Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:04

__Elizabeth schreef:
Ja maar vanuit Canada naar een nederlands nummer bellen is 01131 ;)

Dus zoals vivian ook al zei je nummer word dan 011316-rest van het nummer..

nee hoor +316 wordt het dan...

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:55

Nee want Canada heeft een apart nummer voor Nl en gaat dus niet met de rest van de wereld mee.
Citaat:
Telefonie
De landcode (landnummer) om iemand in Canada te kunnen bellen is 001 of +1.
Wilt u vanuit Canada naar Nederland bellen gebruik dan 01131.(Als u een landcode gebruikt moet u de eerste 0 van het te bellen nummer weglaten.)
Alle netnummers van Canada vindt u op Allareacodes.com.
Telefoonnummers vindt u in de Telefoongids van Canada.
Bedrijfsgegevens vindt u in de Gouden Gids van Canada.

Bron; http://www.landenkompas.nl/canada

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:44

Michael1104 schreef:
__Elizabeth schreef:
Ja maar vanuit Canada naar een nederlands nummer bellen is 01131 ;)

Dus zoals vivian ook al zei je nummer word dan 011316-rest van het nummer..

nee hoor +316 wordt het dan...

Zoals als vivian al weer zei :) En dan nog ik woon in Canada en als ik naar nederland wil bellen werkt het toch echt alleen maar met 01131 ;)

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:07

Maakt het dan nog uit of je van een mobiel of van vast lijn belt? Ik heb laatst ook 0031 voor een nederlands mobiel nummer gezet en dat werkte. Was wel via skype naar een mobiel.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:59

Ik gebruik ook 01131 en dan landlijn of mobiel nr, maakt niet uit. Je moet wel de 0 dan weglaten dus geen 06 maar 6. Idem bij landijn.

Donna93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:34

Bedankt! ik heb het opgeschreven.
Nu heb ik nog een vraagje.. ik heb een tussenstop in Chigago. Moet ik dan ESTA aanvragen? Ik ben daar maar een paar uurtjes..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:40

Ja, je moet een ESTA aanvragen voor een stopover in Amerika. Hoewel het maar een layover is moet je wel de grens van Amerika over en als je dat met het vliegtuig doet, moet je een ESTA aanvragen. En dat kan je beter zo snel mogelijk doen want het kan even duren voor die goedgekeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:50

Eskimo schreef:
Wat leuk, al die mensen uit Canada!

Anthea, ben je uiteindelijk van plan om bij hem in Canada in te trekken? Lijkt mij heel moeilijk zo'n long distance relationship.. Vooral het afscheid nemen! Waar woont hij in Canada? Sorry als ik daar overheen heb gelezen :D

Alddable: Ja dacht ik al.. Je hoort vaak toch nog een Engels accent aan een Engelse die Nederlands spreekt, het is dan ook gewoon echt een hele lastige taal.. Daar kwam ik snel achter toen ik in Spanje woonde, taal gaat mij makkelijk af en Spaans ging dan ook super snel.. Maar Nederlands.. Al die rare regeltjes.. Ja ik heb er ook super veel zin in. Nou het meeste is al geregeld. We hebben sinds kort een huis, de paarden zijn verkocht, tickets voor de honden zijn geboekt, en er is al voor alles bezig voor mijn stiefvader om daar een bedrijf op te zetten. Dus alles gaat z'n gangetje.

Zo'n 40 minuten van Calgary vandaan :D En ja als ie 'n huisje vindt dan trek ik bij 'm in haha. Vooral het tijdsverschil vind ik ontzettend irritant, hij heeft werk dus ik ben diegene die tot 8 uur in de ochtend wakker blijft voor 'm. :+ Scheelt dat ik dan straks niet zo'n erge jetlag heb :')

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 21:17

HippoLogic schreef:
Maakt het dan nog uit of je van een mobiel of van vast lijn belt? Ik heb laatst ook 0031 voor een nederlands mobiel nummer gezet en dat werkte. Was wel via skype naar een mobiel.

Skype werkt wsch anders dan gewoon een normale lijn vanuit Canada. Mobiel of vast nummer maakt namelijk niets uit.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 06:09

Overigens iemand hier ervaring met de spousal sponsorship application?

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:28

Wat leuk een Canada topic, ik ben net weer thuis van 6 weken in Ontario. Nu bezig op een verslag te schrijven.. Strand ik op de bodemsoort in Ontario (omgeving Goderich). Heeft iemand enig idee hoe dat te vinden is? Of weet iemand het toevallig? Het enige dat ik weet is dat het kei droog is en misschien iets van veen ofzo? ik heb zo even geen idee.

Kan iemand mij verder helpen?

