Foto&filmverslag Kansas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Foto&filmverslag Kansas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 02:19

Blauwe woorden zijn aanklikbaar & zijn foto's of profielen.

Een hele poos terug wees een vriendin me op dit topic. Ik was al een tijdje op zoek naar zoiets dergelijks, aangezien ik zonder opleiding zat en met werken in een supermarkt en BSO ook niet veel verder zou komen. Ik besloot contact op te nemen en kwam door middel van Loes in contact met de organisator in Kansas; Willie. :D Na wat informatie heen en weer te hebben gemaild, was het voor mij helemaal duidelijk; dit móest ik gaan doen! Alleen had ik heel graag iemand gehad die met me mee zou kunnen, zodat ik toch mijn ei lekker kwijt zou kunnen aan iemand die ik al zou kennen. Zo kwam ik uit bij mijn stalgenoot Natalie. Zij moest echter nog heel veel regelen om het voor elkaar te krijgen om weg te kunnen, maar daar heeft ze hard voor geknokt en het is uiteindelijk dus ook gelukt! En zo gingen we samen achter de tickets aan en wegdromen tot hét moment.. 12 april! (tot en met 24 mei, 6 hele weken)

We vertrokken die maandagochtend heel vroeg vanaf Dusseldorf, wat hadden we er zin in! Ik dacht dat het voor Natalie een erg moeilijk afscheid zou worden, want ze heeft een vriend, maar na een paar tranen was het grootste verdriet eigenlijk al weg en waren we weer volop aan 't wegdromen over onze eindbestemming Kansas. :+: Na onderweg nog even een tussenstop te hebben gehad op Atlanta, met een uur vertraging, kwamen we eindelijk aan op Wichita. Daar stond Willie ons op te wachten om ons naar ons verblijf te brengen. We waren heel erg moe, dus we zijn daar meteen (na een vlugge kennismaking met de farmers van het erfgoed waar we op verbleven) op bed geploft om te slapen.. het was daar dan ook al 's avonds, dus dat was prima.
De volgende ochtend werden we wakker met een prachtige zonsopgang in onze bunkhouse. We hebben Willie gebeld die ons vervolgens kwam halen om wat rond te touren in de Van. We hebben een tijdje de mooie omgeving gecheckt, tot er een andere auto voorbijreed en terug kwam.. en vanaf toen begon het balletje qua contacten te rollen.

Vanaf hier ga ik verder te vertellen per familie/persoon. Dit is wat makkelijker, aangezien ik niet meer precies weet wat we in welke week hebben gedaan.
Voor meer gedetailleerde verslagen van de weken zelf: http://cherrr.waarbenjij.nu :)

De mensen
Heb even m'n hoofd weggewerkt, was een beetje te erg voor woorden :D
Afbeelding
1: Warren |2: Jimmie |3: Willie |4: Ramona |5: Mark |6: Michèl |7: Clayton |8: Jill |9: Brian |10: Clara |11: Natalie

Afbeelding
Wij met Aron & Judie

Afbeelding
Geronimo & Thomàs

Willie

Willie & haar man hebben dit allemaal georganiseerd en we zijn zo dankbaar dat we dit hebben mogen meemaken! Dankzij hen zijn we in contact gekomen met iedereen en hebben we veel dingen kunnen zien en meemaken. Ze hebben ons rondgereden in de Van en deze ons uiteindelijk zelfs toevertrouwd, waardoor we ook de mogelijkheid hadden zelf op pad te kunnen. Heerlijk! We hebben het echt zó gezellig gehad met ze en we hopen dat ze veel meer mensen hun kant op kunnen krijgen :D Even voor de duidelijkheid, wat wij hebben meegemaakt dat kan jij ook beleven: http://www.trailsend.nl/NL/western_outd ... /index.php
:)

