Dominicaanse Republiek; Punta Cana

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colt

Dominicaanse Republiek; Punta Cana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:27

Hee mensen,

Wie is er in Punta Cana (Dominicaanse republiek) geweest?
Hoe was het? Wat was er goed? Wat was er wat minder?
Hoe zijn de mensen? Wat is er te doen? Is het daar veilig?

Kortom: Go or no go? :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:30

Ja ik, in IFA bavaro village.
Wij hadden alles in ons resort... wat meer leek op het klein dorp met alle restaurants, winkeltjes en zwembaden.
We zijn wel op meerdere excursies geweest buiten het resort, en daar heb ik me ook prima vermaakt en me geen seconde onveilig gevoeld.
O.a. een excursie naar een onbewoond eiland in de buurt en naar de reuze-zeesterren.

Het personeel en de plaatselijke bewoners waren erg vriendelijk... zelfs vroeg in de ochtend uren :+
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 20-12-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Colt

Re: Dominicaanse Republiek; Punta Cana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:31

En zijn daar de stranden echt hagelwit? En de zee echt heel blauw? En de palmen groen? :D

Ik wil namelijk zoo graag eens een keer naar die prachtige bounty stranden haha ;-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:32

ja echte bountystranden :+:
*gaat foto's opzoeken*

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:32

Ik ben benieuwd naar de fotos!
Op de reis sites staan schitterende fotos maar die van jou is geloofwaardiger ;-)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:39

Oooh Dominicaanse republiek.. Jaa daar wil ik weer heen, heb al veel van de Domincaanse gezien en al in veel plaatsen geweest, gzijn er denk ik zo'n 6 keer geweest..
Ik ben ook in Punta Cana geweest.. In het all inclusive hotel Iberostar Bavaro. Alles heb je op het park, en je kunt eten en drinken tot je erbij neervalt.. De stranden zijn inderdaad erg mooi, echt wat je ervan zult verwachten.
Ik raad je ook aan om wat excursies te doen. Je leert dan veel over het land enzo, dat is wel leuk.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:40

Klinkt goed!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:42

Ik kan op deze computer alleen een foto vinden na zonsondergang... dus het strandlijkt daarbij wat minder mooi dan die irl is. In het daglicht is het strand dus witter ;)
http://album.partyflock.nl/10777812.jpg

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:43

Aha jaja, ziet er iig netjes en schoon uit. 8-)

Welke periode zijn jullie geweest?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:44

Werkelijk geen idee meer :+

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:45

Het weer is er geloof ik het hele jaar ook wel goed haha ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:49

Wat ook zo leuk was... op het privé strand van het resort was ook genoeg te beleven. Kanoeën, snorkelen en de hele tijd een of ander mannetje met verse kokosnoten met een rietje erin :')

Het eten was trouwens subliem, echt, vooral de allacarte restaurants (die ook bij de all-in regeling inbegrepen waren) waren echt perfect.
Wij hadden 1 visrestaurant, 1 met europese keuken en 1 met plaatselijke keuken. Verder nog 2 buffet reataurants... en op het strand een snack/grill tentje.
En overdag was het heerlijk vertoeven op de barkruk in het water aan de waterbar.
En de cocktails :Y) Echt teveel cocoloco's en bananamama's gezopen :+ Maarrr je kan ze ook alcoholvrij bestellen :P

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:51

Het hotel waar jij was is dus wel aan te raden lees ik al?!

Ik heb er al helemaal zin in. Nu nog even mijn reispartner overtuigen ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:53

Ja echt een geweldig resort, maar ik hoor veel goede verhalen over de grote resorts in punta cana.
Wij waren trouwens met arke erheen gegaan... top service, terwijl ik met arke het weleens anders heb meegemaakt in portugal :+
Wij willen er iig een keer naar terug... terwijl we normaal nooit 2x naar een bestemming gaan :+

even wat foto's van IFA bavaro village:
Afbeelding

Afbeelding

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 20:54

Ik heb het hotel gevonden op de site van ons vaste reusburo :-) Zit even naar de prijzen te kijken nu...

