1e Vakantie buitenland, Spanje-Mallorca: Help!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

1e Vakantie buitenland, Spanje-Mallorca: Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:19

Hallo allemaal,

Nou dit jaar ga ik voor het allereerst naar het buitenland, en om het dan maar gelijk goed tedoen met het vliegtuig :D
Ik ben zelfs nog nooit naar belgië etc geweest dus dit word echt de allereerste keer dat ik de grens overga.
Nou vind ik dit heel erg geweldig maar ook best wel spannend eigenlijk.
Want ik heb geen idee hoe het buiten "mijn veilige landje" zal zijn.

Nu als eerste waar ga ik heen: Spanje, mallorca! :D
Om precies tezijn is dit onze bestemming: http://zon.sunweb.nl/spanje/mallorca/el ... ectIndex=1
Hier ga ik samen met mijn beste dinnetje heen een echte zon, zee en strand vakantie dus!

Ik heb totaal geen benul van wat mij tewachten staat, ik hoor altijd geweldige en heerlijke vakantieverhalen van iedereen.
En nu word het tijd om zelf mijn eigen leven tegaan leven buiten "mijn veilige landje" 8-)

Maar nou heb ik dit topic natuurlijk niet voor niets gemaakt want ik heb een aantal vraagjes :D
Is er iemand van jullie ooit wel is naar mallorca en omgeving geweest, zoja wat vond je hiervan?
Zijn er nog dingen waarvan je zegt, dat moet je zien of daar moet je geweest zijn.
Of dat is nou leuk stappen of daar kan je lekker eten of drinken.
Dingen waar je rekening mee moet houden daar, dingen die je niet moet vergeten.
En zo kan ik nog wel even doorgaan :D

Je snapt vast mijn punt wel, dus hierbij vraag ik jullie om hulp om mij klaartestomen voor de eerste keer buitenland :D
En natuurlijk om je eigen vakantie verhaal tevertellen!

En dan zit ik ook nog met een andere vraag wat moet ik allemaal meenemen, hiervoor heb ik even een ander topic geopend:
Lobke_ @ [LZP] 1e Keer op zonvakantie Spanje: Help!!! Wat moet er mee?

Alvast bedankt *D
Groetjes danielle

Zwitsal

Re: 1e Vakantie buitenland, Spanje-Mallorca: Help!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:44

tip 1: geen kraanwater drinken als je niet ziek wil worden.

andere tips moet ik nog even over nadenken

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:19

Ik ben samen met mijn vriend 2x naar Mallorca geweest. Er is een hele lange boulevard met allemaal winkeltjes, terrasjes, restaurantjes enz. Ook het strand is er leuk. Je kan bijv. een excursie doen via je reisorganisatie. Wij zijn toen met een catamaran mee geweest. Die legt dan aan in een baai en daar kan je snorkelen. Er is dan ook eten en drinken aan boord.

Het uitgaan is ook wel leuk, Cafe de Zaak was erg gezellig! In Playa de palma zit een Duits gedeelte (wat ook erg gezellig is) en in El Arenal (wat er naast ligt) zit het Nederlandse gedeelte.
Er is een restaurant: El Patio, waar je heel lekker kan eten. Deze ligt niet aan de boulevard, maar hoe je er moet komen kan je wel even aan iemand vragen. het is een bekend restaurant.

Pas op voor de "spelletjes" op straat zoals balletje, balletje. Ook als je staat te kijken kan je gerold worden. het is wel heel leuk om vanaf een terrasje dat eens goed te bekijken. Dan zie je dat er gewoon 10 man bij horen ipv de 2 die je ziet ;)
Als je 's nachts terug naar je hotel wil en het een stuk lopen is, dan moet je gewoon een taxi nemen, dat kost een paar euro en dan hoef je niet langs van die "stille" stukken te lopen.

Laatste tip: Ga naar de welkomsbijeenkomst van je reisorganisatie. Hier krijg je nuttige informatie over wat je wel en niet moet doen, waar je op moet letten en waar je leuke dingen kan doen.

Alvast heel veel plezier!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:20

Ik volg dit topic even, ga namelijk ook naar Playa del Palma deze zomer! :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:09

Ik volg dit ook even!
Mijn vriend en ik gaan van de zomer ook naar Mallorca El Arenal /Playa del Palma :D Hebben er echt zin in ! Hoelang en wanneer gaan jullie?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:20

Leuk zeg! :D

Idd geen kraanwater drinken.
Voor de zekerheid moet je diarree-remmers meenemen. Sommige mensen zij in het buitenland gevoelig voor zulk soort dingen.
Vergeet geen paracetamol, en vooral je paspoort niet vergeten! :D
Deze moet nog 3 maanden geldig zijn op het moment dat je vertrekt!

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:05

LZP --> BI

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:24

grrrrrrr.... :(

ik had net een heel verhaal getypt in je andere topic, nog als toevoeging op me eerdere post... is die in de tussentijd gesloten!
Er stond dat er dan maar in dit topic gereageerd kon worden, dus bij deze.

