Bokken vanuit Vancouver

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Bokken vanuit Vancouver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 00:41

Hallo,

Sinds gisteren zitten we in Vancouver OK dan! , hebben ook gisteren de auto opgehaald we hebben een pontiac sport OK dan! .
Morgen gaan we aan onze rondreis beginnen. Vandaag een hoop gezien, zijn met de water taxi rond Gransville eiland gevaren en hebben de local market bezocht, wat eigenlijk neer komt op een grote (vr) eetschuur Haha!
en het Science centre wat eigenlijk voor kinderen is maar we hebben ontzettend lol gehad.
En we gaan avond uit eten in het Harbour Centre ( boven in zit een rond draaiend restaurant). Dat doet mijn vriendje voor mij want hij heeft vreselijk hoogte vrees Ach gut .

Zijn er op dit moment nog bokkers in Vancouver? Wij zitten in Downtown op Nelson Str.

Nou dit was het voor deze keer, hopelijk kan ik tijdens de rondreis ook nog even bokken.


Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 02:13

Hoi,

Thanx voor het reageren.


Ben inmiddels in Canmore ( Banff National Park ) aangekomen. Maar we gaan nog naar Victoria aan het eind van onze vakantie, voordat we op de cruise naar Alaska gaan.
Afgelopen dagen zijn we ook nog in Revelstoke national park geweest, en het enige wild life wat we tot opheden hebben gezien zijn eekhoorns.
Je wordt wel gewaarschuwd voor overstekende elanden en beren maar die hebben we nog niet gezien. Hopelijk de aankomende dagen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 04:26

Hoi Spikers.
Vandaag zijn we in de gehele dag in het Banff national park geweest en hebben we een vrouwtjes Moose gespot ( en gefotografeerd , als ik weet hoe, dan zal ik een foto plaatsen ) en een heleboel eekhoorns, zeearend maar idd nog geen bears. ( alhoewel we wel gewaarschuwd worden op de local radio en op dit moment zijn ze vooral gespot in North Vancouver).
Maar we hebben nog een paar parken te gaan, morgen gaat de reis naar jasper en daar blijven we 2 dagen voordat we richting Whistler rijden ( waar nu sneeuw ligt) Hopelijk zien we daar nog iets.
Toedels!

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 03:05

Hoi,
Vandaag vanuit Canmore naar Jasper gereden en jawel
vandaag was het ook weer raak ( Elks langs de weg) OK dan!
En eentje vlak voor het raam van het restaurant waar we aten.
Natuurlijk geen foto toestel bij de hand Boos! , maar hopelijk zien we er morgen ochtend nog meer.
Enne Spikers, ik zal de beren ( als ik die te zien krijg) je de hartelijke groeten doen Knipoog .
Ik wist niet dat er gewoon nog op gejaagd mocht worden ( weer wat geleerd Knipoog .

Vandaag ook nog naar de Columbia Icefields geweest, was best indrukwekkend, we wilden graag met een Icewalk tour mee, maar we waren te laat daar Bloos! , dus toen maar een stukje zelf er op gelopen, tot zover je kon in ieder geval.

Wat ook wel grappig is, is dat we elke keer dezelfde mensen ( nederlanders) tegen komen, die doen dezelfde route maar dan via een ander reisbureau. Kan je soms weer wat info uitwisselen.

Ik ga er weer eens meestoppen. Doei, doei

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 01:40

Hoi,

Wij doen 16 dagen autorondreis en dan nog 1 week cruise naar Alaska ( om uit te rusten Haha! . Vannacht hadden we een fire alarm in het hotel, maar was te moe om er op te reageren en volgens mij was het ook een vals alarm.
Ook wij crossen wel overal langs hoor, je kan tenslotte niet overal alles bekijken. Knipoog .
Maar we zitten nu in een periode de dat dieren zich goed laten zien, i.v.m. het breeding season e.d.

