Bali 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Bali 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 17:41

Hallo,

Wie gaan er nog meer dit jaar naar Bali toe? Wij zouden aanvankelijk vandaag naar Mexico vliegen maar aangezien daar dus nu de varkensgriep heerst konden wij onze vakantie omboeken. We hebben toen gekozen voor Bali en daar hebben we ook heeeel erg veel zin in :D
We vliegen op 28 mei. We weten verder nog niet heel veel van dit land aangezien we ook pas sinds een paar dagen weten dat we er heen gaan.
Maar het schijnt daar heel mooi te zijn.
Zijn er mensen die er al eerder geweest zijn?

Oliefjuh

Re: Bali 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:47

Yep, ben er eerder geweest.. In Ku.ta (aan het strand) en in Ubud (midden Bali).. Heerlijke plaatsjes. Je kan er super surfen en het is echt een vakantie-eiland!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 20:01

He Oliefjuh.
Leuk dat je er al eerder bent geweest. Fijn om te horen dat het echt een vakantie-eiland is.
Hoe vond jij de vlucht? Ik zelf zie nogal op tegen de vlucht vooral omdat het zo lang duurd. Wij maken nog een tussen landing in Maleisië waar we 3 uur moeten wachten en dan overstappen op het vliegtuig naar Bali. Al met al zijn we 18 uur onderweg.

Heb jij ook nog een paar foto's van Bali?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:53

Ja, die heb ik wel.. Zal van het weekend wel even posten, moet nl. zo weg!

Ik vond het echt super, naast het vele vermaak echt een prachtige omgeving en een cultureel tintje, heel veel Australiërs ook..

Maar wij vlogen met Singapore Airlines. Zelf vind ik vliegen sowieso heerlijk, maar hier aan boord had iedereen de mogelijkheid tot het kijken van films op een eigen schermpje en tevens kon je op je ingebouwde nintendo nog spelletjes spelen tegen andere passagiers (of alleen natuurlijk :P ).. Maar ik heb ook gewoon heel wat geslapen hoor.. En vanaf Singapore naar Java (wat ik dus ook heb meegepakt), zaten wij maar met heeel weinig mensen in het vliegtuig dus zodoende kon mijn broertje ook lekker languit slapen ;) .

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 21:16

Oke, ik ben benieuwd :)

Ja dat zal wel dat er veel Australiërs komen, het ligt er niet heel ver van af.

Wij vliegen met Malaysian airlines, hopen dat die ook zo'n goede service hebben als Singapore Airlines waar jij mee vloog. Je hebt je dus wel redelijk vermaakt tijdens de vlucht.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 20:07

Oliefje: ik was ook even benieuwd of jij ook last hebt gehad van een jetlag. Van de verhalen die ik gehoord heb heb je er de heenweg meer last van als de terugweg.

Wij landen namelijk de terugweg op zondag om 6:30. Die dinsdag moet ik alweer aan het werk dus ik hoop dat ik dan geen last van een jetlag hebt.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:50

Wat betreft de jetlag, het viel wel mee hoor :) .. Zeker als je weer terug in Nederland bent dan val je zo weer in je oude ritme. Toen ik naar Florida ben geweest, was het erger want daar moest je zelf nog wakker blijven terwijl het eigenlijk 's avonds laat voor je als Nederlandse is. In Indonesië is dat precies andersom en moet je gewoon heel vroeg op staan, 's avonds ben je dan zo moe dat slapen wel lukt ;) .

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:28

Ik ga ook! En pak meteen ook 2 weken java mee! :D
6 juni vertrekken we en we vliegen met cathay pacific

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:24

Leuk LouB :) Die vliegtuigmaatschappij waar jij mee vliegt ken ik niet. Maar zal vast ook goed zijn :)

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:35

Is volgens mij ook wel een goede maatschappij!

