Alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:04

Dat vroeg ik me af :) zijn er ook bokkers die alleen op vakantie zijn gegaan?

Want meestal ga je met je ouders, misschien een broer of zus, vrienden, vriend, vriendin. Maar wie is wel eens alleen op vakantie gegaan? Wat waren de voors en tegens?

Ik ga bijvoorbeeld graag naar London, en ik vind het heerlijk door straten te struinen, met mensen te praten, te snuffelen in winkeltjes, en als er iemand mee is ben je toch vaak met z'n tweeën en is je aandacht verdeeld. Kent iemand dit, of is alleen op vakantie gaan maar raar? :D

guccio

Re: Alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:06

Ik zou het heerlijk vinden alleen te gaan, heb alleen ene dochtertje van 3 en binnen een week of 25 nog ene kleine kruimel. Daarbij wil mijn vent ook graag mee op vakantie dus de kans is er niet meer.. Wat ik wel graag doe is op vakantie dingetjes alleen... :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 22:09

Ja precies, gewoon met jezelf lekker snuffelen, niet gezellig hoeven zijn, wachten op iemand... :)

Ik had het er met iemand over, en die vond het gevaarlijk. Maar wat is gevaarlijker, in je eentje bijvoorbeeld naar Utrecht gaan of op je eentje op een camping in bijv. Engeland. :+

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:24

Toen ik vroegah stage liep in engeland liep ik ook ieder weekend alleen in londen te snuffellen. Ik deed ook dingen met stagegenootje en een jongen die ik daar had leren kennen maar genoot echt van mn dagjes londen :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:35

Ik heb daar eigenlijk nooit zo over na gedacht... Ik denk dat ik me een paar dagen wel alleen zou vermaken, maar daarna zou ik toch wel gezelschap van mijn ouders of vriendinnen missen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:46

Van de zomer alleen in Italie, heerlijk!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:48

Ik ben eens alleen naar Fuerteventura geweest, dat duurde helaas niet lang omdat ik ziek werd. Dat was het enige nadeel eigenlijk, dan ben je wel heel erg op jezelf aangewezen, al kreeg ik goede hulp van iemand van het reisbureau daar.

Ik vind het heerlijk om in mijn eentje te winkelen, naar een concert te gaan etc. en ik ga ook vast nog een keer in mijn eentje op vakantie. Heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden. Voor een vakantie samen moet je het ook al heel goed kunnen vinden met elkaar vind ik, anders krijg je toch snel irritaties.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:50

Nee mij lijkt het vreselijk. :n Dan maar niet op vakantie maar het zou echt een straf voor me zijn!
Ik stap al niet zo snel op vreemde mensen af en als je een avond helemaal alleen zit en niemand om te kletsen hebt? Nee...
Daarentegen vind ik het wel heel fijn om af en toe eens alleen thuis te zijn, maar niet op vakantie. ;)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:55

Ik moest een keer verplicht alleen een reisje gemaakt, naar Knokke, afgelopen mei.
Was geweldig, inderdaad, je hoeft met niemand rekening te houden, kan evenveel terrasjes nemen als je wilt en evenlang in winkels blijven struinen als je zelf wilt en mensen spreken je ook veel sneller aan :)

Ja ik zou het op zich zo wel weer doen, niet hele weken, maar een weekendje of midweekje; prima :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:27

Ik heb voor de zomer nog niemand om mee te gaan, dus de kans bestaat dat ik noodgedwongen alleen moet.

Hoewel ik graag alleen ben en ik ook al een paar keer een paar daagjes alleen ben weggeweest, lijkt in mijn eentje écht op vakantie me toch niet zo. Ik vind het leuk om daar samen ervaringen te delen, handig als ik iemand in de auto heb die kan kaartlezen, fijn om dingen te bespreken, prettig om iemand te hebben waar ik Nederlands mee kan praten.

Aan de andere kant, het is natuurlijk helemaal niet verkeerd het een keer te proberen. Misschien vind ik het wel super... maar toch, als ik nog iemand kan vinden om mee te gaan, kies ik er voor om samen te gaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:30

RedPassion schreef:
Ik vind het heerlijk om in mijn eentje te winkelen, naar een concert te gaan etc. en ik ga ook vast nog een keer in mijn eentje op vakantie. Heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden. Voor een vakantie samen moet je het ook al heel goed kunnen vinden met elkaar vind ik, anders krijg je toch snel irritaties.

