Egypte 2022

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:49

Hygiëne is prima hier.

Ben er wel alweer vanaf dankzij de pillen maar ik vind het toch vervelend altijd.


Vandaag dolfijnen gezien.
Zo mooi altijd
Afbeelding

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:54

Vliegen vanavond weer naar huis.
Zo jammer het was heerlijk hier.
Op naar 2023.

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:07

Hoe zijn de nachten momenteel mando? Wat zit er in jou koffer wat thuis mocht blijven? En wat juist veel gebruikt? :D

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 02:48

Avonden en nachten zijn prima.
Niet echt heel erg afkoelen maar gewoon zwoel.

Wat ik wel altijd mee neem.
Vliegenmepper want er zitten soms best veel vliegen.
Koelingel menthol voor als je echt verbrand.
Opblaaskussentje voor op je bedje
Luchtbed met gaas zodat je lekker kan dobberen.
Afterbite

Verder is dat voor iedereen anders.
Ik ben geen modepoppetje en loop in de avond lekker in korte broek met tshirt en af en toe een jurkje dus mijn koffer zal er heel anders uit zien dan bij jou.

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:59

Snap ik! Al denk ik dat hij er wel redelijk hetzelfde uit zal zien met korte broeken en shirtjes haha. Geen diarree remmers voor de zekerheid meegenomen? Fijn dat de avonden niet zo koud zijn!

Kmbrly

Berichten: 1851
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:17

Diarree remmers heb ik altijd in het medicijnentasje zitten :D
Netzoals pijnstillers, ontsmetting, pleisters etc.

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:05

Onze diaree remmers werken niet in Egypte dan moet je als je slim bent gelijk antinal gaan halen die werken prima.

Pareo is ook fijn om mee te nemen die was ik dus vergeten dit jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 10:12

Wat is dit een mooi land zeg!

Het is nu 37 graden, en in de stad was het 42 graden. Erg warm. Heeft iemand al genoemd hier hoe lief en vriendelijk het personeel is? Ons hotel is ook echt een aanrader ♡
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:09

Helaas heb ik mijn vakantie in november moeten annuleren omdat mijn moeder binnenkort zal komen te overlijden. Het verblijf heb ik nog kosteloos kunnen annuleren maar de vlucht kan ik alleen verplaatsen. Nou zat ik te denken deze te verplaatsen naar maart. Iemand daar wel eens geweest in die maand en hoe is het weer dan? Zal dat vergelijkbaar zijn met november?

daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:10

als ik je wat mag aanraden zou ik eind april doen!

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:38

Sterkte Wolken. Maart is prima, alleen de zee is nog erg koud en er kan best een sterke wind staan. De avonden zijn daardoor ook wel wat minder lekker (lange broek, vestje). Beter is inderdaad eind april dan heb je het heerlijk

x_Jeanine_x

Berichten: 9103
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 15:53

Sterkte Wolken! Ik zou persoonlijk voor een zon, zee en strand vakantie ook verplaatsen naar eind April of ietsjes later.
Hebben Nederlanders gesproken die ooit in februari en maart zijn geweest en dat was niet hun vakantie. Wel een goede tijd voor alle bezienswaardigheden te bekijken.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:50

Na maart gaat helaas niet meer omdat we zelf ook in het toerisme werken en dan ons seizoen begint. Ik ga het nog even overleggen thuis. Ik ga ook nog even de posts op fb terugzoeken van het resort in maart, kijken of er veel gebruinde mensen aan het zwembad liggen ;)

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:46

Ik heb nog 2 Egyptische simkaarten met flink wat MB over te kopen die tot 30 maart opgeladen zijn.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:42

Wolken schreef:
Na maart gaat helaas niet meer omdat we zelf ook in het toerisme werken en dan ons seizoen begint. Ik ga het nog even overleggen thuis. Ik ga ook nog even de posts op fb terugzoeken van het resort in maart, kijken of er veel gebruinde mensen aan het zwembad liggen ;)

Maart is wel prima om aan het zwembad te liggen hoor! Er kan wel af en toe een fris windje zijn en 's avonds koelt het af, maar in april had ik 's avonds ook echt een vest nodig.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:35

Helaas is het nog veel sneller gegaan met mijn moeder en is ze vorige week overleden. Hoewel mijn hoofd er helemaal niet naar staat hebben we de vakantie inmiddels verzet naar 29 november - 13 december. Normaal gesproken gaan we de laatste 2 weken van november en is het dan rond de 28 graden dus ik verwacht nog steeds wel boven de 25 graden. Het was mijn vader die zei dat we gewoon moesten gaan en waarschijnlijk komt hij in zijn eentje de laatste week ook <3 . Het zal wel emotioneel worden want de plannen waren tot 3 maanden geleden dat ze met z'n tweeën zouden komen de tweede week.

