USA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 06:34

Wauw, prachtig!!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:20

White mountains? Noord oostelijk van New York? Daar wil ik alles van weten :D

Wij gaan namelijk volgende maand!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:27

White mountains zijn prachtig! Wij zijn er ook doorgekomen op weg van Boston naar Montreal :)
Hebben overnacht is Stowe, bij de B&J fabriek in de buurt :D

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:30

Gaaf Grit!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:42

WoW, prachtige foto's en echt iets voor mij (behalve de ballonvaart dan :o ).

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:35

Wauw Grit die foto's! Prachtig! En klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben, veel plezier nog :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 04:57

Victory-Boy, ik heb de ballon met de auto gevolgd, zat er dus ook niet in :D . Maar evengoed bijzonder, was een wens van mijn moeder en dit heeft ze nu met haar kleinkinderen in Amerika kunnen doen.


Ik heb de B&J fabriek gemist :oo .

Helaas werd mijn vriend vandaag niet fit wakker, dus we hebben ons beperkt tot wat rondtouren en mooie plekjes bezoeken die op korte loopafstand waren. Het was heerlijk weer, fris, maar met zon en weinig wind.
De watervallen zijn nu op hun sterkst door al het smeltwater. Toch ligt er nog veel sneeuw/ijs, wat het lopen soms lastig maakt.
Nu zijn we weer een Franklin om nog wat dagen bij mijn broer door te brengen voor we vrijdag terug vliegen.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding

Anoniem

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 11:05

Wij zijn ook in de White Mountains geweest! Wij zijn er gestopt onderweg van Cape Cod naar Niagara Falls. Vond het echt erg mooi :j

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 11:40

Gaaf hoor Grit!!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:26

Prachtig, hoor, ik ben dol op watervallen. <3
Als we ergens zijn probeer ik altijd te kijken of er watervallen in de buurt zijn, haha.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:07

Gave foto's!!!

Ik ben nu nog in New york! Als iemand nog leuke tips heeft? We hebben al best veel gedaan. We gaan direct even bellen en als het kan vandaag die helicopter vlucht maken. En nog naar brooklyn .


Afbeelding
Ik heb m op haha! Moest wel even in de rij staan. Maar hij was heeeel lekker!


Afbeelding
9-11 museum geweest, mega indrukwekkend .


Afbeelding

Afbeelding
Super brunch op 1e paasdag bij Balthazar


Afbeelding
Heeeeel veel lekker koekjes


Afbeelding
En yes! Ook hier hadden we plek. Hij was goddelijk.


Afbeelding

Afbeelding
2e paasdag hightea in het plaza hotel. Super mooi en tof sfeertje.


Afbeelding

Afbeelding
Gisteren een bootje gehuurd bij the boat house, heerlijk zonnetje erbij en lekker geluncht daar.


Afbeelding
Times square natuurlijk!


Afbeelding

Afbeelding
Top of the rock. Enorm mooi uit zicht .

Verder zijn we nog naar central park zoo geweest. Morgen willen we naar het natural history museum.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:15

Wauw wat mooi Grit <3

Tof Rockey! Ik wil ook weer naar NYC!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:27

Je bent bij Dominique Ansel geweest <3 (volgende maand hebben ze een raspberry/earl grey cronut......)

Natural History Museum is heel leuk, pas op voor de dino's ;)!
Misschien kan je nog een fiets huren in Central Park? En heb je al een (bus)tour van Manhattan gedaan? Mocht je interesse hebben, ik heb een tip voor een supergoede tour.
Lekkere burgers: Shake Shack!
Superlekker ontbijten doe je bij the Grey Dog (zitten overal in Manhattan) en probeer vooral de raspberry lemonade, dit was de allerlekkerste limonade die ik ooit heb gedronken.

Deze staan op mijn lijstje voor volgende maand:

Fietsen in CP
45 Cronuts eten bij Dominique Ansel
De High Line bezoeken
Coney Island *\o/*
Grand Central Station (eronder zit een Food Market *\o/* )
Alles opeten
Nog meer eten
Nog meer zin in milkshakes? Hier nog meer lekkere: http://www.cityguideny.com/article/Milk ... PdTC6IlGUl
Oh ja, en ik wil ook een Frrrrozen Hot Chocolate bij Serendipity
http://www.eileenscheesecake.com/ : volgens Yelp de beste cheesecake van NY
Clinton Street Bakery: volgens NY Times de beste blueberry pancakes

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:18

Ga pizza eten bij Grimaldi's in Brooklyn (vlak naast de Brooklyn Bridge)!!! Wauw, beste pizza die ik ooit heb gegeten <3 Je moet soms even aanschuiven, maar het is het wachten echt waard :j (en de rij gaat best snel vooruit).

