naar rome met Alitalia, wat te zien, wat meenemen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

naar rome met Alitalia, wat te zien, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 00:48

de titel zegt het al he
binnen kleine tqwee weekjes gaan vriendje en ik voor 5 daagjes naar rome.
Wat moeten we zeker doen, gezien, gaan eten in rome?

en vooral: wat moeten we zeker meenemen?

en hoe zit het nou met die vloeistofregel, mag je vloeistoffen (bv lenzenspul) meenemen in de gewone bagage?
en in je handbagage?

Frances

Re: naar rome met Alitalia, wat te zien, wat meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 01:11

Heej,
Rome ben ik nog nooit geweest, maar over de vloeistoffen...
In de handbagage mag je vloeistoffen meenemen van max. 100ml. Die moet je in zo'n hersluitbare plastic zak doen van max. 1 liter.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:32

In Rome ligt alles best een eind uit elkaar. Maar, een must see is de trevi fontein, de spaanse trappen en het colusseum :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:43

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:13

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:28

Rome is geweldig :j En je moet echt een pizza eten bij Da Baffetto. Er staan veel italianen in de rij altijd, dus dat is ene teken dat je een goede pizzaria te pakken hebt ;)

Pizzeria Da Baffetto
Via del Governo Vecchio 114 (on the corner with Via Sora, five blocks west of the southern end of Piazza Navona)
tel. +39-06-686-1617

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:19

Rome :+:
Ben er van de zomer geweest, het was geweldig.
Vaticaan, Vaticaanse Musea, Colosseum, Forum Romanum, Spaanse Trappen, Via del Corso (lekker winkelen :D) Piazza Navona: ik raad het je allemaal aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:23

Tallie1979 schreef:
In Rome ligt alles best een eind uit elkaar. Maar, een must see is de trevi fontein, de spaanse trappen en het colusseum :D

Ik vond het juist heel erg meevallen hoe ver alles uit elkaar ligt.
Hangt er ook vanaf wat je allemaal op een dag wil zien natuurlijk.

Wij zijn er anderhalf jaar geleden geweest en we hebben alles gelopen.
Gewoon zorgen dat je een goed kaart hebt.

De Trevi fontein is inderdaad erg mooi, net als het colloseum en de tuinen die daar vlak bij liggen.
De spaanse trappen vond ik niks, gewoon een trap, niks bijzonders.
De Boca della Verita is ook een bezoekje waard, alleen zou ik dan wel vroeg gaan, want anders sta je weet ik veel hoe lang in de rij om je hand ik een gat te steken :')

En natuurlijk mag je het Vaticaanmuseum met de sixtijnse kapel niet vergeten.
Ontzettend indrukwekkend :))
Zorg wel dat je schouders en knieen bedekt zijn, anders kom je niet binnen.

Tip voor het Colloseum en het museum: ga met een rondleiding mee.
Is vaak ietsje duurder dan zelf kaartjes kopen, maar je hoeft tenminste niet in de rij, die vaak 4 uur en langer wachten is.

Piazza Navona is ook erg leuk en het Pantheon moet je ook gezien hebben :))
Verder gewoon lekker rond gaan lopen, er is zo veel moois te zien.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:06

mayniac_val schreef:
Rome :+:
Ben er van de zomer geweest, het was geweldig.
Vaticaan, Vaticaanse Musea, Colosseum, Forum Romanum, Spaanse Trappen, Via del Corso (lekker winkelen :D) Piazza Navona: ik raad het je allemaal aan!

Ja inderdaad dat zijn allemaal leuke dingen :) Ik vond zelf Rome niet zo geweldig, maar dat is meer omdat ik niet zo van al die oude dingen hou die je daar wel veel ziet.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:10

Alle mooie dingen liggen idd ver uit elkaar. Je kan met de toeristenbus, maar dat is erg duur. Er is een bus (weet helaas niet meer precies welk nummer) die zowat dezelfde route doet voor een paar euro. Je koopt dan voor een paar euro een buskaart die je dacht ik 2 of 3 dagen ofzo kan gebruiken. Is echt een stuk goedkoper, dacht dat de toeristenbus 25 euro ofzo was.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:44

LZP > BI

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 22:42

we hebben voor de eerste 3 dagen een buskaart met korting op verschillende dingen.
dus die dagen zoveel mogelijk proberen te zien en te doen, en dan hebben we nog twee dagen om rustig te genieten, en leuke dingen te herdoen :)
we vertrekken dinsdagmorgen om 6.15 met het vliegtuig, en zijn zaterdagavond rond 23.30 terug in belgie.
vanaf het hotel hebben we ook een shuttle naar het vliegtuig de zaterdagavond, dsu maximale tijd dat we kunnen benutten :)

dus in de gewone bagage mogen we wel vloeistoffen meenemen he?

ik maak effe een lijstje van hetgeen we moeten zien, ik vertrouw op jullie :D

bedankt voor de tips van blote schouders en knieen, alhoewel we wss niet echt te warm zullen hebben, het is vanaf 16 februari :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:37

Ben afgelopen jaar met school naar Rome geweest, het is een fantastische stad. :D Als je eenmaal in het centrum bent, liggen alle bezienswaardigheden juist op loopafstand - vroeger was het natuurlijk veel kleiner allemaal. Het centrum van de klassieke oudheid is het Forum Romanum: het Pantheon is erg indrukwekkend, en het Colosseum natuurlijk. En de Sint Pieter is absoluut heel indrukwekkend: de Vaticaanse musea zijn ongelofelijk mooi, maar ook ongelofelijk groot :+ , dus óf je moet van tevoren opzoeken wat je daar wilt zien, of met een rondleiding meegaan, anders loop je misschien de mooiste dingen mis.

's Avonds het Piazza Navona (overdag ook mooi hoor), maar pas op dat je als je op een terrasje wil zitten, net een straatje erachter inslaat, want óp het Piazza zelf betaal je vaak de hoofdprijs. En de Trevi-fontein natuurlijk, dat is vaak wel even zoeken want het ligt grappig genoeg echt midden in een huizenblok op een vrij klein plein, maar het is zeker de moeite waard. Als je daarheen gaat is het trouwens leuk om even de scene uit ''La Dolce Vita'' bij de Trevi-fontein op te zoeken (staat zeker weten op Youtube), de beroemdste filmscène die zich afspeelt ín de Trevi-fontein. De Bocca della Verita ligt een klein beetje verder uit het centrum, en daar zou ik vroeg heengaan, want de rijen zijn daar altijd enórm.

En wat ik zelf misschien nog wel het mooiste vond: de Villa Borghese, met de mooiste beelden van Rafaël en een enorme tuin erom heen. Als je dan door die tuinen van de voorkant van de villa wegloopt, kom je op een gegeven moment op een uitzichtspunt boven het Piazza del Popolo (als ik me niet vergis) met een fantastisch uitzicht over Rome.

Je kunt in vijf dagen ontzettend veel moois zien in Rome, maar er is werkelijk teveel om op te noemen! Geniet ook vooral van de sfeer van de stad. Veel plezier!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:26

Ohja, Villa Borgehese was inderdaad ook erg mooi! Ik heb er een middagje rond gehangen toen het echt tè drukkend warm was. We hebben daar heerlijk met onze voeten in een fontein gezeten.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:45