USA

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:24

Wauw Yasmine jij hebt wel echt een fantastische vakantie zeg, klinkt heel gaaf!

PreciousViva fijn dat het rond is! Ik zou ook even goed nazoeken welk visum je nodig hebt, met een ESTA mag je namelijk niet werken, en dus ook geen stage lopen als ik mij goed heb laten vertellen door vriendinnen die dat deden

@Emmaa__ Ik heb ooit die van mijn vader meegenomen naar een ander land, dat was geen enkel probleem vanuit de bank, hij heeft niks gemeld en bij verdenkingen bellen ze de eigenaar voor ze hem blokkeren normaal gesproken. Alleen kon ik hem niet gebruiken omdat mijn hotel eiste dat hij op naam van iemand uit het reisgezelschap stond en mijn initialen kwamen niet overeen met die op de pas. Als het voor een hotel ook is zou ik dat even uitzoeken. Winkels etc zullen niet moeilijk doen

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:28

Ik heb het hotel van tevoren gereserveerd en daarbij ook de cc informatie online ingevoerd, maar begin hem nu toch wel een beetje te knijpen := Heb uiteraard wel mijn eigen pinpas bij me met ruim voldoende geld erop, maar de cc is vooral zodat ik niet constant op zoek hoef naar een bank waar ik geld kan pinnen en met grote bedragen cash rond hoef te lopen..

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:00

Moet wel goed komen Emma. Gewoon in winkels vragen ze niet naar je ID als je gebruik maakt van de creditcard. Je zal wel af en toe moeten tekenen als je met cc betaald maar als je vader geen meldingen maakt van ongewenst gebruik dan zal dat ook geen probleem zijn. Vriend en ik gebruiken elkaars passen probleemloos. En hij woont in de VS en ik woon hier.

Nog een weekje en dan mag ik ook weer in het vliegtuig *\o/*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:26

In New York ben ik nooit gevraagd om ID voor gebruik CC, dus heb daar ook wel eens met de CC van een vriendinnetje betaald. In Florida ben ik tijdens het winkelen (zo'n shopping mall) wel gevraagd om ID (paspoort) en werd de handtekening gecheckt. Dus hangt denk ik maar net af van waar je heen gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:30

We zijn toch maar halsoverkop een cc aan het aanvragen met spoed. Zou morgen in huis moeten zijn, als dat niet lukt ga ik voor de cash passport van mastercard, die kan ik zo gaan halen bij GWK. Enige nadeel is dat ik hem fysiek moet opladen en dat kan alleen in Nederland.

Heb even gebeld met ICS (waar m'n vader dus een prepaid cc heeft) en meisje aan de telefoon gaf eerlijk aan dat het voor kleine bedragen echt geen probleem zou zijn, maar dat ik bij het betalen van het hotel echt vast zou komen zitten. Grootste risico is dat ik dus in principe identiteitsfraude aan het plegen ben als ik een krabbel moet zetten namens m'n vader en dat ik me niet kan legitimeren.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:36

Ook zo jammer om in de cel te zitten tijdens je vakantie haha. Hopelijk komt jouw cc morgen binnen!

Nadir

Berichten: 12737
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 12:36

Verstandig idd Emma.

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 12:39

Heb maar even contact opgenomen of ik hem evt mag komen ophalen of dat hij met spoed verzonden kan worden, hoop dat het goedkomt.
Stom dat ik hier niet eerder over na heb gedacht zeg...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:09

Goed plan, Emma. Ik ben de afgelopen dagen zelfs in winkels heel vaak naar ID gevraagd bij mijn cc. Zeker bij een mannennaam zal het opvallen dat het jouw cc niet is. En in hotels vragen ze ook altijd nog een cc + ID voor de security deposit dus goed dat je er toch nog een hebt aangevraagd!

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:10

Ja het is sowieso wel gewoon handig.. Maar de stress is nog niet over want ik ben benieuwd hoe hij vrijdag hier kan zijn := Heb nu gemaild dat ik hem evt zelfs nog wel wil komen ophalen ipv met de post versturen of dat hij met spoed verzonden wordt, maar heb nog niks gehoord ervan dus ben benieuwd..

Cowboy55
Berichten: 8538
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:35

Selka schreef:
Ook zo jammer om in de cel te zitten tijdens je vakantie haha. Hopelijk komt jouw cc morgen binnen!


