Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:51

Hoi,
Ik zit er over te denken om in september naar Cuba te gaan. Ik heb op internet al vanalles gelezen natuurlijk maar ik was benieuwd of er hier ook iemand geweest is. En dan natuurlijk wat jou ervaringen zijn daar! En misschien weet iemand of je er ook paardrij tochten kan maken?
Alvast bedankt!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:24

Ik helaas niet, maar heb nog wel het plan er ooit eens naar toe te gaan.
Ik ken wel wat mensen die daar geweest zijn en wat rondgetrokken hebben.
Ze waren er zeer positief over. Een land met armoe, maar vriendelijke mensen en mooie gebouwen, veel muziek en goed te doen om doorheen te reizen.

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 08:56

Ik wilde ook altijd al eens naar Cuba. Nu heb ik wel het idee dat ik snel moet zijn. Als over een paar jaar Fidel overlijd zal dat eiland vast overstroomd worden door Amerikanen. Waardoor het authentieke wel snel zal verdwijnen. Op dit moment mogen er geen Amerikaanse touristen op het eiland komen, dus het is veel minder massaal. Ik heb wel zin om te gaan, maar de tickets zijn wel duur vind ik!!

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:51

Ik denk inderdaad ook dat Cuba nu op z'n mooist is.
Kijk anders eens op http://www.outsight.nl, daar vind ik de Fly-drive's nog wel meevallen.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:49

Wij zijn 2x in cuba geweest. De eerste keer zaten we op Cayo Coco een schiereiland bovenin Cuba. Heel mooi & rustig super om uit te rusten en te snorkelen/duiken. We hebben daarvandan een aantal uitstapjes gemaakt en overal waren wij de bezienswaardigheid, we kwamen echt op plekken waar totaal geen toeristen kwamen. Carnaval gevierd met de Cubanen echt een supervakantie.
Ook een dagje naar Havana geweest, maar dat is even schrikken. Iedere 10 meter wordt je aangesproken voor sigaren of rum of tegen betaling op de foto. De gebouwen en de sfeer zijn er echt super en die auto's gewoon leuk om te zien.

De tweede reis was eerst een rondreis van west naar oost. Begonnen 3 dagen rond Havanna en dan zo naar het oosten rijden. Heel veel gezien, alleen het nadeel van een groepsrondreis is dat je geleefd wordt en bijna geen eigen tijd hebt. Ik had een enorme insektenallergie opgelopen dus ik reisde van dokter naar dokter... De medische zorg is trouwens echt heel super, heb bij thuiskomst alles nagelopen met mijn eigen huiarts en die had het niet beter kunnen geven zei ze.
We hebben eigenlijk van alles gezien in Cuba van achterafbuurten, homo-dancings, monumenten voor Castro, musea, natuurparken met zeldzame vogels en hutia's tot de gekte in Havanna.
We zijn uiteindelijk nog een week erna in Guardalavaca gebleven.
Cuba is een heel mooi land en ik vraag mij af wat het gaat worden als Castro er niet meer is.

September is trouwens niet echt een mooie tijd om te gaan, dit is in heel het Caribisch gebied het begin van het orkaanseizoen en dan valt er meestal veel regen.
Varadero is echt massatoerisme, waar je zelfs met je euro kunt betalen en dan zie je niet veel van het echte Cuba.
Als je meer wilt weten, kijk eens op onze homepage www.divehorse.com staan veel foto's van onze reizen en als je nog vragen hebt, stuur maar een peebeetje.
groetjes
marijke

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 08:45

Dank je voor je informatie marijke!! Heb even je site bekeken....dat zijn al aardig wat landen zeg!! Leuk hoor! En natuurlijk ook even Tommy bekeken, wat een schatje!
Wat betreft de tijd dat we gaan.. Dat is niet anders. In het hoogseizoen kan niet en wil ik niet, en later dan september gaat ook niet ivm een cursus die ik vanaf eind sept ga doen. Maar 3 jaar geleden heb ik de maya route gedaan in Mexico/guatemala/Honduras/Belize, ook in de regentijd en dat was elke dag alleen maar 1 flinke bui. Daar is wel overheen te komen.
Wij hebben ook 1 keer een groepsreis gemaakt en ik had hetzelfde bezwaar, je wordt geleefd. We gaan dus alleen een ticket en de eerste 2 nachten hotel boeken en verder maken we zelf wel een rondreis. Vorig jaar in Maleisie ging dat ook prima.
Groet Rosa

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:46

December moet een mooie periode zijn wat betreft weer maar toen wij er in december waren hebben we twee weken regen gehad dus dat was ook niet alles. Verder een erg mooi land en vriendelijke mensen vriend van me heeft er zelfs met openbaar vervoer rondgereisd wat niet ideaal is maar wel te doen.

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 10:19

Ik heb geboekt!! We vliegen 5 september op Havana, 2 nachtjes hotel daar geboekt en 25 september weer terug! De rest van de tijd gaan we dus ook zelf rondtrekken met het openbaar vervoer. Snel even de lonley planet gaan kopen!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 23:19

Ik ben heel benieuwd, wij willen in november naar Cuba.
Dus hou ons op de hoogte. Haha!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:29

Zal ik zeker doen!! Ga trouwens toch iets eerder (1 sep) omdat de vlucht die we wilden al vol zat... Idioot he, nu al vol voor in september!!!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:39

Vol ??? Jeetje dat is inderdaad snel zeg.

Ik dacht dat Cuba toch nog wel een beetje bijzonder was. Haha!

rosa2

Berichten: 78
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:27

Nou ja, ik vind het al erg schelen dat er geen Amerikanen het land in mogen! En voor mij is het elke keer weer bijzonder als je in zo'n land ver weg met een andere cultuur komt.
Maar, ik zou dus niet al te lang wachten met boeken. Of je moet heel flexibel zijn, dan zijn last minutes natuurlijk wel nog goedkoper... Maar ik kan niet op mijn werk een week van tevoren zeggen dat ik op vakantie ga!

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Is er iemand die naar Cuba is geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:38

rosa2 schreef:
Nou ja, ik vind het al erg schelen dat er geen Amerikanen het land in mogen! En voor mij is het elke keer weer bijzonder als je in zo'n land ver weg met een andere cultuur komt.
Maar, ik zou dus niet al te lang wachten met boeken. Of je moet heel flexibel zijn, dan zijn last minutes natuurlijk wel nog goedkoper... Maar ik kan niet op mijn werk een week van tevoren zeggen dat ik op vakantie ga!


dat van die amerikanen is niet helemaal waar hoor, die komen gewoon per luxe jacht naar de jachthaven van havana of vliegen via canada.
wij hebben genoeg amerikanen ontmoet in cuba.

het gaat vast een leuke reis worden en ik wil wel foto's en een reisverslag !

spreek je spaans, want de meeste cubanen spreken dus geen woord engels buiten cigars & rum Haha!

groetjes marijke

ps wij vertrekken zeer binnenkort voor 2 weekjes naar de Dominicaanse Republiek.