nou ik ben geweest en was erg leuk 
waren wel wat minpunten: iedereen in de groep hadden sommige nog nooit gereden (op nog een ander meisje na) die kregen geen begeleiding, wat erop neer kwam dat tijden het rijden door de bergen meeste paarden naar voren schoten omdat ze voorop wouden lopen.
Er was van te voren aan die mensen niets uitgelegd, dus ook niet hoe ze hem weer konden stopen. ik ben op een gegeven moment maar achteraan gaan rijden omdat ik al een paar keer "aangereden" was toen ik in het midden/voorop reed.
Er was daardoor ook een oudere vrouw eraf gevallen (doordat iemand op haar botste), met haar rug op een rotspad, ze is er gelukkig alleen met spierpijn afgekomen.
Dat komt op het volgende wat ze beter hadden kunnen regelen: die vrouw en haar man liepen weer terug naar de ranch, maar de paarden liepen dus los door onze groep heen, ze bleven wel bij de andere paarden, maar de pony waar haar man op zat was de hele tijd in de achterbenen aan het bijten van de andere paarden wat nog meer vliegacties veroorzaakte.
Gelukkig waren er niet meer mensen gevallen.
bij aankomst stonden alle paarden opgezadeld klaar, en werden ze uitgedeeld en hielpen ze waar nodig met opstappen, en werden er fotos gemaakt die je later voor 5 euro mee kon krijgen.
bij terug komst moest je je paard maar gewoon loslaten 
Ik stapte af en liep naar een van de begeleiders toe en die zei dat ik hem gewoon maar moest laten gaan, waardoor naderhand een stuk of 15 opgezadelde paarden op het afgesloten terrein liep. (vond ik erg raar maar we mochten ze niet zelf afzadelen, dat zouden hun naderhand zelf doen)
Dat was later ook netjes door hun gedaan.
Alle paarden zagen er verder gezond uit, hadden goeie passende zadels.
Geen van alle was te mager, zaten mooi glanzend in hn vel etc
We werden naar een gezellig zaaltje gebracht waar we wijn, fris, en sangria konden drinken (was inclusief de excursieprijs)
Later gingen we nog even naar de wijnkelder waar we zelf wat uit de barrels mochten tappen om te proeven. en ik had een erg lekker drankje gevonden waar ik helaas de naam van kwijt ben.
maar smaakte ongeveer als appelstroop 
net aangekomen op de ranch

net opgestapt

klaar voor vertrek (ik sta bijna achteraan, die witte pony achter me was de hele tijd dus in de benen van andere paarden aan het bijten onderweg)

en toen waren we terug.. wat een chaos 

de foto gemaakt door de ranch zelf: