USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16934
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 01:20

Dan hebben we het goed ingeschat :D. We komen zaterdag eind van de middag aan en gaan op dinsdagochtend met de trein naar NY. Hotel in NY is ook geregeld. Nog 99 dagen :):)

Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:51

Het komt nu steeds dichterbij!!

Ik kwam erachter dat we 4 juli bij Salt Lake city in de buurt zijn, eigenlijk de enige stad die we aandoen deze trip. Is het een aanrader die dag in de stad te zijn? :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:34

Leo, probeer daar een bezoek te brengen aan de Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormonen). Ontzettend indrukwekkend!

Dallista

Berichten: 4424
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:58

Yasmine schreef:
Leo, probeer daar een bezoek te brengen aan de Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormonen). Ontzettend indrukwekkend!

Hoe zit dat eigenlijk? Want de tempel zullen ze je niet inlaten. Waar speelt het tabernacle choir dan, in het bezoekerscentrum, of is er een apart deel van de tempel waar de niet-gelovigen wel naar binnen mogen?
edit: of een eigen concertzaal, dus, de Salt Lake Tabernacle. Google is my friend. Okay, ik snap hem. :+

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:27

Hoi!
Ik ben eigenlijk nu een dikke week terug van mijn vakantie daar en ik heb woensdag met een vriendin samen geboekt voor twee maand :oo
Zij gaat een maandje mee en ik ga twee maand.. ook is dr knoop doorgehakt en ik zal emigreren! Zal nog grofweg een jaartje wachten zijn :o

Nadir

Berichten: 12738
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 18:23

Wat spannend xTitanic! Leuk! Mag ik vragen op wat voor een visum je dan gaat? Want je bent al volwassen dus je kunt niet zomaar met je moeder mee toch?

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:17

Hee allemaal!
Ik kan ook weer meekletsen volgend jaar gaan we met mn ouders onze droomreis maken richting de westside
La, sf en las vegas worden de route met allemaal tussenstops daarin.
Twijfel aan alles los (zelf) boeken of toch laten doen en wel of niet als afsluiter new york dus als iemand tips heeft :)
We hebben 21 dagen en mag best 1 of 2 dagen langer maar niet te gek ivm restaurant van mn vriend. We zullen in april/mei gaan

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:30

Met 21 dagen zou ik me alleen op de Westkust richten, die dagen kun je daar goed gebruiken.
Ik zou NY niet erbij doen.

Grit

Berichten: 6150
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:34

Leuk Suus. Ik zou dan zelf NY niet meenemen en de tijd volop benutten in het westen.
Wij vinden het zelf leuker alles zelf uit te kunnen stippelen en zelf te bepalen waar en hoe lang je ergens blijft. Maar wat je het fijnste vind verschilt natuurlijk per reisgezelschap, met meerderen moet op een lijn zitten. En sommige vinden het prettiger als alles gewoon (goed) geregeld is.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:47

Dallista schreef:
Yasmine schreef:
Leo, probeer daar een bezoek te brengen aan de Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Mormonen). Ontzettend indrukwekkend!

Hoe zit dat eigenlijk? Want de tempel zullen ze je niet inlaten. Waar speelt het tabernacle choir dan, in het bezoekerscentrum, of is er een apart deel van de tempel waar de niet-gelovigen wel naar binnen mogen?
edit: of een eigen concertzaal, dus, de Salt Lake Tabernacle. Google is my friend. Okay, ik snap hem. :+

In de tempel zelf mag je inderdaad niet binnen. Maar er zijn nog heel wat andere gebouwen en ruimtes waar je wel binnen kan en die ontzettend indrukwekkend zijn. Los daarvan is het heel interessant (en vooral bizar) om zo'n rondleiding van een Mormoon te krijgen en over hun geloof te horen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je zoiets kan geloven, maar goed. Hoe decadent en rijkelijk en indrukwekkend alles daar is (omdat ze duidelijk overvloeien van het geld) vond ik onbegrijpelijk. Maar net daarom heel interessant.

