Ervaringen interrail (backpacken)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_romy

Ervaringen interrail (backpacken)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 02:25

Hallo bokkers,

Mijn vriendin en ik hebben het idee om volgend jaar door Europa te gaan backpacken. Nu heb ik de vraag of er bokkers zijn met ervaring met interrail en met het backpacken door Europa.
Hoe beviel het jullie en wat zijn jullie ervaringen?

Misschien hebben er wel meer mensen hetzelfde idee, ik ben er benieuwd naar. Lachen

Groetjes Suzanne.

Suuszels

Re: Ervaringen interrail (backpacken)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:37

Ik vind het op zich wel leuk klinken, dus ik volg het even, zelf heb ik er dus (nog) geen ervaring mee Knipoog

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 00:44

Ja echt hé, zoiets hadden wij ook. Al staat het nu wel een beetje vast. Het is altijd handig om ervaringen van andere te horen. Lachen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:35

Heb je ook al een lijstje met landen/steden waar je heen wilt Lachen ?
Ik wil in elk geval naar Italië en Tsjechië, tja daar gaat tegenwoordig bijna iedereen heen dus wil ik er ook wel eens een kijkje nemen Clown
Vind het ook wel grappig dat je me naamgenootje bent..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:57

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, wel zin in... Jammer genoeg bestaat mijn vriendenkring echter eerder uit mensen die graag een zee-zon-strand vakantie willen Lachen, en interrailen is toch wel iets-wat avontuurlijker dan dat...
Ik ben zelf verliefd op Oost-Europa, vooral de Balkan dan. Dus Bosnië, Bulgarije, Kroatië, Moldavië, Roemenië, Slovenië, Hongarije... Probleem in die landen is wel dat de treinverbindingen niet echt optimaal zijn, het zijn niet de meest veilige landen om door te reizen, en de pracht van de landen ligt 'm in de natuur en de echtheid van de mensen, meer dan in de steden (en met interrailen zit je toch wel wat meer met de focus op steden).

Op de planning staat dus ooit nog wel een doorreis (eventueel in stukjes Clown), maar dan wel met de auto zodat je ook de onbekendere (en vaak veel mooiere) stukjes van het land kan zien. Voorwaarde is dan wel dat ik nu eens eindelijk mijn rijbewijs haal Haha!

(Deze site is je toch al bekend hoop ik? --> http://www.worldonrails.nl/ )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:06

Ik heb afgelopen zomer gebackpackt (interrailt Lachen ) en het was één van de allergaafste dingen die ik ooit gedaan heb Haha!
Wij hadden een interrailkaart van 10 dagen, 5 dagen reizen. Vanwege het budget de goedkoopste interrailkaart die er was, maar dat was opzich ruim genoeg. De vriendin met wie ik ging interrailen was al in Italië. Ik ben toen vanaf Brussel naar Milaan gevlogen (eerst naar Brussel met de trein) en in Milaan ontmoetten we elkaar in het hostel. Daarna zijn we naar Rome, Barcalona en Parijs getreint.
In Milaan kwam ik midden in de nacht aan, we gingen de volgende dag om vijf uur met de trein naar Rome. Rome was geweldig, we kwamen er 's avonds aan en hadden toen twee hele dagen (en nachten) Rome. We sliepen in een hostel, want dat is goedkoop, in de buurt van Termini (het station). Hostels zijn echt een aanrader, het is goedkoop, je komt in contact met enorm veel leuke mensen (super gezellige avond met twee schotten gehad) en vaak kan je er gratis ontbijten en soms dineren (dan krijg je geen viersterrenmenu, maar goed). Wel slaap je met z'n achten op een kamer, waaronder bij ons een enge snurkende jongen uit Bangladesh. De kamers waren dus gemengd, mannen en vrouwen. De badkamer moet je ook delen. Hostels zijn trouwens niet altijd zo, in het Dure Milaan geslapen voor €30,- in een tweepersoons kamer met badkamer en gratis ontbijt (en lugageroom) en in Barcalona sliepen we in het ideal youth hostel ook in een tweepersoons kamer. Moesten we de badkamer zonder sloten wel weer delen Knipoog .

