Huwelijksreis eind Januari 2016: inspiratie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Huwelijksreis eind Januari 2016: inspiratie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 03:14

Mexico wil mijn vriend pertinent niet, denkt te gevaarlijk?

Peru.... is dat een beetje de moeite op 2 weken?

Ik heb nu veel zitten zoeken op costa rica en dat is erg gaaf, wel echt alleen natuur, dus even horen of hij dat wat vindt :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 04:05

Madeira, St. Maarten of wellicht iets heel anders: IJsland?
Of misschien Marrokko/Marrakech?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 04:13

Ijsland heb ik zelf al gedaan en doe ik liever opnieuw als het wat warmer is :D
Marokko/Marrakech spreken me niet aan.
Madeira, ken ik niet, ga ik bekijken!
Sint-Maarten is denk ik ook net te weinig cultuur voor ons.

Heb er inmiddels wat uurtjes googlen opzitten en costa rica lijkt erg gaaf maar vrees dat dat vooral mijn ding gaat zijn.

Gezien de korte tijdspanne overweeg ik nu om toch via een organisatie een rondreis te boeken.
ik heb op Fox hele leuke dingen gezien zoals Thailand en China, ik denk dat vooral Thailand qua eten nog haalbaar moet zijn voor mijn mannetje :D

Oja en de States, Phoenix door de Canyon en zo lijkt me ook erg cool, dikke kans dat als ik dat voor een leuke prijs kan boeken dat ik hem daarnaartoe krijg (wel afstanden die je moet rijden zeg, wordt niet uitslapen :') ).

In elk geval weer een pak meer ideetjes, ooooo dit is zo leuk (een mens moet iets als ze ziek thuis zit :D )

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:00

Vind je kou überhaupt geen optie? Anders is een wintervakantie in Fins Lapland absoluut een aanrader!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:15

Mijn broer en zijn vriendin zijn vorig jaar met een huurauto Cuba rondgereisd, alleen maar geslapen in b&b's en hostels. Hebben een geweldige reis gehad en het was er schitterend. Varadèro hebben ze gemeden.
Zij gaan dit jaar in januari naar Costa Rica. Hebben daar een auto gehuurd en gaan er rondreizen.
Voor beide lijkt me 2 weken erg krap.

Madeira is prachtig, maar of januari geschikt is???

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:20

Kijk eens naar de Azoren!
Als je van vis houdt een walhalla en echt waanzinnige natuur <3
Klimaat is vrij stabiel, het hele jaar door zo rond de 24 graden en elke eiland heeft z'n microklimaten van tropisch tot bijna Schots :')

Edit: hmm, zie dat het weer toch wel minder is in januari.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:23

Als je het niet weet zou je het dan niet uitstellen tot je tegen iets aanloopt dat je denkt :)* , dat hebben wij wel gedaan en hebben er nooit spijt van gehad het was de beste vakantie ooit!

tip Schotland/ierland

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:24

Malediven 8-) Maar dat is wel echt ultra all inclusive en enorm duur.

Misschien iets in de richting van Thailand? Daar kun je volgens mij ontzettend mooie rondreizen doen. Ook lekker warm daar in januari.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:28

kwita schreef:
Als je het niet weet zou je het dan niet uitstellen tot je tegen iets aanloopt dat je denkt :)*

Eens.
Het lijkt nu alsof je maar snel een reis moet boeken want dan heb je tenminste maar een huwelijksreis.
Ik zou lekker met je vriend gaan verzinnen wat jullie samen willen en op basis daarvan eens rond gaan kijken ipv het hier te vragen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:25

Ik ben vorige maand 2 weken naar Costa Rica geweest (2 weekse rondreis met Fox). Echt een ontzettend mooie reis!

Het is wel echt bijna alleen maar natuur en weinig tot geen cultuur.. De overnachtingen bij Fox waren niet in mega resorts maar juist kleinschalig.

Wij hebben 2 super gave paardrijtochten gemaakt waarvan we bij 1 van de tochten een stop maakte bij een waterval om te zwemmen. <3

Echt een prachtige reis waarbij we ontzettend veel moois hebben mogen zien! Ik vond persoonlijk Torteguero heel bijzonder, hier verblijf je op een resort dat op een en uur varen ligt van de auto wegen. Geen wifi, geen bereik maar wel een prachtige natuur! <3

Of evt rondreis Mexico Guatemala Belize? Dan heb je echt een reis met natuur en cultuur! Wij waren met een groepsreis gegaan en hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:02

Ik zou weflycheap.nl in de gaten houden! Daar staan vrijwel dagelijks aanbiedingen op naar oa de Antillen, Cuba enz voor vaak onder de 600 Euro pp. Ook voor die periode.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:06

Misschien gek doen en srprs.me een huwelijksreis voor je laten regelen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:08

Ik moest wel even lachen om je benoeming van de bak en braadvakantie. Keren en smeren is ook een goede.

Misschien de antillen? Of Bali?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 00:49

Bali lijkt mij uit de verhalen een beetje cliché en toeristisch, ga ik eens bekijken! Antillen ken ik ook niet dus ga ik ook checken :)

Srprs me heb ik bekeken, maar mijn vriend wil wel IETS weten.