Brian, Jill, Clara & Clayton

Dit was de familie waarbij we in de bunkhouse verbleven. Ook bij deze mensen was de klik er meteen, wat waren zij geweldig! Ook Brian heeft behoorlijk wat vee(filmpje!) en dus weilanden. En ook een stel leuke honden, waaronder Cowboy en Moose (met Natalie) :+:.. heerlijke deugnieten!
Brian nam ons in week 1 al mee achterin de pickup voor een cattledrive. Daarbij reden wij op zijn paarden; Sport & Dakota:+:
De paarden werden trouwens wel op een aparte manier op de trailer gezet! Ze staan namelijk gewoon los & opgezadeld(filmpje!)!
Verder hebben we nog net gemist hoe een kalfje werd geboren, en werd het zicht op de kalf zijn eerste stapjes ons een beetje ontnomen door Sport! :D
Met de kinderen Clara & Clayton hebben we ook erg veel plezier gehad. We zijn door Brian en Jill meegenomen naar een schoolvoorstelling van Clara, waarbij zij moest zingen. Verder hebben we filmavonden gehad met de kinderen en zijn we ook een paar keer uit eten geweest. :+:
Ook Jill's moeder, LaVeda, verdient een plekje. Wat een leuke vrouw is dat :) Ook erg mee gelachen en ook uit eten mee geweest. Hebben al wat mailtjes van haar ontvangen sinds we terug zijn! :D
Met de vader van Jill, Mark, hebben we ook een dagje doorgebracht. We zijn toen koeien gaan tellen in Brian's weiland. Hij is toen nog vast(filmpje!) komen te zitten met zijn pick-up, en zie hem dan maar eens te vinden in zo'n verschrikkelijk groot weiland :P Maar het is uiteindelijk wel gelukt! Ook met hem hebben we heerlijk gelachen, hij heeft echt een leuk gevoel voor humor. +:)+

Aron & Judie

Aron & Judie zijn twee geweldige mensen. Ze hebben kinderen & kleinkinderen waarmee we ook wat hebben gedaan in deze weken; onder andere lekkere buitenritten(filmpje!) met hun dochter Janine! Aron heeft veel vee en dus farms en weides onder zijn hoede, waar hij goed voor zorgt samen met Geronimo en Thomas (die werken voor hem). Hij heeft dus ook paarden, waarvan wij er beide een hebben gekocht voor maar $1,- :D
Verder houdt hij ervan om leuke dingen te doen met zijn (klein)kinderen en dus ook met ons.
Zo heeft hij bijvoorbeeld mij en Clara met de pick-up van een stijle berg(filmpje!) af gereden (hij lijkt minder stijl dan dat hij was!) en is hij met ons lekker wezen gassen op de quads! Ook hebben we op zijn tractors mogen rijden, waaronder echt een heel oude!
Hij is voor ons in deze tijd echt heel veel gaan betekenen, we hebben echt zoveel lol met hem gehad en door hem echt heel veel leuke dingen meegemaakt. :+: Hij is onze dad/uncle/granddad en wij zijn daughters/grandchildren/nieces. :D
Dankzij hem hebben we al snel wat werkervaringen opgedaan in; cutting, branding, castrating & enting.
Hij is echt geweldig. Hij heeft zelfs al gebeld van de week, zomaar hier naar Nederland.. om te vragen hoe het met ons ging.. zo lief! En hij heeft zijn basement aangeboden voor als we weer terug willen komen, dan kunnen we daar verblijven :D
En Judi gaat ons op de hoogte houden per post over hun kleindochter Conny, die een nieuwe vlam heeft. Ben benieuwd naar de eerste brief :D

Geronimo & Thomàs

Met deze twee cowboys hebben we veel te maken gehad, vooral met Geronimo. We hebben ze beide geholpen op de farm van Aron, met o.a. dus wat ik hierboven bij Aron al had genoemd; cutting, branding, castrating & enting. Ook hebben we ze geholpen met het maken van een landbouwmachine en met een cattledrive. Met Geronimo hebben we nog veel andere dingen gedaan, zoals gewoon trailriding in de weilanden van Aron en wezen kijken naar roping-lessen(filmpje!) die hij(filmpje!) gaf.
Ja, deze twee mannen waren echt geweldig en hadden echt leuke humor.
Ze hadden ook echt super lieve hondjes die daar rondlopen, waaronder de echte harde werker; Loco :+:
Ging altijd mee om de paarden te halen en hielp altijd mee het vee de trailer in te jagen :D, ondanks haar verlamde pootje.