Onze treinreizen planden we grotendeels op de stations. We hadden tot in Barcalona wel al een soort vastgelegd. Dus hostels geboekt. Dat waren dan de eerste zes nachten.
De reis terug naar Nederland hadden we nog open staan. Alleen moesten we wel alles nog reserveren en aanvragen. Dat was eigenlijk het eerste wat wij in een nieuwe stad deden. 's ochtends naar het station om tickets te regelen. Overigens, in nachttreinen moet je ALTIJD reserveren. De beamtenaar in Rome had ons wijs gemaakt dat dat voor de nachttrein naar Genova niet hoefde. Op het station kwamen we er te laat achter dat dit wel moest, uiteindelijk zwart gereden, maar dat was toch best wel eng, of het zou ons veel geld kosten als we gesnapt werden en dat hadden we niet. Of nouja, er werden wilde verhalen verteld (zouden we in Pisa staan). Gelukkig zijn we er door heen geglipt. Alleen niet veel geslapen, want plekken met ruimte konden we niet zomaar inpikken en nachttreinen zijn niet zo ideaal. Een tip is zeker om in elk geval iets warms (een fleecedeken ofzo) aan je backpack te binden. De airco in de treinen staat achterlijk hoog! Mijn vriendin had een slaapzak, ik niet, ik bevroor zowat (zeker in de trein die we naar Parijs hadden).

Wat Tantjeuh zegt is wel waar, de focus ligt op de steden. Je ziet vaak wel wat van landen. We hebben met de trein een reis gemaakt langs heel de zuidkust van Frankrijk en je ziet toch wel andere dingen dan vanuit een auto. Je ontmoet ook andere mensen Huilen van het lachen Maar zeker als je een ticket hebt van 10 dagen kan je niet veel uitstapjes maken. In de steden was genoeg te zien en te doen. Iemand die ik sprak die ook geïnterraild heeft is wel ook buiten de steden geweest. Ze had het ticket van 22 dagen en combineerde het treinen ook met liften en lopen.Dus het kan wel.

Wat wel handig is is om de slaapplaatsen alvast te regelen voor zover je weet waar je heen gaat. Treinreserveringen zijn vaak nog wel goed te doen op de stations zelf. Hoewel wij sommige ideeën ook om moesten gooien. O en denk niet dat je in een nachttrein veel slaapt, fout. Overigens is mijn ervaring dat in de grote steden altijd mensen staan die nog lastminuthostels of hotels in de aanbieding hebben. Op die manier hebben wij ook ons hotel in Parijs geregeld en echt, dat was luxe en voor heel goedkoop Lachen Wel iets minder gezellig dan een hostel, maar dat maakte even niets meer uit.

Tja verder, ik heb nog zoveel meer meegemaakt. Heel veel mensen ontmoet. [MHK] Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :) Hier is nog een soort van verslag te vinden Clown Voor meer vragen mag je altijd een PB sturen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:24

Leuk dat je dat wilt doen!!
Ik heb afgelopen zomer 1 maand interrail gedaan. (400 euro voor een ticket waarmee ik elke dag wanneer ik maar wou kon reizen)
Ik ben vooral in de oostblok geweest.
Amsterdam Centraal- Milaan- Venetie- Ljubljana-Zagreb-Belgrado-Sofia-Varna-Boekarest-Boedapest-Wenen-Bratislava-Krakow-WittestockDosse- Berlijn.
Dit is de route die ik heb gereisd. (Ik kan zeggen, reizen door Zwisterland is echt prachtig!!!)

Idd hier hebben we ook vooral de focus gelegd op de (hoofd)steden. Maar volgend jaar willen we het anders doen, minder steden want de treinen stoppen eigenlijk ook wel ergens in een klein stadje.
Maar ik moet zeggen het was echt een prachtervaring en van de onveiligheid heb ik niet echt veel gemerkt.

Ik wou net ook al http://www.worldonrails.nl aanraden. Een fijne informatieve site. (en ook een forum waar je al je vragen kwijt kan)

Voor goedkope zou ik zuidoost europa aanraden, heel erg goedkoop en super aardige mensen!! (en ook erg oostblok heel interessant, veel mooie kerken!!!)

Volgend jaar wil ik dus in het westen gaan reizen, belgie, frankrijk, spanje, portugal, italie. (aan de kust!)

Ohja, ook goed om te onthouden, onderweg zullen er vast heel veel rare (en voor jou misschien soms onbegrijpelijke) dingen gebeuren maar dat hoort erbij.

