Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:45

Mijn vader moet idd bij het CAK een verklaring aanvragen. Ik ga er even achteraan want met Egypteraren wil je geen problemen.

De apotheek zei trouwens dat hij alleen een engelse verklaring van de apotheek nodig heeft. Beetje tricky.

Ook nog mensen die gewoon vanaf het vliegveld een taxi hebben genomen naar het resort toe? Normaal gesproken ging het vervoer via de touroperator maar ik heb nu alles direct geboekt.

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:46

Ik zou de taxi vanaf het vliegveld wel durven, maar de ene taxi rijdt als een gek en de ander is relaxed. Dus als je geen kleine kinderen mee hebt zou ik het wel durven. Wij hadden 3x geluk met een lieverd.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:15

pimaude schreef:
Ik zou de taxi vanaf het vliegveld wel durven, maar de ene taxi rijdt als een gek en de ander is relaxed. Dus als je geen kleine kinderen mee hebt zou ik het wel durven. Wij hadden 3x geluk met een lieverd.


We hebben 2 kleine kinderen maar ook de chauffeurs die geregeld waren door de reisorganisatie dachten een soort Max Verstappen te zijn. Doorom twijfel ik nog een beetje om van tevoren al transport te regelen of ter plekke in een taxi te stappen.

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:16

Met kinders zou ik toch de transfer of iets in die trand kiezen.

Mando

Berichten: 15730
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 06:34

Wij gaan altijd met de taxi vanaf het vliegveld.
Alles rijdt daar als gekken.
Je kan ook Mina regelen ben je lid van de vrienden van vrienden van Three Corners El Gouna op fb kan je Mina bericht sturen.

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:30

Wij hadden een transfer van het hotel geboekt. Was prima. Ja, ze rijden soms wat apart, links van de weg enzo omdat er wat minder gaten in de weg zitten, maar ik heb het wel erger meegemaakt. Ruig rijden vond ik meevallen. Die checkpoints zijn echte afremmers en dan zit er een mannetje in een hokje met een touwtje in de handen om als het nodig is een spijkermat onder je banden te trekken. Maar ook daar geen problemen gehad.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:06

Ik schop dit topic even omhoog.
Wij hebben soort van last minute bedacht dat we naar Egypte willen in januari. Er zijn genoeg accommodaties en de prijs valt me ook wel mee, maar ik vraag me af of het wel warm genoeg gaat zijn.

Ik lees online over temperaturen variërend van 18 tot 28 graden in januari, is het echt zo gokken in de wintermaanden en moet je gewoon geluk hebben?

Misschien goed te vermelden dat ik een graad of 25 perfect zou vinden, warmer hoeft echt niet. We gaan met jonge kinderen en ik zou het wel leuk vinden als zij niet klappertandend in het zwembad zitten :+

En zou het dan nog uitmaken of je Hughada of Marsa Alam kiest? Marsa Alam ligt wel een paar uurtjes zuidelijker natuurlijk..

Ik hoor graag jullie ervaringen.

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 21:34

Aranel schreef:
Ik schop dit topic even omhoog.
Wij hebben soort van last minute bedacht dat we naar Egypte willen in januari. Er zijn genoeg accommodaties en de prijs valt me ook wel mee, maar ik vraag me af of het wel warm genoeg gaat zijn.

Ik lees online over temperaturen variërend van 18 tot 28 graden in januari, is het echt zo gokken in de wintermaanden en moet je gewoon geluk hebben?

Misschien goed te vermelden dat ik een graad of 25 perfect zou vinden, warmer hoeft echt niet. We gaan met jonge kinderen en ik zou het wel leuk vinden als zij niet klappertandend in het zwembad zitten :+

En zou het dan nog uitmaken of je Hughada of Marsa Alam kiest? Marsa Alam ligt wel een paar uurtjes zuidelijker natuurlijk..

Ik hoor graag jullie ervaringen.


Mijn weer-app geeft voor morgen nog 26°c aan in Marsa Alam, terug lopend naar 22-23°c over 2 weken.

