Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:43

Hallo!

Aangezien het alweer tijd wordt om na te denken over onze zomervakantie, zaten we te denken aan Egypte.
We dachten aan het gebied Sharm el Sheikh.
Heeft iemand ervaring met Egypte?
Of weet iemand een goed en niet al te duur hotel in die omgeving?
En wat is er allemaal te doen? (lijkt ons helemaal te gek om een keer een dagje naar Cairo te gaan, maar verder weet ik niet zo gek veel te bedenken).

Dus.. Wie heeft er tips, sight-seeings, aanraders.. Noem maar op! :)

Alvast bedankt! :D

cherish

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:49

hey,

ik ben er eh denk 5 jaar geleden heen geweest met mijn vriend, waren naar hurganda (hoe je dat ook schrijft) geweest, echt geweldig, geen super de luxe hotel, wel all incl. en prive strand.
hebben een quadsafari gedaan, echt een aanrader!
en dagje naar luxor geweest, ook heel erg mooi! over de nijl gevaren en naar bananen eiland geweest, en naar het graf van toetangamon geweest.
en bountyeiland geweest om te snorkelen, echt prachtig!

het is echt een heel leuk land als je een beetje actief wilt zijn!

echte aanraders dus

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:25

Ohhh ik ben hééél erg jaloers :oo Wil ook naar Egypte! :oo

Ben er zelf 2 keer geweest, ook in Sharm el Sheikh. :j
Héle goede ervaringen mee, héérlijk weer, vriendelijke mensen, veel leuks te doen en wij hadden een prachtig (maar wel duur) resort! :)

Egypte is echt op mijn nr. 1 favo vakantieland komen te staan en ik hoop snel nog eens terug te gaan! :+:

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:29

Ohja, wat aan te raden is:

- Dagje Caïro (wij zijn met het vliegtuig gegaan, bus duurt zo lang.. Met het vliegtuig ben je er zo!)
Je gaat dan iig langs het Egyptisch museum (waar o.a het dodenmasker van Tutanchamon te zien is) en langs de Piramiden van Cheops, heel gaaf! Ohja en de Sphinx natuurlijk! :D
- Kameelsafari
Ook heel erg leuk, je gaat dan een half uur op zo'n dier de woestijn door, en als afsluiting ga je wat drinken bij de bedoeïnen.
- Alf Leila Wa Leila
Is een echte Arabische show met buikdansen etc, ook súpergaaf! :j

En Na'ama Bay, het stadje is ook heel gezellig, maar ik zou wel in de avond gaan, overdag is het én heel warm én te rustig..

En verder is er nog véél meer te doen, als ik nog eens terug ga wil ik sowieso met een quad door de woestijn en misschien nog een uitstapje naar Jordanië of het St. Katharinaklooster!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:02

St.Katharinaklooster heb ik ook naar gegoogelt, lijkt me ook erg leuk! :)

Is Luxor trouwens makkelijk te berijken vanuit Sharm el Sheikh?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:06

Volgensmij kan je beter naar Cairo gaan, Luxor is (dacht ik) nog verder.. Als je graag naar Luxor wilt, kan je beter naar Hurghada gaan.

Maargoed ik geloof wel dat het mogelijk is, ook vanaf Sharm..

Linnnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:01

Heej wat leuk! Ik ga dit jaar ook naar Egypte ( ben vorig jaar ook geweest ) en ga ook naar hurghada/of Sharm El Sheikh. We weten nog niet welk hotel maar wel all in en zo, haha meeten in egypte (H).
Haha ;)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:36

Ik ga 12 februari naar hurghada toe:) nog meer bokkers?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:28

St Katherinaklooster is inderdaad leuk om te bekijken, maar wel stikdruk. Zo toeristisch als de pest.

Ga vooral een safari doen, dan zie je tenminste wat van het land zelf, keuzemogelijkheden genoeg daar.

Dagje Cairo kan daarvandaan inderdaad ook, maar dan moet je geloof ik midden in de nacht weg om vervolgens een hele dag daar rond te lopen en weer in de nacht terug te komen. Ik heb ervoor gekozen het niet te doen, vond dat echt te lang.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:40

ik ben 3 jaar geleeden naar egypte geweest, we zijn op een 10 daagse cruise geweest, 6 dagen op de boot, overdag bezochten we plekken, en snachts vaarde de boot, de laatste 4 dagen waren in cairo, in een super lux hotel.
het was een vermoeiende rijs, maar het was super gezellig, we hebben het ereg naar onze zin gehad

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:43

Wat leuk om zoveel positieve reacties te lezen! Egypte lijkt mij ook wel wat, maar mn vriend absoluut niet.
Ik wil je topic niet verpesten, maar hoe staat het met de veiligheid daar? Alles gaat in kolonnes begeleid door politie? Voelde je je veilig en merkte je veel van beveiliging of wat dan ook?

Ik wens TS in ieder geval alvast een fijne vakantie als ze gaat ;)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:45

ook wel handig om te weten dat het in de zomer, wel 60 graden kan zijn in de zon, dus handiger om er heen te gaan in het voorjaar of najaar.

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:56

Wij zijn er ook geweest.
Helaas is mn vriend halverwege de vakantie ziek geworden, dus heeft hij niet meer gezien dan de hotelkamer en ik niet meer dan het zwembad :P
We zijn voordat hij ziek is geworden nog wel naar zee geweest, erg mooi onder water. En ook heben we een safari gemaakt.
Kwa beveiliging, hebben we niet met excursies gehad hoor, je zag alleen veel agenten? met geweren rondlopen op straat.
En als je met de bus bij een ander hotel kwam, gingen ze met een spiegeltje onder de bus door.
Ik zou zou weer een keer heen gaan :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:29

Jeaulijn schreef:
Wat leuk om zoveel positieve reacties te lezen! Egypte lijkt mij ook wel wat, maar mn vriend absoluut niet.
Ik wil je topic niet verpesten, maar hoe staat het met de veiligheid daar? Alles gaat in kolonnes begeleid door politie? Voelde je je veilig en merkte je veel van beveiliging of wat dan ook?

