Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:09

Ik ben ook geen schaap. De waarheid zal in het midden liggen.
Het is ook maar net in welke context iets gezegt wordt.
Mbt de massage: wellicht is het als een geintje gezegd, we waren er niet bij.
Maar de keuze is gemaakt. Ts is goed, bedouin is fout, en al gaat de laatste op haar kop staan, al zou ze het tegendeel van ts kunnen bewijzen, dan nog maakt het allemaal geen zak uit.
Een slechte naam heb je helaas veel sneller en langer dan een goede...
Succes aan alle partijen, ik hoop dat jullie eruit komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:10

Ik heb heel lang na gedacht over deze verhalen,en ik geloof ze zeker wel,al denk ik nu wel,na lang nadenken dat het sóms wat overdreven is.
Allereerst word er gesproken over Sexueel misbruik! degene weet dus echt niet wat dát is.Dat weet je alleen als je dit zelf hebt mee gemaakt.Ook word er soms zó gepraat of we het over een serie verkrachter hebben.
Sommige mannen willen aardig en lief zijn en begrijpen dan niet dat sommige meiden dit zien als ongewenst gedrag,sommige meiden worden bang,logisch,zou ik ook worden.

Sommige verwachten dat Bedouin haar spullen pakt en vertrekt.Het is wél haar man! waar ze van houd en haar toekomst.
Dit doe je dus echt niet zomaar.Gaan wij hier in nederland ook gelijk scheiden als je man een beetje handtastelijk lijkt te zijn of is geweest? ik denk dat er veel vrouwen eerst over praten en zeggen dat ze dit niet willen.

Hoeveel smerige keukens zien wij hier in ons eigen land? het hoort niet en zeker niet als je een bedrijf hebt.

Nogmaals ik keur het niet goed zoals het gegaan in daar,zeer zeker niet.Maar om haar man zowat als een verkrachter neer te zetten? zo komt het bij mij bij sommige berichten wel over.

In ieder geval is de waarschuwing nu over gekomen,vele weten nu hoe het er daar ongeveer aan toe gaat.

Ik wens Bedouin toch veel sterkte en succes,en hoop echt dat ze een hoop dingen daar gaat veranderen.
En dat ze haar man heel goed duidelijk maakt om ten álle tijden vriendelijk te blijven voor zijn gasten en ze niet meer aan te raken.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:12

stef schreef:
Maar de keuze is gemaakt. Ts is goed, bedouin is fout, en al gaat de laatste op haar kop staan, al zou ze het tegendeel van ts kunnen bewijzen, dan nog maakt het allemaal geen zak uit.

Bedouin is niet fout, haar man die niet van andere vrouwen af kan blijven, intimiderend is en zelfs het lef heeft om vrouwen te slaan is meer dan fout.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:13

suvan schreef:
xx_Horsiex schreef:
Nini roosje, anders ga je er toch heen en vertel je ons hoe je het gehad hebt? Aangezien jij geen schaap bent omdat je niet gelooft wat TS en MEERDERE andere bokkers vertellen.

Dus jij bent liever een schaapje dat de anderen volgt? Ik heb trouwens ook verhalen van bokkers gelezen die er alleen maar positief over waren, gebruik de zoekfunctie hier eens. Waarom ziet niemand die verhalen? Juist ja....schaapjes... :')

Waarom komen diegene dan niet hier hun verhaal vertellen, staat de TS voor open. Laat mij maar een schaap zijn, ik haal hier tenminste geen leedvermaak uit, hoe is het met je popcorn?

Ilona

stef schreef:

Ik denk dat ze beide 'goed' zijn, en dat ze beide hun best hebben gedaan op hun manier. Alleen het gedrag van bedouin haar man kan ik niks over zeggen..
Laatst bijgewerkt door Ilona op 05-08-12 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Bedouin heeft hier een andere verklaring voor afgegeven, die wordt bij voorbaat niet geloofd dus is zij linksom of rechtsom de sjaak

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:14

Het is inderdaad jammer dat de topic is bevuilt met mensen die het nodig vinden om wilde verhalen op te hangen. Het valt mij mee dat er nog geen hondsdolle mummie's er in zijn voorgekomen. Die reacties mogen wat mij betreft gewoon weg. Misschien vind Bedouin het wel fijn om een hartstochtelijke iets wat labiele man te hebben. Als zij gelukkig is, wat maakt het uit? Ieder zijn ding. Dat wij als verwaande tv kijkende (en daar onze 'wijsheid' uit bouwen) westerlingetjes dat niet kunnen inzien is ons probleem. Zoals ik net al zei mensen zien wat ze willen zien, niet wat er werkelijk gebeurd. Als je tussen beide kanten in gaat zitten valt het allemaal eigelijk wel mee. Inderdaad, haar man moet wat sneller inzien wat kan en wat niet kan met klanten, maar je hebt ook mensen die je soms 10x moet vertellen hoe iets zit voordat je het kwartje valt.