Jimmie

Jimmie is een echte koeien-man in hart en nieren. Samen met zijn beste vriend Bruce en zijn 94-jarige vader Jack, die overigens nog steeds werkt en zelf over hekken klimt (en dan ons vraagt of wij hulp nodig hebben om eroverheen te komen!!) :oo, zorgt hij voor de koeien. Hij houdt ervan om met mensen te praten en ze dingen te leren. We hebben met hem hekwerk gerepareerd en hij heeft ons meegenomen naar een auction. We hebben ook bij hem geholpen met de koeien te; branden, castreren, brandmerken, inenten en eartaggen. En verder hebben we een paard voor hem proefgereden, deze wilde hij kopen voor zijn dochters. :) Dit gaat waarschijnlijk door, want het was een schat van een paard dat prima geschikt was! Hij heeft trouwens echt een heel leuke stier, waarmee hij regelmatig knuffelt en kroelt! Heel grappig en lief gezicht. :D

Mark, Laurie & Michèl

Laurie staat helaas niet op een van de foto's, maar zij is dus de vrouw van Mark(even voor de duidelijkheid). Met Mark & Laurie zijn we naar twee voorstellingen geweest waarin Michèl een rol had. Dat was erg leuk om naar te kijken, een show ging over Assepoester alleen dan nét iets anders (humoristisch, ze verloor haar Sneaker ipv haar glazen muiltje etc. :D) en de ander was echt een soort musical-iets. We hebben ons daar erg mee vermaakt en zijn ook nog een meisje tegengekomen uit Ermelo tijdens een van de shows :D Die was daar ivm school. Verder hadden we van Laurie het aanbod gekregen om op een school een presentatie te geven over Nederland. Dit hebben we dan ook gedaan en een van onze onderdelen was het aanleren van Vader Jacob(filmpje!) :D . Dat was zó leuk om te doen, haha. :D Echt superlieve mensen, met óók alweer een goed gevoel voor humor. :D

Warren & Ramona

Met deze twee mensen hebben we helaas erg weinig gedaan, maar ook dit zijn twee schatten die veel meer geluk zouden mogen hebben :+: We hebben met hen een auction bezocht en zijn lekker op de koffie geweest. Wat overigens heel "grappig" was, was dat we in de Mc Donalds hebben gebeden. Dat was iets wat voor mij heel onverwachts kwam en ik ook echt nooit zal vergeten :D

Natalie & de overige dingen die wij hebben gedaan

Die lieve Natalie, mijn stalgenootje. :+: Zij is in Kansas helemaal opgebloeid en is er echt zoveel gegroeid. Dat kun je, als je haar kent, gewoon echt zien. Met haar heb ik dus de 6 weken opgescheept gezeten :P en dat is eigenlijk hartstikke goed gegaan. We zijn elkaar niet in de haren gevlogen en hebben echt veel lol(filmpje!) gehad met elkaar. We hebben echt zó genoten van al onze buitenritten(filmpje!) door de omgeving(filmpje!) met niets anders dan ons tweetjes(filmpje!), de paarden(filmpje!), de natuur & de stilte.
We hebben erge(filmpje!) weersomstandigheden(filmpje!) samen doorstaan :P
Natalie, het was top met jou :+:.

Verder hebben we nog:
- Een Ranch Rodeo(filmpje!) bezocht. :D (lastige stier)
- Het insemineren(filmpje!) van koeien gekeken.
- Lieve kittens(filmpje!) ontdekt op de farm.
- Met water gespeeld te paard(filmpje!)
- Heuvels(filmpje!) op gegalopeerd(filmpje!).
- Kijken hoe een kalf (filmpje!) uit het water word gesleept. :P