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:31

Toch wel he.. dan maar ns terug voor ny voor vriendlief :)
Klinkt heel bijzonder yasmine

Ik heb nu dit misschien hebben jullie hier tips qua hoelang waar blijven en evt toevoegingen of dingen die er tussenstaan en niet de moeite waard zijn
- La
Venice beach, marina del ray, hollywood, west hollywood, beverly hills, disney & universal studios
- Palm springs
Cabazon outlets, aerial tramway, indian canyons, living desert zoo, village fest (dond avond) & desert hills outlet mall
- Grand canyon
(Helicopter vlucht en evt raften)
- Monument valley
Scenic drive
- Zion
Bryce canyon & yovimpa point
- Las vegas
Trouwen (paps en mams door elvis), mgm, the luxor, the exalibur, siegfried en roys secret garden, bellagio & circus circus
- Yoshmite national park
Tunnel view stop, yosemite falls, el captan en mariposa overlook
- Sf
Union square, china town, north beach, fishermans wharf, pier 39, alcatraz, golden gate bridge en park
- Onderweg naar monterey
Ano nuevo state reserve
- Monterey
Fishermans wharf & 17 mile drive
- Santa Barabara
Havengebied & walvissen spotten

Dallista

Berichten: 4424
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:55

Yasmine schreef:
In de tempel zelf mag je inderdaad niet binnen. Maar er zijn nog heel wat andere gebouwen en ruimtes waar je wel binnen kan en die ontzettend indrukwekkend zijn. Los daarvan is het heel interessant (en vooral bizar) om zo'n rondleiding van een Mormoon te krijgen en over hun geloof te horen. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je zoiets kan geloven, maar goed. Hoe decadent en rijkelijk en indrukwekkend alles daar is (omdat ze duidelijk overvloeien van het geld) vond ik onbegrijpelijk. Maar net daarom heel interessant.

Ik ben nooit in Salt Lake City geweest, en eigenlijk is dat gewoon een schande. Moet het toch echt een keertje zien. Ik ben aardig bekend met het geloof: al zo'n twintig jaar vrienden met een Mormoonse familie in de VS, vaak ontmoet en zelfs een maand op vakantie bij geweest (inc meegeweest naar de kerk, zondagschool, en Family Home evening enz.). Heb er boeken over gelezen, en op de universiteit dankbaar gebruik gemaakt van mijn interesse, verschillende papers over geschreven. Destijds zelfs naar de open dag van de tempel in Zoetermeer geweest! (Erg gaaf, was dus voordat de vertrekken werden ingewijd en toen kon je dus ook echt de tempel zelf in!).

Maar in al die vakanties in het westen nooit naar SLC geweest. Utah wel, een keertje in St. George ook in het visitor's center geweest, maar SLC ligt zo ver uit de buurt van waar ik meestal heenga. :-(
Maar zou het graag eens willen zien. Misschien aankomende vakantie toch maar eens kijken of het in te plannen is.

Oh, en die rijkdom? Tithing, als ik me goed herinner. Iedereen betaalt 1/10 van zijn inkomen aan de kerk.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:46

Nadir schreef:
Wat spannend xTitanic! Leuk! Mag ik vragen op wat voor een visum je dan gaat? Want je bent al volwassen dus je kunt niet zomaar met je moeder mee toch?

Ik ben nog niet volwassen daar ;)
Ik ga nog steeds als 'minor child' mee :) daarom dat ik t ook wou voor mn 21..

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:47

Salt Lake is ook de belangrijkste stad voor de LDS vandaar dat het daar ook nog meer extravagant is, dat is echt slechts bij de grote tempels en kerken, hier in Nederland bijv enkel in Zoetermeer. Alleen in Salt Lake zijn al meer dan honderd kerken, dus je ziet ze echt overal hihi. (Mijn beste vriendin is Mormoons en woont in Provo dus heb er wel interesse voor altijd :) )

Spannend en leuk Titanic!

Suus leuk! NYC zou ik niet doen in die dagen. Veel plezier vast

@Dallista: Inderdaad Tithing! Tegenwoordig gaat erg veel daarvan naar noodhulp en ontwikkelingshulp dat vind ik wel top!

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:20

Ik ga toch naar Amerika :D. Ben door m'n oudtante uitgenodigd

Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:52

Wat interessant, dat wist ik niet. Ik ga me eens inlezen, bedankt voor de tip! :) komt zeker op de lijst.
Zijn er nog meer tips rond SLC?

Spannend Titanic! Wat een grote stap!

Nadir

Berichten: 12738
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 06:38

Oh ja, natuurlijk Titanic! Gaaf hoor.

Leuke plannen Suus, weet je al hoeveel dagen je overal wil verblijven?

