Wintersport 2011/2012 deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:15

DieL_Zor schreef:
Nice Carlijn :D

Ahh dat is gemeen van je vader Fee! hahaha

Jullie brengen me op het idee om is even mn foto's uit te zoeken van wintersport, zijn er maar 600 :p

ooh joh! is niks :D haha.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:15

Leuk Carlijn!! Maar doe voortaan wel je handschoenen aan, ski's en boards kunnen erg scherp zijn. Liever een snee in je handschoen dan een vinger eraf! :o

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 22:17

Carlijnx schreef:
DieL_Zor schreef:

Jullie brengen me op het idee om is even mn foto's uit te zoeken van wintersport, zijn er maar 600 :p

ooh joh! is niks :D haha.

Is al een selectie uit heel veel :')
en dan kom je toch weer foto's tegen, drama _O-

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:17

Fee_ schreef:
Leuk Carlijn!! Maar doe voortaan wel je handschoenen aan, ski's en boards kunnen erg scherp zijn. Liever een snee in je handschoen dan een vinger eraf! :o

Hmm, jaa das eigenlijk wel waar ja! Twas alleen zo warm :')

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:15

Fee heeft idd een punt. Handschoenen zijn best wel belangrijk, schijnt :P Net als een bril eigenlijk. Niet alleen handig tegen sneeuwblindheid maar ook voor, om maar eens wat te noemen, rondvliegende stokken. Had eens een kind in m'n groepje die gevallen was, waarna een of andere lu llo het presteerde om dat kind met zijn skistok in het gezicht te raken.

Er zijn trouwens echt leuke handschoenen voor warm weer, van die gekleurde. Die wil ik ooooook <3 Heb nu zoiets.
Afbeelding

Waar was je op vakantie Carlijn? Ziet er lekker rustig uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:22

Het panorama-platform op de gletsjer in Sölden :brr:

Afbeelding

Ik kan het iedereen aanraden daar heen te gaan, superpistes met supersneeuw.

Afbeelding

Je zult zeker wel lekker bruin zijn geworden Carlijn :))

missfitness

Re: Wintersport 2011/2012 deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 06:39

Jaaaaa Sölden ben ik ook geweest en die panorama is zo mooi!!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:18

Leuke foto's komen er voorbij +:)+ !

Het is echt ongelovelijk hoeveel sneeuw er nog ligt; mijn vrienden in O'rijk skieen/boarden nog steeds iedere dag en genieten ervan dat alle toeristen inmiddels verdwenen zijn :+ .

Toen ik er 1,5 week geleden was, ben ik vanuit het dorp naar een hut boven gelopen (Pointenhof). Het weggetje was natuurlijk gewoon sneeuw-vrij, maar naast me was er gewoon een "sneeuwwand" van nog zeker 1 - 1,20 m :wow: !!

A.s. vrijdag gaan we weer 4 dg naar O'rijk, dit keer niet om te skieen (alhoewel een paar vrienden er wel over denken de skies nog mee te nemen), maar om te wandelen :') (doen we ieder jaar met pasen).
Ben benieuwd wat er dan nog aan sneeuw ligt.
Het schijnt te gaan regenen :\ en dan kan het nog wel eens hard gaan met de dooi.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 08:54

Ik wil ook!!!

Gave foto's van Solden :) Daar was ik met oud en nieuw!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 17:02

Sterre wat een geluk heb je toch dat je zo dichtbij woont :D Have fun!

Die 1e foto repelsteel :wow: tof!

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:19

Serendipity1 schreef:
Fee heeft idd een punt. Handschoenen zijn best wel belangrijk, schijnt :P Net als een bril eigenlijk. Niet alleen handig tegen sneeuwblindheid maar ook voor, om maar eens wat te noemen, rondvliegende stokken. Had eens een kind in m'n groepje die gevallen was, waarna een of andere lu llo het presteerde om dat kind met zijn skistok in het gezicht te raken.

