Australië 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:24

Fijn om te horen. Ik heb idd de highlights van Sydney en een dagje blue mountains staan.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 13:44

Dan heb je al mooie dingen staan om te zien hoor :D BM zijn echt prachtig!
Opera gebouw vond ik nu niet echt heel spectaculair maar goed ben dan ook liever van de plekjes waar weinig toeristen komen vind dat mooier dan al die toeristische trekpleisters..

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:05

Onze plannen voor maart zijn niet door gegaan :(

Maar nu zitten we te denken aan juli Darwin, Litchfield NP en Kakadu NP voor ongeveer 2,5 week.
Iemand aanraders/tips?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 01:41

Leuk! NT is mijn favoriete deel van Australie!! Nog precies 3 weken wachten en dan mogen wij weer!! *\o/*

Je zit in juli midden in de Dryseason, dus heb je de goede tijd vh jaar te pakken, het is dan wel hoogseizoen in Darwin, dus het kan wat drukker zijn qua toeristen.

Sowieso naar de Sunset Markets op Mindil Beach gaan als je in Darwin bent, erg leuk altijd!
Rondom Darwin is ook genoeg te doen, je hebt hier wel een auto voor nodig, maar het is sowieso wel handig om een auto te huren, tenzij je alleen georganiseerde tours wilt doen. Wat ik aanraders vind om heen te gaan:
- Territory Wildlife Park, een soort dierentuin met veel local wildlife maar ook andere dieren.
- Crocodylus Park wat vooral gericht is op krokodillen.
- Jumping crocodiles bij Adelaide River. Ik vind dit een leuke en laagdrempelige manier om een keertje een rivier op te gaan in deze omgeving.
- Didgeridoo Hut in Humpty Doo voor Aboriginal kunst etc.
- Berry Springs waar je kunt zwemmen en picknicken.
- Als je er langs komt onderweg: stoppen in Adelaide River voor een biertje en een foto met Charlie de Buffalo uit Crocodile Dundee.

Litchfield en Kakadu zijn geweldig! Trek voor Kakadu minimaal 3 dagen uit, Litchfield zou je in een dag kunnen doen, maar is wel een lange dag dan. Als je krap in de tijd zit, kun je er ook voor kiezen een van de twee te doen, aangezien de natuur in beide parken vergelijkbaar is. Ik zou in dat geval kiezen voor Kakadu. Stop onderweg naar Kakadu ook zeker bij 'Window to the Wetlands'.

Ikzelf vind Katherine (met de Katherine Gorge) en Mataranka (met de Therrmal Pools en oude Elsey Homestead) ook een bezoek waard, maar dat is wel een stuk verder rijden.

Qua tijdsplanning hebben wij een paar jaar geleden het volgende gedaan in iets minder dan twee weken met een camper: Darwin - Jabiru - Pine Creek - Adelaide River - Litchfield - Darwin (ong 800 km in totaal).
Wij zijn wel 'langzame reizigers' en houden er tijdens vakanties niet van om honderden kilometers te moeten rijden op een dag.

Beetje uitgebreid verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten, roep maar, ik kom al sinds 2005 elk jaar in die regio :)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:10

Ik zat in januari 4 dagen in Sydney voor de 3e keer en vond het nog niet lang genoeg. :') Ik houd gewoon van die stad.

De coastwalk langs de oostkust is flink gepromoot de laatste jaren, want wat was het druk met toeristen die over de hekken de rotsen opklauterden voor een selfie! Maar blijf dat een aanrader vinden :j Bondi vind ik persoonlijk bij lange na niet de mooiste baai, wel het langste strand.

En ik wil echt terug naar Tasmanië...wat een prachtig eiland is dat! Nu hebben we alleen Bruny Island en Hobart gezien, maar wil graag nog meer zien van Tasmanië. We gaan dus weer sparen om daar (samen met mijn broer) een volgende keer nog eens wat meer te bekijken.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:31

Bedankt voor de tips Barramundi :D
Heb je toevallig ook nog tips voor accommodatie?
Of raad je aan om een camper te huren? Waar hebben jullie de camper gehuurd?

We vinden het niet erg om een paar uur te rijden, maar we willen deze vakantie wat minder rijden dan vorig jaar (17 dagen Canada, 4.000 km gereden :') ).

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:10

Wij verblijven altijd bij vrienden dus het is al een tijd geleden dat ik accomodatie geboekt heb in Darwin. Via AirBnB is wel het eea te vinden daar. Verder was de Cavenaugh Hotel altijd wel goed en Mirrambeena Resort hoor ik ook goede verhalen maar geen idee wat dat kost.

Als jullie meer dan alleen Darwin willen zien, zou ik voor een camper gaan. De dingen die ik aangedragen heb, doe je veelal niet in een dagtripje. Er is in NT vaak bij elk roadhouse wel motel accomodatie dus je kunt wel met alleen een auto rondreizen maar ik vind het vaak best aan de prijs (weet natuurlijk niet wat voor budget jullie hebben).

Wij hebben onze campers de laatste jaren via Mighty gehuurd maar kregen ook vaak een Britz mee. Ze zijn vrij basic maar wij hebben er veel plezier aan gehad.
Zo eentje:
Afbeelding
Ook ooit eens een Wicked gehad maar die gaf halverwege de geest en ik heb het idee dat je bij hun ook wel voor de naam betaalt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:58

Westernfreak schreef:
Ik zat in januari 4 dagen in Sydney voor de 3e keer en vond het nog niet lang genoeg. :') Ik houd gewoon van die stad.