Oohja, ook heel handig als je weet hoe je je tas moet inpakken. Tip 1 (wat je vast wel weet maar ik toch even nadrukkelijk wil zeggen Tong uitsteken ) zorg ervoor dat je tas superlicht is. 5 tshirtjes zijn zat, 5 paar sokken, 7 onderbroeken, 1 bh, en broeken en truien zijn heel erg afhankelijk van waar je gaat reizen. eerste 2á 3 weken heb ik geen trui en lange broek gebruikt omdat het tussen 25 en 35/40 graden was. Naarmate we steeds meer naar noorden gingen (polen/duitsland) werd het duidelijk kouder, killer.. maar ik zelf heb 2 vesten meegenomen en 1 lange broek en 1 rok. Achteraf zou ik maar 1 vest meenemen, als het vies is kun je hem onderweg toch altijd eens wassen.
Ohja het is ook heel handig als je tshirtjes bijna niks wegen Haha! En 1 bh = 1tje extra in tas Haha!

Kijk bijv ook bij xenos voor een microvezel handdoekje (de kleinste formaat) super licht en neemt bijna geen ruimte in. Neem ook wel een dunne badhandoek mee (handig voor strand ed). Zelf had ik ook een sjaal mee, erg handig als het tocht in trein *ik was altijd de degene die last had van tocht in mijn nek Haha!*
Fleecedeken heb ik ook meegenomen, konden we er goed op zitten op camping o.i.d. En ook lekker warm in je bed als het toch kouder is dan gedacht, zoals in Duitsland.

Zorg ook voor dat je belangrijke papieren goed bij je hebt, zo hadden wij paspoorten in 1 tas en de kopies in andere tas. Verzekeringspapieren ook altijd meenemen.

LonelyPlanet is ook heel erg handig Ja

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:04

Suuszels schreef:
Heb je ook al een lijstje met landen/steden waar je heen wilt Lachen ?
Ik wil in elk geval naar Italië en Tsjechië, tja daar gaat tegenwoordig bijna iedereen heen dus wil ik er ook wel eens een kijkje nemen Clown
Vind het ook wel grappig dat je me naamgenootje bent..

We willen naar de oostkust, we hebben nog niet echt een lijstje maar wel ideën zeg maar. Lachen Maar aan de andere kant willen we ook graag naar het Noorden en Engeland. Helemaal nog niet concreet haha.

tantjeuh:

Ja dat is waar, de treinen hebben natuurlijk vooral verbinding met de hoofdsteden. Daar zaten we ook al over na te denken. Jammer is dat hé, als je meer een zon-zee-strand vriendengroep hebt! Maar een auto is ook een goede mogelijkheid, ALS je je rijbewijs hebt haha inderdaad.

Nee, die site kende ik nog niet. Bedankt, heb er veel aan, staat behoorlijk veel informatie op. Lachen!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:16

Ohja ik bedenk me opeens dat het ECHT heel handig is als je desinfectiespul meeneemt want je zult vaak genoeg gore dingen tegenkomen of uren in trein zitten en graag even je handjes schoon wil maken.

Als je in oostblok wilt gaan reizen en ook aan t kust raad ik Varna zeker aan. Heb een superweekje gehad daar.. (en roemenie ben ik niet geweest maar ik weet zo niet of het daar wel veilig is.. Heb veel verhalen daarover gehoord)

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:23

Fenn: Bedankt voor je verhaal en de tips. Daar heb ik zeker wat aan. Lachen Had ook je verhaal gelezen in het andere topic, erg leuk om te lezen. Je krijgt er ook een beetje een idee van hoe zoiets er nou aan toe gaat.

Idd denk je bij nachtreinen aan idee van lekker slapen. Maar dat is dus niet zo? Handig om te weten van de slaapplaatsen en treinreserveringen, ik had er al wat van vernomen. We zijn van plan om ook een tentje mee te nemen. Maar of dat er van komt, aangezien je in de steden geen campings hebt. Lachen?

Ik onthou je als ik nog vragen heb. Lachen Bedankt!

MoonChloe: Heel erg bedankt voor je tips en ervaringen. Lachen De landen op jou route willen wij ook bezoeken. Voor de ervaring en het geld. Ook super wat jij volgend jaar gaat doen, de landen van de West kust. Ook heel erg mooi. Wij willen zelf ook graag wat meepikken van de dorpen buiten te steden als dat mogelijk is, op de campings.

