

Ben met de honden in Duitsland geweest. Andere landen zou ik niet echt aanraden. De Nederlandse honden kunnen niet zo goed tegen hitte ( de mijne in elk geval echt niet) en in andere landen zijn ze niet zo blij met honden.

Paola33
Berichten: 289
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:23

mijn oom verhuurt gites in zuid frankrijk en heeft dit speciaal op honden gericht. Hij vangt ze zelfs op als je een dagje weg wilt zonder honden. http://www.lesgicons.eu. Ben er zelf nog niet geweest. Hij is dit anderhalf jaar geleden begonnen en alles is nieuw daar. Hij woont in het gebied de auverne.

Brimi_Disa

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:37

Wij zijn met onze honden in Duitsland, België, Oostenrijk en Tsjechië geweest.
Allemaal landen die qua temperatuur en houding naar honden goed te doen zijn.
Je moet er van te voren even op letten wat de voorschriften zijn om je hond mee te nemen, deze verschillen namelijk per land. En zorg ervoor dat honden zijn toegestaan bij je overnachtingslocatie :D
Succes!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:21

Garny,

Ik zou zelf geloof ik ook niet zo graag zo zuidelijk gaan met de hond. Wij zijn tot nu toe in Noord-Frankrijk, Zuid-Duitsland en Oostenrijk geweest met de hond. Vooral in Duitsland en Oostenrijk zijn ze erg hondvriendelijk. Dit jaar gaan we naar Zweden.

Ik zou zelf gewoon via marktplaats een vakantiehuis zoeken. Je mailt gewoon naar de eigenaar of honden zijn toegestaan. Ik vind de accomodaties van DogsIncluded niet echt geweldig en vrij prijzig.

miloetje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:40

Hele warme landen in de zomer met een hond lijkt me bijna niet te doen... Maar het kan wel natuurlijk.

In Denemarken en Tjeschie( erg goedkoop!) kun je ook best met de hond heen. Er zijn parken die dit toestaan en het mag ook vaak met vakantiebungalows. Heb je ook veel te doen en enorm veel natuur(leuk voor de hond en het weer is best redelijk net zoals in nederland zó'n 25 graden soms nog warmer.. wij hadden vorig jaar 35 graden) maar het is wat je zelf wil. Ik denk dat je naar veel landen kan zolang je een huisje hebt met een beetje ruimte waar honden toegestaan zijn..

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Op vakantie met je honden ? Tips en ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:02

Onze vroegere hond is een jaar of 5 meegegaan naar Italie, gewoon mee naar de camping!

Wij namen dan zo'n pin mee voor in de grond met een heel lang touw eraan waarin ze overdag kon liggen. Uiteraard campingplek met genoeg schaduw! Op iedere camping is wel ergens een plekje te vinden waar ze lekker los kon lopen om uit te laten. Dan moet je alleen wel ff goed kijken of hond is toegestaan, als dat zo is, is er vaak ook wel plek om uit te laten.

Van de hitte had ze zeker niet meer last dan in wanneer het in Nederland warm is. Ze rende net zo hard en was net zo vrolijk als in Nederland. Wel loag ze natuurlijk veel in de schaduw.

Ook onderweg hadden we weinig problemen. Wanneer we stopte om de benen te strekken namen we hond er ook even uit en mocht ze drinken. Lekker even uitlaten (sommige plekken heb je zelfs achter het parkeerterrein een stuk weiland of bos ofzo).

Ik heb er in ieder geval hele leuke herrineringen aan en onze inmiddels wijlen hond hoop ik ook ;)! Toen we onze 2e hond erbij kregen werd het onmogelijk, omdat zij helemaal niet graag meeging!

1 ding waar je wel absoluut rekening mee moet houden is dat in sommige landen (iig in Italie) de honden in het openbaar gemuilkofd moeten zijn. Behalve hele kleine hondjes.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:30

Ik wilde ook net http://www.dogsincluded.nl posten als tip.
Mijn hond is er succesvol door mee op vakantie geweest naar Frankrijk.