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:33

Lekkere uhh, mooie foto's Rockey :D , ben benieuwd naar de helikoptervlucht. Geen idee of ik dat zou durven, maar lijkt mij een mooie ervaring.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 13:45

Ik kom hier even heel brutaal binnen vallen met wat vragen haha. Ik heb nooit echt een zwak gehad voor Amerika, maar ik ben op zoek naar een buitenlandse stage en er is een hele gave kans op mijn pad gekomen... Maar dit gaat dus om een plek in de US, Baltimore om precies zijn. Als ik aan de US denk, denk ik dus niet echt aan Baltimore haha, en ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Vandaar dus mijn vragen.

Iemand die in Baltimore is geweest? Hoe is de stad? Hoe is de omgeving? Is er veel te doen/zien, mooie natuur etc?

Dinsdag heb ik via Skype een gesprek, ben zooo benieuwd!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:32

Ik woon vlakbij Baltimore. :D

Baltimore zelf ben ik niet zo weg van, maar dat komt misschien deels omdat ik daar bijna nooit toeristische dingen doe. Er is een ontzettend groot contrast tussen de arme en de rijke wijken, dus zorg ervoor dat je van tevoren weet waar je terecht komt.

De omgeving is hartstikke leuk, maar er is maar weinig OV, dus dat is ook iets om over na te denken .... kan je zelf op verkenning of ben je op andere mensen aangewezen? Er is veel mooie natuur, maar niet zo woest als in het westen, geen rode rotsen enzo. DC is vlakbij. New York, Philly, Pittsburg, etc een paar uur met de bus/trein. Je zal je in ieder geval niet vervelen.

Succes!

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:52

Ik vond Baltimore erg leuk!

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:32

Ik zat in Baltimore in het centrum dus kon makkelijk naar de haven lopen. Is ook het enige wat ik daar gezien heb, rondom de haven, en dat was erg leuk.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:20

Oke fijn om te horen! Ik hoor toch inderdaad vooral veel dat over die goede en slechte wijken, en dat klinkt nou niet echt aantrekkelijk.. Het gaat om een stage van minimaal 7 maanden, maar wel gewoon (meer dan) fulltime, dus heb ook niet mega veel vrije tijd. Maar wil toch wel een beetje in een leuke stad terecht komen. Zelf wilde ik het liefst naar Canada maar daar heb je niet zoveel labs die doen wat ik wil, en deze groep staat echt hoog aangeschreven.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:05

Wát een gave foto's, Grit en Rockey!! In welk hotel in NY overnachtte je?


Onze rondreis krijgt al iets meer vorm. Zojuist hotel in Boston geboekt en de treintickets voor Boston-NY. Nu zoeken we nog een hotel in NY, huurauto voor NY-Chicago en misschien ook alvast een hotel in Chicago. Verder laten we de opties open en beslissen we pas ter plekke wat we gaan den :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:15

Margoooo schreef:
Oke fijn om te horen! Ik hoor toch inderdaad vooral veel dat over die goede en slechte wijken, en dat klinkt nou niet echt aantrekkelijk.. Het gaat om een stage van minimaal 7 maanden, maar wel gewoon (meer dan) fulltime, dus heb ook niet mega veel vrije tijd. Maar wil toch wel een beetje in een leuke stad terecht komen. Zelf wilde ik het liefst naar Canada maar daar heb je niet zoveel labs die doen wat ik wil, en deze groep staat echt hoog aangeschreven.

Maar dat heb je in alle steden wel he. Baltimore heeft idd slechtere wijken, maar als je het zo bekijkt hebben Amsterdam en Utrecht dat ook! Je ervaart het alleen als intimiderender omdat het een onbekende omgeving is denk ik.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:30

Wat heerlijk dat jullie zo 4 weken gaan touren Plien. Qua huurauto ben ik gewend deze vanaf de luchthaven op te pikken, daar staan de shuttlebussen klaar.
En wat betreft de huurmaatschappij kijk ik even welke op dat moment de beste deal geeft. Maar wel altijd bij een grotere bekende huurmaatschappij.

Hoe lang blijven jullie in Boston? Het is een leuke stad die je gemakkelijk te voet kunt verkennen. Quincy Market is een leuke plek (allerlei afhaaleettentjes in een grote hal met ook een mooi plein eromheen). Er zit in het centrum/havengedeelte een zeeaquarium, niet bijzonder, maar leuk om doorheen te lopen. Je hebt de ducktours (bus die ook een stuk op het water vaart). En Prudential Centre is een groot overdekt winkelcentrum met de Prudential Tower, ik ben er nooit in geweest, maar moet een geweldig uitzicht geven.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:24

Ik vond Boston wel leuk en mooi, maar nou ook niet zo wauw. De geschiedenis is heel interessant, maar met 2 dagen waren we er helemaal op uitgekeken. Maar we hadden ook wel slecht weer, dus dat kan ook meespelen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 23:44

Ik zou er ook niet meer als twee dagen voor vrijmaken, maar dat vind ik wel prettig, overzichtelijke stad :D
Vanwege de kou hebben wij toen het zee aquarium bezocht, daar was het lekker warm.