Nou, jij geeft er wel een eng gevoel bij zo...

Ik heb alleen bij grensovergangen bij bepaalde gebieden militairen met geweren zien rondlopen, niets bijzonders. Verder is er niets aan de hand en kan je er gewoon normaal vakantie vieren.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:58

Goof schreef:
Jeaulijn schreef:

Nou, jij geeft er wel een eng gevoel bij zo...

Ik heb alleen bij grensovergangen bij bepaalde gebieden militairen met geweren zien rondlopen, niets bijzonders. Verder is er niets aan de hand en kan je er gewoon normaal vakantie vieren.

Ja nou dat was niet mijn bedoeling! Maar dat zegt iedereen in mijn kring, daarom was ik wel blij dat er ook nog (meer) mensen zijn die wel goede verhalen over Egypte hebben.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:34

wij zijn geweest in de zomer, het was toen echt rustig, dat jaa ervoor was er een bomaanslag geweest ofzo, maar ik heb geen politie begeleiding gezien. ik raad het echt aan ;)

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:53

Ik ben een aantal jaar geleden in Egypte geweest.

Wij hadden toen eerst een 8 daagse rondreis, dat was gedeeltelijk een Nijl cruise waar je dan langs allerlei plaatsen kwam, en 2 dagen Cairo om de piramides te bekijken.

Daarna zijn we nog een week in El Gouna geweest. Super! Heel mooi hotel ook, geloof dat het iets van Rihanna heette ofzo.

Wij waren er overigens in juli/augustus. Lekker warm, maar zeker goed te doen, hoewel ik me wel voor kan stellen dat het voor sommige te warm zou zijn. Voordeel is wel dat het minder druk is bij de piramides etc.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:59

ik ben ook naar egypthe geweest. alleen danin hugada ( weet nie hoe je het schrijft)

ik ben met bus naar cairo geweest ( 7 uur) daar naar een parfumwinkel geweest, egypthisch museum, piramides en sphinx en naar een braserie ( wij niet want ik lag met zonnesteek in de bus haha).

verder zijn wij met een quad door woenstijn gereden en daar bij die mensen wezen kijken hoe ze leefde en weer terug. daar heelijk eten, show kijken, kameel rijden.

snorkelen bij de mooiste stukjes.
winkelen kon daar niet want werd je alleen maar lastig gevallen

ook heb ik op op arabisch paard gereden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:02

Ik ben er 2 x geweest, in 2007 en 2008. Dus als je vragen hebt?
Ben op nijlcruise geweest en in Hurghada

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:10

Wy zitten te twijffelen tussen Tunesie en Egypte.
Hebben een super hotel gezien in Egypte : Sindbad Aquapark in Hurghada , is iemand hier misschien ooit geweest ??

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:14

NoiRaM schreef:
Hebben een super hotel gezien in Egypte : Sindbad Aquapark in Hurghada , is iemand hier misschien ooit geweest ??

Ik heb daar ook even naar zitten kijken, lees altijd die recensies op vakantiewijzer.
Hier is de link van het Sindbad hotel:
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... -aquapark/

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:19

@ Brittol : dankjewel , maar had het al gelezen de een is heel positief terwijl de ander weer heel erg negatief is..
De een is al tevreden als het er een beetje leuk uit ziet terwijl een ander het allemaal echt 10 x niks vindt , vindt het altijd een beetje lastig om daar vanuit te gaan... hmm

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:22

ik ben vorig jaar naar egypte geweest (hurghada, palm beach hotel) en ga er 24 april weer heen :D
Heb tripjes gemaakt naar caïro en naar de bedoinen ( geen idee hoe je het schrijft:P). Bij de laatste zat ook nog quatrijden.
En we zijn 5 dagen gaan duiken. ( ik 2 dagen duiken en 3 dagen snorkelen).

Dit jaar gaan we naar caïro, luxor, quadrijden en weer duiken.

Toen wij vorig jaar daar waren was er veel politie en miltairen op de been omdat er net super hoge prijsstijgingen waren geweest, en er daardoor veel protesten waren.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:34

In 2005 ben ik naar Hurghada (Melia Pharaoh) geweest en in 2007 naar Sharm El Sheikh (Melia Sinai).

Vanuit Hurghada hebben we een dagtrip naar Luxor gemaakt met de bus en dan ga je dus wel in kolonne en onder begeleiding, maar ik heb me daar niet echt onveilig door gevoeld.
Luxor is in ieder geval erg de moeite waard om te doen.
Ook hebben we vanuit Hurghada een quadsafari gemaakt en een snorkeltrip gedaan naar een schitterend eiland.

Vanuit Sharm El Sheikh hebben we een dagtrip naar Cairo gemaakt met de bus en dan ga je dus niet in kolonne.
Is wel een lange reis, maar zeer de moeite waard als je wat wilt zien.

Vond beide vakanties in ieder geval er geslaagd.

Fijne vakantie alvast en veel plezier nog met de voorbereidingen!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 02:01

NoiRaM schreef:

Dan zou ik voor Egypte gaan. Ben in beide landen geweest en Egypte beviel me beter. Egypte is ook duurder overigens.

Die site van de vakantiereiswijzer is idd erg handig. Je moet gewoon kijken wat er gemiddeld gezegd wordt. Er zijn altijd mensen die het helemaal niks vinden. Wij kijken altijd op die site voordat we een hotel boeken.