Er zijn trouwens echt leuke handschoenen voor warm weer, van die gekleurde. Die wil ik ooooook <3 Heb nu zoiets.
Afbeelding

Waar was je op vakantie Carlijn? Ziet er lekker rustig uit!

Ik was naar Kaprun, en dit was in Zell am see, zo'n 5 km verderop :)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:21

Jaa, ik ben zeker bruin geworden :D Iedereen op school dacht dat ik naar de zon op vakantie was haha :+

Wauw die panorama is gaaf! En gletsjers hebben idd echt mooie piste's en super lekker sneeuw! Hadden wij in Kaprun ook :j

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:50

Heb nu echt gedag gezegd tegen de sneeuw... Nu in München, waar ik gelukkig vanuit het dakterras van de uni nog wel de alpen kan zien. Zo raar om m'n snowboard achter te laten na 3 maanden! Maar... nog "maar" 8 maanden, dan begint het seizoen weer. Bekijk het van de positieve kant :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:03

Wij waren afgelopen WE (weer :+ ) in O'rijk.
We gaan daar altijd met pasen heen om te wandelen. Eerste paasdag heeft het gigantisch gesneeuwd :wow: en op Pass Thurn werd er ook nog volop geskied.
Maandags was de sneeuw dan wel weer snel weg in het dal :+ .

Afbeelding ** Afbeelding ** Afbeelding

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:47

hahaha, dat is snel gedooid dan!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:58

Wow dat is heel hard gedooid :=

Toch nog een beetje de bergjes om je heen Laris <3

Ga deze week m'n filmpje in elkaar zetten die ik gemaakt heb met die sleutelhanger-helmcamera :D En de goPro-film is ook bijna af *\o/*

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:25

Ik ga morgen weer lekker boarden. Een uurtje met school, maar toch.. IK GA BOARDEN! :+:
Haha!

Snel gedooid zeg! :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 23:23

Oehh nice! Veel plezier alvast :D

Terug terug terug!!! <3

Afbeelding

En nog wat actiefotootjes (allemaal stills van de goPro)

Afbeelding

Afbeelding

En daarna lag ik languit _O-

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:24

Gaaf!!! :+:
Ik wil ook echt terug, kan nu al niet meer wachten tot volgend jaar, haha!
En ik ga met de kerst ook nog naar Lapland :):) Rendieren, Husky's, sneeuwscooteren, ik hou er wel van denk ik. :D

Over tien minuutjes stap ik op de fiets naar snowworld, zin an! :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:57

I LIKE your outfit !!! :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:06

Mine? Tnx :D Ben er nog steeds blij mee, ben alleen nog op zoek naar een leuke oversized, lange hoodie, langleve de uitverkoop O:)

Ohh Fee wat lijkt me dat toch zo ontzettend gaaf!!
Ik wil heel graag naar Zweden, geen idee waarom want ben er nog nooit geweest en ken er ook geen mensen ofzo maar iets in dat land trekt me heel erg aan...

Ging het boarden weer lekker?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:08

Ja, Zweden lijkt mij ook tof. :D

Boarden was best saai. Was wel lekker om weer even op een boardje te staan, maar kon mijn eigen niet meenemen, omdat ik daarvoor nog les had op school. Dus alleen m'n eigen boots mee genomen. Board was gewoon niet fijn, en je bent na twee bochtjes al weer beneden natuurlijk. Daarnaast was de les (we moesten in een klasje) ook nog eens ver onder mijn niveau, maar ja joh. Niets overtreft de heerlijke bergen in Oostenrijk. :))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:31

Ooow wat fijn, die boards daar zijn niet echt gewaxt :')
Beetje jammer ook dat je perse in een klasje moest, mja je hebt in ieder geval weer even sneeuw gezien :)

De echte bergjes blijven gewoon het beste :+:

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 17:57

Hmm doen of niet?

Weet niet zo goed of ik 'm lang genoeg vindt, hij moet in ieder geval over m'n kont.
Model is volgens de site ongeveer even groot als mij en ook wel dezelfde bouw. Zal ik 1 of 2 maatjes groter doen of maar even verder zoeken?
Iemand enig idee hoe die maten van Roxy vallen?