Vandaag zijn we naar Maligne Lake geweest, onderweg twee keer gestopt ( was een ritje van 112 km in totaal), en daar gewandeld, in de hoop natuurlijk om wildlife tegen te komen ( we werden weer enorm voor Cougars gewaarschuwd, die hadden namelijk al een paar keer in de afgelopen dagen bezoekers belaagd) dus liep ik niet echt op mijn gemak rond, mijn vriend daarin tegen banjerde overal omhoog en omlaag.
We hebben 1 x 3 uur gewandeld zonder ook maar iemand tegen te komen, ook geen wildlife, maar wel de sporen van beren ( poot afdrukken) en de droppings van Moose en waarschijnlijk een Wolf ( het zag eruit als een hondedrol maar dan met een hele hoop haren er in ( heben we foto;s van gemaakt Haha! .)
Daarna zijn we dus naar Maligne Lake gereden en omdat het weer niet echt mee werkte zijn we niet met een boot het lake op gegaan ( het waaide nog al en daar wordt ik zeeziek van zeker op zo'n klein bootje
Ziek . Dus zijn we maar weer gaan wandelen en zijn we nog een eekhoorntje tegengekomen die op z'n gemakje aan het eten was ( natuurlijk op de film gezet Haha! .
En op de terug weg vanaf Malinge lake naar Jasper kwamen we een soort berggeiten tegen, ook die op de film gezet) Ja je moet zo veel mogelijk dieren spotten Cool .
Morgen gaan we richting Clearwater waar we maar 1 nacht blijven, ik heb geen idee wat we daar kunnen zien, maar ik denk dat we hier de meeste kans op wildlife hebben gehad.

Doei, doei

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 02:32

Hallo,

Bedankt voor alle reacties.
Inmiddels zijn we in Clearwater uitgekomen, een gehucht van 1200 inwoners.
Het weer is wel iets kouder maar nog steeds zo rond de 16 -17 graden, met redelijk wat zon en soms een buitje, dus prima uit te houden, en zeker met wandelen is het een ideale temp.
Vandaag was de rit een beetjes saai , het begin was daarintegen wel heel erg leuk. We hebben weliswaar in de verte een 2-tal Moose gezien OK dan! , en natuurlijk op video gezet, waar waarschijnlijk op te horen valt dat iedereen MOOSE MOOSE aan het roepen was.
Daarna hebben we nog een wandeling van ruim twee uur gelopen, langs enorme watervallen en stroom versnellingen, en ook nog bijna een keer de weg kwijt geraakt, omdat het niet meer goed aangegeven stond. Bloos!
Daarna zijn we dus in de auto gestapt om nog ruim 200 km te gaan rijden, naar het gat waar we dus nu zijn. Morgen gaan we vroeg naar het Wells gray Park voordat we nog een klein stukje (137km) moeten rijden naar ons volgde logeer adres , in 100 miles house ( of all places Haha! )

Toedels vanuit Clearwater.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 23:03

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer. Gisteren geen geluk gehad met internet, dus dan maar vandaag. Gisteren zaten we in Wells Gray Park, en jawel onze eerste beer gespot. We wilden gaan eten om een uur of half twaalf, en werden we door de nederlanders die we elke keer tegen kwamen gewaarschuwd dat er op nog geen 40 meter een zwarte beer in de berm zat, dus wij snel onze spullen bij elkaar geraapt en in de auto gesprongen en jawel daar zat hij, snel onze video camera en foto toestel gepakt en natuurlijk op de film gezet.
En op de terug weg hebben we nog een klein hertje gezien, maar die was te snel weer weg om de fotograferen.
Vandaag rijden we naar Whistler, nu zitten we halverwege.