Van die gekke dingen die gaan gebeuren gaan ik inderdaad van opkijken. Ik denk zelf maar dat je jezelf er het beste voor kunt opstellen. Heb je daar voorbeelden van? Nou ben ik benieuwd geworden haha.

De tips voor tassen inpakken vind ik erg handig. Papieren en kopieën ervan apart houden ga ik zeker meenemen als tip. Volgens mij ben je erg geneigd om te veel mee te nemen. Was het dragen van je rugtas wel uit te houden zeg maar?

Lonelyplanet gaan ik bekijken. Heb veel aan je informatie. Lachen Ik ga de tips van jullie op een lijstje zetten. Ik wordt alleen maar enthousiaster na deze verhalen.

Bedankt!

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:27

MoonChloe schreef:
Ohja ik bedenk me opeens dat het ECHT heel handig is als je desinfectiespul meeneemt want je zult vaak genoeg gore dingen tegenkomen of uren in trein zitten en graag even je handjes schoon wil maken.

Als je in oostblok wilt gaan reizen en ook aan t kust raad ik Varna zeker aan. Heb een superweekje gehad daar.. (en roemenie ben ik niet geweest maar ik weet zo niet of het daar wel veilig is.. Heb veel verhalen daarover gehoord)

Desinfectiespul, schrijf ik op. Lachen! Echt zoiets wat je snel vergeet, maar super handig is ja. Ik ga Varna opzoeken op internet. Ik laat alles zo zien aan het andere meisje die mee gaat. Kan zij ook de tips en ervaringen lezen!

Hmm, goed dat je het zegt over roemenië. Dit land hadden we al in ons achterhoofd. Heel erg bedankt!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:59

Ik ben dus ook in Boekarest geweest, hele mooie stad op zich maar ik voelde daar niet echt zo prettig met al die bedelaars rond de station. Je moet jezelf hiervoor ook echt afsluiten want anders heb je waarschijnlijk de kans dat je de hele dag jezelf beetje k.ut voelt.

En slaaptreinen, kost wel meer maar toch soms is het goedkoper dan een hostel Knipoog Ik heb eigenlijk altijd prima geslapen Haha! Vergeet vooral niet om brood o.i.d mee te nemen voor ontbijt want soms duurt het 14 uur.. of duurt het maar 8 uur maar heb je wel 3 of 4 uur vertraging het is echt handig om eten mee te nemen. (niet zoals wij 1x; alleen maar chocola (lees: 1 mars en 1 vaag chocolaatje) en wij hadden 5 uur vertraging en wij hadden honger joh!! Tong uitsteken
(Voor slaapcoupes/bedden adviseer ik toch om dag van te voren te reserveren en niet op de dag zelf, vaak is dat niet mogelijk of dubbel zo duur.. Ik ging voor de hoogseizoen weg en dat kon toen nog maar naarmate de hoogseizoen naderde werd het vaak toch iets lastiger en duurder. je kan ook gewoon op een stoeltje gaan zitten maar voor 8 uur is dat vrij hell.. *voor een stoel hoef je vaak niet te reserveren, hangt per land af. Maar het risico is dan altijd aanwezig dat je op stoel zit die wel is gereserveerd en dan moet je oprotten als de 'eigenaar' komt.*

En tas idd zo licht mogelijk in pakken en laat je goed voorlichten in de winkel waar je je tas koopt zodat je je tas goed draagt want ik heb echt enorm veel backpackers gezien die het verkeerd droegen en ook snel moe werden. Als het goed is, steunt het tas vooral op je heupen, het mag absoluut niet gaan hangen in je schouders (word je snel moe van en het is ook pijnlijk.)

trouwens als je wil kan ik je wel leuke hostels aanraden.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:18

Tentje meenemen kan wel, maar is super zwaar. Ook heb ik weinig mensen gehoord die er gebruik van maken.
MC , slapen in nachttreinen is mij echt nauwelijks gelukt. Maar had dan ook geen slaapcouchettes, want die kon ik niet meer reserveren.
Ontbijt mee is inderdaad handig! Gewoon een plasticzak met zooi aan je backpack knopen. Want anders heb je echt honger (en dan ga je ook rare dingen doen)

Ik was overigens wel in het hoogseizoen en dat was dan ook de reden dat ik sommige treinen niet meer kon nemen. Reken er sowieso maar op dat je ondanks je interrailpass geld bij betaald voor nachttreinen. Die van ons waren wel vrij duur. Wij wilden eigenlijk ons laatste nachtje nog doorbrengen in een zooi goedkope nachttreinen, maar kozen er uiteindelijk voor meer van Parijs te willen zien.

