Strandvakantie vinea.nl?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:52

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar verhalen en ervaringen over mensen die op vakantie zijn geweest met Vinea.
Ik wil nml dit jaar met vriendinnen op vakantie maar we mogen nog niet helemaal alleen van onze ouders jammer genoeg, dus lekker zo'n vakantie ons misschien wel wat!

Dus vond je het leuk?
Waren er dingen niet leuk?
Was het qua prijs goed in verhouding?

De plekjes die ons het meeste trekken zijn:
Argeles, Blanes, Jesolo en L'Estartit.

Groetjes Simone.
Ohja, wij zijn allemaal 17 jaar, misschien ook wel handig om te weten of het wat voor ons is ;)

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:33

Ik heb het zelf niet gedaan maar ik ken mensen die dat gedaan hebben die het echt heel leuk hebben gehad! Met jullie leeftijd is het helemaal perfect, voor huisjes enzo moet er meestal minstens 1 persoon 18 jaar zijn.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:35

Echt leuk, goed geregeld en vooral alles is geregeld en vooral gezellig!

Echt aanraders :j

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Re: Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:58

LZP -> BI

PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:18

vond het erg leuk. is inmiddels wel ongeveer tien jaar geleden en ben twee keer geweest. een keer duiken en een keer actie en strand. mijn broertje is ook geweest en vond het ook leuk.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:48

Ik begeleid zelf al jaren vakanties bij Vinea, als reisleiding :)

Ik moet zeggen dat het bij Vinea altijd prima geregeld is! Op de website bij de vakantie staat duidelijk hoe de vakantie in elkaar steekt (programma), wat je gaat doen (excursies) en wat in- en exclusief is. Altijd inclusief zijn de reiskosten, overnachtingen en alle maaltijden en de meeste excursies. Bij een uitgaansvakantie zijn de drankjes bij het uitgaan niet inbegrepen. Dit kan je vakantie dus een stuk duurder maken ;)

Het verschil met bijvoorbeeld GoGo/Beachmasters/etc is dat dit een begeleide vakantie is. Er is dus constant reisleiding aanwezig die als taak heeft jou een leuke vakantie te bezorgen, maar ook om op jullie (veiligheid) te letten. Je kunt dus niet heel gemakkelijk je eigen programma trekken. Je bent met een groep en in overleg met de groep wordt bepaald wat jullie gaan doen. Je kunt dus niet bij wijze van een dagje naar Barcelona ofzo met een paar groepsgenoten terwijl de rest naar het strand gaat. Dit betekent ook met uitgaan dat jullie met zijn allen om een bepaalde tijd weer naar huis gaan. Je kunt dus niet uitgaan zo lang je wilt, maar je houdt rekening met de groep.

Het voordeel (zeker voor ouders) is dat er constant reisleiding bij is. Als er iets gebeurt, ben je in goede handen. Reisleiding gaat bijvoorbeeld mee naar het ziekenhuis. Reisleiding houdt dan contact met Vinea en met jouw ouders. Het is dus zeker een veiligere vakantie dan als je zelf op reis zou gaan.

Qua gezelligheid is het altijd super. Bij de meeste uitgaansvakanties komen de mensen in (kleine) groepjes en weinig mensen komen alleen. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Maar juist met dit soort vakanties vind je makkelijk aansluiting en is het daarom eigenlijk altijd gezellig :)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:35

Ik ben 2 zomers terug naar l'estartit gweest, was echt heel erg gezellig!
ging samen met een vriendin heen, en we hadden de mazzel dat de groep 2 pers. te 'weinig' meehad waardoor
we maar met z'n 2e op een kamer zaten. De rest met zijn 4e.
Hele gezellige kroegjes en 'n leuke discotheek. Drankjes vielen mee qua prijs.
Ook het strand was héérlijk, was eigenlijk altijd reisleiding bij.

enige 'nadeel' was dat we boven op het dak moesten eten, iedere avond regelde iemand anders het eten.
er werd dan eten op je kamer neergezet wat je moest klaarmaken, erg gezellig onderling dus!