Greez vanuit Lillooet.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 03:55

Hallo Allemaal,
Foto's komen er aan zodra we weer terug in Nederland zijn, dan zal ik een nieuw topic openen en waarschijnlijk ook wel wat in mijn profiel.
Nog een 2 dagen en dan zitten we op de cruise naar Alaska, ik heb al even gekeken wat voor excursies je daar kan doen, want op een of andere manier gaat het ons waarschijnlijk niet lukken om in Vancouver te gaan Whalewatchen, dat was de bedoeling voor morgen ochtend ( zaterdag) voordat we de auto weer in moeten leveren en voordat we opgehaald worden door kennissen van ons, die ons dan op zondag naar de cruise brengen ( scheelt weer een hotel overnachting). We hebben vandaag en gisteren eigenlijk heel weinig gedaan, eerst vanuit Horseshoe bay naar Nanaimo gevaren ( moesten 2 1/2 uur wachten omdat we net niet met de vaart van 12.30 u meekonden) daar aangekomen zijn we in ons hotelbed geploft want ook het weer werkte niet mee ( regen regen en nog eens regen). Vanochtend was het wel mooi weer en zijn we naar de Butterfly gardens en Butchart Gardens gegaan , de butterfly gardens was erg leuk en er waren op de tijd dat wij er waren nog niet zo heel veel bezoekers. Daarna door gereden naar de Butchart Gardens, Mén wat was dat druk daaro. Ook nog een hagelbui op onze kop gehad, de gardens op zich waren wel erg mooi maar het was een beetje te massaal voor ons, dus daarna wilden we zo snel mogelijk naaar de ferry om dan in Vancouver te kunnen Whale watchen, maar helaas hadden we weer geen geluk met de ferry oversteek, moesten deze keer een uur wachten , maar toen we dus aan de andere kant waren, stonden we in de file, er stond een detour aan gegeven, dus wij er heen, in het begin reden we goed, maar ergens waren we verkeerd gereden en reden dus opnieuw die zelfde file weer in! Na bijna een uur in de file te hebben gestaan zijn we dus uiteindelijk in ons hotel aangekomen, maar nu is het te laat om nog naar de afvaartplaatsen te gaan, dus proberen we het morgen nog een keer en anders als we op de cruise zijn. ( Dan moet het wel gaan lukken want dat is onze laatste kans).

Muppetmayo: ja wij hebben idd ook van die Elks gezien, staan op de video want ze waren te ver weg om de foto graferen, ze waren met z'n tweeen een mannetje met zo'n mega gewei en een vrouwtje.
Ook zijn we gisteren weer een beer tegen gekomen, die haast voor een paar aanrijdingen zorgde doordat iedereen ineens die beer zag en wilde stoppen , maar dat was vlak na een hele scherpe bocht waar je dus niet zag wat er aan de andere kant reed. Wij zijn dan ook door gereden en hebben deze helaas niet op video of foto. Hij zat vlak langs de weg in de berm tegen een berg aan.

TessaB, Jasper en Lake Louise dat vond ik toch wel een van de plekken waar je lekker kon lopen zonder iemand tegen te komen.


Max: Ben jij ook een rondreis aan het doen?

Als het morgen nog lukt om te gaan whalewatchen dan laat ik dat nog wel even weten. Anders vermoed ik dat ik pas weer na terugkomst van Alaska dat ik weer kan bokken. ( bellen op de boot kost $ 8,00 per minuut, dus ben ik bang dat internet ook wel zo'n kostplaatje heeft.)
Misschien anders nog in Alaska zelf als we de tijd er voor kunnen vinden.
Toedels vanuit Vancouver again

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 21:05

Hallo Allemaal,

Wij zitten nu in Skagway, Alaska, en zijn eindelijk van de boot af, na 3 dagen varen, even onze benen fatsoenlijk strekken. We hebben een beetje rough weer gehad onderweg. Zelfs zo erg dat de boot vantevoren al een detour heeft gemaakt. Het weer werkt niet echt mee, veel regen en wind onderweg. Gelukkig zitten we droog.
Donderdag gaan we Whalewatchen.