Dus ik denk dat die 18-28°c aardig kan kloppen.

Wél volop zon, maar gewoon niet al te warm dus.

kr1985
Berichten: 223
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Brakel

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 10:51

ik heb hetzelfde, we hebben wel geboekt en vertrekken de 25e. We hoopten op 25 graden of warmer maar 22 graden is ook een optie en dan is zwemmen met kleine kids denk ik te koud.

Het zwembad zal wel verwarmd zijn, maar het is de vraag hoe warm.

germie

Berichten: 26078
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:01

In de winter heb je met duiken vaak een droogpak of 7mm pak aan. Het koelt er goed af en ook veel meer wind.

kr1985
Berichten: 223
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Brakel

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:16

fantastisch.... :brr:

Nimber

Berichten: 26557
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 17:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben een waanzinnig fijne vakantie gehad. Het resort was fantastisch het personeel te lief en te aardig. Het weer was rond de 26 graden overdag en rond de 20 graden s nachts.
We zijn 1 dag naar Caïro geweest.
Wat genieten zeg! Wij hadden een bizar goedkope aanbieding en zitten stiekem al te kijken of we in februari nog een weekje kunnen.

Nu waren we in Sharm. Wellicht de volgende keer elders.
En nadeel het stikt van de “ Russen” of mensen uit landen die voorheen tot de Sovjet behoorde en dat is ongelofelijk asociaal volk. Daar moet je echt tegen kunnen, het was soms verdrietig om te zien hoe ze personeel behandelen maar ook hoe ze omgaan met verspilling en hoe ze neer kijken op toeristen uit andere landen. Ons resort was groot en we hebben bewust de plekken opgezocht waar weinig andere mensen waren

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 22:54

Wij hebben toch ook geboekt! Three corners sunny beach in Hurghada. 19 januari vertrekken we, fingers crossed voor mooi weer! :D

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:17

Wij zijn afgelopen week terug gekomen uit El Gouna Three Corners Rihana. En wat hebben we het fijn gehad <3 . Natuurlijk hebben er ook tranen gevloeid en het moment dat ik mijn vader ophaalde van het vliegveld en hij liep in zijn eentje de terminal uit was even heel moeilijk maar we hebben ook veel gelachen. Het weer was heerlijk ( 27 - 28 graden ) en de kinderen hebben zich uitstekend vermaakt. Helaas heeft de oudste ( 4 jaar ) wel een ongeluk gehad en is vol met zijn hoofd op een stenen rand geklapt waarbij een grote hoofdwond heeft opgelopen en zijn schedel zichtbaar was. De EHBO daar is erg achterhaald maar gelukkig ben ik BHV'er en wist dat we direct naar het ziekenhuis toe moesten. 15 hechtingen en 2 ct scan's verder konden we na een paar uur weer naar huis na het mogen aftikken van € 1163 . Gelukkig heeft het weinig indruk op hem gemaakt en lag hij de dag erna alweer in het zwembad.

Ik heb wel vaker gehoord dat er in Sharm veel Russen zijn. In El Gouna heb je daar dus helemaal geen last van en zijn er voornamelijk Nederlanders, Duitsers en Belgen te vinden.

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:30

Jeetje wat een schrik zeg! Wel fijn dat jullie het verder fijn hebben gehad!

Ik ga over een paar weken een last minute boeken. Het is voor mij echt even een tussendoorvakantie en echt een extraatje dus ik ga het niet duur maken (hoop ik).

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:34

Fijn Wolken, jeetje wel heftig die val! Getver.

Roosch voor welk budget hoop je weg te kunnen? Ik vind die vanaf prijzen altijd zo verneukeratief, onderaan de streep waren wij ook meer kwijt dan wat we van tevoren bedacht hadden. Want ja een koffer wil je toch wel mee en je moet ook op een locatie komen vanaf de luchthaven op de één of andere manier :+

Hoe hebben jullie je visum geregeld? Ter plekke of online van tevoren?