Groetjes,
Annelie

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:32

Lietjuh_: dit vond ik zojuist voor je. Wellicht kun je hier iets mee:

Ontario: Het langste groeiseizoen, 3500 Heat Units (H.U.) heeft men in het zuiden van Ontario en aan de noordkust van het Erie meer.
De grond bestaat uit fox sandy loam waarop een grote verscheidenheid aan gewassen wordt verbouwd, waaronder tomaten, mais en andere groenten, fruitboomgaarden, druiven en veldgewassen voor zaad, d.w.z. zaaimais op contractbasis voor zaadbedrijven. In de omgeving van Learnington zijn veel broeikassen voor tomaten, komkommers en bloemen. De grond is hier duur, ca. $11.000/acre. In Essex County is een kleigebied dat zich uitstrekt over de noordkust en de zuidkust van de meren. Voor de lichtere grond wordt ca $4000 - $5000/acre betaald. Voor de klei ca $3.500/acre.
De grond in Kent County bestaat uit zandgrond, sandy-loam en clay- loamgrond. Hierop verbouwt men bonen, tarwe, zaaimais en tomaten. De "Heinz" plant is erg populair in Learnington. Huron en Perth Counties zijn goede agrarische gebieden met 2700-2900 H.U. Het zijn gebieden waar veel vee wordt gehouden, alsmede soja-bonen, witte bonen, graan, mais, tarwe en kleine granen (haver, gerst en canola). Het gebied beschikt over goede grond waaronder clay loam grond, perth clay, huron clay en ook loam soil gebieden. De kosten voor grond bedragen $5000 - $6000/per acre, op sommige plaatsen zelfs $8000 per acre.

Eskimo: Nou, zo te lezen ben je er helemaal klaar voor. Fijn dat de honden mee gaan. Ga je in Canada weer paarden aanschaffen?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:05

_Linda schreef:

Ik heb je post wel gelezen maar ik heb hier geen ervaring mee. Er zijn ook fora voor immigranten, heb je die al gevonden?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:10

alddable: Dat is uiteindelijk wel de bedoeling ja. Onze jaarling gaat nu naar een opfok hier in Nederland en komt binnen 2 jaar over naar Canada naar ons, dus dat is heel erg fijn. Ik wil sowieso verder met paarden daar. De eerste jaar of 2 jaar zal een paard aanschaffen er nog niet inzitten, dus ga ik maar op zoek naar maneges zodat ik wel kan blijven rijden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:11

HippoLogic schreef:
_Linda schreef:

Ik heb je post wel gelezen maar ik heb hier geen ervaring mee. Er zijn ook fora voor immigranten, heb je die al gevonden?

http://www.canadabb.org/cms/ Deze vind/vond ik altijd erg handig. Niet heel erg actief, maar wij hadden er erg veel aan

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:16

Dankjewel voor de tip Eskimo.
Tot nu toe heb ik ook veel aan canadavisa.com.

Ik ben inmiddels al een aardig eindje onder weg met het papierwerk, maar heb nog een hele weg te gaan...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 06:53

Eskimo schreef:
alddable: Dat is uiteindelijk wel de bedoeling ja. Onze jaarling gaat nu naar een opfok hier in Nederland en komt binnen 2 jaar over naar Canada naar ons, dus dat is heel erg fijn. Ik wil sowieso verder met paarden daar. De eerste jaar of 2 jaar zal een paard aanschaffen er nog niet inzitten, dus ga ik maar op zoek naar maneges zodat ik wel kan blijven rijden.

In Burnaby (Burnaby lake bij Avalon ave) zit een grote doe-het-zelf stal waar ze ook lessen verzorgen. Er is daar volgens mij ook altijd wel iemand op zoek naar een leaser/verzorger/hulp/ oid. Ze geven ook lessen op 'manege'paarden daar.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:37

Oh wat handig, thanks voor de tip! Dat ga ik zeker even onthouden en proberen langs te gaan als ik er zit :j

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:47

Ik zit inmiddels ook weer een dikke week in Alberta, en heb het weer reuze naar mijn zin!

Hier nog mensen die naar de Calgary Stampede gaan over 2 weken? Ik ga de Woensdag! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 05:43

Nee, ik zit te ver weg. Het lijkt me ook helemaal niet leuk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:43

Ik heb mijn vriend al verteld dat ik totaal geen rodeo wil zien :o

Iemand hier wel naar Spruce Meadows geweest? Dat zou ik op zich wel weer willen zien :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:50

Ik ben wel naar spruce meadows geweest. Erg gaaf en absoluut een aanrader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:11

Leuk, dan ga ik daar even langs :D Nog 3 weekjes :D

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:45

Ik ben afgelopen jaar ook op Spruce Meadows geweest, vond het erg leuk!!

En de Stampede is niet alleen rodeo hoor, genoeg andere leuke dingen ;)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:12

Ik zelf ga niet naar de stampede, veel te veel mensen ;) , maar de rodeo is erg goed. Ik ben er 2 jaar geleden geweest, en dat vind ik wel goed zo. Spruce Meadows is ook zeker leuk om een keer te zien.

Ik heb van de week mijn visa extension binnen gekregen voor een jaar! :)