Waar en hoe boeken jullie je zon/strand vakantie 2009?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelief88

Waar en hoe boeken jullie je zon/strand vakantie 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 12:37

Hallo, :wave:

Ik ben de afgelopen dagen online al lekker op zoek naar wat zon door het aanbod te bekijken van de zomervakanties van 2009.
Gewoon lekker in Europa, met vriendlief, lekker een zandstrand en flink wat zon..

Het aanbod is alleen zo groot! Heb nu flink wat reisgidsen besteld die we dan lekker kunnen doorbladeren :Y)

Hebben jullie nou echte aanraders? Ben je misschien met je vriend/vriendin ergens geweest waarvan je echt zegt dat is geweldig!?
Budget is zo'n beetje 600-800 p.p. (8 a 10 dagen) , en lekker griekenland ofzo lijkt me super leuk!

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van Bokkers, dit is de eerste keer dat ik met mijn vriend op zonvakantie ga, we zijn trouwens 20 en 21, cocktailbarretje is leuk maar echt stappen is niet noodzakelijk ofzo 8-)
Ook ben ik gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat altijd doen, waar letten jullie op enzo bij het boeken van een vakantie en welke bedrijven zijn betrouwbaar?

Wie komt er gezellig meepraten en voorpret beleven aan het boeken van je zonvakantie?! :+ :D *\o/*

evdpanne

Re: Waar en hoe boeken jullie je zon/strand vakantie 2009?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:52

Op vakantie gaan is mijn grote specialiteit :P. Mijn eerste staat alweer geboekt: In april naar Egypte :).

Ik moet zeggen dat ik All inclusive erg prettig vindt, dan hoef je echt niks meer te regelen tijdens je vakantie. Wat betreft bestemmingen... Ik heb een grote voorkeur voor Turkije, altijd zon en niet zo duur. Vroeger ben ik ook wel eens naar Spanje, Portugal en de canarische eilanden geweest was ook wel leuk (al hadden we laatste jaren canarische eilanden niet echt geweldig weer). Maar het is wel duurder (vooral all-in) en ik vind de mensen er minder vriendelijk.

Boeken doen we eigenlijk altijd bij D-reizen. En natuurlijk ook gewoon lekker veel gidsen doorbladeren en zelf ook alvast even kijken hoe de prijzen zijn. Alltours heeft over het algemeen wel leuke prijzen ;).

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:58

Turkije, en dan hotel Presa di Finica! Echt geweldig!
Heerlijk weer, superleuke hotelmensen. Je wordt daar echt verwend. Savonds is er altijd een openluchttheathertje in de tuin van het hotel met geweldig goede acteurs. En savonds/snachts is er op het strand altijd een cocktailbar en een disco
Te boeken via: www.bolderman.nl en dan Turkijke> Finike.
Sowieso een erg fijn en luxe reisbureau. En ook nog eens voordelig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:18

Ik ben ook rond aan 't kijken maar ben er wel achter dat gobest erg goedkoop is. Iig de hotels die ik bekeken heb scheelde soms echt honderden euros tegenover bijvoorbeeld oad ofzo. :j

Wat ik gedaan heb is een land uitkiezen, dan vervolgens naar http://www.vakantiereiswijzer.nl gaan en kijken welke stad het leukste is, en dan daar een hotel uitkiezen wat me leuk lijkt en daar staan dan gelijk verschillende touropperators bij die je kunt bekijken. Erg makkelijk op die manier vind ik zelf. :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:35

Vakantiereiswijzer is idd ook erg fijn. Je ziet er ook wat mensen van het hotel vinden. Wij kiezen dus alleen nog maar hotels die hoger als een 8 scoren :P. Als we eerder hadden ontdekt dat er zoiets als vakantierijswijzer stond hadden we al één hotel nooit uitgekozen ;). Echt een vreselijk hotel en later ondekte we ook dat ie een 4 had....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:02

T klopt alleen niet altijd en dat is wel jammer.
Ik heb in een hotel gewerkt wat écht goed was en op vakantiereiswijzer las ik allerlei dingen die gewoon echt niet waar waren. Of dingen die mensen dan viavia hoorde en daar opschreven terwijl het niet waar was. Dat is wel erg jammer!
Kijk als iedereen slecht schrijft is het gewoon slecht, maar 1 op de 10 reacties slecht ofzo, dan lees ik die reactie niet eens. ;)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:21

Ja idd.... Je hebt er ook gewoon zeikers tussen. Mensen die bijvoorbeeld zeuren dat het eten elke dat het zelfde is. Maar daarbij niet vermelden dat ze elke dag kunnen kiezen tussen twee soorten vlees, vis en dingen van de grill :P. Wij hadden dit jaar ook een heel uitgebreid saladebuffet en dat was idd elke dag wel hetzelfde maar je kon met heel veel varieren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 16:12

Ik kijk altijd rond naar verschillende bestemmingen, eerst naar wat er allemaal te doen en te zien is in dat land / gebied (vind ik toch altijd erg belangrijk :o ) en daarna naar plaatsen en hotels/appartementen. Ik probeer steeds weer nieuwe bestemmingen te vinden die een beetje binnen ons budget vallen.

Vorig jaar hadden we een hotel geboekt dat absoluut niet hoog werd aangedragen in recensies op internet. Erg lage cijfers.... Terwijl het echt een prachtig hotel was met hele vriendelijke mensen. De reisgids gaf ook aan dat er inderdaad wel eens mensen komen die op alle kleine dingetjes kijken. Zo was het speciale van dit hotel de ligging tegen een berg op, zodat je gewoon heel veel trappen op moest. Staat overal netjes vermeld overigens. Maar bezoekers willen dan erg vallen over het feit dat je veel trappen op moet naar je kamer.
En eten dat niet goed is.... sommige mensen vergeten wel eens dat ze in het buitenalnd zijn, waar anders wordt gekookt... :) Dat merkte ik ook erg. Hoop klachten, maar ik heb er heerlijk echt grieks gegeten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:08

zoals hier al gemeld: vakantiereiswijzer.nl of zoover.nl
daar kun je echt alles selecteren wat, waar en hoe je maar wilt. komt er vanzelf iets uitrollen wat je aanstaat. zo zijn wij dit jaar ook (na heel lang overal zoeken) aan ons vakantieadres gekomen. overigens is kreta-chersonissos ook een goede optie. op de boulevard daar kun je voor niet al te veel geld goed eten. pingelen mag daar ook....
overigens kun je in mallorca goed slagen, als je niet zo'n stapper bent, moet je niet naar el arenal en zeker niet naar magaluf. palma is dan weer wel een aanrader. en de spaanse kust van barcelona tot malaga. kun je gelijk naar de roots van de PRE.