Aankomende zomer wil ik samen met mijn beste vriendin naar Italië met de backpack en een soort van zien waar we uitkomen. Ik vraag me af of er ook anderen zijn die dit gedaan hebben en wat de ervaringen zijn. Naar welk deel van Italië zouden we het beste kunnen gaan? Het gaat om maximaal 2 weken, dus we kunnen sowieso niet alles zien Waar kun je goed overnachten (welke hostels)? Nog andere (reis)tips? Enz. enz.
Ik ben tijdens het backpacken in Rome en Milaan geweest. Italië is opzich goed te doen met de trein, maar reken op lange wachttijden als je internationale tickets wilt reserveren. Maar als je binnen de grenzen blijft moet het te doen zijn. Hostels zijn er genoeg in Rome. In Milaan hadden wij een goedkoop hotel geregeld en verder zou ik als ik jou was even kijken. Maar Italië is goed te doen.
Sorry, dacht dat het hier goed stond Ik wil sowieso wel met het vliegtuig er heen. Mij lijkt het zuiden van Italië erg mooi, iemand ervaringen of tips?
Wij zijn wezen backpacken in de buurt van Napoli, Roma, Bracciano, en Venetië........... Uhh sorry, Napels, en Rome, meer van Bracciano. Gebruik altijd de Italiaanse namen. Komt door mn Italiaans bloed (wat je niet ziet aan mijn met blond haar en blauwe ogen, maar als je mn moeder ziet........)
Loose
Geplaatst: 11-02-10 23:18
als ik jou was zou ik boven rome blijven, onder rome is het wat 'gevaarlijker'. toscana is mooi en umbria. mijden zou ik calabria en sicilia (de punt en de voetbal). niet dat ik wil zeggen daar helemaal niet heen te gaan, maar voor toeristen is het gewoon beter daar op een camping te zijn. met de auto zou het wel kunnen, maar te voet is het gevaarlijk.
Ben een paar jaar geleden met een volkswagen busje door Italië gereisd en achterin bedden gemaakt, dus op campings overnacht. Was geweldig. Weinig plannen gewoon vertrekken naar volgende plaats wanneer je zin hebt. Ik zou juist wel beneden Rome gaan het is juist mooi om dat verschil tussen noord en zuid te zien.. Het zuiden is prachtig, palmbomen, mooie landschappen enzo. Ik ben door Duitsland via Oostenrijk naar Venetië gereden toen dagje Ravenna en door naar camping Siena, vanuit daar met de trein naar Pisa en Firenze. Toen met de auto naar Lago di Bracciano en vanuit daar met de trein naar Rome. Toen naar Sorrento camping gepakt en met de trein naar Napoli en Pompei. Toen terug naar het noorden, verbleven in Assisi en toen 15 uur terug rijden naar NL. Italië is geweldig. Jammer alleen dat het zuiden niet de mentaliteit heeft van het noorden (of het noorden zo mooi is als het zuiden). Buiten deze reis nog naar allerlei plaatsen in dit land geweest en heb me nergens onveilig gevoeld, behalve in Napels. Italianen zijn aardig, stijlvol en slank maar niets is minder waar in deze smerige stad kijk uit waar je loopt want de dode vissen liggen op straat. En de aardigste mensen heb ik ontmoet in Assisi, fantastisch.
OV in Italië is veel goedkoper dan Nederland. Alleen de treinen rijden niet erg laat meer... en soms moet je ergg lang op de trein wachten en als je dan ook nog eens op het verkeerde perron staat te wachten, en de eerstvolgende trein niet rijdt dan kan het zijn je 4 uur op het station rondhangt zoals mij in Bologna (overigens niet een stad die de moeite waard is)
tot aan napoli gaat het opzich inderdaad ook nog wel, maar sowieso calabria zou ik niet heengaan (de armste provincie met de meeste mafia, wel mooie kust). puglia is ook zuidelijk (de hak), met supermooie zee en ook veiliger dus misschien is dat mooi. maar napoli idd wat een stinkstad, echt ontzettend smerig en smal. je voelt je echt niet alsof je in een europees land bent daar. verder vind ik de zuid-italianen trouwens wel leuker dan de noorderlingen, die zijn wat kouder en stijver. mensen uit het zuiden zijn relaxter en opener (over het algemeen).