Ik had het dus over dat je extra spullen mee kunt nemen in je handbagage voor het geval je koffer te laat of helemaal niet aankomt. belangrijkste is dan natuurlijk extra ondergoed/t-shirt en eventuele medicijnen.
Je mag geen vloeistoffen van meer dan 100 ml (zo uit me hoofd) meenemen in je handbagage.
Scharen en nagelknippertjes en dergelijke mogen ook niet in je handbagage, als je die al mee neemt.

Er is altijd een kans dat je gefouilleerd kan worden, dus hou hier rekening mee. Soms moet je riem en sieraden ook afdoen, anders gaan die apparaten piepen.
Kan soms vervelend zijn, maar het moet maar...

Verder neem ik soms ( ligt aan het land) een reiswekker en wereldstekker mee, je zal maar net hebben dat je mobiele oplader niet past.....
Verder zou ik altijd de volledige papieren van je vakantie meenemen, lekker in de envelop laten zitten.. heb je gelijk een vaste opbergplek. Meestal zit er bij de papieren ook een thuisblijf strookje, deze kan je achterlaten bij de thuisblijvers, daar staan de gegevens van je bestemming op. Zoals je vluchtgegevens en telefoonnummers enz. altijd handig voor als er iets is.
Weet niet of je een annulerings/reisverzekering hebt... Dit is ook altijd wel handig om te hebben als er onverwacht wat gebeurt, ben je in de meeste gevallen dan wel beschermd.

Verder is het eigenlijk altijd wel handig om niet alleen maar lekkere luchtige kleding mee te nemen, maar ook een lekker warm vest en een lange broek.
Ook zou ik meerdere paren schoenen meenemen: zowiezo 1 paar slippers/open schoentjes/gympen, zo heb je voor elke gelegenheid wel iets.

Oh en bij de etos heb je ook nog hele handige miniverpakkingen deo/shampoo enz.
Dit scheelt ontzettend in je toilettas qua ruimte en gewicht en mijn ervaring is dat ik er ruim 2 weken mee doe, en heb lang en dik haar.

En wat had ik nog meer....
Ohja: zorg eigenlijk altijd dat je iets van contant geld bij je hebt zodra je op de bestemming bent... meestal kan je op het vliegveld hier of daar wel even pinnen.
Dit voor de borg van eventuele kluisjes en dergelijke.

Verder zou ik iets van een reisspelletje meenemen. Iets van klein formaat, zodat je op eventuele verveelmomentjes, toch nog iets te doen hebt.
Vergeet niet van al je elektronische spullen een oplader mee te nemen. Beetje lastig als het leeg is.

Ik besef natuurlijk dat iedereen anders op vakantie gaat, ik ga tot in de puntjes voorbereid op pad, andere zien wel hoe het loopt.
Hopelijk heb je iets aan me tips en pik er uit wat je nodig hebt.

veel plezier!!
geniet ervan!
Laatst bijgewerkt door Judith_H op 02-05-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:32

Heel erg bedankt voor al jullie tips!! :D
Ik heb er zeker wat aan en ga zo met een veel meer vertrouwens op vakantie, neem altijd veelteveel spullen mee maar altijd verkeerde dingen _O-
Heel erg bedankt allemaal!

Ponygekje we gaan op 4 juli en we gaan 8 dagen :D

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:34

Nou aangezien bokt weer is echt bokt is zet ik derest ook maar weer even hier.
Hopelijk zijn jullie nu gelukkig ;)

Lobke_ schreef:
Hallo allemaal!

Nou daarnet heb ik ook al een ander topic geopend met een aantal vragen gericht op mijn vakantie:
[BI] 1e Vakantie buitenland, Spanje-Mallorca: Help!!!

Dit word de eerste keer dat ik naar het buitenland op vakantie ga.
Ik ga met het vliegtuig naar spanje, mallorca om precies tezijn.
We gaan 8 dagen begin juli, nou had ik nog 1 andere heel belangrijke vraag :D

Wat moet ik allemaal meenemen :oo
Zelf heb ik geen idee, ben wel lijstjes aan het maken maar ik ben zo bang dat ik dingen ga vergeten.

Dus hierbij mijn vraag:
Wat moet je allemaal meenemen op een zon/stap vakantie van 8 dagen naar spanje!

Ik zou zeggen brand los, wat vind jij zelf nou de belangrijkste items om mee tenemen op je vakantie. :D

Alvast bedankt,
Groetjes Danielle

Voor de mensen die het onderwerp leuk vinden, in het topic zelf stonden een heel aantal goede, leuke en handige tips :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:37

Hier nog iemand die naar Mallorca gaat. :D
Naar het hotel Condesa de la Bahia in Puerto de Alcudia om precies te zijn.
Met m'n beste vriend, van 18 tot 28 juni.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:19

Wij gaan pas 24 augustus nog even wachten helaas :D tot en met 3 september. 11 daagjes ! Weet iemand hoe de temperatuur daar is rond eind augustus/begin september?

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:49

Wij hebben ook onze vakantie naar Mallorca geboekt dus ik lees even mee! Wij zitten in het hotel punta del mar in Santa Ponsa. :)

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 21:36

Jeetje aardig wat mensen gaan dus die kant op :D
Welke hotels/partamenten gaan jullie?
Misschien leuk om linkje neertezetten? Vind het altijd wel leuk omtezien!