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:36

Ja, ik ben al een paar keer naar Egypte geweest en het toppunt was 340 euro pp all in. :D :D

Qua prijs vind ik het wat lastig, ik ga echt twee of drie weken van tevoren boeken en hoop met 500 wel klaar te zijn. Maar ik ga alleen en dat is altijd prijziger dan met z'n twee.

Ik bekijk het aanbod tzt eens en beslis dan of budget omhoog moet of m'n wensen bijgesteld. :))

Ik heb het visum toen gewoon op het vliegveld gekocht.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:49

Visum op het vliegveld gekocht. Dat kost je 25 euro pp.

Aranel
Berichten: 20212
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 12:33

Wij stappen over een week het vliegtuig in, heb er zoveel zin in!

De weersverwachting ziet er ook goed uit, vanaf dat wij aankomen wordt het warmer en hij staat nu op 26 graden voor die week {:} Kan natuurlijk nog veranderen maar voor nu ben ik blij, haha.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 17:53

Oh leuk een Egypte topic, ik kom even meelezen, ik ben van plan om met mijn vader samen nog een reis te maken deze lente, nu even uitzoeken hoe en wat eerst. :D

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:38

Aranel schreef:
Wij stappen over een week het vliegtuig in, heb er zoveel zin in!

De weersverwachting ziet er ook goed uit, vanaf dat wij aankomen wordt het warmer en hij staat nu op 26 graden voor die week {:} Kan natuurlijk nog veranderen maar voor nu ben ik blij, haha.

Heerlijk!

Ik hoef ook niet lang meer te wachten voor ik mag gaan kijken en last minute boeken. Ik ga alleen, want m'n vriend houdt niet van strandvakantie. 20 boeken mee, snorkelmasker en zonnebrandcrème, wat Rituals en ik amuseer me wel.

Ik heb niet heel veel wensen en hecht niet zoveel waarde aan eten of iets dergelijks dus ik hoop een leuke last minute te kunnen scoren. Wat ik wel belangrijk vind is dat het hotel vlak aan het strand ligt, toch enigszins leuke reviews heeft en als het kan een fitnessmogelijkheid om de vakantiekilo's te kunnen beperken. Het wordt echt een extraatje/ tussendoorreisje dus wil niet de hoofdprijs kwijt zijn.

Mando

Berichten: 15730
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 06:43

Mijn vakantie in september is goed gekeurd dus maar weer Rihanna boeken.
Wordt dan de 6e keer.. zin in.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:06

Mocht er iemand in Hurghada op vakantie gaan en een betrouwbare Engels sprekende taxi chauffeur zoeken dan kan ik dat via een pbtje sturen. Hij haalt ons altijd op van het vliegveld en heeft een fijne rustige rijstijl.
Wij gaan in mei weer lekker 8 dagen

Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:34

Ik moet mezelf nog even inhouden maar volgende week rond deze tijd hoop ik een leuke vakantie te kunnen boeken. :)) ben vooral benieuwd of ik een leuke prijs kan vinden, het lijkt echt loeiduur allemaal tegenwoordig. Ook nog nooit eerder echt zo last minute geboekt, meestal had ik toch wel 2 weken vooraf de reis geboekt en nu nog niet.

Ik ben al eens in Hurghada en Marsa Alam geweest, zou het niet erg vinden om daar weer heen te gaan maar m'n voorkeur is elders. Zie je toch weer eens iets nieuws. :)

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:45

Mando schreef:
Mijn vakantie in september is goed gekeurd dus maar weer Rihanna boeken.
Wordt dan de 6e keer.. zin in.



Nog eventjes en je mag ook een boompje *\o/*

Ik zie nog steeds foto's voorbij komen van schitterend weer en mensen aan het zwembad. Helaas moeten wij weer een klein jaar wachten. Ik weet alleen niet of we dan weer naar Rihana gaan.

Ik vond het ook echt wel behoorlijk duur geworden in vergelijking met 5 jaar geleden.