Vakantie in Chios (foto's!!!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Vakantie in Chios (foto's!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-04 13:40

Eind juli ben ik met mijn vriendje 8 dagen naar Chios geweest. Chios is het op 5 na grootste Griekse eiland en ligt vlak voor de Turkse kust (op zo'n 6 km). Het ligt tussen de eilanden Lesbos en Samos.

Het was echt een geweldige vakantie. Heerlijk weer en een prachtige omgeving. Ik zou echt zoveel kunnen vertellen, maar ik zet wel gewoon een paar foto's neer voor de indruk. Cheese!

Het uitzicht vanaf ons balkon
Afbeelding

Ons appartement gezien vanuit de zee. Wij hebben het appartement met het linker balkon boven de grote luifel.
Afbeelding

De zee. Helder hè?!
Afbeelding

Uitzicht over ons hele strand. We zaten trouwens in het plaatsje Agia Fotini. Onderin zie je nog ons balkon.
Afbeelding

1 ochtend zijn we heel vroeg op gestaan voor de zonsopkomst. Natuurlijk ook foto's van gemaakt en dit is het resultaat:
Afbeelding

Daarna zijn we een hele dag mee geweest met een georganiseerde excursie langs het noordelijk deel van het eiland. Het is daar nogal bergachtig, dus met een scooter is dat niet echt te doen. Eerst gingen we naar het klooster van Nea Moni
Afbeelding

Daarna o.a. naar Anavatos. Dat wordt ook wel het camouflagestadje genoemd. Op deze foto kunnen jullie zien waarom. De berg en het dorpje zijn net 1. Vanaf een afstand zie je het dorp ook echt niet liggen. (hoop dat het een beetje duidelijk is op de foto).
Afbeelding

Heerlijk zo'n steil pad beklimmen in de hitte Knipoog Bloos!
Afbeelding

Tussen de middag eten in het havenstadje Limnia waar, zoals op heel veel plaatsen, de inktvis al lekker te drogen hangt Misselijk
Afbeelding

Later hebben we 2 dagen een scooter gehuurd om het zuiden en midden (minder bergen) zelf te ontdekken. Ons gele monster j
Afbeelding

2 foto's van Pyrgi. Daar hebben ze allerlei versieringen op de huizen. Erg mooi!!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna naar Mesta. Dat is een doolhofstadje, zoals je ziet op het kaartje hier. Er staan ook echt bordjes die die in- en uitgang aangeven.
Afbeelding

Bij toeval kwamen we in Vessa terecht wat een heel leuk dorp bleek te zijn
Afbeelding

Uiteindelijk zijn we min of meer geeindigd op het strand bij Mavros Gialos. Dit is een zwart kiezelstrand. Mooie foto vind ik dit!!
Afbeelding

Tenslotte nog een foto van mij en van mijn vriendje Lovers
Afbeelding
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's. Ik vond de vakantie super en ik kan jullie Chios allemaal zeer aanbevelen. Het is een prachtig eiland en nog niet helemaal verpest door massatoerisme.


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 10:56

Het was wel onze eerste zomervakantie ja. We hebben eerder wel al korte vakantie naar Frankrijk/Parijs gedaan.
Die inktvissen zijn inderdaad vies. Voor bij ons appartement lagen ze elke dag over een stok tussen twee stoelen te drogen. En dan waren ze dus nog helemaal heel!!!! (dus niet zoals hier alleen de tentakels) Misselijk.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 11:09

Ja het was super!! De mooiste foto's zijn helaas niet digitaal en heb niet veel zin om ze in te scannen. Vooral het strand zo voor de deur was super. Hebben we dan ook veel gelegen (ik wil terug!!!).

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 12:24

Auto's zijn zonder problemen te huur. Daarmee kan je ook het bergachtige noorden goed doen.
Er zijn niet veel zandstranden, dus die kan je dan ook eens bezoeken. Wij zijn van mening dat we het het best getroffen hebben. Welliswaar een kiezelstrand, maar wel ontzettend fijn en niet druk.
Er zijn genoeg dingen te bezichtigen, ook is het mogelijk om georganiseerde uitstapjes te maken naar een eiland in de buurt en naar Turkije. Wellicht kan je dit ook zelf wel regelen. Wij waren er maar een weekje, dus we hadden er niet eens de tijd voor Knipoog.
In nederland kon ik weinig goede informatie vinden en ook geen boekjes (ze zijn er wel, want we hebben er mensen mee gezien Knipoog). Wij hebben dus een leuk informatief boek (in het nederlands!!) op het eiland zelf gekocht.
Ik kan het zeker aanraden, je kan er relaxen en toch ook veel doen. Boven mijn verwachting heeft het eiland veel geschiedenis. Omdat het zo dicht bij de kust ligt is het bijv. vaak veroverd door de Turken enzo.

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 08:18

Ik wil ook nog steeds terug. Zeker nu het hier weer prutweer is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 151 bezoekers