Same here, ik vind dat soort dingen ook heerlijk. Het kan ook best leuk zijn om samen met iemand anders te gaan, maar in mijn eentje geniet ik vaak nog meer omdat ik puur op mezelf aangewezen ben en helemaal mijn eigen plan kan trekken. Als ik wat langer op vakantie ga - weekje Schotland bijvoorbeeld - spreek ik daar wel met mensen af, zo vaak kom ik daar tenslotte niet en dan vind ik het ook wel gezellig om wat af te spreken, maar ik ben dan niet 'samen op vakantie' zeg maar. Maar een weekendje Londen in mijn eentje, ja hoor, geen probleem. :)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 00:46

Telt alleen met een 3-jarige ook? Ik ben vorig jaar een weekje met mijn zoontje alleen naar Luxemburg geweest. Niet helemaal alleen, maar wel de enige die (verstandige) keuzes kan maken :P

Ik heb me heel erg vermaakt, veel gezien van Luxemburg en ik vond het fijn zelf te beslissen wat ik ging doen op een dag. Uiteraard deels in samenspraak met Jari. Of nou ja, zo nu en dan dealtje maken met Jari zodat we ook een keer zouden gaan wandelen in ruil voor een middagje kastelen kijken....
Maar goed, het was een leuke vakantie :D En ik zou het zeker zo weer doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 03:42

Ik zou ook best alleen op vakantie gaan hoor. :)
Ik kan heel goed alleen zijn en ik vind het ook lekker.
Je kan je eigen weg gaan en doen wat je wil en als je behoefte hebt aan gezelschap stap je toch een kroeg in ofzo?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 03:51

Oh nee, voor geen goud!

Ik ben eens in m'n uppie naar Bali gereisd, overstap in Hongkong (vriendin was al 2 weken op de eindbestemming). Ik voelde me een hele grote meid dat ik in m'n uppie naar het einde van de wereld ging, maar aan de andere kant vond ik het niet zo prettig om helemaal alleen te zijn in het -voor mijn gevoel- middle of nowhere.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 08:20

Een avondje alleen zonder te kletsen... Ik kan begrijpen dat sommige mensen al gaan gillen bij de gedachte, ik ga persoonlijk gillen bij de gedachte dat ik een hele avond gezellig moet doen met iemand die ik dan bijv. niet eens zo heel goed ken, of graag wil zien. :D
Heerlijk, alleen zijn... blijkbaar ben ik daar toch niet zo alleen in. :')

Ik dacht aan een weekendje/weekje London. :) wil die stad wel weer eens zien. :D

Hoe oud waren jullie toen jullie alleen op stap gingen? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 08:26

Een weekendje London kan ik best alleen doen ja. :j

Maar ik moet zeggen dat ik het nog niet gedaan heb...het is er niet van gekomen...Ik ga wel eens winkelen in mijn upje, vind ik ook heerlijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:29

Roane schreef:
Heerlijk, alleen zijn... blijkbaar ben ik daar toch niet zo alleen in. :')

Dat had ik geschreven kunnen hebben. ;)

Hoewel ik het best gezellig vind om een avondje met een onbekende 'opgescheept' te zitten. In Australië deed ik bijna niet anders. :D

Roane schreef:
Hoe oud waren jullie toen jullie alleen op stap gingen? :+

In 1998 (ik was toen 23) heb ik 7 maanden in mijn uppie door Australië gereisd. Bewust alleen gegaan, ik moet er niet aan denken om dag in dag uit te overleggen wat je die dag gaat doen en waar je die avond slaapt. Voor mij is het veel relaxter om dat allemaal zelf te beslissen. Overigens ben ik weinig alleen geweest, ik heb veel samen gereisd met anderen, maar aan hen was ik niets verplicht (en zij niet aan mij). Als je na een weekje ieder weer een andere kant op wilt, dan kan dat. In 2001 hetzelfde gedaan, maar dan 6 weken in Nieuw-Zeeland. En tijdens mijn studietijd ben ik regelmatig een lang weekend naar Terschelling of een weekje naar Engeland geweest. Beviel me erg goed. :)

Wat niet wil zeggen dat ik niet op vakantie (of een weekend weg) kan met een goede vriend of vriendin. Drie weken interrail door de UK met een van mijn beste vriendinnen was een geweldige tijd (zij heeft een jaar in haar uppie door Australië gereisd). Maar ik vind het ook helemaal geen probleem om in mijn uppie te gaan, zeker als het een langere tijd betreft, dan gaat daar juist mijn voorkeur naar uit.

