New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:04

Dat is een lekker lange periode Miscza, wat ga je daar doen?

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 17:52

Ik ga een hele goeie vriendin opzoeken, gezien zij in NY woont kan ik bij haar verblijven.
Een unieke kans om de stad te bewonderen 8-)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 18:01

Bij ons in Den Haag is er een wedstrijd.. :P
Je moet een essay schrijven over New York en VN en dat soort zooi..

Ik heb het geschreven en nu word hij opgestuurd! :D Ik kan dus een reis naar NY winnen..! :D Maar ik win toch niet.. ;( Er worden 9 mensen uitgeloot, en er doen heel veel scholen aan mee. Je mag 10 essays per school opsturen.
Maarja, was wel blij, want normaal ben ik nooit zo goed in verslagen schrijven.

Dus wie weet, kan ik binnenkort meepraten! :D Zou wel heeeel graag willen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 21:04

Gaaf Miscza, misschien zie ik je nog wel daar kom in die periode ook nog wel een paar keer in NY.

Spannend TiaraBungy!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:53

Zijn er alweer wat mensen terug die naar NY zouden gaan? Ben benieuwd naar de verhalen!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:07

I'm back..! :)

Was geniaal, fantastisch, regenachtig, goud, energiek, prachtig, vermoeiend, verrassend, en zo nog véél meer ;) Ben wel flink moe, erg verkouden, beetje hangerig - maar 't was heerlijk! :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:54

Vertel, wat heb je gedaan en gezien? :)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 22:49

Vertel WhiteRose, hoe was het?
En Naz, wanneer ga jij dan?

Ik ben vorig jaar april naar New York geweest, was echt super. Een tour bij het Yankee Stadium, een ochtendje naar het Metropolitan Museum of Art. Ik heb een college gevolgd op de New York University. Naar de Madison Square Garden geweest en later ook een wedstrijd gezien van de New York Knicks tegen de Atlanta Hawks (die zijn toen kampioen geworden)

Rockefeller center vond ik heel gaaf, naar de top, Top of the Rock, supervet. En het vrijheidsbeeld natuurlijk. We hebben toen een boottocht gedaan daarheen. Verder is het mooi om 's nachts een keer met de pont naar Staten Island te gaan, zodat je de skyline van New York kan zien, is gratis en dat pondje gaat om het half uur.

Verder natuurlijk veel shoppen op Times Square, bij Little London, Soho and Little Italy. Voor het shoppen echt Macy's een aanrader en Century 21, dat zit vlak achter Ground Zero. Heel goedkope en heel veel merkkleding. Central Park en the Brooklyn Bridge zijn ook nog leuk om geweest te zijn en ik ben ook nog naar een musical geweest op Broadway... naar Chicago.. ook erg leuk om gedaan te hebben als je er dan toch bent. Ground Zero is dan ook nog best indrukwekkend en verder tsja, dat was het wel wat ik er gedaan heb.

Vond New York tot nu toe wel de mooiste en leukste stad om geweest te zijn.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 23:03

Het was fantastisch, geniaal, grappig, verrassend, mooi, regenachtig, prachtig, vrolijk, en werkelijk overwhelming :)

We hebben van alles gedaan, maar een kleine greep:
* Wedstrijd van de New York Yankees (absoluut fantastisch!)
* Brooklyn Bridge (prachtig)
* Union Square Groentemarkt (meer langsgelopen, we moesten een foto van 14th str. bordje hebben ;)
* Central Park (heel mooi)
* Guggenheim (maar 2 halve verdiepingen open, maar even gezien)
* Museum of the Native Americans (of hoe het dan ook heet, was tof, vooral het verhaal van de native zelf)
* Staten Island Ferry (gekeken naar de Lady ;) was heel somber weer, dus 't pondje was prima :))
* Harlem doorgewandeld voor een gospeldienst die vol zat.. :)
* Shoppen (geniaal, natuuuurlijk :)
* Times Square (afgesproken voor de Mac - welke van de 3 in de omgeving? ;))
* Empire State (gaaf! einde van de middag gaan, als de straatlichten aangaan en de zon onder - das het mooiste licht)
* Trinity Church (voor ons heel indrukwekkend, de tegenstelling met Wallstreet)
* St. Paul's Chapel (heel heavy, ook vanwege een thuisverhaal)
* Ground Zero & bijbehorend museum (op 4 mei, een heel bizar gevoel nav de situatie in NL)
* 't Metropolitan Museum of Art (prachtig)
* Eldrigde Synagogue (mooi en wel interessant vanuit mijn achtergrond)
* Uitgeweest, was leuk!
* Spoons gespeeld in het hostel, was geniaal!

En volgens mij vergeet ik nog het nodige. Maar het rondlopen, zien, ruiken, het voelen van de energie van die stad - dat maakte het prachtig. En dat nog even los van alle lol die wij gehad hebben, dat maakt het natuurlijk onvergetelijk ;)
Ik had er vantevoren zin in, maar was bang dat het tegen zou vallen. Maar nu ik terug ben, heb ik weer onwijs veel zin in alles :)

Tipje: wil je eens echt góed en gezond mexicaans eten? Chipolite's... Soort van Subway systeem voor burrito's: zelf samenstellen. Één klein tipje: niet zeggen "Oh, just put on everything"... Hij was best een beetje heet ;)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:05

Ik ga morgen 8-)
WhiteRose, wij hebben geprobeerd kaarten te bestellen voor de Yankees, maar dat lukte met geen mogelijkheid. Hoe heb jij dat geregeld?

Klinkt verder super, ik heb er onwijs veel zin in!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:12

Wij hebben destijds met een Amerikaanse creditcard kaarten besteld maar er waren op de dag zelf ook nog genoeg kaarten te koop dus ik zou het zeker even proberen als je daar bent Naz.