dragen van rugtas was goed uit te houden. In Barca hebben we er nog de hele dag meegelopen. Mc heeft het al gezegd, zorg dat het goed op je heupen steunt. Verder neem niet te veel mee, je hebt minder nodig dan je denkt Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:36

Idd, ipv 2 vesten/truien maar 1 meenemen. Is zat!! (wat maakt het uit als je het 1 week draagt Haha! )

Ik had van 7 nachttreinen 3 met stoelen (Amsterdam - Milaan, stoelen, amper geslapen..*verplicht reserveren*. Zagreb-Belgrado stoelen die je naar elkaar kon schuiven, prima geslapen, had genoeg gedronken Tong uitsteken
Sofia naar Varna was echt een hell, niet gereserveerd, wel stoelen maar er was blijkbaar in Varna een metalfeest dus je raadt het al, hele trein vol met mensen dus niet beetje kunnen liggen o.i.d..
En de 4 overige wel meteen bedden gekregen..

En een tentje hoeft helemala niet zwaar te zijn, wij hadden een tentje van 1,2 kg geloof ik of 2,1 kg kan ook.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:02

dat valt inderdaad mee MC. Ben blij dat ik toen niet naar Milaan getreint ben als ik het zo hoor. Ik vond mezelf al dapper in mijn eentje in het vliegtuig vanaf Brussel, die nachttrein

voorbeelden van gekke dingen die kunnen gebeuren. Nou eigenlijk van alles. Ik heb bijvoorbeeld ontbeten op de Sint Pieter, ontzettend veel lol gehad tijdens een twee uur durende treinreis met drie jongens uit Venezuela, geslapen in een nachttrein naast een jongen uit Ghana, zes uur 's ochtends in Genova gestaan, Pizza gehaald in Cérbere vijftien minuten lopen vanaf het station, ontbeten onder de eiffeltoren en nog wel meer en dat allemaal in 10 dagen Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:17

Wij zaten op stoelen dat scheelt flink Haha! Wij hadden op de moment dat wij kaart kochten en de plek reserveerden bijna geen geld vandaar we voor de goedkoopste optie zijn gegaan.. de stoelen dus.
Volgend keer maar de bedden nemen, kost 20 euro meer.

Gekke dingen; een jongen die alle auto alarmen af liet gaan in Sofia, ontbijt/lunch 'tegelijk' in de sjiekste restaurants terwijl het bijna geen cent kost.. Gore wcs, iemand die ons achtervolgde, iemand die totaal van de wereld was vond mijn vriendin geweldig *haar kleren*, rare conducteurs, echt russische treinen met verschrikkelijke gordijntjes. Iemand die onze Lonely Planet wou jatten maar gelukkig hield ik hem heel goed vast (lees een junk wil hem lezen, vind ik goed hoor maar zolang ik hem vast hou, die junk was wel heel geduldig net als ik, heeft zeker 10 minuten geduurd tot ik het zat was en hij moest oprotten Tong uitsteken ) Paspoort andersom geven en douanes die niks merken *moet je wel bij aardige politieagentjes doen anders heb je misschien ruzie Knipoog
En een politie die bij mijn paspoort heel goed naa rmijn vriendin keek en andersom en boos werd toen mijn vriendin hem wou corrigeren Tong uitsteken

En nog veeeel meer haha.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:24

Hadden jullie de reis al van te voren bepaald?
Overigens nog een tip, je moet je reserveringen maken bij de instelling waar je ook de Interrail besteld. De Treinreiswinkel kan heel goed helpen met het uitstippelen van een handige route en helpen met reserveringen maken, bij de NS is dat wat lastiger. Wij hebben dat dus bij de NS gedaan Knipoog

Om kwart voor twaalf 's avonds uit eten in Barca, Wiskey/cola drinken met mensen die je niet kent in de nachttrein naar Paris, iemand tegen komen die een schildpad in een doosje bij zich had, Paspoorten andersom geven heb ik nooit gedaan ROFL is opzich wel geniaal.