Stoppen met de organisatie zou ik persoonlijk alleen doen als je het niet veiliger kunt maken. Een exploderende gids tussen de zandmummie's en strijdende nomaden is gewoon niet handig. Hij hoort iemand te zijn waar iedereen 120% op kan vertrouwen. De rots in de branding, de held van het verhaal. Als hij dat niet kan zijn dan huur je OF een andere gids in of je stopt met organiseren totdat het allemaal wel veilig kan.

Anoniem

stef schreef:

Precies, over het internet kan je zo een bedrijf om zeep helpen. Daarom, hoewel ik TS haar verhaal met open mond heb zitten lezen, was ik na de OP kritisch. Echter TS haar verhaal is door meerdere personen bevestigd.

Fu_Qi

stef schreef:

Ik wil geen schaap zijn, maar over die massage een geintje.....
Nee dat denk ik niet, ik weet niet hoe oud haar man is.
Bijvoorbeeld: Je bent een man van 40 en een eigen bedrijf en komen jongen meiden van 20 jaar vrijwilligers werk doen, en je gaat vragend dwingen ''ik wil je masseren''.
dan ben je een vies mannetje vind ik...

En we zijn er niet bij geweest, maar plaats je in zo'n situatie.
Een man die getrouwd is en misschien 10 of meer jaren ouder dan jouw, gaat je dwingend vragen: Ik wil je masseren.
Dat is geen fijne situatie.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:17

Citaat:
Alle massages waarover wordt geschreven zijn niet meer of minder dan dat. Dat is wat Abderrahim gewoon leuk vind om te doen zonder bijbedoeling. Jazzit was zelf al aan het masseren geweest met 1 van de paarden en hij wilde laten weten hoe het op zn bedouins ging, niet dat dat nou zo anders is maar hij wilde iets laten zien wat ook in zijn cultuur bekend was. Dat is zo enorm naief. En gewoon lief bedoeld. Andere keren ervaarde hij gestresste meiden en probeerde ze op deze manier te benaderen, totaal verkeerd. Dat heeft hij nu wel door. Ik heb hem dat ook heel goed duidelijk gemaakt.

Ja en dan te bedenken dat het vergeleken word met het masseren van een paard. Hij had iemand een paard zien masseren en wilde graag laten zien hoe dat op de bedouinen manier gebeurt. Pak dan een paard, en niet een vrouw. Vind de vergelijking echt te bizar voor woorden. Dus omdat ik een paard masseer op de rug, mag hij mij masseren onder de gordel? En jij Bedouin vindt dat niet heel verschillend?? WOW, kan alleen maar denken.. WOW wat ben jij dan ook naief...

En ik zou er ook gestresst van raken... en als hij dan mijn stress weg wil halen door me aan te raken zou ik helemaal overspannen raken ergens op een berg zand in een land waar je dan zo verdomd moet uit gaan kijken wat voor consequenties je reactie op een ( sorry dat ik het zeg) ongeleid projectiel zal zijn wanneer je afwijst.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 05-08-12 13:23, in het totaal 2 keer bewerkt

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:18

Ik denk dat zelfs met nuance kijkend naar de verhalen men mag concluderen dat de man van Bedouin grensoverschrijdend gedrag vertoonde. Dat zij haar man verdedigd en niet wil aannemen dat het wel degelijk intimiderend gedrag is wanneer je daar als vrijwillger werkzaam bent als de man des huizes je zo benaderd vind ik onbegrijpeljk. Ik vind helemaal niet dat de man als een serieverkrachter wordt neergezet of dat bewust wordt geprobeerd hem of het bedrijf aan de schandpaal te nagelen. Ikzelf vind dat in een democratie waarin we toch leven, een samenleving waarin open mag worden gedicussieerd zolang dit met respect gaat. En voor zover ik het heb kunnen teruglezen is dit absoluut geen moddergooien geweest maar een fatsoenlijk gehouden topic waarin op een nette manier dingen worden besproken, Ik zou dus zou niet weten waarom dit topic zou moeten worden gesloten tenzij er ten onrechte censuur wordt toegepast.
Laatst bijgewerkt door leoenpat op 05-08-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:18

Mag je uiteraard vinden. Echter, niemand van ons was erbij. Er zijn twee verhalen, wie ben ik dan, in tegenstelling tot half bokt, om een oordeel te vellen over welke waar is en welke niet?
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat mensen héél ver kunnen gaan om een ander ten gronde te richten.
Waarmee ik weer niet zeg dat het verhaal van ts niet klopt. Maar ik zeg ook niet dat het wél klopt. Ik was er niet bij...