Heel veel plezier!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:22

Je schijnt via de site kaarten te kunnen bestellen - wees daar vroeg bij, dat zijn de goedkoopste ticket. Wij zijn op de dag zelf naar 't stadion gegaan en hebben 2 minuten voor aanvang kaartjes gekocht, maar die waren niet heel goedkoop.. Wij waren 50 dollar kwijt :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:25

50 dollar valt nog wel mee, volgens mij varieert het van 25 tot 3000 dollar ofzo ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:35

Goedkoopste tickets zijn 10 dollar - dan scheelt het wel geld, zeker als je echt gaat om de sfeer te proeven, en niet om de game in itself :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:37

Oooh, dat moet lukken dan :)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:49

De 10 dollarplekken zijn niet meer kort voor aanvang te koop ;)
Het nieuwe stadion bevat minder plaatsen, en dan vooral minder goedkope stoelen. Wordt door fans veel over geklaagd, trouwens... Maar je kunt het er altijd gewoon op gokken :)

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 22:12

Ik ben ook terug en we hebben het echt super gehad!
We hebben alles wel gedaan wat we wilden doen, Yankees is ook nog gelukt, dat was echt onwijs gaaf!!
Verder hebben we zowel Top of the rock (overdag) als Empire State building ('s avonds) gedaan, ik vond Top of the Rock toch wel leuker. Kwam ook omdat het super druk was bij Empire en daarnaast de lift stuk was (lopend vanaf de 80e verdieping ;)).
Century 21 was inderdaad wel leuk, daar heb ik ook aardig wat gekocht maar er moet wel net wat tussen zitten, ik vond dat die warenhuizen een erg groot Hema gehalte hadden maar dan met merkkleding :D Macy's zijn we alleen doorheen gelopen maar dat was echt huge en vond het eigenlijk heel onoverzichtelijk.
Central Park was ook gaaf, de laatste dag was het heel mooi weer en hadden we lekker wat tijd om daar te relaxen voordat we terug gingen.

Verder Brooklyn Bridge, Ground Zero, Wall Street, Chinatown (ook heeeel apart :D). Shoppen in Soho vond ik wel heel gaaf!
Met ferry naar Staten Island, we hadden wel naar Liberty Island gewild maar helaas was het zo druk dat we dat maar overgeslagen hebben.

Maar voor iedereen die nog wel gaan: echt een aanrader! 8-)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:09

Is New York goed te doen zonder Creditcard?
Ik heb er geen een aangevraagd omdat ik dacht dat ik thuis zou blijven dit jaar. Echter heb ik nu vakantie, wordt het weer wat minder en heb ik toch geen zin om 2 weken thuis te zitten. Delta Airlines heeft nog betaalbare tickets vrij deze week...dus.....
Mijn Plan is om in hostels te verblijven, in aussie, NZ en canada kon ik daar terecht zonder creditcard...is dat in de USA ook zo?

Heet iemand snel wat info voor me? dan kan ik misschien donderdag of vrijdag nog weg. :9

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 08:44

Zonder creditcard kan, dan moet je gewoon zorgen dat je op tijd voldoende pint -en dus in hostel met goede kluisjes zit :)

Veel plezier!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:24

Ik meld me hier maar even, kon geen nieuwe topic vinden :)

Het plan is dat vriendlief, zwager, schoonzus en ik volgend jaar mei naar New York gaan. We kijken nu uit naar dit reisschema:
30-4 aankomst New York La Guardia (vanaf Brussel)
-> 5 dagen New York, hotel in Lower Manhatten
5-5 binnenlandse vlucht van JFK - Las Vegas
-> 5 dagen Las Vegas, hotel Mirage op de Strip
10-5 binnenlandse vlucht van Las Vegas - JFK
-> 4 dagen New York, hotel in Brooklyn
14-5 weer naar Brussel vanaf JFK

We hebben een vlucht gevonden via Toronto voor € 254.00 p.p. Dat is heen Brussel-Toronto-La Guardia en terug JFK-Toronto-Brussel. Volgens mij vinden we die niet meer goedkoper, maar heeft iemand een idee hoe we een goedkope binnenlandse vlucht vinden? We zijn nu meer kwijt voor de binnenlandse vlucht dan de internationale.

Verder zijn tips over beide steden uiteraard welkom. Ben bv wel nieuwsgierig wat jullie gem. kwijt waren aan eten per dag?

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:38

zoek eens op google. Je kunt er websites vinden waar de prijzen van verschillende maatschappijen vergeleken worden.

Bij American Airlines heb je vluchten van JFK naar Las Vegas vanaf 265 pp.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:45

Kosten van eten vond ik wel meevallen, niet veel meer/minder dan hier. Wel moet je opletten met soms bizar hoge 'service' kosten, oftewel: de fooi hebben ze alvast voor je berekend en staat dus gewoon op de bon :+

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:28

Je moet zeker naar Taco Bell gaan, haha, is wel niet zo gezond maar wel lekker.
Ik mis Taco Bell, ze moeten echt een Taco Bell in nederland openen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:59

Leonie schreef:
zoek eens op google. Je kunt er websites vinden waar de prijzen van verschillende maatschappijen vergeleken worden.

Bij American Airlines heb je vluchten van JFK naar Las Vegas vanaf 265 pp.

Dat hadden we dus ook gevonden, alleen is het zo vreemd dat de internationle vlucht dan goedkoper is dan de binnenlandse :P

@ Naz: € 35 p.p. per dag, haal je dit?

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:34

Die internationale vlucht is wel héél goedkoop. Is dat inc. taxen enzo?