Tsja, en toen kwam het afscheid. Die viel érg zwaar, vooral voor Natalie. Zij voelt zich daar echt zó thuis (ik ook wel, maar zij heeft het echt heel heftig).. We hebben beiden echt meer gehuild en verdriet gehad op de terugweg, dan dat we op de heenweg hadden gehad. Echt bizar gewoon.
Maar.. ik heb vandaag besloten dat ik terug ga voor véél langer! Ik ga proberen een werkvisum te regelen voor het liefst een jaar. En guess what? Natalie gaat waarschijnlijk gewoon weer met me mee ;)
Vanwege onze veel gemaakte contacten (meer dan dat ik hier eigenlijk heb genoemd) hebben wij mogelijkheden om te werken. En alle bovenstaande mensen hebben ons al onderdak aangeboden, mochten we terug willen. Ik ga waarschijnlijk paarden trainen voor deze meneer: http://www.possumacres.com/ :) Dit is de handelaar van het paard van Jimmie. We hebben daar gereden en hij voelde er toen al wat voor om ons zijn paarden te laten trainen, dus daar ga ik nu mooi gebruik van maken. :) Verder word ik heel misschien een gids voor de organisatie van Willie en ga ik nog wat ranchwerk doen bij de bovenstaande mensen! Dus werk genoeg.

Spreekt dit je aan en wil jij dit ook ervaren? Neem gewoon contact op met Loes of Willie. Of met mij/Natalie om over onze ervaringen te praten.
Geloof me, je krijgt er geen spijt van.
:)
Dus, tot snel?

Afbeelding
Natalie&Sunshine|Ik&Moonlight (a.k.a. 'The gray mare')

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:14

Like a dream come true :D }:0 !!
Zo klinkt het hele verhaal en als het vervolg ook nog lukt dan is dat helemaal van toepassing en dat gaat zeker lukken.
Te gek dat jullie het zo naar de zin hebben gehad, ik hoop dat er meer mensen zijn die dit nu "aandurven" want het is een ervaring die je niet zou willen missen.

Dreamy

Re: Foto&filmverslag Kansas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:13

Aron = Alvin trouwens :P *slimheid.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:19

Ooh Cher ik ben echt zwaar jaloers! Wat een super gave ervaring moet dat zijn geweest en helemaal super dat je weer een jaar terug gaat :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:58

Wauw, klinkt ontzettend tof!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:41

Woooow! Super vet!! K zou bijna jaloers worden!
Alleen jammer dat ik de filmpjes niet kan zien :(

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:45

_AB_ schreef:
Woooow! Super vet!! K zou bijna jaloers worden!
Alleen jammer dat ik de filmpjes niet kan zien :(

Je hoeft niet jaloers te worden; je kan het zelf ook gaan doen ;) .

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

Haha, ja daar heb je gelijk in!
Ik wil heel misschien n half jaar gaan backpakken in Januari :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:50

Misschien kan je het combineren..........
Al zou ik met backpack op een paard niet adviseren ;)

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:52

Mooi verslag Cher!!
zou toch verwachten dat meer mensen dat vinden en er meer over willen weten of zelf eens beleven

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 00:40

Joeoe, in januari gaan we terug..BEIDE! :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 08:18

Dreamy schreef:
Joeoe, in januari gaan we terug..BEIDE! :)

Wow, te gek! Veel plezier weer.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:27

WAUWWWWW!
Ik heb net je verhaal gelezen, ik ben vre-se-lijk jaloers!!!
Ik verwacht dan in januari ook regelmatig een foto-update ;-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 13:26

Ik wil even melden dat ik zojuist mijn ticket heb geboekt en ik van 14 januari tot en met 11 april weer te vinden ben in Kansas! :D
*stuiter.
Ik kan niet wachten ze weer te zien :+:

WillieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:13

Dreamy schreef:
Ik wil even melden dat ik zojuist mijn ticket heb geboekt en ik van 14 januari tot en met 11 april weer te vinden ben in Kansas! :D
*stuiter.
Ik kan niet wachten ze weer te zien :+:

En wij jou weer!!
de twee die er nu zijn hebben ook weer enorm naar de zin, en zulllen daar ook wel weer verslag van doen
zij zijn nu afwisselend op de cattle ranch en horse ranch en rijden heel veel verschillende paarden en staan versteld van de gastvrijheid zowel van de mensen als de paarden hier .

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:08

Dat verbaasd me niks! Ben benieuwd naar hun verslagen :D Ik ben echt jaloers op hun! :D Oooh.. nog 83 dagen ;)