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:15

Zojuist een ticket geboekt! 21 september tot en met 3 oktober

Cowboy55
Berichten: 8543
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 17:22

Suus___ schreef:
Toch wel he.. dan maar ns terug voor ny voor vriendlief :)
Klinkt heel bijzonder yasmine

Ik heb nu dit misschien hebben jullie hier tips qua hoelang waar blijven en evt toevoegingen of dingen die er tussenstaan en niet de moeite waard zijn
- La
Venice beach, marina del ray, hollywood, west hollywood, beverly hills, disney & universal studios
- Palm springs
Cabazon outlets, aerial tramway, indian canyons, living desert zoo, village fest (dond avond) & desert hills outlet mall
- Grand canyon
(Helicopter vlucht en evt raften)
- Monument valley
Scenic drive
- Zion
Bryce canyon & yovimpa point
- Las vegas
Trouwen (paps en mams door elvis), mgm, the luxor, the exalibur, siegfried en roys secret garden, bellagio & circus circus
- Yoshmite national park
Tunnel view stop, yosemite falls, el captan en mariposa overlook
- Sf
Union square, china town, north beach, fishermans wharf, pier 39, alcatraz, golden gate bridge en park
- Onderweg naar monterey
Ano nuevo state reserve
- Monterey
Fishermans wharf & 17 mile drive
- Santa Barabara
Havengebied & walvissen spotten


Een paar opmerkingen: Palm Springs in de zomer is serieus warm. 45 graden is normaal. We hebben een dag 53 graden gehad. Aerial Tramway is cool, maar het temperatuursverschil met de woestijn geeft je wel effe een tik. Cabazon outlets is zeker niet verkeerd.

SF: alle zaken die je noemt zijn zonder meer OK.....maar SF is dan ook zwaar OK. Als je de stad gaat zien met de hop on hop off bus neem dan een windjack mee als je de Golden Gate over gaat. Dat is nl errug koud.

17 mile drive is een aanrader. Stop effe voor een terrasje en drankje bij de golfclub van Pebble Beach, je komt er toch langs. Even terrasje doen met uitzicht op het 18e hole. Ben je meteen even bij 1 van de heilige plaatsen van het golf geweest.

Santa Barbara vonden wij HELEMAAL NIKS.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:43

Ik vond Santa Barbara wel leuk om wat te relaxen. Gezellig eten daar, lekker hotel met zwembad, ideaal om even te bekomen. Heel veel is er niet te doen, maar wij hebben er ooit 3 dagen gezeten in een heerlijk hotel aan het einde van een heel intense vakantie, was heel fijn om gewoon wat te zonnen, zwemmen en uitrusten.

Nadir

Berichten: 12738
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 20:03

Ik vond het ook wel leuk daar, prachtig strand ook.

SteffiiY

Berichten: 22548
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 09:45

Yes :D *\o/*
Wij gaan vanavond onze reis naar Florida boeken <3

Word waarschijnlijk 16 daagse rondreis Orlando/St. Augustine/Titusville/Miami Beach
Fort Myers Beach/St. Pete Beach/Orlando!

Nu willen we natuurlijk ook graag 1 of 2 dagen naar dinsey in Orlando en Space Kennedy maar ik lees op internet nogal veel uiteenlopende verhalen en prijzen over de tickets van deze parken.
Hebben jullie ervaring hiermee?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:14

Dat is een flinke reis. Wel tof!
Wij hebben de kaartjes gewoon bij de kassa gehaald. Zijn duur maar hoort erbij :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:21

Voor Kennedy Space Center heb je verschillende pakketten met verschillende prijzen. Afgelopen januari hebben wij $50 betaald, en dat was voor de basistickets van daily admission voor 1 dag. Maar je kan ook duurdere tickets kiezen, bv. inclusief een lunch met een astronaut of met privé-rondleidingen. Het hangt er een beetje vanaf wat je wil. Al vond ik de basistickets ook al heel wat, want je bent zeker 5 uur zoet met gewoon rondkijken. Zit ook een bustour in inbegrepen waarmee je rondrijdt door het Space Center en de verschillende launch pads ziet. En de exhibition van de Space Shuttle is echt een aanrader :j

Voor de andere pretparken heb je ook verschillende pakketten. Voor Universal Studios hadden wij een park-to-park ticket waarmee je in beide parken mocht (en van het ene naar het andere met de Hogwarts Express :D <3 ) van $165 per persoon. Wij hadden er dan ook een meal deal bij genomen van $20 per persoon waarbij je lunch + snack + unlimited drank krijgt. Uiteindelijk was dat zeker de moeite, omdat we gigantisch veel gedronken hebben en zo veel geld hebben uitgespaard (en de maaltijden waren zo ook voordeliger met dat pakket). Volgens mij heb je bij Disney ook zo'n pakketten.

Maar het blijft inderdaad wel een feit dat de parken duur zijn. Al raad ik zeker aan om op voorhand online wat dingen uit te zoeken, want in sommige parken betaal je online minder voor je ticket dan aan de kassa.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:28

Wij hebben bij het ksc de eerste keer een tour erbij geboekt. Geloof dat het dan 75 pp was. Laatste keer alleen de normale toegang ivm de kleine.

Disney was 105 pp geloof ik.