Stedentrip, waar boeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Stedentrip, waar boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:39

Ik weet niet of het topic goed staat, laat het anders ff weten dan kan ik een mod pme

Hallo vakantiegangers, :)

Ik wil voor mijn moeder haar verjaardag (5 april)haar een stedentrip aanbieden voor 2 personen.
Nu ben ik al rond aan het kijken op internet en zie ik grote prijsverschillen.
Ik heb geen zin om opgelicht te worden dus vandaar mijn topic om te vragen naar ervaringen.
Ik wil haar graag naar Spanje/Barcelona oid sturen, in ieder geval niet naar Frankrijk.
Duitsland, Denemarken en Italië zijn ook goeie opties.

Maar mijn vraag aan jullie die al eens een stedentrip hebben meegemaakt.
Waar heb je geboekt? Belangrijkste vraag
Waar ben je heen geweest?
Hoe was het?
Hoeveel was je ong. kwijt?

Groetjes Yve

Storm

Re: Stedentrip, waar boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:52

http://www.peterlanghout.nl/
Ik ben wel eens naar Parijs geweest met Peter Langhout, was niks op aan te merken en de kosten waren heel laag.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:54

Ik lees even mee, ik ga in mei ws naar Wenen met m'n mamsie :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:11

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:36

Ik heb net een stedentrip naar Rome uitgezocht. Het hele pakket via expedia.nl. Dit was een stuk goedkoper dan op andere sites (stedentrips.nl etc) of een losse vlucht en hotel.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:53

Ik ga donderdag op stedentrip naar Dublin.
Het vliegticket heb ik los gekocht via Aer Lingus. Helaas wel vrij prijzig omdat ik echt vast zat aan een bepaalde datum. Vooral op zondag terugvliegen is duur.
Hotel geboekt via een reisbureau. Wel zelf prijzen vergeleken via http://www.booking.com omdat daar vaak goedkope hotels op staan. Toen hetzelfde hotel voor een lagere prijs gekregen via het reisbureau.

De activiteiten in Dublin zelf hebben we gewoon los geboekt. Gewoon op internet gekeken wat er te doen is. Vooral http://www.tripadvisor.com is een aanrader. Heel veel tips en ervaringen van mensen. Daarna bepaalde dingen besproken (Ierse dansavond, dagtocht naar Wicklow Mountains) en de rest wel uitgestippeld maar bekijken/betalen we ter plaatse :)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 12:07

Ik heb een paar stedentrips op eigen gelegenheid gedaan. Zowel de vlucht als het hotel heb ik geboekt bij Ryanair en ik ben er tot nu toe altijd verbazingwekkend goed(koop) vanaf gekomen. Zelf heb ik vaak de insteek dat het hotel niet super hoeft te zijn voor dat weekendje dat ik toch voor 80% buiten het hotel doorbreng, maar ik heb nog altijd hele nette kamers gehad.
Zeker als je (nog) niet gebonden bent aan een reisdatum is ryanair zeer de moeite waard. Ik heb mijn broer en schoonzusje op die manier een keer een citytrip Rome cadeau gedaan en zelf ben ik naar Barcelona, Stockholm en Rome geweest op deze manier en een weekendje bijkomen in Zuid Frankrijk (niet echt een citytrip te noemen, gevlogen naar Carcasonne).

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:02

Hallo,

Kijk eens op www.expedia.nl Vlucht + hotel.

Wij zijn in Malta - Athene - en in mei gaan we naar Kiev.
Deze vluchten hebben we bij hun geboekt.

Verder is Madrid, Rome, Boedapest, een aanrader.......... :D

Nog vragen over steden, laat maar komen. We zijn al op vele plaatsen geweest.........
Misschien dat we kunnen helpen.

groeten Angela

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:10

Inderdaad, expedia is wel een van de goedkoopste. Ik ben ook goed behandeld door de Jong Intra. Moet alleen nog wel op trip dus ik moet nog zien hoe het hotel is etc. Maar ik had daar voor iets meer geld een goed hotel en vlucht met KLM.
Overigens ben ik echt fan van Londen. Ga ik in maart weer heen. Superstad voor ieder wat wils. En nog steeds niet erg duur momenteel.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 12:07

Ik heb idd ook al bij expedia gekeken, deze trekt me tot nu toe het meest.
Ik wil graag dat ze ergens naartoe kan gaan waar iets te doen.
En niet te duur. Aan steden denk ik aan Madrid, Barcelona zoiets ongeveer.
Ik zie dat je in Madrid bent geweest Stallumona, hoe was dat en hoe zit het daar met de prijzen in restaurants en cafe's? Hoe kwam je bij bezienswaardigheden en in welke hotel heb je overnacht?

Londen vind ik zelf geen leuke stad en daar is ze ook al eens geweest, die valt dus af.

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:54

AaronYve schreef:
Ik heb idd ook al bij expedia gekeken, deze trekt me tot nu toe het meest.
Ik wil graag dat ze ergens naartoe kan gaan waar iets te doen.
En niet te duur. Aan steden denk ik aan Madrid, Barcelona zoiets ongeveer.
Ik zie dat je in Madrid bent geweest Stallumona, hoe was dat en hoe zit het daar met de prijzen in restaurants en cafe's? Hoe kwam je bij bezienswaardigheden en in welke hotel heb je overnacht?

Londen vind ik zelf geen leuke stad en daar is ze ook al eens geweest, die valt dus af.

Hallo,

Madrid is echt geweldig, heel veel te zien.
Ik zal vanavond al je vragen beantwoorden.
Ik kom hier nog op terug!! :D

groeten Angela (stallumona)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:03

bij d-reizen helpen ze je ook heel goed. ik boek elk jaar een stedentrip bij d-reizen en is altijd goed.

Stallumona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:37

Hallo,

Een stukje over Madrid :

Wij hebben in hotel osuna overnacht, het hotel ligt niet in het centrum. Met een metro of bus kom je makkelijk in het centrum.
De prijzen van restaurants zijn ongeveer hetzelfde als hier.

Bezienswaardigheden : Plaza mayor , parken, tuinen, mooie gebouwen, gezellig centrum, paleizen, voetbalstadions, puerto de tolledo, stadspoorten, goed eten, fonteinen, parque del retiro, colombus monument, enz.

De metro is wel heel handig om te gebruiken.

Kijk eens op internet naar foto's!!!

Succes met zoeken van een trip........

groeten Angela

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:11

Onze stedentrip naar Parijs hebben we 2 jaar terug bij globe reisbureau geboekt omdat we er op internet niet uitkwamen en alles heel duur was. Wat het uiteindelijk koste weet ik niet meer, maar weet wel dat ik niet meer met de trein zou gaan..

Dit weekend hebben we een stedentrip naar Londen geboekt op arke.nl :)
Heb gezocht bij d-reizen, globe, arke, oad e.d.
d-rezien stonden leuke prijzen op, maar als ik dat dan wilde boeken was het steeds net uitverkocht en kon je voor 2 euro goedkoper iets anders boeken, maar dat was dan 3 dagen minder (!) Was het na een aantal keer zo zat, dat ik toch op arke heb geboekt, was uiteindelijk nog goedkoper ook :)