Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:08

Ik ga in oktober 3 weken naar Indonesië op vakantie, naar Bali, Lombok en Java. Weet iemand welke inentingen ik daar voor nodig heb? Ik kan het niet terugvinden op de site van de GG&GD.

Kan het zijn dat er ook nogal een flink prijsverschil tussen zit? M'n vriend kan ze bij zijn huisarts halen en betaald voor 1 prik € 12,50 excl., mijn huisarts (tenminste de receptie) stuurde me door naar de GG&GD. Maar op de site van de GG&GD prijzen van zelfs rond de € 50,- Scheve mond

Wie kan mij helpen aan deze info?

klaziena
Berichten: 114
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: nh

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:40

Je kan ook ff navragen bij je ziektekostenverzekering of hun het vergoeden, ik ga nl in juni naar Thailand en kost zelfs 95 euro!
Je kan het beste toch ff de GG&GD bellen of op de site van Thomas Cook kijken daar staan vaak ook inenting adviezen!
succes en heel veel plezier alvast!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:05

wij hebben ons gewoon bij de huisarts laten inenten....
wat het koste weet ik zo goed niet meer...wel dat die in je bil wel zeer deed!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:23

Bellen naar de GGD voor het meest recente nieuws voor hoe en wat.

Overigens : AM - BI Knipoog

NYONYACILLA
Berichten: 27
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Den Haag/Gouda

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:24

Hoi Mayo,

Wat gaaf dat je naar Indonesia gaat! ik ben jaloers! Afgelopen zomer ben ik er voor de 3-de keer geweest. Geweldig!!!!!!!!!

Maar welke prikken heb je nodig... ik moet even nadenken.
in ieder geval DTP (difterie, tetanus, polio) dat is 1 prik, en de laatste 2 heb ik even opgezocht. Dat zijn buiktyfus en hepatitus-A. En ik weet niet hoe het met malaria zit in lombok, maar voor bali en java hoef je niet perse malariatabletten te slikken. Wij hebben dat nooit gedaan.

Ik weet nog wel de eerste keer dat wij gingen, in 1998, toen hadden wij de prikken gehaald bij het havenziekenhuis in Rotterdam. Daar waren we ontzettend veel geld kwijt. De andere 2 keren gewoon bij de dokter, maar de preciese prijzen weet ik niet meer.

Ga je een rondreis doen?? Zo ja, waar ga je allemaal heen? (als je dat wil vertellen hoor! maar ik ben nieuwschierig!)

Groetjes

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 10:31

Hmm.... Als ik me dan laat inenten via de GG&GD ben ik +/- € 120,- kwijt... M'n vriend ongeveer de helft waarschijnlijk, ik ga toch echt kijken of ik via zijn HA kan. Ik ga iig even informeren wat ik van m'n verzekering wel/niet terug kan krijgen. Als het goed is hoef ik iig geen malariatabletten te slikken hoorde ik gisteren van m'n 'schoonouders'.

@NYONYACILLA, ik heb geen idee waar ik allemaal heen ga Haha! M'n 'schoonouders' plannen het geheel en ik maak het gewoon mee *LOL*

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:53

www.lcr.nl

Handige site.

Ben ook al 3 x geweest! Als je naar Lombok gaat moet je eens kijken of je ook naar de Gili's kan. Gili Air, Gili Meno en Gili Trawangan zijn 3 eilandjes voor de kust van Lombok met alle drie een heel eigen sfeer. Mijn schoonzus runde daar jarenlang een duikschool (op Air) en op Trawangan heeft een neef van mijn vriend een Ierse kroeg.

Hepatitus A, DTP en buiktyphus zijn idd de inentingen die je nodig hebt (als je hepatitus A binnen een jaar (maar drie jaar mag ook!) herhaalt, zit je voor de komende 10 jaar goed) Malaria wordt ook aangeraden, maar het hangt er van af waar je heen gaat. Ik heb het alleen de 1e keer geslikt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Welke inentingen nodig voor Indonesië? (Bali/Lombok/Java

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:50

Volgens mij krijg je het ook vergoed van je ziekenfonds moet je maar even navragen.