Amandavd

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:20

Twee verhalen? Heb je de andere verhalen niet gelezen dan?

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:20

@Horsiex: popcorn heb ik van moderator weg moeten gooien. Blijkbaar mag je hier niet melden dat je er popcorn bij eet. Zal wel iets met calorieën te maken hebben...

@0152...etc... ik zou die vraag dan vriendelijk doch beslist afwijzen. Bij sommige mannen moet je zeer duidelijk zijn. TS had dit wellicht direct kunnen melden aan Bedouin. Is dit wel gebeurt of komt de klacht nu pas achteraf?

Ligt er ook aan hoe die vraag is gesteld. Ik ben vaker gemasseerd door mannen, was niks mis mee, niks seksueels, masseren heeft niks met vrijen te maken. Maar dat snappen sommigen niet :) Ik kan er niet uit opmaken hoe de vraag gesteld is, maar wellicht heeft TS de vraag heel verkeerd opgevat of heeft die man het op een onhandige manier gevraagd? Weet niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:21

Benfan schreef:
Het is inderdaad jammer dat de topic is bevuilt met mensen die het nodig vinden om wilde verhalen op te hangen. Het valt mij mee dat er nog geen hondsdolle mummie's er in zijn voorgekomen. Die reacties mogen wat mij betreft gewoon weg. Misschien vind Bedouin het wel fijn om een hartstochtelijke iets wat labiele man te hebben. Als zij gelukkig is, wat maakt het uit? Ieder zijn ding. Dat wij als verwaande tv kijkende (en daar onze 'wijsheid' uit bouwen) westerlingetjes dat niet kunnen inzien is ons probleem. Zoals ik net al zei mensen zien wat ze willen zien, niet wat er werkelijk gebeurd. Als je tussen beide kanten in gaat zitten valt het allemaal eigelijk wel mee. Inderdaad, haar man moet wat sneller inzien wat kan en wat niet kan met klanten, maar je hebt ook mensen die je soms 10x moet vertellen hoe iets zit voordat je het kwartje valt.

Stoppen met de organisatie zou ik persoonlijk alleen doen als je het niet veiliger kunt maken. Een exploderende gids tussen de zandmummie's en strijdende nomaden is gewoon niet handig. Hij hoort iemand te zijn waar iedereen 120% op kan vertrouwen. De rots in de branding, de held van het verhaal. Als hij dat niet kan zijn dan huur je OF een andere gids in of je stopt met organiseren totdat het allemaal wel veilig kan.

En precies hierom hoop ik dat bokt dit topic naar de mesthoop verplaatst en dat er een nieuw topic gestart kan worden waar over het bedrijf kan worden gediscussieerd zonder dat het bedrijf te herkennen is..

Francis

Suvan, ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen die het heerlijk gehad hebben, daarom zou ik ook graag die tocht gemaakt hebben, dat is iets wat ik al heel lang wil, al voordat ik van 't bestaan van Bedouin's bedrijf af wist.
Maar ik zal toch knettergek zijn om mijn zuurverdiende centen uit te geven aan een vakantie als ik ook maar de kleinste kans loop om met de donkere kant van Bedouin's man geconfronteerd te worden, zeker als ik ergens op een plek zit waar ik ook nog eens geen kant op kan, zo midden in de woestijn! Als dan degene die deze reis voor mij organiseert dit gedrag ook nog eens goed gaat praten dan neem ik die organisatie toch niet meer serieus?! Ik ben blij dat ik deze verhalen gelezen heb, bij 't eerste had ik nog iets van 'vervelend maar dat geldt niet voor de trektochten, bij hun in huis zitten zal zéker anders zijn dan op tocht in de woestijn'. Maar dan komen er verhalen bij dat meneer zich niet alleen thuis maar ook onderweg niet weet te gedragen en dan ga ik er niet meer op gokken dat de tocht waar ik aan mee doe wel vlekkeloos zal verlopen.

Zal het anders stellen. Je bent in een hotel ergens in Turkije en een medewerker van het hotel gedraagt zich zo. Zou je dan niet verwachten dat de hoteleigenaar deze persoon zou ontslaan omdat het zijn goede naam en eer kost en hij niet wil dat z'n gasten door een medewerker zo benaderd worden? Sterker nog, de medewerker zou zelfs wel eens last met justitie kunnen krijgen als er officiële klachten ingediend worden tegen hem.
Nu blijkt de persoon in kwestie de echtgenoot en mede-eigenaar te zijn en dan moeten we ineens kijken naar hoe vaak het goed gaat? Dacht het niet. Kan nog zo vaak goed gaan, 1 keer zo'n grove fout als slaan van je gasten is al een keer te veel. Nog afgezien van 'massage's' en ander onacceptabel gedrag.