prijs/kwaliteit vond ik goed.
de reisleiding was heel gezellig, zo rond de 25 jaar schat ik, en hielden alles goed in de gaten.
er werden duidelijke afspraken gemaakt, bijvoorbeeld als we naar de kroeg gingen (elke avond behalve als we de volgende dag weg gingen)
er gingen daarbij 3 reisleiding mee, de andere bleef achter bij de gene die niet meewilden. om volgens mij 1 á 2 uur kon een groep naar huis, als die zou willen, hierbij ging dan 1 reisleiding mee. de rest bleef gewoon tot de uiterste tijd die van te voren was afgesproken.
je kon dus niet alleen naar huis toe.
ook werd iedereen goed in de gaten gehouden.

ik heb er echt een hele leuke vakantie gehad!
ben eerder ook naar frankrijk geweest, mocht je nog vragen hebben kan je ze stellen :D

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Re: Strandvakantie vinea.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 22:22

Bedankt voor jullie reacties, het klinkt allemaal heel aantrekkelijk.
Hoe waren de douches? En is de reisleiding heel streng of valt het wel mee, gewoon wat nodig is eigenlijk?

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:01

xsimone schreef:
Bedankt voor jullie reacties, het klinkt allemaal heel aantrekkelijk.
Hoe waren de douches? En is de reisleiding heel streng of valt het wel mee, gewoon wat nodig is eigenlijk?


Het ís ook heel aantrekkelijk ;) Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties van ouders terug. Maar om zelf een mening te vormen zou je dus zelf mee moeten gaan. Wat ik hierboven al zei, is eventueel het punt wat jongeren niet leuk vinden. Het feit dat ze minder vrijheid hebben en dat er dus constant reisleiding bij is. Maar daar kies je dus voor!

Douches: geen idee, verschilt per locatie. Je slaapt waarschijnlijk in tenten, dus heb je campingdouches.

Of de reisleiding streng is, hangt van de reisleiding af! Er zijn ongeveer driehonderd reisleiders actief bij Vinea, dus het verschilt echt per reisleiding. Maar de mening van de deelnemers verschilt natuurlijk ook. Wat de een streng vindt, vindt de ander juist nodig. Ik probeer zelf altijd consequent te zijn. De een kan dat als streng opvatten (want als je iets verkeerds doet, zitten er consequenties aan vast), maar je weet bij mij wél wat je aan mij hebt. Voorbeeld? Van de zomer zat ik in Engeland in een hostel met een binnenplaats. Die binnenplaats grensde aan andermans huizen en dus buren. De eigenaar van het hostel had al klachten gehad dat het te luidruchtig was buiten. Dus dan krijgen de deelnemers van mij een waarschuwing, met de uitleg dat het rustig moet zijn buiten, omdat er buren zijn die last van ons hebben. Daarbij zeg ik dat als ze zich daar niet aan houden, dat ze binnen kunnen gaan zitten. Dus een waarschuwing geven en het gedrag verbinden aan een consequentie. Dan kunnen de deelnemers voor zichzelf bepalen wat ze doen. In dit geval bleven ze luidruchtig en heb ik ze dus binnen in de woonkamer gezet. En dan gaan mokken :D Maar ze wisten waar ze aan toe waren.

Wat ik al zeg: het verschilt per reisleiding. Maar over het algemeen genomen is het eigenlijk altijd gezellig en doen reisleiders wat nodig is ;) Punten van aandacht bij jouw soort vakantie (strand&uitgaan) is alcoholgebruik en tijdstip van naar huis gaan. Daar kan wrijving ontstaan :)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:51

Verschilt per reis, ben een keer meegeweest met een taalvakantie naar Frankrijk, hier waren de douches niet zo fris
in l'estartit waren de douches gewoon prima! klein badkamertje, maar alles deed het prima, geen klagen over.

de reisleiding was bij ons niet streng, althans als je je gewoon aan de afgesproken regels hield (logisch.)
ik denk dat er over het algemeen met de strandvakanties wat jongere reisleiding meegaat en deze zal dus denk ik niet zo streng zijn.. hangt helemaal van de groep af.