Groetjes van Iona en Ramôn

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 22:40

Hallo zijn we weer.
Ja we zijn wezen whale watchen en we hadden geluk want vlak voor de boot ( geen zodiac maar een catamaran) hadden we een spektakel van een Bultrugwalvis met jong, die waarschijnlijk het jong aan het leren duiken was, want elke 3 a 4 minuten kwamen ze omhoog om daarna een duik te nemen met die enorme staart in de lucht, helaas hebben we die alleen op video staan want het was zulk slecht weer dat we het niet aan durfden om met digi naar buiten te gaan. Daarna ook nog de vinnen van de Orca's gezien. ( Gisteren hadden we meer geluk en hebben we ze duidelijker op de video staan, ook moeder met jong, een fantastich gezicht, ook een hele school dolfijnen gezien ( stuk of 40/50 volgens onze kapitein).
De dag erna zijn we met een watervliegtuigje een tocht door de Misty Fjords wezen maken, en het leuke was dat we het een paar uur later met de boot doorheen zijn gegaan en toen wel beren en Eagles hebben gezien en op de video hebben gezet omdat die een super zoomlens heeft en dan kan je het nog een beetje zien dat het een vissende beer was met cup.
Ben overigens wel enorm ziek geweest van het vluchtje met het watervliegtuigje want het was weer eens slecht weer en dus veel turbulentie en we zaten met z'n 5-en een beetje in elkaar gepropt in het vliegtuigje maar toch had ik het niet willen missen.
Vandaag weer in Vancouver aangekomen, na bijna 2 uur op een taxi te hebben gewacht bij de Cruise terminal, wij waren niet de enige die met een taxi weg wilden.
Als we nog eens naar Alaska gaan, dan huren we een auto en doen we net als in Canada een rondreis want dat was ons super bevallen, en gaan we ook een stuk noordelijker want nu zaten we in het Regenwoud gebied, en dat hebben we dus ook geweten ook! VEEL REGEN!! Gisteren was het de eerste dag dat het weer een beetje fatsoenlijk weer werd. En nu is het super zonnig.
Morgen ochtend stappen we op het vliegtuig naar huis. In de loop van de week probeer ik de 1ste foto's te plaatsen.
Groetjes

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 10:06

Hoi,
We zijn weer thuis en ook ik ben alweer aan het werk Boos! . Mijn vriend heeft nog tot en met morgen vakantie ( ja iemand moet toch het geld verdienen wat we in Canada hebben uitgegeven Haha! ).
TessaB, wij waren denk ik net een paar dagen te vroeg in Jasper, want bij ons was het nog erg groen! Terwijl ik graag wat van de Indian Summer had mee willen krijgen.

Toen we maandagmorgen op het vliegveld in Vancouver stonden, vroeg er zo'n knakker van de KLM of wij toevallig niet nog 1 extra dag in Vancouver wilde verblijven ( vliegtuig was overboekt) en dan zou de KLM het hotel vergoeden en ook nog een behoorlijk zakcentje meegeven, heb toch maar vriendelijk bedankt voor het aanbod, had ik nu niet vandaag weer moeten gaan werken dan had ik er wat langer overnagedacht, maar ik miste toch mijn knollie ook wel heel erg. Gelukkig heeft mijn paard aan aandacht geen gebrek gehad, Hij kwam zelfs in volle draf naar een vriendin van mij toe als zij hem even nakeek op wondjes en kreupelheden e.d. . Toen we op dinsdagmorgen op schiphol waren geland en onze koffers enzo bijelkaar hadden gesprokeld zijn we natuurlijk voordat we naar huis gingen direct even langs de wei gereden, en meneer had zoiets van " he baas weer terug, maar ik heb je niet gemist hoor, want ik heb het nu te druk met eten dus kom maar naar mij toe!" Maar gisteren waren we al weer goede vriendjes . Vandaag maar eens kijken of ik er weer op kan gaan zitten.
Wat ik zeker niet gemist heb zijn de files, ongelooflijk!, in Canada was het in de grote plaatsen ook heel druk, maar op de gewone weg of de Highway kon je toch zeker gewoon doorrijden.
Helaas zal het wel weer even duren voordat we weer zo'n reis zullen gaan maken, want nu is het volgend project aan de beurt, nl de tuin.

Hopelijk heb ik van het weekend de eerste foto's klaar.


Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 10:29

Hoi bedankt.
Ze komen zo spoedig mogelijk!

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 142 bezoekers