Ik denk dat Bedouin er verstandig aan doet haar man op een andere manier 'aan zichzelf te laten werken' en als ze haar bedrijf wil voortzetten (wat op zich inderdaad een geweldig concept is!) zorgen dat haar man gewoon niet meer in contact hoeft te komen met de gasten maar hem bijv. alleen maar voor de paarden en thuis te laten zorgen. Geen vrijwilligers meer in huis nemen, man runt de ranch en een wat 'westersgeörienteerdere' gids gaat met de groepen de woestijn in.

(djeez, 't gaat te snel hier... weer zoveel berichten er tussen...)

Anoniem

xx_Horsiex schreef:
Twee verhalen? Heb je de andere verhalen niet gelezen dan?

Ik denk dat Stef bedoeld de verhalen dat de man van Bedouin zijn handen niet kan thuis houden, en de versie van Bedouin zelf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:22

suvan schreef:
@Horsiex: popcorn heb ik van moderator weg moeten gooien. Blijkbaar mag je hier niet melden dat je er popcorn bij eet. Zal wel iets met calorieën te maken hebben...

@0152...etc... ik zou die vraag dan vriendelijk doch beslist afwijzen. Bij sommige mannen moet je zeer duidelijk zijn. TS had dit wellicht direct kunnen melden aan Bedouin. Is dit wel gebeurt of komt de klacht nu pas achteraf?

Ligt er ook aan hoe die vraag is gesteld. Ik ben vaker gemasseerd door mannen, was niks mis mee, niks seksueels, masseren heeft niks met vrijen te maken. Maar dat snappen sommigen niet :) Ik kan er niet uit opmaken hoe de vraag gesteld is, maar wellicht heeft TS de vraag heel verkeerd opgevat of heeft die man het op een onhandige manier gevraagd? Weet niet?

Nee met fatsoen, wellicht begrijp jij dat niet.

Ik vind het niet echt normaal dat je aan een wildvreemde een massage gaat aanbieden, als je dan ook nog getrouwd bent. Kom op hey, hoezo oogkleppen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:23

Klopt. Twee kanten dus

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:23

@Stef, zelfs als je alleen de reacties van Bedouin zelf leest, kun je, IMO, al leren dat het niet verstandig is het bedrijf samen met haar man voort te zetten :n

Ik ben eens dat je over internet veel stuk maken kunt, maar dat wil ook niet zeggen dat er nooit wat gezegd mag worden! Dat is niet fair tegen de mensen die nare erveringen hebben gehad, of zelfs slachtoffer zijn van wie of welk bedrijf dan ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:26

Jeddah, ik zeg ook niet dat er niks gezegt mag worden, ik zeg ook nergens dat wat ts schrijft niet waar is.
Ik zeg wel dat mensen hele verhalen kunnen verzinnen om een bedrijf ten gronde te richten

flitzz

Bedouin in vind het wel van moed getuigen dat je nog reageert. Ik vind het ronduit stuitend dat je ondanks dat je zegt dat je nimmer en nooit zijn gedrag zal goed praten. Je niks anders doet dan goed praten.. Daarbij zeg je in feite ook nog dat TS en de andere bokkers die zich gemeld hebben leugenaars en fantasten zijn.

Schijnbaar heb je behalve oogkleppen en woestijnzand in je ogen ook woestijnzand in je oren.. Wat moet er nog gebeuren voordat jij inziet dat dit echt niet kan..

Fitzroy

Nog even en de man van Bedouin is de arme onbegrepen man en ontoerekeningsvatbaar. :(
Kom op mensen, dit gedrag is niet te tolereren. Als het nu een incident is, maar we kunnen hier zo al 4 verhalen lezen uit eerste hand en dat zijn alleen nog maar de mensen die het lef hebben zich bekend te maken.
En voor Bedouin die dit gedrag goed probeert te praten heb ik ook geen goed woord over. Hoe ongeloofwaardig wil je het hebben? Een man die al jaren in hetzelfde huis woont en dan de verkeerde slaapkamer inloopt :?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:27

stef schreef:
Jeddah, ik zeg ook niet dat er niks gezegt mag worden, ik zeg ook nergens dat wat ts schrijft niet waar is.
Ik zeg wel dat mensen hele verhalen kunnen verzinnen om een bedrijf ten gronde te richten

Tuurlijk! Alles kan :j

LadyMadonna

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:28

En daar heb ik recent ervaring mee gehad, dus ik kijk nergens meer van op