naar Disneland - waar beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 17:18

Hallo iedereen,

Mijn zusje en ik hebben besloten om in juni naar disneland te gaan. Niet in een weekeind maar lekker doordeweeks zodat het hopelijk wat rustig is (wss dins 1, woens 2, dond 3 juni).

Heel internet afgespeurd... maar jeetje, ik zie door de bomen het bos niet meer. Overal "aanbiedingen" en ik weet gewoon niet meer waar ik moet beginnen.

een paar vragen:

trein of auto Gaan we met de trein of met de auto? en met de trein, waar moet ik dat boeken, vertrek punt is baarle nassau en we kunnen niet weggebracht worden naar een treinstation, en wil mijn auto liever niet 3dg ergens parkeren (tenzij het weer heel veilig is) - Auto, alleen ik heb een rijbewijs dus zou het hele stuk zelf moeten rijden.

disney hotel of wat verder weg Kunnen we het beste een hotel van disney zelf nemen, of wss goedkoper een hotel buitenaf - maarja hoe zijn dan de pendeldiensten enz...????? (we willen 1x tweepersoonskamer)

kaarten via disney bestellen of losse ticets bestellen via internet (is dit veilig???)

Ik weet dus eigenlijk gewoon niet hoe ik moet beginnen onze reis te regelen/boeken. Opzich is het geld geen probleem, alleen het hoeft van mij niet duurder te worden dan nodig. Ik hoef geen 5sterren hotel, alleen een ontbijtje is prima, luxe; tja een douche wil ik wel hebben en een fijn bed maar verder is het niet nodig.

ik hoop op goede tips om dit aan te pakken.

el1986
Berichten: 578
Geregistreerd: 07-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:23

Ik ben ook bezig met het boeken van Disney en het is inderdaad een hele klus met heel erg veel aanbiedingen.
Ik zelf heb nu gekozen voor een hotel dat niet op t Disney park is, maar wel aan Disney is gelinkt.
Ik heb dit hotel gevonden in een boek van Oad reizen.
Het scheelde voor mij een €200 met dit hotel en een hotel op t Disney park. en och ja, je slaapt er toch alleen maar?
Bij de hotels die niet op t park liggen maar wel aan Disney gelinkt zijn zit de entree bij.
Vanuit dit hotel rijd om de zoveel minuten (denk ong. 15) een gratis pendelbus naar het Disney park.

Wij zelf gaan met de auto omdat ik dit t makkelijkst vind omdat je dan kan doen en laten wat je zelf wilt.
Je bent niet afhankelijk van de busmaatschappij of de trein diensten.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:27

LZP --> BI

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:28

Wij zijn 3/4 jaar geleden geweest! :D

Ook gewoon met de auto, disney tickets had me ma geloof via reis bureau geboekt! Haha tip; neem je disney tickets dan wel mee,
dat waren wij dus vergeten! :Y) Daar nieuwe kaartjes gehaald en geld netjes terug gekregen :P

Wij zaten in dit hotel ; http://www.explorershotels.com/us/home.php
Erg leuk en gezellig hotel! Met zwembad erbij, was toch wel heel erg lekker na een dag disney! :D Was geloof
ook niet zo duur, en er zit een pendel bus bij naar disney! *ligt er ongeveer 10 minuten vanaf! :)

Haha mag trouwens 20 mei weer naar disney met school! :D :D

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:30

Wij hebben altijd in hotel Santa Fe gezeten. Is een prima hotel en vanaf daar kun je gewoon naar het park lopen (er zitten trouwens meerdere hotels rondom Santa Fe volgens mij, mocht dat hotel je niet aanspreken).

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:34


astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:35

Lekker met de auto, is goed te doen. Wij hebben alles in 1 keer geboekt bij het reisbureau. Daar kun je ook vragen naar de voordeligste aanbieding. Wij hebben in een hotel net buiten het park geslapen, ook goed te doen met de pendelbus. Ik zou wel even kijken of andere landen in Europa geen vrije dagen heeft rond die tijd, omdat ik weet dat in Italië bijv. al in juni de zomervakantie voor de scholen begint. Die hebben nl. 3 mnd zomervakantie.
Laatst bijgewerkt door astridelise op 23-04-10 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:35

Wij zijn in febr. geweest. Via Arke geboekt. Waren voor een weekend (drie dagen, twee nachten) 320 euro samen kwijt, dus inclusief verblijf en toegangskaarten.
We hebben in het Davy Crocket park gezeten, dit is volgende de site 15 min. van Disney af maar wij hebben er nog geen vijf minuten over gereden. Voordeel vond ik dat je lekker zelf kon koken, en dat je je auto gewoon mee kon en dat ie veilig stond (namelijk s'nachts bij het huis en overdag gratis geparkeerd bij het Disneypark).

Het scheelde wel heel erg en we vonden het echt fijn dat we de auto mee hadden (helemaal volgepropt met dingen die je niet nodig heb maar dat is wel fijn, want daar hoef je iig niet druk over te maken).