Afbeelding
Afbeelding

http://www.rockon.de/shop/docs/show_mod ... &pic=38908

Gingen er nou trouwens nog bokkers naar de Dutchweek in Valtho? Wel toch?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:30

We zijn inmiddels al weer 3 mnd verder in het jaar (en nog maar een maand of 4 tot aan het nieuwe ski-seizoen *D !), maar O'rijk blijft leuk <3 !

Ik was er het afgelopen WE en heb het ondanks de regen, hardstikke naar mijn zin gehad!

Klein verslagje:

Toen ik vrijdag middag in SJ aankwam, begon er een flauw zonnetje te schijnen na de gigantisch regenbuien die ze daar 's ochtends nog hadden.
Ben eerst bij een vriend koffie gaan drinken en toen ik bij de plek aankwam waar we elkaar allemaal zouden treffen, waren mijn Ierse vrienden (W & D) ook net gearriveerd.
Heerlijk buiten in het zonnetje gezeten en 's avonds was er allerhand te doen op de Marktplatz.
Zaterdagochtend kwam mijn vriendin, samen met haar dochter, nog een vriendin en hun 3 vrienden.
Zij zouden een week op vakantie naar het Gardameer gaan, maar omdat dus W & D in O'rijk waren, hadden ze besloten om 's ochtends om een uur of 8 :O een tussenstop in SJ te maken, zodat we gezellig met z'n allen konden ontbijten :) .
's Middags ben ik met een vriend en W & D wezen wandelen. Die vriend woont in SJ en weet natuurlijk de mooie plekjes daar.
De wandeling was prachtig, alleen jammer dat het halverwege begon te gieten en we er binnen een mum van tijd als een paar natte poedels uit zagen := ...
's Avonds was het dorpsfeest, helaas ook in de pissende regen :\ . Gelukkig stonden er veel tenten en kon je overal droog staan en/of zitten.
Ook gisteren goot het weer pijpestelen :x . Nu kon ik natuurlijk naar huis gaan, maar ja, als je maar zo kort dáár bent waar je graag bent, doe je dat natuurlijk niet ;) .
We besloten om met z'n vieren naar Kitzbühel te gaan, het chique ski-oord van Tirol, om koffie te drinken. Het is een prachtig stadje om te zien, dus we hadden iig een doel :) .
Wonder-boven-wonder knapte het weer op en zo besloten we om naar het Kitbüheler Horn te gaan, de hoge berg van Kitzbühel. Als je daar eenmaal op het hoogste punt bent (daar waar de antenne staat), kan je rondom kijken en zie je bij helder weer alle bekende bergen en kun je zelfs tot aan Italie kijken. Helaas hingen de wolken voor de toppen, maar we konden wel het dorp zien waar wij altijd zijn en ook de delen waar we altijd skieen; super mooi!
Toen we naar beneden liepen hadden we nog een highlight: we hebben Edelweiß gezien :# :

Afbeelding

Eigenlijk is het maar een onschijnbaar bloempje, maar erg zeldzaam en het is dan ook absoluut verboden om ze te plukken! Ik heb er ooit eentje gezien toen ik een jaar of 14 was en dat is dus al ehhh ... heel lang geleden :+ .
Eenmaal bij het Mittelstation aangekomen, begon het van de ene-op-de-andere-minuut te betrekken en daana te regenen, maar toen zaten wij inmiddels al aan een drankje; dit keer hadden we dus dikke mazzel +:)+ !
Daarna was het helaas time to say goodbye ;( ...

Hier een paar foto's hoe het er afgelopen WE uit zag:

Afbeelding
De Wilder Kaiser heb ik het hele WE niet te zien gekregen :+ !

Afbeelding
St. Johann vanaf het Kitzbüheler Horn gezien; links van het weggetje is Harschbichl :)

Afbeelding
Houtwerk Eggers, St. Johann

Afbeelding
Het dal wat je ziet gaat naar Pass Thurn, het dorp is Jochberg