Hoeveel "zakgeld" nemen jullie trouwens mee als ik vragen mag?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:58

Lobke_ schreef:
Jeetje aardig wat mensen gaan dus die kant op :D
Welke hotels/partamenten gaan jullie?
Misschien leuk om linkje neertezetten? Vind het altijd wel leuk omtezien!

Hoeveel "zakgeld" nemen jullie trouwens mee als ik vragen mag?

Dat wou ik ook net gaan vragen, ik weet dat we ( mijn vriend en ik ) 2 jaar terug op vakantie enorm veel geld hebben opgemaakt, je zit er echt zo doorheen! teminst wij :P je ziet vanalles leuks, excursies, hapje hier eten.. hapje daar eten.. terrasjes :D

Ik ben nog aan het denken hoeveel we gaan sparen om mee te nemen. Iemand al enig idee wat je meeneemt aan zakgeld? heeft natuurlijk ook ermee te maken hoelang je gaat

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 03:55

Mijn ouders wilden per se de helft van mijn vakantie betalen en we zitten all inclusive, dus onze enige kosten zijn stappen en eventueel een keer hier en daar lunchen of avondeten. Ik neem zo'n 300 euro mee, we gaan 11 dagen. :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 14:42

Saskiaatje schreef:
Mijn ouders wilden per se de helft van mijn vakantie betalen en we zitten all inclusive, dus onze enige kosten zijn stappen en eventueel een keer hier en daar lunchen of avondeten. Ik neem zo'n 300 euro mee, we gaan 11 dagen. :)

Wij gaan ook 11 dagen all inclusive :D
Ik denk dat wij toch rond de 700 meenemen aan zakgeld. Is erg veel maar het gaat er zo doorheen.
We hebben all in dus het meeste eten we bij het hotel zelf. Savons als je op de boulevard bent eet je toch nog vaak ergens een hapje ( dan ga je meestal niet voor alleen even wat te eten terug naar het hotel ) Dan drink je iedere avond wat op de terrasjes. Je hebt leuke winkeltjes waar je veel ziet. En dan de excursies en een dag shoppen in een bekende stad. Het is zo op :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:32

Wij gaan heel de dag op 't strand liggen, dan in 't hotel eten en dan 's avonds richting de stad, dus veel zullen we niet buiten de deur eten. Daarnaast heb ik het niet zo breed, dus shoppen doe ik ook niet haha. Maar ik neem ook m'n pinpas mee, voor de zekerheid. :)

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:44

Saskiaatje schreef:
Wij gaan heel de dag op 't strand liggen, dan in 't hotel eten en dan 's avonds richting de stad, dus veel zullen we niet buiten de deur eten. Daarnaast heb ik het niet zo breed, dus shoppen doe ik ook niet haha. Maar ik neem ook m'n pinpas mee, voor de zekerheid. :)

Is ieder voor zich, de een heeft echt een zon-zee-stand vakantie, de ander gaat veel ondernemen etc :)
Wij zijn ook echt van het zon-zee-strand, lekker luieren :D savonds lekker naar de boulevard! Wel willen wij enkele excursies gaan doen. Weet iemand wat echt leuk is? Ik heb al gehoord de boottocht /catamaran. Weet nog iemand iets leuks?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:48

ik heb 2 jaar geleden 6 weken in mallorca gezeten en 4 weken regen gehad, klote eiland. Ik was op stage in Marineland, erg leuk voor een leuk dagje uit.

Verder zijn er tal van waterparken, die raad ik ook aan. Verder de grotten van Drach moet je echt gezien hebben, zijn de grootste grotten van europa en echt kei mooi.

Het huis van Katmando zou ik overslaag echt heel saai en erg duur.

En er is zo'n national wild park, wat heel mooi aangeprijst word met wilde beren enz. en 40 watervallen ofzoiets, maar dat is allemaal kei genept. Beren hebben een kei klein verblijf, te triest voor woorden.

Verder STAPPEN !! Zon zee en zuip vakantie is het daar. Heerlijk

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:53

Naar een waterpark gaan is ons ook aangeraden met flinke glijbanen etc ! Is alles op de boulevard ook echt tot laat open? De terrasjes etc? of sluit dat allemaal om een bepaalde tijd.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:56

geen idee meer, ik weet wel dat we een keer bij zonsopgang weer thuis kwamen, maar we hebben toen wel lang op het strand gelegen.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:54

Urko thanks voor de tips! Lijkt me heel erg leuk allemaal, nu moet ik zeker nog meer doorsparen _O-

Ik wil heel graag een keer zo een dag mee snorkelen dat lijkt me heel erg gaaf. :D

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:17

ponygekje21 schreef:
Naar een waterpark gaan is ons ook aangeraden met flinke glijbanen etc ! Is alles op de boulevard ook echt tot laat open? De terrasjes etc? of sluit dat allemaal om een bepaalde tijd.

De laatste keer dat wij er waren (3 of 4 jaar geleden) moesten de terrassen om 12.00uur dicht, maar binnen gaat het dan wel tot laat door.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:34