Het is maar net wat je prettig vindt. En ik ben wel de laatste die het 'zielig' of 'sneu' vindt, in backpackerland kom je de leukste mensen tegen die (bewust) in hun uppie eropuit gaan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:38

Ik ben nog nooit echt helemaal alleen op vakantie geweest, maar heb 2 zomers in Spanje gewerkt. Dit jaar kwam het zo uit dat ik een weekje eerder ging dan mn vriendin. Kende mn collegas toen nog niet echt goed, dus trok er best vaak alleen op uit. En moet zeggen dat dat best heel goed beviel (hoewel ik stiekem wel uitkeek naar de dag dat Marlies zou komen :P). Op zich zou ik me best kunnen voorstellen dat ik alleen een weekendje naar een grote stad zou gaan, komt bij dat ik vrij snel contact leg dus helemaal alleen zou ik niet blijven waarschijnlijk.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:37

Liever alleen, dan met een vriendin!
Echt heerlijk, je hoeft gewoon met niemand echt rekening te houden.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:42

alleen...?

dat zou absoluut niks voor mij zijn :P gewoon gezellig met 2 of meer op vakantie, en dan ook gewoon je eigen dingen kunnen doen. Het hoeft niet meteen te betekenen dat wanneer je met zn 2en bent, je ook de hele vakantie aan elkaar geplakt moet zitten :P

Ik vind het wel fijn als er iemand is met wie je in het vliegtuig oid kunt ouwehoeren, 's avonds napraten, gezellig samen eten, enz enz enz.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:55

Alleen zou ik wel eens swillen doen, maar voorlopig is dat een te grote stap voor mij.
Deze zomer weet ik nog niet waar ik heen ga op vakantie, maar mogelijk ga ik wel 'alleen' omdat ik domweg niemand die kan en wilo niet met mijn ouders mee. Maar niet geheel alleen, omdat ik dan voor een georganiseerde rondreis wil gaan. Alleen, maar toch ook weer niet. Met een vreemde groep. Dat is ook al een hele stap voor mij, maar lijkt mij wel erg leuk en leerzaam. Al is er ook een mogelijkheid dat ik met iemand van mijn studie ga die ik eigenlijk nog helemaal niet zo goed ken. Dat weet ik nog niet :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:28

Het lijkt me heerlijk om alleen weg te gaan maar aan de andere kant vind ik het ook super gezellig met anderen!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 14:36

Mij lijkt het heerlijk! Alleen ben ik zo'n geboren dwaallicht die altijd en overal de weg kwijt raakt. :+
Dan is het toch wél handig als je even iemand bij je hebt die de weg nog weet. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:26

het lijkt me heerlijk alleen op vakantie tegaan, heb het nog nooit gedaan
omdat ik vooral nadelen zie bij het reizen maar sluit niet uit dat ik het nog ga doen :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:52

Nimue schreef:
Ik heb voor de zomer nog niemand om mee te gaan, dus de kans bestaat dat ik noodgedwongen alleen moet.

Hoewel ik graag alleen ben en ik ook al een paar keer een paar daagjes alleen ben weggeweest, lijkt in mijn eentje écht op vakantie me toch niet zo. Ik vind het leuk om daar samen ervaringen te delen, handig als ik iemand in de auto heb die kan kaartlezen, fijn om dingen te bespreken, prettig om iemand te hebben waar ik Nederlands mee kan praten.

Aan de andere kant, het is natuurlijk helemaal niet verkeerd het een keer te proberen. Misschien vind ik het wel super... maar toch, als ik nog iemand kan vinden om mee te gaan, kies ik er voor om samen te gaan.

Hier nog 1.. Vriendinnen beginnen allemaal met vriendjes weg te gaan en een aantal zijn op stage.. Dus ik moet ook nog maar kijken hoe of wat... Ik ben al 3 jaar niet geweest (ivm met vakantiewerk/stage.. ook leuk maar absoluut GEEN vakantie) dus ik wil toch wel weg eigenlijk..