Wachten gaan we niet doen :D Waarom zouden we nu niet op reis gaan??? *\o/* Krijgen we binnen 2 weken een geniaal idee dan wordt dat de reis erna gewoon :) (of die daarna want wrs ga ik in juni naar Nepal :D )
Meer dan twee weken lukt gewoon niet qua verlof nemen.

Fins Lapland klinkt ook wel erg gaaf.

Ik weet dat het erg kort dag is en aangezien we absoluut wel willen rondtrekken en geen strandvakantie zijn we toegewezen op organisaties die individuele reizen aanbieden of voor je samenstellen. Ik heb nog eens met mijn vriend gesproken en hij heeft een voorkeur voor Latijns-Amerika maar Thailand mag van hem ook, dus daar ga mee aan de gang :) Ik mag hem vanaf nu verrassen :D (maar ik moet wel zorgen dat het een beetje geregeld is qua vervoer/slaapplek)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:07

Als je er van houdt is peru en dan met name een trip naar de Machu picchu super <3 moet je wel conditie hebben :P

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:12

Philippijnen.....hebben we naar gekeken, mooie natuur en nog niet mega toeristisch...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:15

Arke heeft mooie Florida aanbiedingen met huurauto. Ik vond het fantastiscg daar :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 01:18

Als je er zelf toch niet uitkomt, kun je ook altijd nog naar een reisadviseur gaan. Veel mensen doen dit tegenwoordig zelfstandig, wie weet met welk mooi paradijsje ze aankomen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 01:55

Kijk Peru dat is super gaaf, maar das dan weer iets waar ik inderdaad wél meer voorbereiding in wil steken (ja ik ben lastig hoor sorry!!!).

Ik ben nu wel aangetrokken tot fox omdat ik daar erg goede ervaringen mee lees.

bvb Mexico: zeer gevulde reis, staat wel dat 1 stuk onrustig is en je met politiekaravaan moet rijden, dat vind ik minder. Ik zie op mijn werk genoeg machinegeweren nu :s
http://www.fox.nl/privereizen/mexico/14 ... /excursies

wel erg veel afstanden ook, wat denken jullie?

Of Thailand (komt stukje goedkoper ook)
http://www.fox.nl/privereizen/thailand/ ... /excursies

Of met boetiekhotels (hier zijn we erg dol op)
http://www.fox.nl/privereizen/thailand/ ... sprogramma

Of met Joker met gids
http://www.joker.be/nl/travels/thailand ... ndividueel

Of Maleisie met eventueel korte stop Borneo
http://www.fox.nl/privereizen/maleisie/ ... /excursies

Mexico trekt me wel...Of toch Thailand...

Nu ga ik twijfelen. Later deze week nog maar eens kijken of er nog reisorganisatoren zijn :D ervaringen met iets van deze indivuele reizen zeer welkom!

yucca: ook een goede, heb ik ook al aan zitten denken! bGewoon met ons budget en wensenlijstje naar een reisbureau/organisator en dan kijken wat die aanbieden.

Ik ben nu naar Monaco to zondag, dus wrs kan ik tot dan niet verder.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 06:40

Als ik naar je lijstje kijk denk ik direct aan Puerto Rico! <3 Warm, divers en betaalbaar.

Heerlijk land om er zelf op uit te trekken en een mooie mix van cultuur en natuur, al is het geloof ik lang niet zo ruig als Costa Rica (maar ik kreeg het idee dat het juist daarom niet ideaal voor je man is?). Puerto Rico maakt deel uit van de VS, maar de hele cultuur is anders en er wordt veel Spaans gesproken. Old San Juan is een historisch pareltje waar je dagen zoet kan zijn.

's Winters blijft het lekker warm en kan je fijn surfen bij Rincon (of naar de surfers kijken), maar er zijn ook hele rustige stranden waar je lekker rond kan dobberen en bij sommige zelfs snorkelen (geen

Wij hebben het vorig jaar in combinatie met een cruise gedaan en daar een fotoblog over geschreven. Dag 1-3 en 10-12 gaan over Puerto Rico.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:21

Wij zijn naar mexico geweest voor de huwelijksreis in een super luxe riu hotel-resort. Echt een aanrader.
Veel te doen en ook heerlijk om te relaxen.
Als je de palace boekt, mag je ook bij de andere lagere riu hotels naar binnen en genieten van het zwembad en restaurant.
Er zijn er daar best veel, dus wij hebben een dagje riu's gecrasht :-)
Leuk om de verschillen te zien en heerlijk genoten, want ze zijn allemaal goed.

Mexico is heel groot. Op de touristische plek vond ik het echt niet gevaarlijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:03

En een wildsafari in Afrika.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:04

Zuid-Afrika?
Volop zomer ginds, vanalles te zien en geen last van jet-lag.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:09

Miami!
Goed betaalbaar, zijn veel acties incl. Huurauto. Je bent er zo en prachtig weertje!!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:51

Wij hebben met Fox ook eens een individuele rondreis met privéchauffeur gedaan in Sri Lanka met aansluitend nog wat dagen op de Malediven. Super combinatie van natuur, cultuur en wat rust en luxe aan het eind.