Rihana resort, we komen eraan!

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:57

Veel sterkte!♡

Roosch

Berichten: 36767
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:59

Wat erg Wolken, gecondoleerd met het verlies. :(:) Ik hoop dat jullie een prachtige vakantie mogen ervaren.

Ik ga in januari/februari ook een weekje in m'n uppie all in bijtanken. Niks voor m'n vriend zegt ie, maar ik kan d'r van genieten. Ik ga lekker all in boeken en omdat het echt een extraatje is voor me - binnenkort al een dure reis op de planning- ga ik dit jaar voor een goedkope last minute. Er staat nog een hotel op m'n wensenlijstje maar wil gewoon geen 900 euro kwijt zijn voor een weekje. Eens kijken of het me lukt een mooie last minute te vinden tzt.

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:14

Gecondoleerd.
Snap dat je hoofd er niet naar staat maar TTC is wel thuis komen.
Geniet ervan.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:59

Pimaude, prachtig! Waar zat je? Wat wil je voor de simkaarten hebben?
Of waar heb je ze gekocht? Gewoon op de luchthaven?

Wolken, gecondoleerd wat verdrietig.

Wisselen jullie nog euro’s? Ik lees overal dat het niet hoeft. Ik ben 6 jaar geleden ooit in Sharm geweest maar er staat mij iets van bij dat ze liever geen munt geld willen hebben ivm wisselen?

Hier echt aftellen over 9 dagen vliegen we naar Sharm. Ik heb na jullie verhalen toch maar pillen gehaald tegen diarree. De vorige keer heb ik er geen last van gehad maar zul je altijd zien.

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:39

In augustus kon ik alles aan euro's kwijt heb er niet 1 keer gepind. Munten was ook geen probleem, die kreeg je soms ook als wisselgeld immers.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:41

Bedankt allemaal.

Nee, ik neem wat euro's mee en verder pin ik in El Gouna gewoon. Prima automaten en redelijke wisselkoers ook.

Iemand bekend met het meenemen van ( eigen ) medicatie? Mijn vader slikt nu soms een redelijke zwaar kalmeringsmiddel die op de opiumlijst staat. Ik weet niet of een verklaring van de huisarts van de huisarts en een uitdraai van de apotheek genoeg is. Maar ik wil voorkomen dat mijn 79 jarige vader in een Egyptische cel komt wegens drugssmokkel....

Mando

Berichten: 15751
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:58

Als je medicijnen lijst aan de apotheek vraag krijg je die gratis mee.

Anoniem

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:17

Yes, even een Engelse vragen of doorgeven naar welk land je gaat en dan komt het helemaal in orde !

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:50

Wolken schreef:
Iemand bekend met het meenemen van ( eigen ) medicatie? Mijn vader slikt nu soms een redelijke zwaar kalmeringsmiddel die op de opiumlijst staat. Ik weet niet of een verklaring van de huisarts van de huisarts en een uitdraai van de apotheek genoeg is. Maar ik wil voorkomen dat mijn 79 jarige vader in een Egyptische cel komt wegens drugssmokkel....


Zou ik toch mee oppassen, dit zijn de regels (kan je trouwens vinden oa op de site van de anwb)

Geneesmiddelen
Gebruik je medicijnen, neem dan een Europees Medisch Paspoort mee. In dit document worden gegevens opgenomen zoals medicijngebruik, ziekte, aandoeningen en de contactgegevens van je arts. Het is tegen een geringe vergoeding onder meer verkrijgbaar bij huisartsen en apotheken.
Voor het meenemen van geneesmiddelen die onder de Opiumwet vallen (zoals bepaalde slaapmiddelen, ADHD-middelen en sterke pijnstillers), moet je een medische verklaring bij je hebben. Op hetcak.nl is te lezen welke geneesmiddelen onder de Opiumwet vallen en hoe de verklaring aangevraagd kan worden. Vraag de verklaring minimaal 4 weken voor vertrek aan.