Ik ben ook naar het olifantenpark geweest! En heb daar op een olifant gereden :D . Dat zelfde park komt wel eens voor bij op Animal Planet... Ik ga even foto's voor je zoeken!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 21:03

Laatst bijgewerkt door Lontje op 14-05-09 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's zichtbaar, rest in links

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:55

Leuke foto's! Ziet er super uit iig!
Wij willen ook naar dat olifantenpark gaan! Is het de moeite waard, aangezien het best wel wat kost?
En even een vraagje over het eten, ik ben namelijk allergisch voor pinda's/ satesaus. Valt er dan nog wel wat te eten daar? :+

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:52

Ja tuurlijk :D . Haha ze zijn nogal ingesteld op toeristen dus er is echt wel wat mogelijk. Olifanten kosten idd wel wat, wij waren er denk ik een half dagje. Maar vond het wel leuk om te zien! Voor het rijden op de olifanten moet je ook weer (veel) bijbetalen.. Dat was eigenlijk ook het duurste wat wij hebben gedaan in de vakantie, want de rest kost er bijna niks!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 19:27

Mooie en leuke foto's :D Die tempel ziet er ook super mooi uit!

Dat olifantenpark lijkt mij ook wel leuk maar wordt er wel een beetje goed voor die olifanten gezorgd? Ik ben nl nogal een dierenvriend en soms zie je bijv. in het buitenland dat je kan ezelrijden ofzo en dan zijn die beestjes helemaal vermagerd.

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:33

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 12:45

Oke, dat klinkt goed Oliefjuh! Ze weten daar dus in ieder geval hoe ze met dieren om moeten gaan. Ziet er wel mooi uit op die websites :)

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:13

Die foto's van het olifantenpark zien er wel gaaf uit! Mag je ook helpen wassen enzo? :D En je moet dus ook nog eens extra betalen voor een ritje? Dan wordt het wel erg duur! :wow:
Krijg er wel erg veel zin in als ik die foto's zie! Nog maar 3 weken voordat wij vertrekken!!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:34

Oeiii, spannend LouB!! :D
Wij vetrekken over 13 dagen al *\o/*

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 12:35

Als ik daar op Bali een keer online kan komen in een internet café zal ik jullie op de hoogte houden hoe het daar is :P

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:05

Nee, dat niet.. Maar je kan echt uitgebreid met ze op de foto gaan, overal aaien enzo. En ze gingen ook oefeningen doen zoals een bloemenkrans om mijn nek leggen :P . Heel leuk. Kusje krijgen etc. :P .

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 21:21

LouB: Jij vertrekt over 3 weken en ik over 2 weken. Dat betekend dus ook dat wij daar tegelijk zitten :P Naar welke plaats ga jij? Wij naar Sanur. En hoeveel dagen ga je? Wij 18 dagen.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 16:47

Pebblesther schreef:
LouB: Jij vertrekt over 3 weken en ik over 2 weken. Dat betekend dus ook dat wij daar tegelijk zitten :P Naar welke plaats ga jij? Wij naar Sanur. En hoeveel dagen ga je? Wij 18 dagen.

Ik denk dat wij elkaar net mislopen! Ik ga nl eerst 2 weken naar Java en dan nog een week naar Bali! Wij gaan iig naar K.uta. Hebben zitten twijfelen tussen Sanur en K.uta, maar omdat er in K.uta schijnbaar veel te doen is hebben we uiteindelijk daar voor gekozen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 23:17

Oja, dan lopen we elkaar inderdaad mis. Ik vlieg nl op 13 juni weer terug van Bali en dan zit jij denk ik nog op Java.
K.uta beach schijnt inderdaad ook leuk te zijn. Maar er zal vast niet heel veel verschil zitten tussen Sanur en k.uta.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 09:48

Ik had nog een vraagje voor jullie.
Ik ga vandaag naar het grens wisselkantoor toe om dollars te halen voor de toeristenbelasting om het land in te komen.
Maar nemen jullie ook Balinees geld mee als je naar Bali gaat? Ik weet ff niet meer hoe de balinese munt heet :P Of nemen jullie gewoon euros mee en wissel je die daar om voor de andere munt? Of pin je daar gewoon geld?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:55

Ik denk dat wij euro's / dollars meenemen voor het visum etc. De rest daar gewoon pinnen.
Wat hebben jullie gedaan?