Wat ik ook wel het allerleukst vond was gewoon dat alles opeens leek te kunnen. Bijvoorbeeld in Rome. We zijn er maar twee dagen geweest, maar hebben zo ongeveer alle Toeristische dingen gezien , we hebben niets overhaast en zijn een paar keer verdwaald Huilen van het lachen Op één of andere manier pasten er meer uren in één dag. We sliepen ook gewoon niet echt veel moet ik zeggen Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:31

En ze hadden het niet eens door.. We wouden 10 min later weer doen (eerst voor de grens en na de grens..) maar die politie keek niet echt vriendelijk dus hebben we het maar niet gedaan.

En nee wij hebben het reis niet van te voren precies uitgestippeld, enkel was het zeker dat wij in Milaan wouden beginnen. En dat wij op bepaalde tijd toch ongeveer in Zagreb moesten zijn omdat wij hadden afgesproken hadden met een meisje die daar woont. En verder heel erg zo van 'zie wel..'

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:50

Dit lijkt me echt heel gaaf om te doen, samen met een vriendin wilde ik eigenlijk een of andere huttentocht gaan doen. Probleem is alleen wel dat je goed getraind moet zijn (we dat allebei niet zijn Clown en het er ook niet van komt, hoe hard we ook roepen dat we het wel doen) en ik persoonlijk het vaak toch wel prijzig vind voor wat je krijgt. Heb namelijk altijd geroepen dat ik na mijn examen wilde backpacken Down Under, maar omdat ik dan nog geen 18 ben zou ik pas laat kunnen vertrekken. Goed, komt er op neer dat dit me ook heel gaaf lijkt, vind het ook altijd heel leuk om met de trein te reizen (wordt ik ook niet ziek in, in tegenstelling tot de bus of auto) Misschien idee om met mijn vriendin te doen, lijkt me in ieder geval geweldige ervaring. Lachen Dus als ik nog vragen heb, dan drop ik ze wel hier. Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:25

Winegum, ik heb deze reis dus ook op mijn zeventiende gemaakt en het verbaasde me wel een beetje, maar ik was echt één van de jongste backpackers. Iedereen die ik tegen kwam was in elk geval 18 en de meesten 20+ .
Het is wel super, super, super gaaf Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:54

Idd de meeste backpackers zijn al 20+..

Ik heb iig in 4 weken maar één persoon ontmoet die 18 was of 19.. De rest was meestal al 23/24..

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:29

Wat klinkt dit leuk zeg, wat kost zo'n Interrail kaart?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:50

http://www.ns.nl en dan even naar internationaal, je kan ze daar via internet bestellen of even naar de treinreiswinkel.
Een kaart voor 10 dagen (5 dagen reizen) kost €150,- , maar houd rekening met extra kosten, want sommige treinen moet je reserveren. Bij reserveringen (dat kan je gewoon even chekken op het station waar je vandaan reist) verschilt het echt wat voor trein je neemt, varieert een beetje tussen de €7,- voor intercity's tot €30,- voor dure nachttreinen en als je echt pech hebt en laat bent betaal je soms een stuk meer (€60,-). Het ligt er ook nog aan of je in het hoog of laagseizoen bent.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:56

Ik heb eigenlijk geen tijd, dus maar even een héle korte reactie. Ik zag wat positieve reacties voorbijkomen, wellicht eroverheen gelezen, maar zijn jullie "ervaren" backpackers? Ik ben de afgelopen jaren het nodige aan backpackers tegengekomen, waaronder natuurlijk ook interrailers. Maar eigenlijk waren die geen van allen positief over de manier van reizen. Wel over waar ze kwamen, maar ik heb er geen één gezien die nog eens via interrail ticket zou gaan... Behalve het "focuspoints travellin'" ook klachten over toeslagen op snellere verbindingen, etc.

Backpacken kan ook op andere manieren - en dan is het geniaal... Maar, kan me ook voorstellen dat het in Oost-Europa ook wel prima is om het zo te doen. Even LP'tje kopen en eens lezen over andere manieren van reizen aldaar Knipoog

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:06

nope, geen ervaren backpacker Was mijn eerste manier om op die manier te reizen en de toelagen op de interail zijn inderdaad behoorlijk op de langere stukken.
Maar als nog scheelt het veel geld op een normaal ticket en haal je de, in mijn geval, 150,- , er snel uit. Dus tja, er zijn wel nadelen, maar je hoeft niet persé gebruik te maken van de trein. Op afstanden waar je goedkoper uit bent neem je een bus, ook prima Knipoog