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:59

Haha wij gingen altijd eind oktober/begin november.
Bij ons op het park zaten intotaal 12 restaurants, chinees, buffet, plaatselijk eten, ook europees eten inderdaad, BBQrestaurant.
Bij onze zat toentertijd een ranch, maar de laatste keer dat mijn ouder waren gegaan was die weg. Je kon heerlijk over de stranden scheuren!
Misschien moet je dat hotel ook eens bekijken? Iberostar Punta Cana of Iberostar Bavaro, dat is hetzelfde park :)
Ja, Dominicaanse republiek moet je zeker heengaan. Maar als ik je een tip mag geven, zoek gewoon een 5 sterren hotel uit, we zijn ook een keer in een 3 sterren gekomen en dat was zo verschrikkelijk, de grootste spinnen kwamen uit de airco en het bad lekte waardoor er allemaal ongedierte liep. We zijn diezelfde nacht (en het was al 2 uur snachts) nog naar een ander hotel gaan zoeken. Daar wilden we echt niet slapen!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 21:01

Thnx voor de tips! Ik zal ze ook eens bekijken.

Ik zoek eigenlijk standaard naar 4 of 5 sterren, om die toestanden te voorkomen haha.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:32

Aah had ik een heel verhaal getypt..is het weg! Pff poging 2 dan maar ;)

Oké wat ik wilde zeggen...definitely go!!
Ik ben er in de zomer van 2008 met m'n ouders geweest en afgelopen zomer weer teruggegaan met een vriendin omdat ik zo'n heimwee had! Echt, het is een droomeiland.. wat ze zeggen is waar. Bountystranden, al moet ik eerlijk zeggen dat er wel verschil in zit als je kijkt naar meerder stranden op punta cana..maar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Het weer is uiteraard heerlijk

Ik ben zelf 2x naar Tropical Princess geweest, tophotel! Meerdere zwembaden, een heel complex compleet met mangrovebos wat min of meer op het strand staat, eten was prima de hele dag door, erg leuke (en knappe haha) animatie, supershows 's avonds.. eigenlijk compleet gewoon. Verder kan ik je ook nog wat must-do's qua excursies aanraden..voor het geval je er echt heengaat.
Veiligheid is trouwens binnen de resorts prima, staan genoeg mannetjes met geweren. Moet er wel eerlijk bijzeggen dat het eiland zo corrupt is als het maar kan en de politie eerder langskomt om je te bestelen dan om te helpen.. maar in een vakantie zul je daar niks van merken. Het is nu eenmaal een land met veel problemen, waar je niks van ziet als je op een prachtig resort zit. Overdag kan je ook wel buiten je resort gaan, maar 's avonds zou ik je dat zeker afraden.

Heb trouwens honderden foto's..zal eens kijken of ik een goede kan vinden. Mocht je nog vragen hebben hoor ik wel wel. Een andere hele goede site is het forum van de dom. rep. Staat echt superveel op en heb ik veel aan gehad.
Zo zal eens even gaan zoeken naar wat beeld..:D

Oja wij hebben btw via alltours duitsland geboekt..kan een stuk schelen in de prijs ;)

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 02:15

Laatst bijgewerkt door Lontje op 20-01-10 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 mogen er zichtbaar.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:22

Wij zijn ook dit jaar op de DR geweest. Was echt een super vakantie! Witte stranden, blauwe zee, mooie palmbomen....

Ik vond het alleen niet heel erg prettig om het resort af te gaan. De verkopers waren ontzettend opdringerig buiten het resort, dus daar moet je wel tegen kunnen. Wij zaten trouwens in Grand Palladium in Punta Cana. Het eten was echt super, zowel in het buffetrestaurant als in de themarestaurants. De cocktails waren verrukkelijk en de shows waren ook de moeite waard. Je kon (als je wou) de hele dag vermaakt worden door het animatieteam.

Echt wel genoten van de vakantie, en ik raad je aan om er zeker een keer ernaar toe te gaan!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:58

Vorige week las ik je topic en wilde toen reageren, maar toen ging het mis met het internet.
Vorige week wilde ik zeggen dat ik er in 2002 ben geweest (Barcelo Bavaro Golf Resort) en dat dat geweldig was.
Nu kan ik zeggen dat ik er over een paar maanden misschien weer heen ga. Of het echt de DR / Punta Cana wordt is nog niet zeker, maar de kans bestaat wel.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:20

Ja, daar ben ik ook heen geweest :+: . Bounty stranden, palmbomen, kokosnoten en noem maar op :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:34

Wij willen misschien in februari 10 dagen gaan, de carnaval en kou ontvluchten. :D

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 21:28

Go! alleen even rekening houden welke periode je gaat ivm regenseizoen.
Wij zijn afgelopen jaar geweest en het is echt super mooi daar, erg gezellig, gastvrij en geen gevoel van onveiligheid.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:32

16 april gaan wij voor 10 dagen naar Punta Cana (Hotel: Barcelo Dominican Beach)
Heb er echt enorm veel zin in!!!!