Ach, Purny een uitstapje naar een echte ER, Emmaa_ een actieve Doe Vakantie in de County Jail? _O-

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:41

Ik heb maar een cash passport opgehaald bij de GWK, dan kan ik in ieder geval iets :)) En nou Cowboy, zullen we dat maar laten? :') Moet de maandag nadat ik terugkom gewoon weer braaf in de collegebanken zitten.

Cowboy55
Berichten: 8538
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:05

Emmaa_ schreef:
Ik heb maar een cash passport opgehaald bij de GWK, dan kan ik in ieder geval iets :)) En nou Cowboy, zullen we dat maar laten? :') Moet de maandag nadat ik terugkom gewoon weer braaf in de collegebanken zitten.


Come on! Live a little! _O- We kunnen niet allemaal met Mannatees gaan zwemmen weet je. Veel te druk voor die beestjes.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:12

Ik moet alles over de VISA inderdaad nog opzoeken :) Ik dacht eens bij Kilroy langs te gaan, die weten misschien wel hoe ik dat het beste kan doen.. Of heeft iemand van jullie tips?

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:51

Wanneer wil je vertrekken PreciousViva? Er kan best wat tijd in gaan zitten. Vraag eens na bij je stageplaatsen of ze ervaring hebben met buitenlandse stagiairs en aanvragen van een visum. En of ze dat zien zitten voor 2 (?) weken.. Ik heb zowel 6mnd stage als een jaar gewerkt in de VS en gelukkig had het ziekenhuis waar ik ging werken genoeg ervaring met visa werk om alles redelijk soepel te laten verlopen..

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:03

Slim Emma :j En over dat de bank belt voor ze hem blokkeren... vergeet dat maar. Lang niet elke bank doet dat. Mijn cc is vorig jaar zonder mij vooraf te informeren geblokkeerd. Had er mee gepind (pinpas lag nog thuis en moest toch de hoefsmid betalen :+ ) hier in de buurt en daar schijnt een skimmer actief te zijn geweest. Er is niks met mijn rekening gebeurd, maar cc was geblokkeerd, kon ik ook niet meer online inzien. Had wel met een paar dagen een nieuwe.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:25

Ik heb bericht van mijn zorgverzekering. De bedragen die zij vergoeden krijg ik op mijn rekening gestort. Ik moet het geld dus via cheque of CC overmaken. Weet iemand hoe ik aan een cheque kan komen?

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:49

Je hebt geen rekening van het zh in NY?

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:52

Needje schreef:
Je hebt geen rekening van het zh in NY?

Heb ik

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:55

Maar als je de bankgegevens heb kan je dan niet gewoon via internetbankieren overmaken?
Heb echt geen idee hoor. Dacht altijd dat je moest betalen in de usa en het dan later terug kreeg van je eigen verzekering.

purny

Berichten: 27619
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:57

Het enige wat ik heb is een A4 met gegevens van mij en de kosten... ik kan nergens bankgegevens terugvinden

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:24

kan je het zh niet mailen hier over?

Cowboy55
Berichten: 8538
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:44

Needje schreef:
kan je het zh niet mailen hier over?


Of de CC maatschappij bellen? Hallo, ik wil betalen maar ik weet niet hoe? Dat kun je ook het zh vragen natuurlijk.....

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:15

MacavityL schreef:
Wanneer wil je vertrekken PreciousViva? Er kan best wat tijd in gaan zitten. Vraag eens na bij je stageplaatsen of ze ervaring hebben met buitenlandse stagiairs en aanvragen van een visum. En of ze dat zien zitten voor 2 (?) weken.. Ik heb zowel 6mnd stage als een jaar gewerkt in de VS en gelukkig had het ziekenhuis waar ik ging werken genoeg ervaring met visa werk om alles redelijk soepel te laten verlopen..


Ik vertrek eind februari 2018 naar Canada en zal half maart naar Amerika gaan! Dus ik heb nog ruim een jaar de tijd, moet genoeg zijn lijkt mij? Wil het zo snel mogelijk wel allemaal gaan regelen maar ik moet nog even wachten totdat ik mijn volledige kliniekrooster heb voor volgend jaar en ik dus weet hoeveel weken ik vrij kan hebben voor eventueel nog wat te reizen na de stages. Lijkt me handiger als ik alle informatie heb voordat ik met de visa-aanvraag begin.
Heeft iemand van jullie ervaring met internationaal rijbewijs aanvragen want dat is nodig als je in Amerika wilt autorijden toch?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:24

Ja dat internationale rijbewijs is ik tien minuten gepiept bij de ANWB winkel. Is niks meer dan een vertaling van het rijbewijs dat je al hebt.