Forcalquier

Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:39

Vorig jaar naar Disney geweest met de auto vanaf Amsterdam, wel een stukkie tuffen maar goed te doen.
Wij waren daar van maandag t/m vrijdag, maandag en dinsdag was het nog redelijk druk,overige dagen kon je zo doorlopen.
Wij zaten in Davy Crockett Ranch en dat is incl. de kaarten ik geloof 500 euro nog wat.Ontbijt zit erbij in,net als gebruik zwembad.
Enige nadeel is dat het park zo groot is dat je zelfs daar alles met de auto moet doen (de ranch dan) al hangt het er natuurlijk vanaf waar op het park je zit.
Ook naar Disney moet je met de auto, maar dit is niet meer als 8min rijden.
In ieder geval alvast veel plezier daar.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:39

er is op bokt hier ergens een centraal topic over disney...

ik ben 9, 10 en 11 april naar disney geweest met 3 vriendinnen.. we hebben in het Kyriad hotel geslapen, een hotel net buiten disney, maar wel eraan gelinkt zegmaar. we waren per persoon 200,05 kwijt aan het hotel + ontbijt, 10 euro aan benzine(ja de auto waar we mee gingen, de benzine word betaald door baas :Y)) en dan 30 euro aan tol in totaal ofzo.. Diegen waarvan de auto was, heeft ook heen en terug reis helemaal zelf gereden, wel had er nog een haar rijbewijs, mocht diegene die reed toch moe zijn, konden ze nog altijd wisselen.. verder heb ik me keurig op de achterbank gedragen met me andere vriendin hahaha, dat scheelde ook alweer :Y)

verder hebben wij 1x op het park zelf gegeten, dag erna in disney village en de 3e dag bij de mac, onderweg naar huis...

Lunch namen we mee uit het hotel...

Ik vond het kyriad prima, toch omdat je er alleen maar slaapt... de pendelbus gaat om de 10 minuten ongeveer, is prima te doen!!
Laatst bijgewerkt door Laura_ op 23-04-10 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:41

Ik zou gewoon even naar het reisbureau gaan. Wij hebben overal gekeken en reisbureau had de beste deal. Wij hebben besloten met de auto te gaan, was 4.5 uur rijden, heb zelf gereden en was goed te doen. Wij waren er 4 dagen/3 nachten in hotel Santa Fe, prima hotel, goede kamer met 2 grote bedden en mooie badkamer, ook goed ontbijt. Er gaat een shuttlebus naar het park. Parkeren kan gratis en veilig bij het hotel.

Wij hebben 200 euro betaald voor 4 dagen toegang tot allebei de parken en 3 overnachtingen met ontbijt.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:46

Volgens mij kun je het beste gewoon boeken via www.disneylandparis.nl Daar betaal je iig niet boven de normale prijs. Wel zou je nog kunnen kijken naar aanbiedingen. Santa Fe is het goedkoopste hotel van Disney. En Kyriad is ook niet zo duur, maar daar vond ik het ontbijt echt te smerig voor woorden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 06:12

Wij zijn vorig jaar augustus ook in Disneyland geweest. Met de auto reden we er zo'n 7 uur over (inclusief 3 keer stoppen onderweg) en dat was echt stukken goedkoper dan met de trein!

We zaten in het Newport Bay Club hotel. Dat was wel de een na duurste van alle Disneyhotels, maar wel heerlijk luxe en het eten was heerlijk! We hadden een mooie ruime kamer met balkon en uitzicht op het meer en park. Vlak voor het hotel stopt een treintje en die brengt je na het park; dat duurt nog geen 5 minuten.
Het enige "nadeel" van dit hotel was wel dat het zo gigantisch is. Je kunt er heel makkelijk verdwalen en dat deed ik dus ook geregeld :')

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 06:34

Met de auto rijden is prima te doen. De route is heel erg makkelijk. Ik woon in Versailles, naast Parijs, en ben al regelmatig naar NL gereden en terug. Als je met een kleine auto kunt komen, is het inderdaad goedkoper dan met de trein.

Wat betreft de hotels kan ik helaas niet helpen, omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 09:11

nouja... ik heb geen kleine auto... een volvo 940... (is de grootste volvo die er is) Hij tuft wel op LPG (en natuurlijk ook op benzine)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:40

Met de auto is het prima te doen. Ik ben de enige met een autorijbewijs, dus ik was de pineut, maar het is mij toch prima bevallen.

Wij zijn afgelopen november geweest en hebben gelogeerd in Hotel Cheyenne. Omdat het onze eerste keer was, wilde ik perse in een disneyhotel slapen. Je blijft dan toch een beetje in die sferen. Prima hotelletje, ook een van de goedkopere op het terrein. Je kan of met de bus naar het park, maar lopen is heel goed te doen.

Maar vlakbij zijn ook prima hotels en als je nog iets verder weg gaat, zijn ze nog goedkoper.

Je zou voor jezelf moeten beslissen wat je wilt, dan kan je wat gerichter gaan zoeken.

Zelf heb ik geboekt via de Disneysite zelf, maar dan heb je wel een creditcard nodig. OAD, Arke en D-reizen zijn o.a. reisbureaus die Disney reizen aanbieden.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: naar Disneland - waar beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:31