Ik zit er nu (met paar onderbrekingen) alweer zes maanden. :')

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:38

Barramundi: we willen inderdaad meer dan alleen Darwin zien :j Camper lijkt ons leuk, hebben meteen de site van Mighty bekeken, die kende ik nog niet!
Heb je een 4x4 nodig voor o.a. Litchfield en Kakadu?

Budget is vrij ruim, maar hoeven geen luxe (onbetaalbare) hotels te zijn ofzo :')

Weer bedankt voor de tips!
Mijn vriend moet nog even vrij krijgen en dan tickets boeken :):)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 03:52

Litchfield sowieso niet in de Dryseason. Kakadu hangt af van wat je wilt zien. Wij hebben het toen met een 2WD (de camper op de foto) gedaan en dat was prima te doen. Je kunt dan alleen sommige delen niet doen. Wij hebben dat toen voor lief genomen en zijn een avond met een vriend van ons in zijn 4WD naar de zonsondergang bij Ubirr Rock gegaan.
Je zou kunnen overwegen dat met een tour te doen, die komen overal wel. Of een 4WD camper huren maar die zijn een stuk duurder en sowieso zou ik goed vragen waar je dan wel en niet mag komen, want soms zitten daar alsnog restricties op. Bepaalde delen van Kakadu worden vaak specifiek genoemd als verboden terrein en het kan ook afhangen van de conditie van de wegen. Als er nog veel onder water staat, voegen ze dat gewoon toe aan je contract >;)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:47

Ja we overwegen wel een korte tour te doen en daarna nog een auto/camper te huren om wat meer vrijheid te hebben :)
Tickets zijn geboekt :):)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:48

Leuk!!! *\o/* Nu kan het aftellen en de voorpret echt beginnen!

Ik moet nog 12 dagen werken (inclusief vandaag) voor we gaan!!! Gelukkig is cyclone Debbie afgebogen naar het zuiden, dus ik denk dat er niet veel regen meer zal vallen in het noorden wat roet in het eten kan gooien.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:17

Oh lekker aftellen :):) en ook fijn dat Debbie afgebogen is van het noorden weg!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:05

Is er nog wat activiteit in dit topic? Ik overweeg 3.5 week Australië deze zomer en ben erg benieuwd naar ervaringen

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:10

Over 7 weekjes vertrekken we al :):) tickets en camper zijn geboekt, nu route uit aan het stippelen!
Heb er onwijs zin in!

Waar wil je heen Phylos?

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:11

Heel tof Darah.
Leuk phylos, wat wil je?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:29

Ik ga met de organisatie Avantareizen naar midden en Oost Australië. We gaan met auto's/busjes en wildkamperen. Een echte vaststaande rondreis is het niet zoals je bij Fox oid hebt. Uiteraard kent de reisleider hoogtepunten, maar we mogen ook zelf ideeën inbrengen. Het gaat vooral om de natuur en een stukje cultuur. Sydney komen we sowieso en ik zag ook iets van blue mountains Uluru en great barrier reef

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:40

Oh ik had je topic gelezen ja.
De plekken die je noemt zijn wel echt de standaard toeristische plekken. Maar mooie plekken hoor.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:46

Ik had je topic ook voorbij zien komen. Leuk dat je zelf ideeën mag inbrengen ondanks dat het een groepsreis is!

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:35

Ja een aantal (toeristische) hoogtepunten wil je ook wel zien natuurlijk. Nu ben ik verder aan het zoeken naar wat minder bekende maar net zo mooie plekken.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of een paardentocht daar kan/de moeite waard is en waar.

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 02:27

Phylos, ik heb in QLD en NSW wel veel trektochten te paard kunnen vinden van een halve dag/hele dag, maar deze zijn vaak redelijk prijzig of slecht te bereiken omdat ze in de middle of nowhere zitten om zo maar even te zeggen. Als je er kunt komen is dat natuurlijk geen probleem, maar omdat ik met het openbaar vervoer moet reizen gaat dat niet.

Ik vertrek over 2 dagen vanuit Adelaide naar Sydney en dan ga ik omhoog langs de kust naar de Whitsundays om daar een zeiltocht over het rif te doen.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:32

Wauw gaaf joh zo'n zeiltocht klinkt ook gaaf

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 10:09

Heb je tussendoor binnenlandse vluchten?

Die zeiltocht is echt prachtig :D

Ik zal eens kijken of ik de folder van de rit kan vinden waar ik in eerste instantie heel wilde.

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:53

gribaldi schreef:
Heb je tussendoor binnenlandse vluchten?

Die zeiltocht is echt prachtig :D

Ik zal eens kijken of ik de folder van de rit kan vinden waar ik in eerste instantie heel wilde.


Ja ik heb heel goedkoop vluchten kunnen boeken omdat ik een Australische creditcard heb en dan is het ineens een stuk goedkoper omdat het in AUD gaat. En het is geen hoogseizoen, wat ook helpt.

Ik heb echt heel veel zin in de zeiltocht. Vooral ook omdat je bij deze echt naar de buitenkant van het rif gaat, waar het het mooiste is.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Australië 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 13:17

Oh dat is ideaal inderdaad!

Ja prachtig, zeker als je helder weer hebt! :D Ben er wezen snorkelen :)