Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-09 23:37

Ik hoop in 2010 mijn eindexamen VWO te halen, maar ik wil dan niet direct door studeren.. het lijkt mij ontzettend leuk, leerzaam, interessant, etc etc om eerst een paar maanden naar het buitenland te gaan en dan -omdat ik niet een heel jaar weg wil, en ook nog graag geld wil verdienen voor het op kamers gaan- de rest van het jaar te werken. nou ben ik al bij een voorlichting van YFU geweest, maar dat zijn meer schoolprogramma's, en daar heb ik even geen behoefte aan :+ . Ik ben ook bij Projects Abroad geweest maar dat is echt onbetaalbaar: 5800 euro ongeveer voor 3 maanden zuid afrika!! oke, je hebt er wel alles voor, van visa tot eten en een dak boven je hoofd, maar dat kan ik niet zo ophoesten, zelfs niet als ik eerst 9 maanden ga werken en dan 3 maanden weg..
zijn hier mensen met ervaring met deze programma's of misschien anderen? of zijn er mensen die het helemaal zelf geregeld hebben? want ik zie door de bomen het bos niet meer. :o
ik wil dus graag voor enkele maanden (5 max) naar het buitenland (Zuid Amerika of Zuid Afrika) om daar vrijwilligerswerk te doen, en dan het liefst in de natuur (wilde dieren/natuur o.i.d.)
Alvast bedankt! :D

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.


Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:45

Je kan kijken bij activity international of travel active... kan je in natuurreservaten gaan werken. Goedkoper dan projects abroad geloof ik, maar het blijft duur, je moet toch onderdak, eten, etc betalen.

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-09 23:47

ja ik heb ook wel sites gevonden voor 300 per maand, maar daar zat niks bij, geen vervoer, eten, wat dan ook. en dat wil ik eigenlijk wel graag want ik ben echt een nitwit met wegenkaarten etc.
*leuk onderschrift heb je trouwens:P de nederlandse versie is ook mooi ^^

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.

juf_esther
Berichten: 278
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:50

Mijn nichtje heeft een project gedaan bij World Servants. Was goed geregeld maar is volgens mij meer gericht op ontwikkelingshulp...

Karl66

Berichten: 29733
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:30

[LZP] > [BI]

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:41

Haha dank je. Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan in Costa Rica, op de plek waar ik zat waren ook mensen die in het nationale park daar werkten. Verder kon je in Costa Rica ook met zeeschilpadden werken, schijnt ook erg leuk te zijn, maar wel heel populair.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:47

'Wilde dieren'(geiten) en zuid-Frankrijk....

Bjina goed O:) :+

Te koop: rocky mountain horses
NIEUW:http://www.rockymountainhorse.fr/

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:50

Ik wil misschien volgend jaar au-pair worden een jaartje (doe dit jaar vwo examen en hoop dat ik slaag :+ ). Is iets heel anders dan vrijwilligerswerk, maar je verdient er wel wat geld mee en je slaapt gewoon bij het gezin en krijgt daar eten. Dus is minder duur. :D

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:51

Ik heb via www.be-more.nl een project gedaan in Zuid-Afrika en er een lange vakantie aan vast geplakt. Het blijft een dure grap, zeker omdat een ticket naar ZA al erg duur is dus daar kom je gewoon niet onderuit. Check de website eens!

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:49

Je kunt ook in het buitenland gaan werken en op die manier geld verdienen om te reizen. Je zult altijd wel een eigen spaarpotje moeten hebben (reken op minimaal 2000 euro), maar op deze manier kun je dus veel zien en beleven terwijl je niet veel hoeft te sparen van te voren.


Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-09 14:51

@spekkie:
maar dat moet je dan helemaal zelf organiseren denk ik?

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.

Yinka

Berichten: 2981
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:53


Life's like a jump rope
Up down, up down, up down, up down yeah
Cause it will get hard, remember life's like a jump rope

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:03

Juulja schreef:
@spekkie:
maar dat moet je dan helemaal zelf organiseren denk ik?
Ja, dat klopt :)

Ik heb via yardandgroom.com een baan gevonden op Sint Maarten, contact gehad met de eigenaar, die had ook nog een appartement voor me en via het werk kreeg ik dus salaris om alles van te betalen. Zelf een vliegticket gekocht en gewoon gegaan en ik zit er nog steeds 8-)


Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-09 16:25

hmm dat klinkt ook wel leuk! maar aan de ene kant wil ik niet echt een baan omdat ik echt behoefte heb aan een jaartje 'bijkomen' maar aan de andere kant ben ik wel zo iemand die na 2 maanden zegt 'kom we gaan weer wat doen!' dus ja dat is ook nog zoiets.. maar ik zal eens gaan kijken, zo'n haast heeft het nog niet^^ maar heb jij al een studie gedaan dan? want ik heb dan alleen nog maar een vwo diploma en werkervaring bij de AH van 2 jaar dus daar kom je niet heeel ver mee denk ik? :+
dankje!

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:41

Ja, ik heb HBO (diermanagement) gedaan, en ben naar het buitenland vertrokken toen ik net mijn diploma had gekregen :) Maar er is hier zat werk wat iedere debiel kan doen en er zitten hier ook heel veel stagiaires, dus genoeg te doen hier, ook voor mensen zonder enige ervaring :)


Grobegni
Berichten: 1757
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:10

Ik ben na mijn eindexamen een half jaar in Guatemala geweest, eerst met activity international en daarna nog op mezelf rondgereisd. Echt een superervaring, kan het iedereen aanraden. In Guate kan je ook verschillende wildlife projecten doen, alleen de mensen die ze gedaan hebben, vonden ze over het algemeen dodelijk saai...Maandenlang in de jungle, de dichtbijzijnde winkel op een half uur met de boot, die maar een paar keer per week gaat...
Ik heb zelf in Guatemala city gewerkt, op een project voor de kindjes die rond de vuilnisbelt werken. Heel erg leuk en soms heel erg spannend (veiligheid was niet altijd gegarandeerd :o ) www.safepassage.org

Bij vrijwilligerswerk moet je uiteraard alles zelf betalen, gewoon eerst een paar maandjes fulltime aan de slag en dan later in het jaar pas op reis, zo heb ik het gedaan. Overigens is onze winter ook de beste tijd om in Zuid- en Midden-Amerika te zijn, mocht je daarnaartoe willen ;)

Juulja
Berichten: 681
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Vrijwilligerswerk in het buiteland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-09 21:15

ja ik was ook van plan om eerst te gaan werken.. maar ik zit toch met dat geld in mijn maag.. maar dat rondreizen, hoe heb je dat in grote lijnen geregeld dan?

Drill Sergeant: God damn it, Gump! You're a god damn genius! This is the most outstanding answer I have ever heard. You must have a goddamn I.Q. of 160. You are goddamn gifted, Private Gump.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dallista, DogWords en 154 bezoekers